Het zou allemaal best eenvoudig moeten zijn, iemand die me kan zeggen hoe 't moet, of misschien een linkje heeft?
BvD
/edit
Dit is 'm:
Nou alleen nog even zoeken naar een foto van alleen de kop
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 13-02-2004 15:17]
quote:'k heb in de tussentijd een nieuwe basgitaar gekocht, en daar zaten snaren op
Op vrijdag 13 februari 2004 15:12 schreef Bioslock het volgende:
Doe jij anderhalf jaar met snaren?.
Ik hoogstens een maand, dan klinken al minder.
Iedere maand is nogal overdreven... In het begin klinken ze gewoon nieuw, dat is na een maandje weg, maar ik heb vaker gehoord dat je ze dan in kokend water moet leggen. Alle eelt en viezigheid gaat er dan uit, en ze klinken weer als brandnieuw.
quote:Ach so.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:16 schreef webfreak het volgende:[..]
'k heb in de tussentijd een nieuwe basgitaar gekocht, en daar zaten snaren op
quote:Hmm. Een keer proberen.
Iedere maand is nogal overdreven... In het begin klinken ze gewoon nieuw, dat is na een maandje weg, maar ik heb vaker gehoord dat je ze dan in kokend water moet leggen. Alle eelt en viezigheid gaat er dan uit, en ze klinken weer als brandnieuw.
DR kopen!
Anyway, het ene uiteinde zonder de afsluitingen door de gaatjes vanonder steken, volledig doortrekken tot de afsluitingen de snaren in de gaatjes blokkeren en dan de andere kant door de bevestigingen steken en aandraaien... Wel opletten dat je een mooi spoel vormt, alhoewel dat dat voor het geluid niks uitmaakt.
quote:hmm, dat is wel bizar ja... gelukkig nog geen last van gehad
Op vrijdag 13 februari 2004 18:14 schreef Broodjevlees het volgende:
Ik heb na een maand te hebben gespeeld met DR snaren, binnen een half uur een E snaar en een G snaar laten knappen :') vraag me niet hoe, ik denk dat het een productiefout moet zijn. Weg 45 euro....
Als je goedkope maar toch wel fijne snaren wilt kan ik Warwick Red Label aanraden
[Dit bericht is gewijzigd door bas-beest op 14-02-2004 00:52]
Mijn snaarmaten zijn:
.045 .065 .080 .100
En dat de snaren aan het einde dunner worden is normaal... Tenminste het hoort zo te zijn dat snaren over de kam gaan en daar pas dunner worden.... als de snaar al dunner wordt voor de kam is het niet goed nie.
En als laatste... Als je twaalfde vret niet het octaaf is van de open snaar. moet je intoneren (search...is vast wel een topic over)
quote:Ze staan zeker goed gestemd (met behulp van een keyboard, dat vergist zich niet
Op zaterdag 14 februari 2004 17:06 schreef Broodjevlees het volgende:En dat de snaren aan het einde dunner worden is normaal... Tenminste het hoort zo te zijn dat snaren over de kam gaan en daar pas dunner worden.... als de snaar al dunner wordt voor de kam is het niet goed nie.
quote:Het keyboard niet, maar jij misschien wel?
Op zaterdag 14 februari 2004 17:31 schreef webfreak het volgende:[..]
Ze staan zeker goed gestemd (met behulp van een keyboard, dat vergist zich niet
)
Op gehoor is gewoon redelijk moeilijk... al eens gedaan met een elektronisch stemapparaatje?
In ieder geval maakt dat niks uit... verschillende stemmingen enz (bij gewone gitaar tenminste).
quote:Ik doe 't niet op gehoor, ik doe 't gelijk met 't keyboard. En dat is niet moeilijk, sterker nog: als je je dán nog vergist ben je gewoon a-muzikaal
Op zaterdag 14 februari 2004 23:20 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Het keyboard niet, maar jij misschien wel?
Op gehoor is gewoon redelijk moeilijk... al eens gedaan met een elektronisch stemapparaatje?
In ieder geval maakt dat niks uit... verschillende stemmingen enz (bij gewone gitaar tenminste).
Geloof me, de toonhoogte klopt. Het probleem ligt bij de lengte van de snaren.
Als je 't mij vraagt zijn die gewoon te kort, maar op 't pakje staat over lengte niets vermeld... Wel kut, ik hoop dat ik nog geld terug kan vangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |