abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:31:49 #201
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34489461
een ovaaltje heeft inderdaad wel wat...

ik vind deze geweldig

Made love to an Angel, but her wings are in the way
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:45:41 #202
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34489877
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34489943
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
voor dát geld ga ik dan toch liever voor een goedkoop T1'tje
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:49:56 #204
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34490013
Met een brilkever ben je pas ècht de man imho. Iedereen vindt de T1 leuk, maar bij een brilkever denken ze alleen "hè wat heeft die kever rare koplampen "
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:16:20 #205
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34490875
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou wel een originele brilkever willen. Voor minder doe ik 't niet.
brilkever helemaal onbetaalbaar..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_34490971
Ovaaltje? Brilkever?
pi_34495130
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef Geqxon het volgende:
Ovaaltje? Brilkever?
Brilkever is het ouds van de drie genoemden..
Hij dankt zijn bijnaam aan het karakteristieke achterraam die doet denken aan 2 brillenglazen..
Vandaar dus brilkever..


De 'ovaal-kever' heeft geen tussenschot meer op de achterruit..
Vandaar dus geen bril- maar ovaalkever


De laatste versie van de kever heeft een veel grotere achterruit. Deze zul je het vaakst tegenkomen..


en dan zijn ze er ook nog, zoals die net in het topic stond met foto's, die én een grote achterruit hebben én grote achterlichten. Die zijn het jongst.


Maargoed.. Er zijn nog wel véééél meer modellen en verschillen, maar even om duidelijk te maken wat een brilkever is en wat een ovaal. Brilkevers zijn net als ovaaltjes steeds moeilijker om aan te komen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:18:07 #208
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34495724
En dan te bedenken dat mensen nadat de ovaalkever uit was gekomen de bril er uit lieten zagen. Hadden ze weer een moderne kever
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34502923
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:39:48 #210
70795 GiSH
waiting for sun
pi_34509905
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:05 schreef Geqxon het volgende:
Zo'n ovaalkever is wel tof, die kofferbak is het een nachtjapon die over haar reet hangt
motor ligt achterin
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_34510110
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:39 schreef GiSH het volgende:

[..]

motor ligt achterin
+1 scherp

ik dacht er niet eens bij na toen ik 't las slecht
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_34510124
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
pi_34510194
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Geqxon het volgende:
Eh? Ik bedoel dus dat bij zo'n ovaaltje de achterklep zo heel sierlijk tot het einde loopt, beetje lastig uit te leggen.
Maar klopt idd.. Die lijnen lopen, vind ik, mooier door dan bij de nieuwere versies..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_34510220
bij die oude (ovaal of bril) de bumper eraf halen en het geheel iets verlagen is mooi trouwens
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:02:23 #215
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34510423
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34510533
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:
Maar de kever is tot een paar jaar geleden toch nog gewoon geproduceerd in Brazilie?
so..?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:13:08 #217
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34510728
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

so..?
Dat vroeg ik me dus gewoon af
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_42044161
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_42067615
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:37 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
GROTE kick!!

Ben dus ook helemaaaal gek op de VW busjes...vooral T1 en T2 !!

Mijn ideaal: VW busje + surfplanken op het dak...
Bed in het busje...bbq mee en gaaaann!! lekker touren door Europa (en verder)

Overigens vind ik dus ook de kever fantastisch...gewone,cabrio...speedster...

Nu nog die grote zak met geld


Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
...
pi_42073881
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
pi_42073955
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 01:51 schreef -VnCnT- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dit is mijn T1, een Microbus Deluxe uit 1964 (met 'walk-trough'). Geïmporteerd uit Oregon USA.

Waarom vanuit daar? Omdat het klimaat daar gunstig is, en ze niet wegrotten. Het enige wat er aan gelast is dat is de accubak, maar dat is eigenlijk een standaard plek. Verder is de bus volledig kaal geweest, tot op het blanke metaal. En letterlijk elk onderdeel is er nieuw in gegaan, inclusief versnellingsbak, motorblok, vertragingskasten, stuurinrichting... gewoon alles. De body is gezandstraald etc. De bodem is behandeld tegen roest en tevens zit er zo'n 30 liter was onder, ook tegen de roest. Kortom, de bus is in perfecte staat. (Hij is zelfs strakker dan hij uit de fabriek komt)

Dit is gedaan in 1999/2000, de auto was klaar ergens in 2001. Hij staat nu in een verwarmde garage, dat vindt hij het lekkerste. Zo'n 22 graden constant.

Ik kan je zeggen dat dit alles toen nog 'enigzins' betaalbaar was. Het is nu een echt liefhebbers object geworden, ook onderdelen zijn nu schrikbarend duur voor dit beestje. Laatst was ik een beetje rond aan het surfen op zoek naar bussen, en voor een ongerestaureerd 'wrak' betaal je toch al gauw zo'n ¤20000. Dat is er dan één waar je nog wat mee kan. Gooi daar nog eens ¤20000 aan restauratie tegenaan, en je zit een beetje in de richting van een perfecte bus. Denk dat deze precies op het goede moment is gekocht.

Verder kan ik niets anders zeggen dan dat het een super ding is! Krijg alleen maar positieve reacties op hem, heb nog nooit iemand gezien die het niet een gave auto vond. En zelfs in de PC Hoofdstraat in Amsterdam heb je meer bekijks met je T1 dan met je Ferrari Enzo.
mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_42074626
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus



Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_42074935
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Volkswagen Transporter T4 Wijsneus
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Mijn lievelings Busjee (op BangBus na )
Ook erg mooi, ik ken iemand die heeft een TDI met alles rood.
Lijkt wel een beetje op die zwarte maar dan zonder Bullbar.
pi_42081059
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:03 schreef MrSASO het volgende:
Ik vind het dat volkswagen logo wat zo verschrikkelijk groot is juist zo mooi aan die busjes.
In de Gumball reed er ook eentje rond met een porscheblok erin, met dat ding reden ze over de 160 toen ze werden aangehouden.
De politieagent kon zijn ogen gewoon niet geloven dat dat ding zo hard liep.
Zie hier pics: http://sam13a.blogspot.com/

Er zit een 3.2 in... hij loopt zo'n 135 MPH, dat is zo'n 216KM/H... naar in een T1...

De mijne haalt 120, dat is al veel te hard voor zo'n ding.

Nou moet ik wel zetten dat de Gumball T1 helemaal omgebouwd is qua ophanging, remmen etc. (Allemaal porsche)
...
pi_42081108
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

mooie bus
Hoe vaak rij je ermee?
Nou 2x per maand ofzo... echt niet vaker... Ja, als het mooi weer is! Dan gaat hij wat vaker naar buiten...

Maar ik ga er niet mee naar meetings... Heb geen zin in al die 'geilers' die er omheen lopen kwijlen.
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')