[Dit bericht is gewijzigd door newton op 12-02-2004 18:50]
quote:eehm want? Welke bewijzen heb je daar voor gevonden dan?
Op donderdag 12 februari 2004 18:48 schreef newton het volgende:
Het tikkende kan dus niet komen a.g.v. het krimpen en uitzetten van warm en koud, zoals bij de CV vaak het geval is.
quote:Nou, aan de waterleiding wordt geen warmte toegevoerd.
Op donderdag 12 februari 2004 18:49 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
eehm want? Welke bewijzen heb je daar voor gevonden dan?
quote:Zou kunnen, maar ik zie nergens water. Waar zou het kunnen lekken dan?
Op donderdag 12 februari 2004 18:49 schreef yogidrink het volgende:
gewoon lek?
quote:nou waar je het het hardst hoort tikken
Op donderdag 12 februari 2004 18:52 schreef newton het volgende:[..]
Zou kunnen, maar ik zie nergens water. Waar zou het kunnen lekken dan?
quote:ja joh. Maar die waterleidingen worden wel warm. En koelen 's nachts af. Want buiten is het kouder, en die waterleidingen staan weer in contact met buiten. Enzow.
Op donderdag 12 februari 2004 18:51 schreef newton het volgende:[..]
Nou, aan de waterleiding wordt geen warmte toegevoerd.
quote:dát was een hele, hele matige grap.
Op donderdag 12 februari 2004 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat betekent dat je afgetapt wordt![]()
quote:Ja nee...... De leiding loopt binnen. Dan afkoelen enzo valt dus wel mee. Bovendien woon ik 3 hoog, dus als die leiding in de grond een beetje koud is maakt niet uit. Maar TOF dat je meedenkt
Op donderdag 12 februari 2004 18:56 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
ja joh. Maar die waterleidingen worden wel warm. En koelen 's nachts af. Want buiten is het kouder, en die waterleidingen staan weer in contact met buiten. Enzow.
het kan ook zijn dat er een tik in de pomp zit. of een ander mechanische klep die open en dicht gaat. 10 tegen 1 dat het de warmwaterleiding is !!!
quote:Nee, sorry... dat is het niet. Ik heb namelijk een meterkast waarin de hoofdwaterleiding loopt. Dit is KOUD water en komt van de onderburen en gaat naar de boven buren. Op mijn etage zit dan een aftakking die naar de kranen gaat en naar de geiser. Als ik me vinger op die koudwaterleiding leg voel je de tik ook goed.
Op donderdag 12 februari 2004 18:59 schreef Kiteman het volgende:
het is niet lek ! Er zit een waterleiding tikkertje vast.het kan ook zijn dat er een tik in de pomp zit. of een ander mechanische klep die open en dicht gaat. 10 tegen 1 dat het de warmwaterleiding is !!!
quote:Je hebt gelijk. De spanning die er dan opstaat kan daar bijvoorbeeld ook oorzaak van zijn. Er staat namelijk nogal wat bar op die leidingen!
Op donderdag 12 februari 2004 19:06 schreef digix het volgende:
Dit ligt aan het feit dat de waterleiding niet vast zit aan de muur. Of niet goed vast zit. Als het water met een noodgang door de leiding gaat geeft dat zo veel beweging dat de waterleiding ook gaat bewegen en bijvoorbeeld tegen een muur tikkenen dat is echt waar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |