abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17150379
Weet iemand hier misschien een goede website waar ik gedetailleerde informatie vind over het instellen van anti-skating en naalddruk? Of kan iemand mij hier duidelijk uitleggen hoe ik dat goed kan doen?

De meeste sites bieden weinig duidelijkheid en ze zeggen ook nogal tegenstrijdige dingen. Voor de duidelijkheid: ik hoef er niet mee te dj-en of te scratchen: ik wil gewoon (voornamelijk) oude plaatjes met goed geluid en minimale slijtage af kunnen spelen.

De draaitafel is een Technics SL-D2.

(Klopt het dat je bij deze technics anti-skating altijd op z'n max moet zetten?? Of moet die ongeveer gelijk zijn aan de naalddruk??)

Alvast bedankt!

pi_17151508
Ik heb dezelfde draaitafel en draai met een naaldruk van 1,5 gram en de anti-skating op dezelfde waarde.

Doe dat al jaren op die manier en dat werkt perfect.

pi_17234252
(Waren ?) zijn ook test platen voor.Deze zijn dan zonder groeven.
  maandag 16 februari 2004 @ 20:33:22 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_17234449
Ligt helemaal aan de specificaties van het element. Voor de meeste DJ elementen wordt een naalddruk van 3-5 gram aangeraden. Echter zijn er elementen waarbij de druk lager kan worden ingesteld. Antiskating moet je bij normaal gebruik gelijk instellen aan de naalddruk. Is de druk 3 gram, dan zet je AS op 3. Wil je gaan scratchen, dan zet je AS op 0. Zorg eveneens dat je draaitafel exact waterpas staat (erg belangrijk!!).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_17371701
mocht het nu nog nodig zijn, zie hier:

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable2.htm
pi_17377360
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:33 schreef MSXUser het volgende:
Ligt helemaal aan de specificaties van het element. Voor de meeste DJ elementen wordt een naalddruk van 3-5 gram aangeraden. Echter zijn er elementen waarbij de druk lager kan worden ingesteld. Antiskating moet je bij normaal gebruik gelijk instellen aan de naalddruk. Is de druk 3 gram, dan zet je AS op 3. Wil je gaan scratchen, dan zet je AS op 0. Zorg eveneens dat je draaitafel exact waterpas staat (erg belangrijk!!).
wat MSX zegt

de man die me zo'n goede info gaf op fok!, dat ik uiteindelijk draaitafels heb gekocht
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')