Post het dan hier met een linkje naar de bron. Liever geen plaatjes van de bronsites kapen, daar worden ze nogal van.
Na de modellendiarree bij Minolta en de het marktbestoken van Canon doet Olympus ook een duit in het zakje.
Men kon waarschijnlijk niet achterblijven en gooide er ook een 8MP tegenaan, voorzien van een 5x groothoekzoom.
Bekijkt 'm hierzo
Minder Megapixels maar daarom nog niet minder interessant zijn de beide nieuwe superzoommodelletjes van Olympus:
de C765 UltraZoom
en
De C770-Movie
Op beide camera's zit een 10x zoemtoetertje.
[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 12-02-2004 20:33]
zie http://www.dpreview.com/news/0402/04021220maxxum7digital.asp
Ik kan niet wachten tot ik 'm in mn handen heb! De body heeft Anti-shock in de body ingebouwd. Dit is nog nooit eerder gedaan....
Ik was vandaag bij mijn fotograaf, en die vertelde me dat en of andere vertegenwoordiger hem had verteld dat er de Canon EOS 12D eraan komt. Wel nog ff afwachten natuurlijk, ben benieuwd.
Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar stel dat het klopt, en je hebt net een 10D aangeschaft...
Oh, hij vertelde trouwens ook dat er in 2003 slechts 150 Nikon F100's verkocht zijn. Dat is dus echt niks.
Kyocera(aka Yashica) lijkt niet al te flitsend, maar is nogal innovatief bezig met de snelheid van zijn digitaaltjes, met de SL300R neem je met 3.5 fps op tot je kaartje volzit.
Die SL300R komt nu in een 4MP-versie Kijk zelf maar eens
Helemaal nieuw voor Kyocera is de superzoom. Vanaf binnenkort gaat daar verandering, de M410R heeft 10*zoom en haalt 3.3 fps met een resolutie van 4 MP
Zo ziet ie er ongeveer uit.
Voor de adviesprijs van $1,599.00 , en guess what, ik vind 'm nog mooier dan de Leica-vertaling .
Om nog even je geheugen op te frissen: Hier gaat het dus om
De Panasonic heeft overigens exact dezelfde lens als de Leica en van binnen zullen er ook niet veel verschillen zijn.
quote:Niet dat ik weet, maar de SB-800 kost €435,- bij kamera-express, dus ik gok dat de SB-600 ergens in de buurt van de €300 zal zitten.
Op zondag 15 februari 2004 00:30 schreef dawg het volgende:
Is er al een prijs bekend van de Speedlight SB-600?
quote:Ouwesok is wel toe aan paar nieuwe objectiefjes in zijn ogen. Er staat ook best wel Leica op de lens.
Op vrijdag 13 februari 2004 21:49 schreef Ouwesok het volgende:
En het juweel komt in de schappen. De Panasonic Lumix DMC-LC1 ligt vanaf maart in de winkel (of dat ook voor de Nederlandse winkel geldt is nog maar de vraag).
Voor de adviesprijs van $1,599.00 , en guess what, ik vind 'm nog mooier dan de Leica-vertaling
.
Om nog even je geheugen op te frissen: Hier gaat het dus om
De Panasonic heeft overigens exact dezelfde lens als de Leica en van binnen zullen er ook niet veel verschillen zijn.
Even ontopic nu: Sigma maakt ook wel aardige camera'tjes. Hier de nieuwe SD-10. Op zich niet erg bijzonder op hun Foveon chip na. In plaats van de pixels in de drie kleuren te delen met een raster-filter zoals ccd en cmos maar de chip heeft voor iedere kleur een aparte laag dat is dus 3*3,4 Megapixel. Ik denk dat deze techniek in de toekomst wel vaker toegepast gaat worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 15-02-2004 11:39]
Sigma heeft overigens samen met Matsushita (Panasonic) en Sanyo de 4:3-conventie van Olympus ondertekend. Waar dat voor de korte toekomst toe gaat leiden weet niemand, maar het zijn niet de kleinste namen in de business. Sigma heeft daarin wel aangekondigd om lenzen volgens de 4:3-standaard (vatting en communicatie) te gaan maken, op deze PMA was er nog weinig van te zien .
Sigma is in elk geval al wel druk doende met de betere glasslijperij voor de huidige digitale sector, deze keer met een fraaie compacte adem in AF 24-60 mm F2.8 EX DGadem uit. De lens wordt gemaakt voor de vattingen van Sigma, Canon, Nikon, Pentax en toekomstgericht, Minolta.
De Voigtlander Bessa-R is een samenwerking tussen Cosina en Epson.
Over de ingewanden van de camera werd niets bekend gegeven, maar mocht er een fullsize sensor in zitten, dan is het puur genieten met de enorme groothoeken die voor de Bessa te koop zijn( Ultra Wide Heliar 12mm/F5.6 en Super Wide Heliar 15mm/F4.5 ) of met van die lekkere lichtsterke optieken (Nokton 35mm/F1.2)
Of en zoja wanneer ie in de schappen komt te liggen staat allemaal nog te bezien, maar het geeft in elk geval aan dat zowel Epson als Cosina over aspiraties lijken te beschikken, en da's voor de toekomst nooit verkeerd.
krijgen we toch binnenkort mp camera's in mobiele telefoon.. als het aan hun ligt
quote:Die zit er erg mooi uit. Dan zou ik misschien zelfs nog eens voor digitala kunnen vallen, het 'gevoel' van klassieke fotograferen wordt dan behoorlijk benadert. De lenzen zijn dan spotgoedkoop, tenminste als je wat mooie Jupiters op de kop weet te tikken. Maar gezien de prijs van de gewone Bessa zal deze camera redelijk aan de prijs worden, ik schat 'm zeker op boven de 1000 Euro.
Op maandag 16 februari 2004 20:24 schreef Ouwesok het volgende:
De meer Amerikaans georiënteerde dpreview ontging het kennelijk, onze oosterburen hebben hem wel gespot, en het zou de digitale knaller zijn wanneer dit in de handel komt:De Voigtlander Bessa-R is een samenwerking tussen Cosina en Epson.
Over de ingewanden van de camera werd niets bekend gegeven, maar mocht er een fullsize sensor in zitten, dan is het puur genieten met de enorme groothoeken die voor de Bessa te koop zijn( Ultra Wide Heliar 12mm/F5.6 en Super Wide Heliar 15mm/F4.5 ) of met van die lekkere lichtsterke optieken (Nokton 35mm/F1.2)
Of en zoja wanneer ie in de schappen komt te liggen staat allemaal nog te bezien, maar het geeft in elk geval aan dat zowel Epson als Cosina over aspiraties lijken te beschikken, en da's voor de toekomst nooit verkeerd.
Ivo
quote:Ik heb me nog niet eens drukgemaakt om een prijs. Als alles wat ooit op de Photokina en PMA werd getoond daadwerkelijk in de winkel was gekomen was McKeowns nu een veertiendelige encyclopedie
Op donderdag 19 februari 2004 12:58 schreef ultra_ivo het volgende:[..]
Die zit er erg mooi uit. Dan zou ik misschien zelfs nog eens voor digitala kunnen vallen, het 'gevoel' van klassieke fotograferen wordt dan behoorlijk benadert. De lenzen zijn dan spotgoedkoop, tenminste als je wat mooie Jupiters op de kop weet te tikken. Maar gezien de prijs van de gewone Bessa zal deze camera redelijk aan de prijs worden, ik schat 'm zeker op boven de 1000 Euro.
Ivo
Een paar jaar terug werden we met zijn allen gek gemaakt van de Imagek, een soort digitale inlay voor in een gewone kleinbeeldcamera die met zijn hele hebben en houwen in het filmkanaal zou komen te liggen, Iin de vorm waarin het ooit gepresenteerd werd is het nooit in de winkel gekomen. en da's best jammer want ik had wel eens zo'n good-old Electro35 digitaal willen zien fotograferen
Vergelijk deze digitale Bessa met de conceptmodellen van autofabrikanten die je met enige regelmaat te zien krijgt. Als dit echter een concept is dat gaat werken..... al werkte het maar half
Op photo.net was er dit weekend nog een hele discussie over deze Bessa. Behoorlijk veel kwijlende reactie's, en geruchten dat deze camera inderdaad rond de 1000 Euro zou komen te zitten. Stephen Gandy gaat uit van het dubbele. Op zijn site (cameraquest) staat nog wat verdere info over de mogelijke digitale Bessa.quote:Op donderdag 19 februari 2004 20:06 schreef Ouwesok het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 19 februari 2004 12:58 schreef ultra_ivo het volgende:<p>[..]<p>Die zit er erg mooi uit. Dan zou ik misschien zelfs nog eens voor digitala kunnen vallen, het 'gevoel' van klassieke fotograferen wordt dan behoorlijk benadert. De lenzen zijn dan spotgoedkoop, tenminste als je wat mooie Jupiters op de kop weet te tikken. Maar gezien de prijs van de gewone Bessa zal deze camera redelijk aan de prijs worden, ik schat 'm zeker op boven de 1000 Euro.<p>Ivo<hr></blockquote>Ik heb me nog niet eens drukgemaakt om een prijs. Als alles wat ooit op de Photokina en PMA werd getoond daadwerkelijk in de winkel was gekomen was McKeowns nu een veertiendelige encyclopedie
En we hebben een winnaarquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ppssst
http://www.dpreview.com/news/0403/04031101epsonrd1.asp
En niet alleen jij, Ouwesok, ik begin nu zowat van mijn analoge geloof af te vallen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Alleen wat ik me nog even afvraag, wat doet dat transporthendeltje bij een digitale camera
.
Hoe het allemaal gaat uitpakken is nog even de vraag, maar ik durf te stellen dat uw mod hier hebberig van wordt
Zonder twijfel de digicam waar de oudste lenzen op passenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:50 schreef Xilantof het volgende:
dat ding heeft verwisselbare lensen begrijp ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |