Done, maar zet die handel niet online.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:19 schreef NiXz het volgende:
iemand stiekem een linkje kan geven naar de focus scans?
Het kan best een onnauwkeurigheid van Focus zijn. In dezelfde review beweren ze dat de bijgeleverde 18-55mm het equivalent is van een 27-105mm op een kleinbeeld. Volgens mij moet dat 27-82,5mm zijn, of ze hebben het over een 18-70mm objectief. Het lijkt me sterk dat Nikon zo een modern toestel geen USB2 mee geeft. Of zouden ze een prototype met USB1 hebben gekregen van Nikon?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 17:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
idd
maar volgens de Focus niet.
dus heb hun dan ff op een fout in de review gewezentenminste denk dat dat "
"-waardig is
zou allemaal kunnen, maar het blijft speculeren...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:20 schreef Leonardo1504 het volgende:
[..]
Het kan best een onnauwkeurigheid van Focus zijn. In dezelfde review beweren ze dat de bijgeleverde 18-55mm het equivalent is van een 27-105mm op een kleinbeeld. Volgens mij moet dat 27-82,5mm zijn, of ze hebben het over een 18-70mm objectief. Het lijkt me sterk dat Nikon zo een modern toestel geen USB2 mee geeft. Of zouden ze een prototype met USB1 hebben gekregen van Nikon?
Nee, dat is marketing. Als Nikon de D70 te goed had gemaakt koopt niemand de D100 meer. Hetzelfde geldt voor de Canon 300D met o.a. die volautomatische metering, dat hebben ze alleen maar afgeknepen omdat anders niemand de 10D koopt.quote:Op woensdag 3 maart 2004 15:46 schreef hooiberg het volgende:
Ik snap dat hele verhaal niet hoor
Maar als ik het wel begrijp; ze doen het om een groter verschil te creeeren.. das toch bagger
Ja, opzich maakt niet uit als't wat langzamer gaat, maar vind het gewoon wat dom eigenlijktquote:Op woensdag 3 maart 2004 16:10 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Nee, dat is marketing. Als Nikon de D70 te goed had gemaakt koopt niemand de D100 meer. Hetzelfde geldt voor de Canon 300D met o.a. die volautomatische metering, dat hebben ze alleen maar afgeknepen omdat anders niemand de 10D koopt.
Zo werkt het nu eenmaal.
En trouwens: boeiuh. Een USB2 of FireWire card reader kost geen drol in verhouding tot de aanschafprijs van zo'n camera, die koop je er dan toch gewoon bij. OPgelost.
ben trouwens wel benieuwd naar die levering,... hoe dat allemaal gaat lopen, en of ie een beetje te krijgen is...quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:59 schreef NiXz het volgende:
Net fotoboer geweest,
Nikon D70 + 18-70 kitlens kost ¤1299 +/-
en wordt waarschijnlijk geleverd in week 13 (21e maart)
Zow!quote:Op woensdag 3 maart 2004 16:59 schreef NiXz het volgende:
Nikon D70 + 18-70 kitlens kost ¤1299 +/-
en wordt waarschijnlijk geleverd in week 13 (21e maart)
heb jij ondertussen ook al wat reviews gelezen? zoja, wat denk jij ervan?quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zow!
Dat is al ongeveer 150 euro minder dan eerst werd gezegd
Moet je nagaan, voor inkoopsprijsquote:Op donderdag 4 maart 2004 12:13 schreef Grotgast het volgende:
1299 hoppa das een mooie prijs.....denk echt wel dat ik m ga halen.
Is het nou zinvol om gelijk een goeie flitser erbij te halen of kan ik voorlopig met de interne af ?
Dat er voor de D70 geen battery grip te verkrijgen (lees:kopen) is, vind ook ik een misser.quote:Op woensdag 3 maart 2004 19:06 schreef dawg het volgende:
Ik vind het raar dat je voor de D70 geen batterygrip kan kopen. Misschien hebben ze hier wel een kleine misser te pakken
Maarja, can't have it all zullen we maar zeggen.
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Maar ja, dit zal ook weer één van die dingen zijn om de D70 niet een al te grote concurrent te laten worden van de D100. Ik kan er wel mee leven.quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:24 schreef PatsneoK het volgende:
Dat er voor de D70 geen battery grip te verkrijgen (lees:kopen) is, vind ook ik een misser.
Canon 300D/10Dquote:Heeft er iemand goede alternatieven??
Ik zal de grip van mijn Nikon F100 afhalen en gaan oefenen met mijn Nikon F100 om te kijken of ik kan wennen aan een body zonder grip.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 08:58 schreef JeroenH het volgende:
Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Maar ja, dit zal ook weer één van die dingen zijn om de D70 niet een al te grote concurrent te laten worden van de D100. Ik kan er wel mee leven.
Aangezien ik al Nikon glas heb, valt canon af als alternatief voor de D70.quote:Canon 300D/10D
Nikon D100
Ik denk de iets rijkere nieuwe gebruikersgroep, vrijetijdsfotografen die tot nu toe fotografeerden met analoge reflexen of digitale compact camera'squote:Op vrijdag 5 maart 2004 13:36 schreef PatsneoK het volgende:
Wat zou nu (na de invoering van de D70) de doelgroep zijn voor de D100??
Ja, vind ik zo vreemd, een leraar heeft net een D100 gekocht, in de kerstvakantie, terwijl hij wel wist dat er een D70 op komst was. Maar volgens hem is de D100 degelijker en heeft hem daarom gekochtquote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:19 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Ik denk de iets rijkere nieuwe gebruikersgroep, vrijetijdsfotografen die tot nu toe fotografeerden met analoge reflexen of digitale compact camera's
Maar serieus: de doelgroep voor de D100 toen en de D70 nu is natuurlijk ongeveer hetzelfde: mensen die de prosumer compactcamera's ontgroeid zijn en iets beters willen. Alleen is geheel een beetje scheefgetrokken door het snelle dalen van het prijspeil.
D100 heeft een metalen frame, de D70 is van kunststof, dus ik wil best geloven dat de D100 degelijker is. Ik verwacht echter niet in omstandigheden terecht te komen waarin ik de degelijkheid van de D70 op de proef ga stellenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:08 schreef hooiberg het volgende:
Ja, vind ik zo vreemd, een leraar heeft net een D100 gekocht, in de kerstvakantie, terwijl hij wel wist dat er een D70 op komst was. Maar volgens hem is de D100 degelijker en heeft hem daarom gekocht
precies, dat verwacht ik ook nietquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:10 schreef JeroenH het volgende:
[..]
D100 heeft een metalen frame, de D70 is van kunststof, dus ik wil best geloven dat de D100 degelijker is. Ik verwacht echter niet in omstandigheden terecht te komen waarin ik de degelijkheid van de D70 op de proef ga stellen
Dat wil ik ook zeker doen, dan leraren vragen (fotoopleiding, wat zij dr van vinden) en dan koop ik em misschienquote:Op vrijdag 5 maart 2004 16:17 schreef Xilantof het volgende:
[..]
precies, dat verwacht ik ook niet
als ik het geld zou hebben, dan had ik de D70 echt wel gekocht
(misschien eerst ff wachten op DRreview)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |