Hierdoor ontstaat er een scheiding tussen het verkeer met bestemming Hoofddorp op Schiphol en doorgaand verkeer richting Den Haag of Amsterdam.
Verder dienen er 3 tot 5 nieuwe afslagen te komen richting Hoofddorp waardoor het verkeer naar de kantorenparken niet elke spits muur en muurvast staat.
Aangezien er nu op dat traject al 2x 5 banen liggen komen er dus (als de plannen worden uitgevoerd) 2x2 banen bij.
De gemeente Haarlemmemeer wil de plannen nu sturen van Verkeersminister Peijs waarna er een aanvraag zal komen voor een planstudiefase van het MIT (Meerjaren Programma Infrastuctuur en Transport).
===
Is dit wel daadwerkelijk een goede oplossing? Ik bedoel er staan nu al dagelijks files op de A4 tussen Hoofddorp en Schiphol terwijl er al 5 rijstroken liggen. Verdwijnen deze problemen als er 2 rijstroken bijkomen (over 10 jaar)?
Komen er in de tussentijd andere vormen van vervoer waarbij de auto overbodig wordt?
Zullen de file's daar ooit ophouden te bestaan? Hoever kan men nog doorgaan? Schiphol verplaats je niet eventjes.
Gaan wij Parijse / Londonse tafarelen krijgen rond de luchthavens met een wir war van Snelwegen, borden en afslagen?
Waar gaan we naar toe over 10 jaar, of blijven we gezellig stilstaan (in de file)?
quote:Ik meen dat er ergens op de a1 een vrij duur stukje asfalt ligt wat het carpoolen moest bevorderen, is ook niet helemaal gelukt. Natuurlijk is het het beste als mensen met zo veel mogelijk mensen gebruiken maken van een auto of het openbaar vervoer. Maar hoe regel je dat? Hoe zorgen wij er *zelf* voor dat er minder files komen?
Op donderdag 12 februari 2004 21:47 schreef FredvZ het volgende:
Voor dat geld kunnen ze beter een nieuwe carpoolregeling maken. Dat als je gaat carpoolen dat je dan minder wegenbelasting betaald en minder accijnzen op de benzine.
Want tijdens de spits zitten er in de meeste auto maar één persoon. Dus als die met zn allen gaan carpoolen is de file zo weg en is er geen nieuw asfalt meer nodig.
quote:Als je in de top3 van meest dichtbevolkte landen staat doe je er weinig aan...
Op donderdag 12 februari 2004 21:55 schreef mabit het volgende:[..]
Ik meen dat er ergens op de a1 een vrij duur stukje asfalt ligt wat het carpoolen moest bevorderen, is ook niet helemaal gelukt. Natuurlijk is het het beste als mensen met zo veel mogelijk mensen gebruiken maken van een auto of het openbaar vervoer. Maar hoe regel je dat? Hoe zorgen wij er *zelf* voor dat er minder files komen?
quote:Heb je helemaal gelijk in, maar met de groei van het aantal inwoners (zeker in de Haarlemmermeer) zal het er ook steeds drukker worden. Het is gewoon een broeinest daar en is de enige oplossing het domweg verbreden van wegen of moeten we slimmer gebruik gaan maken van de infrastructuur?
Op donderdag 12 februari 2004 21:56 schreef Piro het volgende:[..]
Als je in de top3 van meest dichtbevolkte landen staat doe je er weinig aan...
quote:Slimmer gebruik, duh.
Op donderdag 12 februari 2004 22:10 schreef mabit het volgende:[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar met de groei van het aantal inwoners (zeker in de Haarlemmermeer) zal het er ook steeds drukker worden. Het is gewoon een broeinest daar en is de enige oplossing het domweg verbreden van wegen of moeten we slimmer gebruik gaan maken van de infrastructuur?
quote:Hoe wou je dat doen met de Schiphol tunnel. Met slimmer gebruik bedoelde ik trouwens niet snelwegen boven elkaar bouwen maar andere manieren zoeken om je te verplaatsen, andere tijdstippen whatevr
Op donderdag 12 februari 2004 22:11 schreef Piro het volgende:[..]
Slimmer gebruik, duh.
Waarom?
Plaatsgebrek.
Dus het wordt de hoogte in, of de diepte.
quote:Het ov moet gewoon beter, sneller.
Op donderdag 12 februari 2004 22:17 schreef mabit het volgende:[..]
Hoe wou je dat doen met de Schiphol tunnel. Met slimmer gebruik bedoelde ik trouwens niet snelwegen boven elkaar bouwen maar andere manieren zoeken om je te verplaatsen, andere tijdstippen whatevr
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |