abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17138294
Ik ben laatst op mijn werk ernstig bedreigd door een 'klant' waarvan ik weet dat hij lid van een jeugdbende is.
Zoiets gaat niet in je koude kleren zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil er wel aangifte van doen, maar het probleem is dat ik me eigenlijk niet meer veilig voel op mijn werkplek. Ik zie nu al huizenhoog op tegen maandag (ik heb nu vrij) en ik overweeg om mijn baas te vragen me over te plaatsen.
Keer het tij
pi_17138318
ik zou het eens met je baas er over praten, misschien kan hij extra veiligheidsmaatregelen treffen..
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:03:25 #3
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17138321
Oh, gewoon shotgun meenemen en die juegdbende uitroeien.
gooi anders wat mr Orange in de "schuilplaats"

kan jou het verrekken.

pi_17138338
Wat was dan de aanleiding dat hij je zonodig moest bedreigen?

Over het algemeen een teken van zwakte wanneer iemand je bedreigd, lekker makkelijk om jezelf dan achter een jeugdbende te verstoppen. In ieder geval aangifte doen, duidelijke omschrijving geven, OF je zou "M" moeten bellen, dat nieuwe kliklijngeval.

Praatprieter
pi_17138356
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:03 schreef ChimeraOffline het volgende:
ik zou het eens met je baas er over praten, misschien kan hij extra veiligheidsmaatregelen treffen..
Daar is hij gelukkig al mee bezig, waar ik me vooral zorgen om maak is dat ik misschien na mijn werk word opgewacht of zo.
Het probleem is dat het om een bende gaat: wie weet worden er vriendjes ingeschakeld om me te grazen te nemen...ik word er behoorlijk paranoide van.
Keer het tij
pi_17138366
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:00 schreef Leftfield het volgende:
Ik ben laatst op mijn werk ernstig bedreigd door een 'klant' waarvan ik weet dat hij lid van een jeugdbende is.
Ik wil er wel aangifte van doen, maar het probleem is dat ik me eigenlijk niet meer veilig voel op mijn werkplek. Ik zie nu al huizenhoog op tegen maandag (ik heb nu vrij) en ik overweeg om mijn baas te vragen me over te plaatsen.
Misschien dat het ons niet aan gaat, maar waarom heeft hij jou bedreigd?
Als we dat weten, dan snappen we de ernst van de zaak wellicht beter.
Weet je baas hiervan?
pi_17138375
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:03 schreef speedfreakssj het volgende:
Oh, gewoon shotgun meenemen en die juegdbende uitroeien.
gooi anders wat mr Orange in de "schuilplaats"

kan jou het verrekken.

Als dat zou kunnen...zo'n bedreiging maakt je behoorlijk aggressief, inderdaad. Op dit soort momenten zou ik willen dat ik even een groepje sportschooljongens op kon trommelen om die gasten in mekaar te rammen.
Keer het tij
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:09:14 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_17138378
Waarmee heeft hij gedreigd en wat was zijn aanleiding om te gaan dreigen.
Ik sta zelf in een winkel en bij ons staan ze ook te dreigen. Alleen ze doen niks.
So we just called him Fred
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:09:21 #9
82604 Diego-Atahua
KEEP UP THE GOoD WORK
pi_17138380
Waar werk je ???

In een winkel !!!

Een ex collega van de tijd dat ik nog vakantiewerk deed in een winkel heeft dat ook een keer meegemaakt, de jongen die hem toe bedreigd heeft, hebben we aangegeven bij de politie !!!

Hij kwam elke donderdagavond kijken en dreigen met dingen die hij na sluitingstijd zou doen....

Toen de winkel sloot hebben we de politie laten komen....

Sinds toen hebben we niets meer van die gasten vernomen !!!

Want ja, dan worden ze misschien wel bang want ze staan toch geregistreerd !!!

[Dit bericht is gewijzigd door Diego-Atahua op 13-02-2004 09:11]

pi_17138391
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:00 schreef Leftfield het volgende:
Ik zou als ik jou was zeker aangifte doen! Ik weet niet of je de desbetreffende persoon erg serieus kan nemen, maar meestal is het ruwe bolster blanke pit. Dat is uiteraard helemaal aan jou om dat te beoordelen. Hoe erg waren de bedreigingen?
pi_17138464
Aangezien mijn sportbuks nog niet verkocht is (mocht niet op het V&A) kan ik misschien van 'assistance' zijn

*Disclaimer: Ik bedoel dit puur als lollige opmerking, ik wil mezelf op geen enkele wijze aanbieding als huurling, geweldadig persoon of iets in die trant, het betreft dan ook een beoefende sport, niks meer en niks minder*

Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
pi_17138550
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:04 schreef hemmes het volgende:
Wat was dan de aanleiding dat hij je zonodig moest bedreigen?

Over het algemeen een teken van zwakte wanneer iemand je bedreigd, lekker makkelijk om jezelf dan achter een jeugdbende te verstoppen. In ieder geval aangifte doen, duidelijke omschrijving geven, OF je zou "M" moeten bellen, dat nieuwe kliklijngeval.

De aanleiding sloeg nergens op...meneer voelde zich 'onheus bejegend' door een collega van me, die hem aansprak op het wangedrag van z'n vriendjes (meer details kan ik niet geven, sorry).
Dat het laf van hem is, ben ik helemaal met je eens. Ik heb geen groep criminele vriendjes op m'n werkplek, terwijl hij ze elk moment kan oproepen.
Ik denk wel dat ik aangifte ga doen, want onveilig voel ik me toch wel.
Keer het tij
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:24:29 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17138581
Serieus onderwerp, maak er GEEN "alternatieve straffen" topic van aub....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17138639
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:09 schreef FredvZ het volgende:
Waarmee heeft hij gedreigd en wat was zijn aanleiding om te gaan dreigen.
Ik sta zelf in een winkel en bij ons staan ze ook te dreigen. Alleen ze doen niks.
De aanleiding heb ik hierboven al vermeld.
Hij bleef vaag met z'n bedreiging, maar het kwam er op neer dat-ie me wel wist te vinden en zou uitzoeken waar ik woon.
Dat laatste neem ik niet serieus, maar ik zie die gasten er wel voor aan om me na m'n werk ergens op te wachten.
Ik sta net als jij in een winkel, en ondernemers in de buurt hebben van dezelfde figuren last. Er zijn al meer mensen bedreigd.
Keer het tij
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:29:42 #15
83630 snagglepuss
Kijk eens in mijn ogen...
pi_17138662
Gewoon aangifte doen. Vaak is het grootspraak van die gastjes. dreigen en een grote bek opzetten. Als je ze weet te vinden dan kun je toch gewoon aangifte doen en dat doorgeven...
downloading MARS to C:NASA - 2% remaining - connection failed...
  vrijdag 13 februari 2004 @ 09:34:51 #16
74184 the_animal
When does the hurting stop?
pi_17138746
Je moet in ieder geval aangifte doen! Als die lui vaker voor overlast zorgen, maar niemand dient een aanklacht in, verandert er niets. Gelukkig wordt van bedreigingen maar zelden werk gemaakt. Denk aan het spreekwoord: blaffende honden bijten niet. Maar ik begrijp je zorgen. Ik werk in de zorg en zo'n bedreiging kan je aardig ontwrichten. Succes in ieder geval!

[Dit bericht is gewijzigd door the_animal op 13-02-2004 09:35]

Er zijn er voor minder opgenomen...
pi_17138758
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:09 schreef Diego-Atahua het volgende:
Waar werk je ???

In een winkel !!!

Een ex collega van de tijd dat ik nog vakantiewerk deed in een winkel heeft dat ook een keer meegemaakt, de jongen die hem toe bedreigd heeft, hebben we aangegeven bij de politie !!!

Hij kwam elke donderdagavond kijken en dreigen met dingen die hij na sluitingstijd zou doen....

Toen de winkel sloot hebben we de politie laten komen....

Sinds toen hebben we niets meer van die gasten vernomen !!!

Want ja, dan worden ze misschien wel bang want ze staan toch geregistreerd !!!

Ik denk ook dat hij wel anders gaat piepen als er politie bij komt kijken (waarschijnlijk kan ik wel aan camerabeelden van hem komen), volgens mij gaat hij er van uit dat ik zo bang ben dat ik GEEN aangifte zal doen.
Natuurlijk is de kans groot dat het loze bedreigingen zijn, maar toch...ik voel me er absoluut niet relaxed bij.
Keer het tij
pi_17138832
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:34 schreef the_animal het volgende:
Je moet in ieder geval aangifte doen! Als die lui vaker voor overlast zorgen, maar niemand dient een aanklacht in, verandert er niets. Gelukkig wordt van bedreigingen maar zelden werk gemaakt. Denk aan het spreekwoord: blaffende honden bijten niet. Maar ik begrijp je zorgen. Ik werk in de zorg en zo'n bedreiging kan je aardig ontwrichten. Succes in ieder geval!
Dankjewel!
Inderdaad, als niemand aangifte doet (en ik heb sterke vermoedens dat mensen die al eerder door die bende zijn bedreigd uit angst geen aangifte hebben gedaan) verandert er niets, en dat geeft aan die gasten het signaal af dat ze lekker hun gang kunnen gaan.
Ik denk dus wel dat ik aangifte ga doen, maar ik hoop dan ook op overplaatsing naar een ander filiaal.
Keer het tij
pi_17139465
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:39 schreef Leftfield het volgende:

[..]

Dankjewel!
Inderdaad, als niemand aangifte doet (en ik heb sterke vermoedens dat mensen die al eerder door die bende zijn bedreigd uit angst geen aangifte hebben gedaan) verandert er niets, en dat geeft aan die gasten het signaal af dat ze lekker hun gang kunnen gaan.
Ik denk dus wel dat ik aangifte ga doen, maar ik hoop dan ook op overplaatsing naar een ander filiaal.

Het is maar een idee hoor, maar als jullie nou eens met alle winkeliers tegelijk aangifte gaan doen op het nureau, dan moeten ze dat toch zeker serieus nemen?

Vraag tegelijkertijd overplaatsing aan.

pi_17139535
Je kunt altijd naar de politie stappen om melding te maken van het voorval. Als je de personalia van die jongen hebt, of als ie anderszins te achterhalen is kun je (bv) aan de hand van de geschedenis van deze jongen nog altijd in samenspraak met de agent bekijken of het al dan niet verstandig is om alsnog aangifte oid te doen.

(Melding doen van een feit is ten allen tijde vrijblijvend, daar worden zonder jouw uitdrukkelijk verzoek geen verdere actie's op ondernomen)

Live it!
pi_17140093
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:13 schreef ToxicT het volgende:
Het is maar een idee hoor, maar als jullie nou eens met alle winkeliers tegelijk aangifte gaan doen op het nureau, dan moeten ze dat toch zeker serieus nemen?

Vraag tegelijkertijd overplaatsing aan.

Een goed idee, volgens mij. Er komt ook zeer binnenkort een gezamenlijk overleg met andere winkeliers. De politie weet al van het probleem af, maar die heeft al aangegeven weinig te kunnen doen als er geen aangifte of melding wordt gedaan.
Keer het tij
  vrijdag 13 februari 2004 @ 10:56:42 #22
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17140232
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 09:03 schreef ChimeraOffline het volgende:
klopt gewoon doen
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 13 februari 2004 @ 10:59:42 #23
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_17140292
En jij denkt dat de politie je wel kan helpen? .
Ze willen misschien wel, maar tot je in elkaar geslagen wordt, kunnen ze weinig voor je betekenen.

Persoonlijk? Ik zou me er weinig van aantrekken. Als ie nog een keer komt, een grote smoel geven en gewoon verder gaan met werken. Zolang hij geen "angst ruikt" is er niks aan de hand. Als je mieterig gaan lopen doen, kan je erop rekenen dat hij een keer na sluitingstijd voor je deur staat.

Overigens is dat pas het eerste goede moment om de politie te bellen.

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:01:02 #24
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_17140331
Ohja, mocht hij toch niet kunnen achterhalen waar je woont, kan hij dat zeker op het moment dat je aangifte gedaan hebt. Die gegevens zijn namelijk op te vragen bij... jawel; de politie.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 13 februari 2004 @ 17:37:35 #25
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_17150007
Om meerdere redenen altijd aangifte doen.
Als hij je dan wel een keer wat doet is het duidelijk dat het geen spontane opwelling was. Ook kunnen ze niks tegen die lieden doen zonder concrete dingen zoals bedreigingen.

Mischien is het raadzaam de komende tijd voorzichtig te zijn.
Laat je bijv. thuisbrengen door iemand met een auto die de auto voor de deur rijd,, winkel uit, auto in en klaar. Het is maar een idee.
Of je zorgt dat je iig niet alleen naar huis hoeft.

Mischien zou je met het overleg van winkeliers samen tot maatregelen kunnen komen om elkaar te helpen. Samen sta je een stuk sterker.
Maak desnoods simpelweg een telefoonlijst voor nood.

vrijdag 13 februari 2004 @ 17:56:50 #26
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17150638
Ik snap eik niet waarom je METEEN overplaatsing wil als hij je bedreigd.

Ben je soms een mietje?

vrijdag 13 februari 2004 @ 18:12:17 #27
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_17151073
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 17:56 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik snap eik niet waarom je METEEN overplaatsing wil als hij je bedreigd.

Ben je soms een mietje?

Dat is natuurlijk afhankelijk van de aard van de bedreiging.
Maar ik denk ook niet dat je te snel op de vlucht moet slaan.
Als het ergens anders weer overkomt kun je gelijk weer de biezen pakken. Je kunt beter leren hoe je met dat soort dingen omgaat.
En dan niet alleen jij, maar ook je bedrijf en bv met de winkeliersvereniging.

Het heeft niks te maken met mietje zijn of niet. vluchtgedrag is een hele natuurlijke reactie voor gevaar en in de meeste gevallen ook wel de goede. Als hij voor je staat met een mes moet je echt niet de bruce lee uit gaan hangen. In het geval van een bedreiging zou het naar mijn mening wel beter zijn je weerbaarder op te stellen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')