abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:54:19 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_17133751
Ik heb al lang een donorcodicil, en waarom? Omdat ik toch niks meer aan mijn lichaam heb als ik dood ben, als ik daar een ander mee kan redden graag.

Ik ken iemand die wil absoluut geen donor worden want diegene geloofd in reincarnatie, zij is ervan overtuigd dat als ze iets afstaat dat ze terug komt als een gehandicapte.
Dat is haar goed recht en daarover ga ik dan ook niet met haar in discussie.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_17138199
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:30 schreef Piro het volgende:
Hier kan ik kort over zijn.
Nee.
Waarom? daar gaat het om.
pi_17138218
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:10 schreef m0nica het volgende:
Hmm... k weet t nog zo net niet
Wat houdt je tegen?
pi_17138255
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:28 schreef nikky het volgende:
zag vanavond op nederland 1 een meisje van 16 die een longaandoening heeft.. haar longcapaciteit was maar 20%... ze moet aan de zuurstof en 1 keer in de zoveel maanden mag ze even naar huis.... voor een paar uurtjes. arm kind en zo zijn er nog veel meer gevallen die er niks aan kunnen doen. en daar doen we het voor natuurlijk

ik heb geen donorcodicil... vergeten op te sturen maar mijn vriend weet wel dat ik donor wil zijn en zal dat ook doorgeven als er iets gebeurd. ik wil alleen geen proefkonijn zijn voor de wetenschap. ik wil dus wel begraven/gecremeerd ( weet nog niet wat ) worden.

www.donorvoorlichting.nl Als je vriend het weet kan je net zo goed even het formulier invullen en opsturen.
pi_17139098
Ik ben heel erg benieuwd naar de redenen waarom mensen geen donor willen zijn. Zou iemand die geen donor wil zijn zijn reden hiervoor willen uitleggen?

Ik heb hier verder overigens geen kritiek op hoor. Iedereen moet deze beslissing nemen voor zichzelf, en anderen hebben deze beslissing te respecteren. Het valt me alleen op dat de mensen die hier 'nee' hebben gepost hier vaak geen redenering bij geven. Ik heb hier zelf erg nieuwschierig naar. Nu leren we alleen de redenen waarom mensen wel donor zijn, en niet de redenen waarom ze dat niet zijn.

Ook ben ik benieuwd of mensen die geen donor zijn, wel een orgaan zouden aannemen als ze ernstig ziek zijn.

Again, het is ieders keuze voor zich, en ik zal mensen er niet om veroordelen.

Wie wil hier op reageren?

pi_17139408
Ik zelf ben wel donor maar de redenen die mensen aanvoeren om niet donor te zijn zijn de volgende: (heb het topic doorgebladerd)
-Ze willen niet dat iemand die zijn eigen organen naar de bliksem heeft geholpen helpen.
-Angst voor wat er gebeurt.
-Mensen hebben zich er nog niet in verdiept dus zijn ook geen donor.
-Geloof.
-Egoisme. (wat van mij is blijft van mij)
-Geen zin om dat formulier in te vullen.

Toegevoegd: Ze willen er geld voor zien.

[Dit bericht is gewijzigd door vdo28 op 13-02-2004 10:43]

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17139490
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:11 schreef vdo28 het volgende:
Ik zelf ben wel donor maar de redenen die mensen aanvoeren om niet donor te zijn zijn de volgende: (heb het topic doorgebladerd)
-Ze willen niet dat iemand die zijn eigen organen naar de bliksem heeft geholpen helpen.
-Angst voor wat er gebeurt.
-Mensen hebben zich er nog niet in verdiept dus zijn ook geen donor.
-Geloof.
-Egoisme. (wat van mij is blijft van mij)
-Geen zin om dat formulier in te vullen.
Maar zullen die mensen dan zelf wel een orgaan accepteren als ze bijna dood gaan?
pi_17139510
Als je nou eerst sterft is donatie veel makkelijker
Sterf! een pijnloze dood!
pi_17139521
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:15 schreef Bo_ het volgende:

[..]

Maar zullen die mensen dan zelf wel een orgaan accepteren als ze bijna dood gaan?

Sommigen niet, sommigen wel.
Ik denk dat zelfs diegene die zeggen dat ze het niet het toch wel doen?
Als je zo ziek bent en de dood komt dichterbij dan groeit de angst wel en doen ze het wel. En dan mogen ze van mij met schaamte door de grond gaan. En dat doen ze wel denk ik.
pi_17139614
Niet in dit leven.
pi_17139687
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:22 schreef Viperdesign het volgende:
Niet in dit leven.
Motivatie?
pi_17139809
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:22 schreef Viperdesign het volgende:
Niet in dit leven.
Waarom geven zo weinig mensen een motivatie?
pi_17139855
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:33 schreef Bo_ het volgende:

[..]

Waarom geven zo weinig mensen een motivatie?

Omdat ze alleen zoveel mogelijk posts willen hebben
Heel irritant, maar er zijn veel topics met een laag discussie gehalte hierdoor.
pi_17139908
Gratis weggeven? Echt niet, ik wil geld zien voordat ze mijn organen mogen gebruiken. Minimaal 10000 EUR voor een nier, 500.000 EUR voor een hart. En dat geld wil ik uiteraard zien voor dat ik dood ga, het liefst nu al!

Beetje gratis lichaamsdelen weggeven, kom nou.

pi_17139940
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:35 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Omdat ze alleen zoveel mogelijk posts willen hebben
Heel irritant, maar er zijn veel topics met een laag discussie gehalte hierdoor.

Wat heb je nou aan een hoop posts?

Motivaties wil ik horen!!!!

pi_17139999
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:38 schreef LangeJan het volgende:
Gratis weggeven? Echt niet, ik wil geld zien voordat ze mijn organen mogen gebruiken. Minimaal 10000 EUR voor een nier, 500.000 EUR voor een hart. En dat geld wil ik uiteraard zien voor dat ik dood ga, het liefst nu al!

Beetje gratis lichaamsdelen weggeven, kom nou.

En wat nou als jij een orgaan nodig hebt maar er is niets beschikbaar.
Behalve als je er voor moet betalen maar dat geld heb je niet..

zielig persoon

pi_17140096
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:44 schreef vdo28 het volgende:

[..]

En wat nou als jij een orgaan nodig hebt maar er is niets beschikbaar.
Behalve als je er voor moet betalen maar dat geld heb je niet..

zielig persoon

Als jij op straat loopt en je hebt geen geld om eten te kopen, dan ga je dat toch ook jatten/of niks kopen?

Dus mensen die organen nodig hebben van doden zijn mensen die het leuk vinden organen te jatten van dode mensen! Erg ziek dus. Laten jatten eigenlijk, want de doktoren zijn de dieven in dit geval.

Dus kopen of opzouten.

vrijdag 13 februari 2004 @ 10:50:44 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17140123
Dat is inderdaad de kortzichtige visie die veel mensen die wél donor zijn erop nahouden wat betreft mensen die géén donor zijn, indeed.

Da's meteen ook de reden voor mij om het allemaal mooi voor me te houden en het alleen te vertellen aan mensen waarvan ik wéét dat ze genoeg begrip in hun lijf hebben iemands keuze te respecteren, of ze het er nu mee eens zijn of niet..

No offence of course. Mensen die donor willen donor zijn, prima. Dat respecteer ik volkomen.
Ik wou alleen dat dat het ook de andere kant op zo werkte.
Maar nee, mensen die geen donor zijn moeten zich constant verdedigen voor hun keuze.
't Is puur zelfbescherming van mijn kant dat ik gewoon geen uitleg meer geef.

(Un)masking for the greater good.
pi_17140126
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:49 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Als jij op straat loopt en je hebt geen geld om eten te kopen, dan ga je dat toch ook jatten/of niks kopen?

Dus mensen die organen nodig hebben van doden zijn mensen die het leuk vinden organen te jatten van dode mensen! Erg ziek dus. Laten jatten eigenlijk, want de doktoren zijn de dieven in dit geval.

Dus kopen of opzouten.

Ik neem aan dat dit geen serieuze reden is maar een flauwe grap.
Ik heb meelij met je
pi_17140168
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:50 schreef Natalie het volgende:
Dat is inderdaad de kortzichtige visie die veel mensen die wél donor zijn erop nahouden wat betreft mensen die géén donor zijn, indeed.

Da's meteen ook de reden voor mij om het allemaal mooi voor me te houden en het alleen te vertellen aan mensen waarvan ik wéét dat ze genoeg begrip in hun lijf hebben iemands keuze te respecteren, of ze het er nu mee eens zijn of niet..

No offence of course. Mensen die donor willen donor zijn, prima. Dat respecteer ik volkomen.
Ik wou alleen dat dat het ook de andere kant op zo werkte.
Maar nee, mensen die geen donor zijn moeten zich constant verdedigen voor hun keuze.
't Is puur zelfbescherming van mijn kant dat ik gewoon geen uitleg meer geef.

Het is ook je goed recht natuurlijk...
Maar redenen zoals egoisme zijn bijzonder zwakke redenen natuurlijk.
Geloofsovertuiging, angst e.d vind ik redenen die je kunt accepteren.
pi_17140189
Ik snap helemaal al niet waarom ze het allemaal zo vrijwillig houden.
Als je dood bent, dan ben je je organen kwijt, punt uit.
En om niet meteen iedereen op de kast te jagen, mensen die uit bepaalde geloofsovertuiging geen donor willen worden, moeten dit apart verklaren, waarin ze meteen tekenen voor het nooit mogen ontvangen van andemans organen.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:00:52 #172
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17140328
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:52 schreef vdo28 het volgende:

Het is ook je goed recht natuurlijk...
Maar redenen zoals egoisme zijn bijzonder zwakke redenen natuurlijk.
Geloofsovertuiging, angst e.d vind ik redenen die je kunt accepteren.

Ik denk dat het gros van de mensen, donor zijn op gevoel.
Hetzelfde geldt voor mensen die geen donor zijn. Alleen hun gevoel zegt iets anders. En je kunt niet altijd uitleggen waarom je een bepaald gevoel ergens bij hebt. En dat hoeft ook niet. Als je er zelf maar achter staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 13-02-2004 11:05]

(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:03:09 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_17140387
Een (Amerikaanse) vriend van mij wil geen donor worden, omdat hij denkt dat artsen, als ze eenmaal weten dat hij donor is, dan minder hun best voor hem doen als hij in levensgevaar is.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:04:52 #174
81237 releaze
best of both worlds
pi_17140426
je hebt ook mensen die geen donor willen worden omdat het allemaal een beetje tegennatuulijk is en niet goed voor de maatschappij. Mensen worden ouder, mensen gaan niet dood wanneer het lichaam zegt dat ze dood moeten gaan, je krimpt die natuurlijke selectie weer in, survival of the fittest komt niet meer voor en zo vervuilen we onze aardbol/land met mensen die er eigenlijk gewoon niet meer hadden moeten zijn, jagen we onszelf weer op kosten, mensen komen misschien later nogmaals in het ziekenhuis, moeten het bejaardentehuis in, krijgen langer aow en al die shit.

opzich kan ik dat ook wel begrijpen maar ik vraag me af in hoeverre je dat moet doortrekken. als je zo'n standpunt inneemt, is het dan wel eerlijk dat je andere medicijnen voor je gezondheid gebruikt?

pi_17140524
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:00 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik denk dat het gros van de mensen, donor zijn op gevoel.
Hetzelfde geldt voor mensen die geen donor zijn. Alleen hun gevoel zegt iets anders. En je kunt niet altijd uitleggen waarom je een bepaald gevoel ergens bij hebt. En dat hoeft ook niet. Als je er zelf maar achter staat.

Dat is ook zo ja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')