abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17120108
Vandaag (net) las ik weer een stukje over dat een stuk of wat artiesten een brief hebben geschreven naar onze regering over dat de digitale snelweg zorgt dat hun nummers sneller online te verkrijgen zijn dan in de winkel en omdat je de nummers online kan downloaden hun verkoop van cd's achteruit gaat...

Geheel logisch; als ik nu eens naar een stuk of wat goedlopende artiesten kijk zoals Frans Bouwer, Madonna, Mr. Jackson en ga zo maar door dan denk ik dat ze al genoeg hebben verdient met de verkoop van cd's ed, het is toch van de gekke dat veel van de grotere artiesten niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen en willen wij naar hun muziek luisteren dan moeten velen van ons toch even goed in de buidel tasten willen we een cd'tje kunnen kopen; dan is het toch logisch dat we opzoek gaan naar een alternatieve manier om de muziek toch te beluisteren.

Ik denk persoonlijk als ze gewoon eens de cd's met 50% goedkoper zouden maken dat veel mensen zekers weer cd's gaan kopen ipv het downloaden van hun gewilde muziek via gratis diensten op het internet.

Imho vragen de artiesten en natuurlijk hun labels er zelf om want echt zoveel geld als er verdient wordt in de muziek industrie is gewoon te gek voor woorden.

Mja wie ben ik; wat zijn jullie gedachten hierover...

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_17120190
Ben het absoluut met je eens...maar dit onderwerp is ook al zo vaak aan de kaak gesteld!
Stel dat een cd 10 euro kost en ik vind het wel een aardige cd dan nog is het makkelijker om hem ff te downloaden dan eerst naar de stad te moeten, snappie!
pi_17120220
Deze discussie zal altijd doorgaan, want dit stopt niet. Praterij zal blijven, de prijzen zullen namelijk hoog blijven.

Mijn mening? Koop die shit waar je fan van bent, down de rest.

pi_17120274
Wat willen mensen met macht??? MEER MACHT
Wat willen mensen met geld??? MEER GELD!!!
pi_17120293
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:29 schreef houtjes het volgende:
Ben het absoluut met je eens...maar dit onderwerp is ook al zo vaak aan de kaak gesteld!
Stel dat een cd 10 euro kost en ik vind het wel een aardige cd dan nog is het makkelijker om hem ff te downloaden dan eerst naar de stad te moeten, snappie!
Als een cd 10 euro kost zullen een hele hoop mensen zich de moeite van het downloaden>branden besparen, ook omdat ze dan een origineel in handen hebben enzo..
| Foto's |
pi_17120304
CDs moeten ¤7-¤10 kosten vind ik. Dan koop ik 'm. Omdat je dan een origineel hoesje hebt. En omdat dat een redelijke prijs is.
pi_17120343
Met een MediaMarkt ben je in ieder geval goed op weg! Stuk goedkoper nu, die CD's.

En, zoals hier al net genoemd werd, koop de écht goede albums, en down de rest.

Ik download meestel de CD eerst, en koop hem daarna als ik hem goed vind. De meeste mensen verklaren mij voor gek, maar ik doe het toch

// Last.fm
pi_17120344
Roerend eens, als het allemaal goedkoper werd ging het vanzelf beter met de muziekindustrie. Ze willen alleen hun eer en grote bek niet laten vallen, dus vandaar dat ze stug volhouden.

Luister nou maar eens naar de mensen! Doe het nou gewoon eens! Breng nou een populaire muziek goedkoper uit en zie hoe het verkocht word! Mensen hebben dat er echt wel voor over! En de mensen die het dan toch nog downloaden, hadden hem sowieso toch niet gekocht, ondanks de prijs.

Maar zolang ze hier niet naar luisteren, zal het alleen maar bergafwaarts gaan.

Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
pi_17120349
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:25 schreef Chandler het volgende:
.......Frans Bouwer......
Vergeet Bob de Bauer niet.
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:35:21 #10
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_17120350
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:33 schreef Faviola het volgende:
Wat willen mensen met macht??? MEER MACHT
Wat willen mensen met geld??? MEER GELD!!!
Wat willen mensen met muziek? MEER MUZIEK!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_17120353
coldplay geeft teminste nog 10 % weg aan goede doelen
pi_17120356
Ik koop al mijn CD's in de platenwinkel
Ik download nooit muziek van het internet
Ik heb gezegd...
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:36:57 #13
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_17120394
Sinds ik kan downloaden ben ik meer muziek en games gaan kopen. Je scheidt meteen de bagger van het goede.

Met games bijvoorbeeld: Colin McRae rally leek me altijd, gewoon van horen zeggen, een fantastisch spel. Dus ik download het net, ben ik even blij dat ik dat niet gekocht heb, wat een ongelofelijke bagger.

Beyond good and evil, nooit iets van gehoord, maar och, weet je wat, we downloaden het, eens proberen. Geniaal, werkelijk. Meteen gekocht. En weer teruggebracht, 2 keer achter elkaar was cd2 niet leesbaar, ja sorry hoor, maar dan vraag je er ook om, screw you ubisoft!

Afijn, weer ontopic.

Ik vraag me af waarom zulke artiesten zoiets schrijven. Van cd's verdienen ze toch geen flikker, ze moeten het van optredens hebben. En nu meer dan ooit krijgen kleine bands de kans om enigszins bekend te worden. Jammer, dat er nog niet legaal online te koop is, maar dat hebben de platenmaatschappijen werkelijk geheel aan zichzelf te danken, apple bijvoorbeeld wilt maar al te graag ook hier geld komen verdienen.

En dan nog een derde punt, wie in godsnaam is er zo gek om 22 euro uit te geven woor wat synthesizer geluidjes tegenwoordig?
Ik bedoel, echt goede nieuwe muziek heb ik al een flinke niet uit mijn tv horen komen, en dat kleine beetje dat dan wel een leuk nummer is, blijkt na het kopen een album met 2 goede nummers en een hoop bagger te zijn !?

Kort samengevat:
Beste bedrijven, ik woon in nederland en wil niet voor een rijksdaalder op de laatste plaats zitten, en dat zal ik ook zeker niet doen, als ik voor een dubbeltje ook op de eerste rij kan zitten.
En, mochten jullie van plan zijn (i.s.m. de overheid) dat laatste ook nog te verbieden, dan koop ik helemaal niets meer, en ga ik de horeca sponsoren met plaatselijke bandjes die aan het optreden zijn.

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:39:27 #14
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_17120433
De muziekindustrie kiest een prijs waarbij de winst het grootst is natuurlijk...uiteraard verkopen ze meer door de prijs te verlagen, maar compenseert dat de prijsverlaging? Waarschijnljk niet anders hadden ze het wel gedaan.

Het probleem van dat vele geld dat verdient wordt is overigens dat het grootste deel maar bij een relatief klein aantal mensen terecht komt..

pi_17120441
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:33 schreef MeAndMyself het volgende:
Als een cd 10 euro kost zullen een hele hoop mensen zich de moeite van het downloaden>branden besparen, ook omdat ze dan een origineel in handen hebben enzo..
Inderdaad dat idee heb ik dus ook; stel ik wil unreal tournament kopen als ik die niet heb; ik ga nu naar de winkel en dan kost ie gewoon 13 euro (game of the year edition) die koop ik dan echt wel omdat ik dan het 'orgineel' in handen heb; is leuk voor de history
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_17120466
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:35 schreef HaJee het volgende:
Vergeet Bob de Bauer niet.

Zie zo'n fan ben ik van die dude

Inderdaad; ik denk dat de platenlabels maar eens moeten gaan nadenken of ze het willen winnen van deze gratis digitale methoden dan het steeds maar op onwettige methoden te gooien, ze zullen meer respect krijgen door bv prijzen te verlagen, acties te gebruiken en natuurlijk het geld evenwichtiger te verdelen; want echt geld maakt niet gelukkig maar wel gemakkelijker . Klant is koning zeggen ze wel eens; nou tegenwoordig kan je dat wel vergeten

Like trump...
pi_17120828
Ze moeten gewoon een wet aannemen die het verboden maakt om op wat voor manier dan ook bestanden met copyright, zonder toestemming van de eigenaar uit te wisselen, en iedereen die denkt dat ie wel het recht heeft om iemand anders eigendom te stelen bestraffen.
Als je vind dat Madonna al genoeg heeft verdient dan koop je gewoon niks van haar.
Als je Madonna wel goed vind dan ga je maar naar mtv.com ofzo om het nummer voor een euro te downloaden.
Dan hoef je je ook niet meer druk te maken over de prijs van een CD in de winkel, en is die copieer beveiliging bullshit ook niet meer nodig.
Niemand heeft het recht om gratis iemand anders gedachtengoed of creativiteit te bezitten als die bedenker het daar niet mee eens is. Als je iets mooi vind dan beloon je die artiest er gewoon voor, tenminste zo hoort het te gaan en niet anders.
  donderdag 12 februari 2004 @ 17:01:38 #18
27191 zoooitje
Mevrouw Puinhoop voor Jou!!!
pi_17120920
Ik download de muziek, omdat ik me met geen geweld 10 cd's per maand kan veroorloven.

Maar als iets echt goed is dan schaf ik uiteindelijk het origineel wel aan.
En wel voor een prijs onder de 15 euro.

Want wie gaat er nou woekerprijzen betalen.

donderdag 12 februari 2004 @ 17:03:05 #19
84716 Boll
Infinity ends here
pi_17120967
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik koop al mijn CD's in de platenwinkel
Ik download nooit muziek van het internet
Ik heb gezegd...
kansloos
You know you're addicted to CS when you try to defuse your alarm clock in the morning
  donderdag 12 februari 2004 @ 17:03:09 #20
55900 GM
vind ik dan toch
pi_17120969
Er zouden voor mij twee redenen zijn. Er komt tegenwoordig weinig uit wat ik dusdanig goed vind dat ik dat voor langere tijd in mijn collectie wil hebben en CD's zijn al jarenlang gewoon te duur.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_17121276
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:03 schreef Boll het volgende:

[..]

kansloos

Jij hebt zeker 200 GB aan muziek op je HD, stoer
// Last.fm
pi_17121378
Die klote cd's met beveiliging doen het niet eens.
  donderdag 12 februari 2004 @ 17:18:40 #23
67040 lalalala
Dit hieronder is géén kunst
pi_17121408
ik kan me niet voorstellen dat als iemand een goede internetverbinding heeft en ook een beetje van muziek houdt nog nóóit een plaat heeft gedowned...
La la la... lalalala!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 februari 2004 @ 17:33:58 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17121852
tof, het tweewekelijkse "ik vind cds te duur en koop ze niet meer, maar geef wel geld uit aan nutteloze prut"-topic.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 12 februari 2004 @ 17:36:59 #25
84883 groovecat
(K) ssmmakk! (K)
pi_17121944
Ik heb echt geen zin om 30 euro voor een cd te gaan betalen als ik die ook gratis kan downloaden. Het is hun eigen schuld hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')