abonnement Unibet Coolblue
pi_17135898
Een aantal jaren terug was ik hier helemaal weg van. De lichi. Een tropisch vruchtje. Het heeft een harde, bobbelige schil die je vrij makkelijk los haalt van het slijmerige, maar heerlijk zoete vruchtje. Er zit helaas wel een pit in, en ze waren vrij prijzig.


Dit is een plaatje ervan.

Heeft iemand enig idee waar ik ze nu kan krijgen? (ik woon in Tilburg).
Toendertijd hadden ze ze gewoon bij de AH, maar daar zie ik ze niet meer liggen .

edit - mod? Je schrijft lichi met een I en niet met een Y. Zou iemand het even kunnen veranderen? Dankje

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 13-02-2004 01:22]

pi_17135919
Lekker
bij zon turkse groente winkel ofzo.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 01:22:27 #3
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_17135925
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 01:21 schreef Morgil het volgende:
Een aantal jaren terug was ik hier helemaal weg van. De lychi. Een tropisch vruchtje. Het heeft een harde, bobbelige schil die je vrij makkelijk los haalt van het slijmerige, maar heerlijk zoete vruchtje. Er zit helaas wel een pit in, en ze waren vrij prijzig.

[afbeelding]
Dit is een plaatje ervan.

Heeft iemand enig idee waar ik ze nu kan krijgen? (ik woon in Tilburg).
Toendertijd hadden ze ze gewoon bij de AH, maar daar zie ik ze niet meer liggen .


Ja die zijn heerlijk

Ja weet ook niet...kocht ze altijd bij de Edah of AH ofzo. Maar hebben ze nu ook niet..

Misschien bij de groenteboer ofzo?

Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:08:08 #4
65409 warteltje
man made machine
pi_17143089
lekker lekker als het seizoen ervoor is kan je ze gewqon op de markt kopen. Kijk maar eens zaterdags op de markt, zag je verleden week nog...
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:09:09 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_17143107
Lychees dus.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_17143149
1 keer gegeten en ging bijna over m'n nek

niet voor herhaling vatbaar dus

  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:17:45 #7
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17143286
M'n vriendin houdt er van.

Maar die houdt ook van Dourian en dat soort shit

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:19:30 #8
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17143316
Die dingen heten lycees en zijn inderdaad erg lekker. Ze verkopen ze bij de meeste grotere supermarkten wel tegenwoordig en als je echt graag wilt kun je ze bij iedere toko ook in blik krijgen (maar dat is natuurlijk een stuk minder lekker).

Heb hier ooit wel eens een lekker receptje gepost voor Thaise rode curry met ananas en lycees... Erg
Maar kan m'n post niet meer vinden

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17143405
Heerlijk!!

Ze zijn echter bij de supermarkt maar een paar maanden per jaar verkrijgbaar. 2 Weken geleden waren ze nog te krijgen bij de Jumbo (ringbaan Noord) en de Edah (Wagnerplein)
in Tilburg dus

pi_17143517
Ze zijn best lekker! Je kunt ze ook in blik krijgen, maar dat is toch minder vind ik!
En wat nog meer nie allemaal...
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:02:19 #11
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_17144329
Tip:

voor gebruik pellen

pi_17155897
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:11 schreef moz het volgende:
1 keer gegeten en ging bijna over m'n nek

niet voor herhaling vatbaar dus


pi_17155920
Appie happie heeft ze toch ook....
  Moderator vrijdag 13 februari 2004 @ 22:32:06 #15
45833 crew  Fogel
pi_17158867
Ik heb een uur geleden ofzo er eentje op (heb er vanmiddag 6 bij de suermarkt gehaald). Vond het niet lekker genoeg om de andere 5 ook op te eten, maar niet vies genoeg om die ene niet helemaal op te eten.
Volgens mij is dit een vrucht die het beste samen met iets anders gegeten kan worden. Iemand voorstellen voor wat dit 'iets' kan zijn misschien?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_17159648
Op de markt, 3 euro de kilo (bij ons dan)

Zelf vind ik ze ranzig

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_17161970
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 22:32 schreef Fogel het volgende:
Ik heb een uur geleden ofzo er eentje op (heb er vanmiddag 6 bij de suermarkt gehaald). Vond het niet lekker genoeg om de andere 5 ook op te eten, maar niet vies genoeg om die ene niet helemaal op te eten.
Volgens mij is dit een vrucht die het beste samen met iets anders gegeten kan worden. Iemand voorstellen voor wat dit 'iets' kan zijn misschien?
Roomijs
  zaterdag 14 februari 2004 @ 15:16:04 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17171401
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 22:32 schreef Fogel het volgende:
Iemand voorstellen voor wat dit 'iets' kan zijn misschien?
Thaise rode curry met lycees en ananas
Stukjes kipfilet aanbakken, rode currypasta erbij en even doorbakken.
Toevoegen: blikje cocosmelk, verse sereh, bruine suiker, limoensap, tamarinde en Thaise vissaus...dit alles een poosje laten koken.
Stukjes ananas en lycee erdoorheen (mango is ook lekker) en dit warm laten worden. Serveren met rijst of noodles en verse korianderblaadjes.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17185784
lychees jammie
ik vind ze heeeeeeeeeel lekker.. we hadden ze vandeweek nog thuis..
lekker sappig en ze lijken een beetje op slakken... maar wel lekker
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_17185811
gewoon op de markt
ik heb ze van de week gehaald
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')