FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Suzuki SV650 vs Ducati Monster 620
Paraboladonderdag 12 februari 2004 @ 17:13
Ben van plan binnenkort een nieuwe (2ehands) motor aan te schaffen. Qua rijstijl en andere voorkeuren twijfel ik nog tussen:

Ducati Monster

en Suzuki SV (het oude model met de ronde kop).


De Suus is goedkoper en heeft wat betere technische papieren, maar het geluid en imago van de Duuc maken een hoop goed.

Iemand een mening/tip/suggestie?


edit: aaaaarrrrggggh, een typefout in de topictitel. Wil een lief modje die enge 'e' uit Ducati weghalen plz.?

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 12-02-2004 17:44]

SummerJam2003donderdag 12 februari 2004 @ 17:17
Ducati
-En4Cer-donderdag 12 februari 2004 @ 17:18
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:17 schreef SummerJam2003 het volgende:
Ducati
Dokter_Modonderdag 12 februari 2004 @ 17:20
Suzuki is mooier, verder geen verstand van.
flippie_flinkdonderdag 12 februari 2004 @ 17:21
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:17 schreef SummerJam2003 het volgende:
Ducati
Paraboladonderdag 12 februari 2004 @ 17:23
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:17 schreef SummerJam2003 het volgende:
Ducati
Dat gevoel krijg ik er ook bij, maar is dat ook een kleine 1000 euro prijsverschil plus een beetje mindere prestaties waard?
ploderusdonderdag 12 februari 2004 @ 17:42
Ga je voor de populariteit bij 90% van de mensen dan neem je de Duc (want het meerendeel van de personen zegt alleen al bij het horen van de naam Ducati dat hij beter is enz..) (en natuurlijk het geluid!! )
Qua looks zou ik zelf voor de Suus gaan. Maar waarom ga je niet eerst eens een keer proefrijden? Lijkt me toch wel erg van belang of zo'n motor ook een beetje lekker zit en rijdt..
Het kapje van de Suus heeft trouwens ook grote voordelen ivm wind etc!!
One_Punch_Mickeydonderdag 12 februari 2004 @ 18:57
qua looks zeker de duc

TazDevldonderdag 12 februari 2004 @ 19:17
DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI DUCATI
Pirodonderdag 12 februari 2004 @ 19:20
Suzuki.
Bij ducati krijg ik het idee van 'naaimachine op wieltjes'
MutZdonderdag 12 februari 2004 @ 19:25
quote:
edit: aaaaarrrrggggh, een typefout in de topictitel. Wil een lief modje die enge 'e' uit Ducati weghalen plz.?
Liev modje heeft het ff weggehaald...
Scalle--donderdag 12 februari 2004 @ 19:53
De Suzuki ziet er beter uit, je kan af en toe ook eens een bevallige dame een ritje aanbieden als passagier Is goedkoper en waarschijnlijk betrouwbaarder ook.
Ducati heeft de naam en de sound en euhm... Dat is het zowat denk ik
Patrick281donderdag 12 februari 2004 @ 20:01
Japanse meidenfiets of Italiaanse macho. Beslis zelf maar waar jij op lijkt.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:06
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:01 schreef Patrick281 het volgende:
Japanse meidenfiets of Italiaanse macho. Beslis zelf maar waar jij op lijkt.
japanse meidenfiets, deze wordt de vervanger van de aprilia cup.
Patrick281donderdag 12 februari 2004 @ 20:15
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:06 schreef slashme het volgende:

[..]

japanse meidenfiets, deze wordt de vervanger van de aprilia cup.


Vervangt een 125/250 cc klasse..

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 12-02-2004 20:16]

ransbaldonderdag 12 februari 2004 @ 20:22
Stel je voor:
Je zit zomers ergens op een terrasje te genieten van een drankje (alcoholvrij natuurlijk) en je hebt uitzicht op veel voorbij lopend vrouwelijk schoon en iets verder op je geparkeerds motor. Op eens komt er iemand met een hond aanlopen, 2 mogelijkheden:

1 de persoon in kwestie laat zijn hond tegen de motor aanplassen.
2 de persoon in kwestie roept "blijf" tegen de hond om even te kijken.

ik zou het wel weten.....


Ducati

One_Punch_Mickeydonderdag 12 februari 2004 @ 20:26
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vervangt een 125/250 cc klasse..

[afbeelding]


vervangt een...kruisje?
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:27
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Vervangt een 125/250 cc klasse..

[afbeelding]


250cc twee-takt ja. Niet onderschatten welke tijden deze op assen neerzetten. En assen is nog een snel cicuit ook.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:28
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:22 schreef ransbal het volgende:
Stel je voor:
Je zit zomers ergens op een terrasje te genieten van een drankje (alcoholvrij natuurlijk) en je hebt uitzicht op veel voorbij lopend vrouwelijk schoon en iets verder op je geparkeerds motor. Op eens komt er iemand met een hond aanlopen, 2 mogelijkheden:

1 de persoon in kwestie laat zijn hond tegen de motor aanplassen.
2 de persoon in kwestie roept "blijf" tegen de hond om even te kijken.

ik zou het wel weten.....


Ducati


dat jij liever een posersbike hebt wil niet zeggen dat iemand anders liever lekker rijdt.
#ANONIEMdonderdag 12 februari 2004 @ 20:31
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef Piro het volgende:
Suzuki.
Bij ducati krijg ik het idee van 'naaimachine op wieltjes'
Da's echt wel andersom.

De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.

Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.

Pirodonderdag 12 februari 2004 @ 20:34
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:31 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Da's echt wel andersom.

De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.

Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.


Net als het rijplezier dat is.
#ANONIEMdonderdag 12 februari 2004 @ 20:36
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:34 schreef Piro het volgende:

[..]

Net als het rijplezier dat is.


En rijervaring.
Patrick281donderdag 12 februari 2004 @ 20:36
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:28 schreef slashme het volgende:

[..]

dat jij liever een posersbike hebt wil niet zeggen dat iemand anders liever lekker rijdt.


Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:38
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:31 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Da's echt wel andersom.

De Suzuki is een gecivilizeerde allemans motor waar je zo mee wegrijdt.
De Duc meer een rauwe bullebak die als je 'm eenmaal kent veel meer rijplezier geeft.

Het uiterlijk is persoonlijk natuurlijk.


Ik vind dat zwaar overtrokken. Een monster 620 rij je ook zo mee weg. Het zijn beide 2 cilinders.
Dat de duc meer rijplezier geeft is maar de vraag, met een SV is een goede stuurman sneller.
Pirodonderdag 12 februari 2004 @ 20:40
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef schvvmert het volgende:

[..]

En rijervaring.


Wat me nou niet denderend lijkt op een Italiaan.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:40
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.


Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
En of je op een gemiddelde motor hard stuurt of op een posersbike, rijplezier blijft gelijk.
Pirodonderdag 12 februari 2004 @ 20:41
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:36 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Sorry, maar het is echt zo'n saaie gemiddelde motor.


Liever saai en gemiddeld dan opvallend en de houdbaarheid van een pak zure melk.
#ANONIEMdonderdag 12 februari 2004 @ 20:46
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:38 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik vind dat zwaar overtrokken. Een monster 620 rij je ook zo mee weg. Het zijn beide 2 cilinders.
Dat de duc meer rijplezier geeft is maar de vraag, met een SV is een goede stuurman sneller.


Het zijn 2 motoren met een totaal verschillend karakter. Als er een vergelijkbare lichte sportieve Duc was,heeft die Suz echt het nakijken.
slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 20:49
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:46 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Het zijn 2 motoren met een totaal verschillend karakter. Als er een vergelijkbare lichte sportieve Duc was,heeft die Suz echt het nakijken.


Ik vind ze behoorlijk in dezelfde klasse vallen. Karakter vind ik te subjectief om ze niet te kunnen vergelijken.
#ANONIEMdonderdag 12 februari 2004 @ 20:56
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:49 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik vind ze behoorlijk in dezelfde klasse vallen. Karakter vind ik te subjectief om ze niet te kunnen vergelijken.


Het karakter van een motor is wel degelijk belangrijk bij een motor.
Om daar een goed oordeel over te geven moet je ze alletwee gaan rijden.
erikhdonderdag 12 februari 2004 @ 21:57
Ik zou voor de Suzuki gaan maar als je het geld hebt dan toch de nieuwe.

Die heeft net ff strakkere lijnen en een heel fijn weggedrag (heb er 1 keer op mogen rijdn, Jammie wat rijdt dat lekker)

Patrick281donderdag 12 februari 2004 @ 21:59
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:40 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
Ja.
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:41 schreef Piro het volgende:[..]
Liever saai en gemiddeld dan opvallend en de houdbaarheid van een pak zure melk.
Zure melk is al niet meer houdbaar of blijft gewoon altijd zuur.
Duc is tijdloos.

Die SV heeft het gewoon niet. Hadden ze beter nooit kunnen maken.
Koop dan een andere Soes .. GSX-R van iets ouder bouwjaar ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 12-02-2004 22:01]

DeBastaarddonderdag 12 februari 2004 @ 22:01
Ik zou voor de Ducati gaan, dat monster-apparaat vereist wel enige ervaring, maar heeft natuurlijk 'n veel geiler geluid dan die jap ....
dadradonderdag 12 februari 2004 @ 22:11
Qua looks en image geluid etc. etc. zou ik voor de Duc gaan (jummie jummie...... vind m zelf erg mooi, zou alleen de 900 versie kiezen).

Que techniek, betrouwbaarheid en onderhoud zou ik voor de suz kiezen (rij m zelf ook (600F)) geen noemens waardige problemen mee gehad).

T hangt puur van jezelf af... aan de eisen die jij stelt voor je motor. T is idd een lastige keuze.

One_Punch_Mickeydonderdag 12 februari 2004 @ 22:20
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:59 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ja.


slashmedonderdag 12 februari 2004 @ 23:47
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:01 schreef DeBastaard het volgende:
Ik zou voor de Ducati gaan, dat monster-apparaat vereist wel enige ervaring, maar heeft natuurlijk 'n veel geiler geluid dan die jap ....
Geluid is geheel afhankelijk van de geplaatste demper.
DeBastaardvrijdag 13 februari 2004 @ 07:38
Jah, maar een ducati heeft een heel ander geluidje dan een jap imho..

trouwens, de kwaliteit van ducati is ook helemaal niet slecht hoor

Parabolavrijdag 13 februari 2004 @ 10:29
Leuk, al die reacties. Sommige mensen zijn nogal overtuigd van de superioriteit van de een boven de ander. Een paar puntjes:

Snelheid boeit me niet zo: dan zou ik wel een sportmotor willen. Beide motoren halen ruimschoots de accelaratie en snelheid die ik wil en durf te rijden.

Ik vind de nieuwe SV minder mooi dan de oude. Gewoon een kwestie van smaak.

Proefritten is een goed idee, ga ik zsm doen!

-Muse-vrijdag 13 februari 2004 @ 10:47
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:40 schreef slashme het volgende:

[..]

Klopt maar een monster 620 is dit in feite ook maat omdat er ducati op staat is ie ineens minder saai?
En of je op een gemiddelde motor hard stuurt of op een posersbike, rijplezier blijft gelijk.


hij is minder saai omdat er een geweldig blok onder ligt
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 13:42
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:47 schreef -Muse- het volgende:

[..]

hij is minder saai omdat er een geweldig blok onder ligt


Als je van sleutelen houdt of graag je loon naar de dealer brengt.
Patrick281vrijdag 13 februari 2004 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:42 schreef slashme het volgende:

[..]

Als je van sleutelen houdt of graag je loon naar de dealer brengt.


Voor een mooie vrouw heb je ook meer over dan een lelijk mokkel.
Liefde maakt een beetje blind toch.
Dat andere zou nooit wat kunnen worden bij mij..wat voor een geweldige ervaring met'r zou hebben dan ook.
Jij bent meer een functioneel type alla Opel Agila. ;+
slashmevrijdag 13 februari 2004 @ 14:02
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:55 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Voor een mooie vrouw heb je ook meer over dan een lelijk mokkel.
Liefde maakt een beetje blind toch.
Dat andere zou nooit wat kunnen worden bij mij..wat voor een geweldige ervaring met'r zou hebben dan ook.
Jij bent meer een functioneel type alla Opel Agila. ;+


Nou zo'n type ben ik dus niet, rij zelf namelijk een wr426f. Onderhoud na elke zondagmorgen rijden.
Maar deze types motoren zijn toch gemaakt op lekker mee te rijden en niet om er elke week onder te liggen. Dan is het een keer mooi weer en staat je motor bij de dealer.
Ik bedoel, om de schoonheid kun je beter een andere motor kopen en om het rijplezier ben ik van overtuigd dat je bij een SV wel goed zit.
Patrick281vrijdag 13 februari 2004 @ 18:43
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 14:02 schreef slashme het volgende:

[..]

Nou zo'n type ben ik dus niet, rij zelf namelijk een wr426f. Onderhoud na elke zondagmorgen rijden.
Maar deze types motoren zijn toch gemaakt op lekker mee te rijden en niet om er elke week onder te liggen. Dan is het een keer mooi weer en staat je motor bij de dealer.
Ik bedoel, om de schoonheid kun je beter een andere motor kopen en om het rijplezier ben ik van overtuigd dat je bij een SV wel goed zit.


Niet slecht beredeneerd.
Maar als je met je hart kiest i.p.v. het verstand dan doe je wel eens wat anders.
Parabolawoensdag 28 juli 2004 @ 12:24
Update: Heb ze inmiddels beiden proefbereden. De Duc viel me qua rijden wel wat tegen. Ik had wel eens eerder Duc gereden (SS900), maar dat was toch echt andere koek. Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.

Toegegeven, de Duc klonk beter en oogt wat stoerder, maar het verschil in rijplezier was me te groot. Die SV is een heerlijk speelfietsje voor de Hollandse dijkjes, dus die is het geworden.

Een zwarte.
Met een Laser demper
dnzlwoensdag 28 juli 2004 @ 12:30
Ducati Stucgati
One_Punch_Mickeywoensdag 28 juli 2004 @ 12:34
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Update: Heb ze inmiddels beiden proefbereden. De Duc viel me qua rijden wel wat tegen. Ik had wel eens eerder Duc gereden (SS900), maar dat was toch echt andere koek. Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.

Toegegeven, de Duc klonk beter en oogt wat stoerder, maar het verschil in rijplezier was me te groot. Die SV is een heerlijk speelfietsje voor de Hollandse dijkjes, dus die is het geworden.

Een zwarte.
Met een Laser demper
feli veilige kms en veel plezier gewenst
One_Punch_Mickeywoensdag 28 juli 2004 @ 12:35
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:30 schreef dnzl het volgende:
Ducati Stucgati
(al heb je wel gelijk...)
dnzlwoensdag 28 juli 2004 @ 12:40
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

(al heb je wel gelijk...)
Ach ja, mij kan het ook niet veel schelen.
Ik wordt ook telkens verblind door Italianen (rij een Coupé Fiat en ben ernstig op zoek naar een 748)

Patrick281woensdag 28 juli 2004 @ 13:04
Feli .. ben benieuw naar het geluid met de open demper.
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.
Zoals ik al eerder postte niet met het verstand in ieder geval.
Imago / uitstraling dus.
Parabolawoensdag 28 juli 2004 @ 13:11
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:04 schreef Patrick281 het volgende:
Feli .. ben benieuw naar het geluid met de open demper.
Weet je hoe onweer klinkt?
Patrick281woensdag 28 juli 2004 @ 13:17
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:11 schreef Parabola het volgende:

[..]

Weet je hoe onweer klinkt?
hifonicswoensdag 28 juli 2004 @ 13:45
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:20 schreef Piro het volgende:
Suzuki.
Bij ducati krijg ik het idee van 'naaimachine op wieltjes'
heb je hem ook weer met zijn altijd negatieve opmerkingen
ik d8 dat jij pas 16 of 17 was dus wat doe jij in dit topic, je mag t net van je driewieler met steuntjes af. eerst rijbewijs halen voor of auto of motor en dan mag je weer terugkomen
Patrick281woensdag 28 juli 2004 @ 15:02
Idd .. Ducati is verreweg van een naaimachine qua geluiden .. afwerking .. verfijnheid ..
Eerder wat te luidruchtig qua blok en uitlaat.
hifonicswoensdag 28 juli 2004 @ 16:27
ik zag gister een programma op discovery met die ducati superbike
je ken zeggen wat je wil maar als je naaimachine zo een geluid maakt zo ik hem toch effe laten nakijken
en het kan mij nooit te luidruchtig zijn qua blok en uitlaat
das alleem maar mooi
Paraboladonderdag 29 juli 2004 @ 12:13
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 16:27 schreef hifonics het volgende:
en het kan mij nooit te luidruchtig zijn qua blok en uitlaat
das alleem maar mooi
hmmmmz, ik heb op mijn vorige motor de uitlaat wel eens helemaal los gehad. Dat is toch wel vrij genant qua luidruchtig
hifonicsdonderdag 29 juli 2004 @ 12:20
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:13 schreef Parabola het volgende:

[..]

hmmmmz, ik heb op mijn vorige motor de uitlaat wel eens helemaal los gehad. Dat is toch wel vrij genant qua luidruchtig
de uitlaat moet er natuurlijk wel op he
zou wat zijn als ik onder me wagen vanaf me blok zou weghalen
Rietvaerderdinsdag 3 augustus 2004 @ 08:13
Ik zou kiezen voor de SV650.

Waarom? Technisch veel betrouwbaarder.... en vind hem nog mooier ook.

Daarnaast vind ik de rijeigenschappen ook beter, meer grondspeling etc. De Monster is ook vrij klein, niet zo fijn voor lange mensen....

De SV stuurt veel lekkerder, en geloof me, met een setje open dempers klinkt ie beter dan zo'n Ducati koffiemolen Maar das heel persoonlijk

O, mocht ik dan toch voor een SV gaan, zou ik de SV1000 nemen Ook al ''leeft'' die minder volgens de testen, maar daar is natuurlijk een PowerCommander voor

Monster is meer een poser-fietsje....
Paraboladinsdag 3 augustus 2004 @ 12:29
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 08:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou kiezen voor de SV650.

Waarom? Technisch veel betrouwbaarder.... en vind hem nog mooier ook.

Daarnaast vind ik de rijeigenschappen ook beter, meer grondspeling etc. De Monster is ook vrij klein, niet zo fijn voor lange mensen....

De SV stuurt veel lekkerder, en geloof me, met een setje open dempers klinkt ie beter dan zo'n Ducati koffiemolen Maar das heel persoonlijk

O, mocht ik dan toch voor een SV gaan, zou ik de SV1000 nemen Ook al ''leeft'' die minder volgens de testen, maar daar is natuurlijk een PowerCommander voor

Monster is meer een poser-fietsje....
Bedankt voor je advies. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:24 schreef Parabola het volgende:
Update: Heb ze inmiddels beiden proefbereden. De Duc viel me qua rijden wel wat tegen. Ik had wel eens eerder Duc gereden (SS900), maar dat was toch echt andere koek. Ik ga me toch afvragen of die hartstochtelijke Duc-fans hun oordeel ook echt baseren op de Monster, of dat ze afgaan op ervaringen met andere Ducs en/of puur imago.

Toegegeven, de Duc klonk beter en oogt wat stoerder, maar het verschil in rijplezier was me te groot. Die SV is een heerlijk speelfietsje voor de Hollandse dijkjes, dus die is het geworden.

Een zwarte.
Met een Laser demper
errorkendinsdag 3 augustus 2004 @ 13:07
Ik snap niet wat zoveel mensen mooi vinden aan het duc geluid ?
Is het omdat de ene het altijd over het 'duc geluid' heeft dat de rest het ook automatisch mooi vind ofzo ? Persoonlijk vind ik het gewoon een lelijk gebrom. Het valt gewoon op omdat geen enkele andere fiets zo lelijk bromt
Een fiets moet "grolllen" als het ware en snijden op hoge toeren, niet zo'n achterlijk traktor geluid maken als die ducs...

Toegegeven het zijn echt wel bloedmooie fietsen, de kleur, de velgen, apparte lijnen (vooral bij de nieuwe met het voorlicht en uitlaat onder de zadel) en het ducati logo natuurlijk. Buiten dat evenaart de gemiddele jappanner zeker de prestaties en rijstijl en zeker de betrouwbaarheid ....
Rietvaerderdinsdag 3 augustus 2004 @ 18:52
Vreemd he..... dat heet een 2 cilinder errorken V-twin.... die maken nu eenmaal zo'n geluid. Moet je van houden.

O ehhh.. TS, sorry, niet gelezen

Prima keuze!!! Ga je geen spijt van krijgen
Patrick281dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:18
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:07 schreef errorken het volgende:
Ik snap niet wat zoveel mensen mooi vinden aan het duc geluid ?
Is het omdat de ene het altijd over het 'duc geluid' heeft dat de rest het ook automatisch mooi vind ofzo ? Persoonlijk vind ik het gewoon een lelijk gebrom. Het valt gewoon op omdat geen enkele andere fiets zo lelijk bromt
Een fiets moet "grolllen" als het ware en snijden op hoge toeren, niet zo'n achterlijk traktor geluid maken als die ducs...
Zoals de reactie onder die van jou al aangeeft van Rietvaerder ligt dat geluid niet direct aan Ducati, maar meer aan het 2 cylinder concept.
Helaas voor jou dan klinkt mijn motor met open uitlaten ook als een vliegtuig uit de 2'de wereldoorlog.
En gelukkig levert dat leukere reactie's op dan de blerfietsen die ik hiervoor heb gehad.
Mensen -ook bejaarden nodigen mij nu ineens uit om even een roffel aan het gas te geven.

