Heb je een hint voor vraag 10 van Puzzletome ?
It's the riddle which says:
You are blind, but I can see.
I stand tall, you bow to me.
Always together, never free.
'Til the curtain falls: What are we?
Ik dacht in eerste instantie aan theaterpubliek of iets in die geest, maar dat lijkt niet te werken. Heb vervolgens het draadje gelezen en word verwezen naar een episode uit de sitcom "the odd couple" Helaas heb ik deze show nog nooit mogen aanschouwen en heb dus geen flauw idee waar men op doelt. Ook met Google kom ik er nog niet uit.....
Gaarne uw assistentie!!
degene die optreedt ziet namelijk meestal het publiek niet
Of misschien is het wel 'stage' of iets in die richting?
quote:audience en synoniemen heb ik allemaal al geprobeerd. Ik weet dat het iets met theater te maken heeft, maar dan meer in de richting van een blijspel of zo...iets met onverenigbare karakters. (er was een hint gegeven concerning "the odd couple" )
Op maandag 16 februari 2004 12:21 schreef Gia het volgende:
Ben er nog niet aan begonnen, maar als ik die lees denk ik aan publiek in een theater. audience?degene die optreedt ziet namelijk meestal het publiek niet
Of misschien is het wel 'stage' of iets in die richting?
Alleen hoe heet dat he ? ....
quote:Nice touch...
Op maandag 16 februari 2004 13:51 schreef Uncle_Sam het volgende:
Jappie, je dwarrelt in draf voorbij, misschien wordt het tijd om naar galop om te schakelen. Picasso kan er ook wat van.
And yesss ...we zijn er eindelijk doorheen......ik had even een falend internetverbindingtje, maar daarna was het plaatje duidelijk...al moet ik toegeven dat ik ook nog ff aan
heb zitten denken.
Lamaar, heb em al. Da's toch geen Engels!!
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 16-02-2004 19:44]
Ik heb je een pm'tje gestuurd op het forum. Wil dat niet allemaal hier neer zetten, namelijk.
Laat maar zitten, gooi maar weg dat pm'metje. Heb het antwoord zojuist gevangen. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 16-02-2004 21:18]
quote:Ik heb de zin nog niet eens...ik heb wel een rijtje letters, maar ook hier weer een aantal waar ik nog alle kanten mee op zou kunnen.
Op maandag 16 februari 2004 22:14 schreef Uncle_Sam het volgende:
Iemand nog een laatste duwtje richting het verlossende antwoord van 1.13? Ik heb de zin al ontcijferd, maar dat laatste stuk lukt me maar niet.
Maar ik zag dat Gia in sneltreinvaart aan het opklimmen is, dus misschien heeft zij het antwoord zometeen wel voor ons.
quote:Zit nog steeds bij 11. Ondanks jouw hulp, waarvoor mijn dank, kan ik er geen brood van bakken.
Op maandag 16 februari 2004 23:21 schreef Jappie het volgende:[..]
Ik heb de zin nog niet eens...ik heb wel een rijtje letters, maar ook hier weer een aantal waar ik nog alle kanten mee op zou kunnen.
Maar ik zag dat Gia in sneltreinvaart aan het opklimmen is, dus misschien heeft zij het antwoord zometeen wel voor ons.
Heb de namen al onder elkaar gezet. Gepuzzeld met de eerste letters, de laatste letters, de eerste twee letters enz...
Kom er niet uit.
Oh, en een klein vraagje: Hoe kun je zien waar iemand anders is? (Behalve aan de vragen die ze stellen)
LOL
Zit ik rustig te fokken, ligt het blaadje met de namen (verticaal) voor mijn toetsenbord, kijk ik er met een schuin oog op en Tjakka!
Kom er aan. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 17-02-2004 10:04]
quote:Dat is het meest frustrerende - maar tegelijkertijd ook het leuke - aspect aan raadsels maken, namelijk dat je ze op de meest onverwachte momenten oplost,
Op dinsdag 17 februari 2004 09:07 schreef Gia het volgende:[..]
LOL
Zit ik rustig te fokken, ligt het blaadje met de namen (verticaal) voor mijn toetsenbord, kijk ik er met een schuin oog op en Tjakka!
Ik zit overigens nog steeds bij 1.13; verdomde synoniemen ook altijd.
Kwam pas nog zo'n puzzelserie tegen, en toen ik bij de tweede puzzel niet meer verder kwam maar meteen weer gestopt!
quote:Die site is heel mooi opgezet...althans, naar mijn bescheiden mening.
Op dinsdag 17 februari 2004 09:07 schreef Gia het volgende:
Oh, en een klein vraagje: Hoe kun je zien waar iemand anders is? (Behalve aan de vragen die ze stellen)
Dat hele statistieken verhaal zit wel mooi in elkaar...zo kun je ook zien op welke plaats je staat; hoevel er al door zijn ...bij welke vraag de meeste antwoorden geprobeerd worden enzenz...
Maareh....kan eigenlijk wel een beetje hulp gebruiken bij 12.
Volgens mij weet ik wel wat de vreemde eend is, omdat de anderen te maken hebben met de 7 hoofdzonden op de een of andere manier.
Maar wat ik nu met die ene 'goede' moet doen weet ik niet.
Vooral het feit dat er een komma tussen moet is verwarrend.
Tegenovergestelde van deadly sin is ook al niet goed.
quote:Ik las op Jiskha dat je met de zin hetzelfde moet doen als met de woordjes. Weet niet of dat helpt. Ben zelf nog bij 12.
Op dinsdag 17 februari 2004 10:30 schreef Uncle_Sam het volgende:[..]
Dat is het meest frustrerende - maar tegelijkertijd ook het leuke - aspect aan raadsels maken, namelijk dat je ze op de meest onverwachte momenten oplost,
.
Ik zit overigens nog steeds bij 1.13; verdomde synoniemen ook altijd.
quote:Je denkt te ingewikkeld....degene die je eruit hebt gepikt moet je voorzien van de soort waar die bij hoort.
Op dinsdag 17 februari 2004 11:17 schreef Gia het volgende:
Damn, zit volgens mij echt helemaal verkeerd te denken. Alles wat ik probeer heeft nog niemand geprobeerd.
Dus zelfs wanneer je niet zou weten welke van de 9 het is zou je na 9 keer proberen door kunnen ![]()
woord,soort
Okay, 't zijn allemaal zelfstandige naamwoorden, op één na.
Maar als ik die invoer met de woordsoort erachter is het niet goed.
Moet ik voor dat woord een synoniem gebruiken?
quote:Ik heb mijn msn aanstaan, en daar zit jou account ook tussen. En anders kune je me op dat andere board een PM sturen ?
Op dinsdag 17 februari 2004 11:43 schreef Gia het volgende:
aaaaarghhhhhh.Okay, 't zijn allemaal zelfstandige naamwoorden, op één na.
Maar als ik die invoer met de woordsoort erachter is het niet goed.Moet ik voor dat woord een synoniem gebruiken?
quote:Kun je me misschien een beetje op weg helpen? Moet ik de woorden eerst vervangen door een ander woord? Moet ik letters at random pakken of zit er nog een logica in? Horen de woorden uit de tweede kolom bij andere woorden uit de eerste kolom? Heb ik geprobeerd, maar levert ook niets op.
Op maandag 16 februari 2004 22:14 schreef Uncle_Sam het volgende:
Iemand nog een laatste duwtje richting het verlossende antwoord van 1.13? Ik heb de zin al ontcijferd, maar dat laatste stuk lukt me maar niet.
Weet gewoon niet waar te beginnen. En de hints op het puzzletome forum helpen ook niet echt.
Cash = coin.
Swindle = con.
Jappie, ben je ook al bezig met het identificeren van de plaatjes op 1.15?
quote:Nope..i'm having a writersblock at 1.14
Op dinsdag 17 februari 2004 13:39 schreef Uncle_Sam het volgende:
Van de twee woorden zoek je bij elk woord een passend synoniem. Het tweede woord is een synoniem min een letter van het eerste woord. Bijv.Cash = coin.
Swindle = con.Jappie, ben je ook al bezig met het identificeren van de plaatjes op 1.15?
quote:Je moet 1 letter weghalen uit de zin.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:19 schreef Gia het volgende:
Ik heb de zin, eindelijk, maar nu?
Moet ik weer voor die twee laatste woorden synoniemen zoeken en dan een overgebleven letter invullen? Of de synoniemen van die woorden, want die heb ik al een aantal geprobeerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |