Na 2 jaar pas niet meer verliefd

Dat vind ik heel lang wel verliefd zijn!
Ben je eigenlijk de eerste 2 jaar van je relatie echt de hele tijd smoorverliefd geweest? Is dat ook alles waar jouw liefde voor hem op gebaseerd is/was? Ik denk dat je je dat moet afvragen.
Ik ben nu anderhalf jaar met mijn vriend, we hebben een rustige relatie, ik ben niet verliefd op hem, nooit geweest, want voor mij is verliefd zijn een soort functie om iemand voor me te winnen. Als ik die persoon eenmaal heb, is die verliefdhneid niet meer nodig en gaat die weg. Dit ervaar ik niet als een gemis, maar als een gemak. Ik kan volkomen rationeel over hem nadenken, en ik weet dat ik niet bang hoef te zijn dat ik ineens niet meer verliefd ben, en er dan ineens niets meer over blijkt te zijn.
Probeer je eens een leven zonder je vriend in te beelden. Hoe zou je je daarbij voelen? Zou je hem niet heel erg missen? Als je dan denkt; nee, zonder hem ben ik beter af, dan is het tijd om het uit te maken, ondanks de situatie waarin hij zit. Hem aan het lijntje houden is erger. Je moet er natuurlijk wel voor hem zijn dan, als goede vriendin.
Maar nogmaals, verliefdheid is zo overrated, denk goed na over wat je nu voor hem voelt (ook al zijn dat geen 'vlinders'), en maak pas die moeilijke beslissing als je zeker weet dat je helemaal niets meer voor hem voelt.
Het maakt niet uit hoe ver je gaat, je neemt jezelf altijd mee.
Zorg er dus voor dat die zelf de dingen een beetje op een rijtje heeft.