En ondertussen blijf ik net als jou ook van het hoogtoerige "F1" geluid houden..
Rietvaerderdinsdag 3 augustus 2004 @ 19:37
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 19:18 schreef Patrick281 het volgende:

Helaas voor jou dan klinkt mijn motor met open uitlaten ook als een vliegtuig uit de 2'de wereldoorlog.
Dat is nou precies wat i ik dacht

Zat al steeds naar Cessna's om me heen te zoeken
Tha_Flashdinsdag 3 augustus 2004 @ 19:39
Om je te feliciteren met je keuze het volgende :

een van mijn vrienden heeft een Ducati 998 en een Suzuki SV 650.
Hij heeft al meerdere Ducati's gehad , Monster 900 , 916 , 996 maar heeft ook al die tijd die Suzuki erbij gehouden omdat hij/zij zo lekker rijd.
Dus ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Rietvaerderdinsdag 3 augustus 2004 @ 19:44
En nu maar voorzichtig aan he

Niet mij na gaan doen bedoel ik....
Rietvaerderdonderdag 5 augustus 2004 @ 16:11
Pepijn..... wat zit jij nou de SV in de grond te boren

Is niks mis mee...... prima beginnersfiets anders. Is ook nog sportief mee te rijden.....



Patrick281donderdag 5 augustus 2004 @ 18:38
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 16:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Pepijn..... wat zit jij nou de SV in de grond te boren :'(

Is niks mis mee...... prima beginnersfiets anders. Is ook nog sportief mee te rijden.....

[afbeelding]

Mijn post was om een reactie op te weken, en deels gemeend wel ..
De 1000 was toch wel genoeg geweest .. de 650 vind ik echt een nakomertje .. marketingmotor.
Maar goed hij staat super bekend en zal inderdaad beter sturen dan mijn Beemer gezien de reputatie.

En ik zou hem best wel eens willen zien en horen op een meet.. heb dit model altijd alleen maar bij de dealer en Martijns voor de deur stil zien staan.
Oh nee .. toch ooit een meid op zien zitten bij het stoplicht toen ik in de auto keek naar een motor die aankwam..
Rietvaerderdonderdag 5 augustus 2004 @ 19:06
Stuurt heus niet beter dan jouw Beemer. Lichter istie wel, maar slappe vering (Suzuki kwaal )

Enne, de 650 vind ik veel levendiger dan de 1000..... de 1000 is saai
Remonvrijdag 6 augustus 2004 @ 03:41
Ducati blijft zijn waarde beter houden
super_hondavrijdag 6 augustus 2004 @ 10:33
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 03:41 schreef Remon het volgende:
Ducati blijft zijn waarde beter houden
en je betaald je helemaal scheel aan onderhoudsbeurten en onderdelen ook heb ik ergens gehoord dat er een lange levertijd is voor duc onderdelen, maar dat weet ik niet zeker.

Een 748, 996 of welke echte sport duc zien er echt geweldig uit, en zo klinken ze ook. dat zijn ook de echte ducs vind ik. mooi en bloedjesnel, niet echt te vergelijken met een monster.

ik had dus ook voor de suzuki SV gekozen.
Patrick281vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:35
Super Honda weer eens in de buurt?

De Monster 900 kreeg een paar jaar geleden precies dezelde motorconfiguratie als de 916 ..
super_hondavrijdag 6 augustus 2004 @ 10:36
jah, ik lees elke dag wel in PTA hoor ik post alleen vrij weinig. heb het te druk met 25kw.net en M-F . en mijn motor is stuk zodra jullie nou eens een meeting op een zaterdag ofzo organiseren kom ik ook langs.
Patrick281vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:40
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 10:36 schreef super_honda het volgende:
jah, ik lees elke dag wel in PTA hoor ik post alleen vrij weinig. heb het te druk met 25kw.net en M-F . en mijn motor is stuk zodra jullie nou eens een meeting op een zaterdag ofzo organiseren kom ik ook langs.
Stuk? Kan een GS-500 ook stuk .. kom ff in de motorchat..
Rietvaerdervrijdag 6 augustus 2004 @ 10:45
Motorchat