abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17128956
Een studie van de provincie Noord Holland, de Gemeente Haarlemmermeer, het ROA (Regionaal Overleg Amsterdam) en Rijkswaterstaat leert dat om Schiphol en Hoofddorp bereikbaar te houden er nieuwe snelwegen paralel aan de A4 moeten worden aangelegd.

Hierdoor ontstaat er een scheiding tussen het verkeer met bestemming Hoofddorp op Schiphol en doorgaand verkeer richting Den Haag of Amsterdam.

Verder dienen er 3 tot 5 nieuwe afslagen te komen richting Hoofddorp waardoor het verkeer naar de kantorenparken niet elke spits muur en muurvast staat.

Aangezien er nu op dat traject al 2x 5 banen liggen komen er dus (als de plannen worden uitgevoerd) 2x2 banen bij.

De gemeente Haarlemmemeer wil de plannen nu sturen van Verkeersminister Peijs waarna er een aanvraag zal komen voor een planstudiefase van het MIT (Meerjaren Programma Infrastuctuur en Transport).

===

Is dit wel daadwerkelijk een goede oplossing? Ik bedoel er staan nu al dagelijks files op de A4 tussen Hoofddorp en Schiphol terwijl er al 5 rijstroken liggen. Verdwijnen deze problemen als er 2 rijstroken bijkomen (over 10 jaar)?

Komen er in de tussentijd andere vormen van vervoer waarbij de auto overbodig wordt?

Zullen de file's daar ooit ophouden te bestaan? Hoever kan men nog doorgaan? Schiphol verplaats je niet eventjes.

Gaan wij Parijse / Londonse tafarelen krijgen rond de luchthavens met een wir war van Snelwegen, borden en afslagen?

Waar gaan we naar toe over 10 jaar, of blijven we gezellig stilstaan (in de file)?

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  donderdag 12 februari 2004 @ 21:47:22 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_17129394
Voor dat geld kunnen ze beter een nieuwe carpoolregeling maken. Dat als je gaat carpoolen dat je dan minder wegenbelasting betaald en minder accijnzen op de benzine.
Want tijdens de spits zitten er in de meeste auto maar één persoon. Dus als die met zn allen gaan carpoolen is de file zo weg en is er geen nieuw asfalt meer nodig.
So we just called him Fred
pi_17129669
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:47 schreef FredvZ het volgende:
Voor dat geld kunnen ze beter een nieuwe carpoolregeling maken. Dat als je gaat carpoolen dat je dan minder wegenbelasting betaald en minder accijnzen op de benzine.
Want tijdens de spits zitten er in de meeste auto maar één persoon. Dus als die met zn allen gaan carpoolen is de file zo weg en is er geen nieuw asfalt meer nodig.
Ik meen dat er ergens op de a1 een vrij duur stukje asfalt ligt wat het carpoolen moest bevorderen, is ook niet helemaal gelukt. Natuurlijk is het het beste als mensen met zo veel mogelijk mensen gebruiken maken van een auto of het openbaar vervoer. Maar hoe regel je dat? Hoe zorgen wij er *zelf* voor dat er minder files komen?
  donderdag 12 februari 2004 @ 21:56:48 #4
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17129722
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:55 schreef mabit het volgende:

[..]

Ik meen dat er ergens op de a1 een vrij duur stukje asfalt ligt wat het carpoolen moest bevorderen, is ook niet helemaal gelukt. Natuurlijk is het het beste als mensen met zo veel mogelijk mensen gebruiken maken van een auto of het openbaar vervoer. Maar hoe regel je dat? Hoe zorgen wij er *zelf* voor dat er minder files komen?

Als je in de top3 van meest dichtbevolkte landen staat doe je er weinig aan...
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17130164
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:56 schreef Piro het volgende:

[..]

Als je in de top3 van meest dichtbevolkte landen staat doe je er weinig aan...

Heb je helemaal gelijk in, maar met de groei van het aantal inwoners (zeker in de Haarlemmermeer) zal het er ook steeds drukker worden. Het is gewoon een broeinest daar en is de enige oplossing het domweg verbreden van wegen of moeten we slimmer gebruik gaan maken van de infrastructuur?
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:11:12 #6
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17130190
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:10 schreef mabit het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar met de groei van het aantal inwoners (zeker in de Haarlemmermeer) zal het er ook steeds drukker worden. Het is gewoon een broeinest daar en is de enige oplossing het domweg verbreden van wegen of moeten we slimmer gebruik gaan maken van de infrastructuur?

Slimmer gebruik, duh.
Waarom?
Plaatsgebrek.
Dus het wordt de hoogte in, of de diepte.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17130354
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:11 schreef Piro het volgende:

[..]

Slimmer gebruik, duh.
Waarom?
Plaatsgebrek.
Dus het wordt de hoogte in, of de diepte.

Hoe wou je dat doen met de Schiphol tunnel. Met slimmer gebruik bedoelde ik trouwens niet snelwegen boven elkaar bouwen maar andere manieren zoeken om je te verplaatsen, andere tijdstippen whatevr
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:22:40 #8
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17130541
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:17 schreef mabit het volgende:

[..]

Hoe wou je dat doen met de Schiphol tunnel. Met slimmer gebruik bedoelde ik trouwens niet snelwegen boven elkaar bouwen maar andere manieren zoeken om je te verplaatsen, andere tijdstippen whatevr

Het ov moet gewoon beter, sneller.
Magneettreinen, wat japan kan kunnen wij ook verdomme.
pi_17132744
En daar is geld voor
pi_17132812
Eh, anyway... extra wegen lijkt mij de oplossing. Als ik vanuit *willekeurig dorp buiten randstad* naar Schiphol wil, en koffers/tassen bij me heb, zou ik niet snel met de trein gaan, je moet dan sowieso via een ander station en het is minder comfortabel, veilig, etc
Maar goed, dat is meer een reden dat de trein geen oplossing is... het vliegtuig pakken naar Schiphol dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')