abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17130849
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:04 schreef Piro het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.
Het lichaam stoot lichaamsvreemde organen af, dus moet jij aan de pillen en ben je een fucking kasplantje omdat je immuunsysteem noodzakelijk kapot is, omdat anders dat orgaan wordt afgestoten.
Dan liever de lucht in.
En bovendien, wat heb ik aan een orgaan van een overleden persoon?
Ouwe organen zijn nu eenmaal op, daarom sterf je.

Soms sterven mensen in een ongeluk of iets dergelijks...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_17130873
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:02 schreef releaze het volgende:
5 bladzijdes en 3 mensen die uitgelegd hebben waarom ze wel of niet donor willen worden. mensen hebben helemaal geen probleem met het vertellen van loze situaties en saaie anekdotes over hun bestaan, maar uitleggen waarom ze geen donor willen worden?
Mijn god, deze mensen moeten echt een domme argumentatie hebben. "Ik wil héél m'n kist in." "Mijn lichaam is niet mijn lichaam meer."

Je bent dood. Het kan je werkelijk geen ene donder boeien of je vol of leeg in je kist ligt, je zal het nooit meemaken. En zelfs als je het wel zal mogen meemaken, werkelijk, zou je nou echt een traantje wegpinken of een slecht gevoel over je afterlife hebben omdat ze je nieren uit je lichaam hebben gehaald?

Echt het spijt me.Dat is gewoon zo loos. Weet je, als jij straks een extra nier nodig hebt hoop ik ook dat je van ganse harte nee zegt. Godsallemachtig, je moet maar met iemands anders orgaan in jou lichaam zitten. Of nog erger, met iemands anders orgaan in jouw lichaam begraven worden. Als je nee kan zeggen tegen donor worden, dan moet je ook mans genoeg zijn om nee te zeggen tegen transplantatie.En jezelf lekker dood laten gaan. Goodie.

*eens
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:40:23 #128
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17131214
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:31 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Soms sterven mensen in een ongeluk of iets dergelijks...

En hoeveel % van de donors is dat?
Niet genoeg om aan alle vraag te voldoen...
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:42:07 #129
63938 Kaartenhuiskoningin
Met Vriendelijke Groet....
pi_17131272
Ik ben wel donor
Een echte studente doet het veilig :)
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:42:54 #130
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17131298
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:02 schreef releaze het volgende:
5 bladzijdes en 3 mensen die uitgelegd hebben waarom ze wel of niet donor willen worden. mensen hebben helemaal geen probleem met het vertellen van loze situaties en saaie anekdotes over hun bestaan, maar uitleggen waarom ze geen donor willen worden?
Mijn god, deze mensen moeten echt een domme argumentatie hebben. "Ik wil héél m'n kist in." "Mijn lichaam is niet mijn lichaam meer."

Je bent dood. Het kan je werkelijk geen ene donder boeien of je vol of leeg in je kist ligt, je zal het nooit meemaken. En zelfs als je het wel zal mogen meemaken, werkelijk, zou je nou echt een traantje wegpinken of een slecht gevoel over je afterlife hebben omdat ze je nieren uit je lichaam hebben gehaald?

Echt het spijt me.Dat is gewoon zo loos. Weet je, als jij straks een extra nier nodig hebt hoop ik ook dat je van ganse harte nee zegt. Godsallemachtig, je moet maar met iemands anders orgaan in jou lichaam zitten. Of nog erger, met iemands anders orgaan in jouw lichaam begraven worden. Als je nee kan zeggen tegen donor worden, dan moet je ook mans genoeg zijn om nee te zeggen tegen transplantatie.En jezelf lekker dood laten gaan. Goodie.

Jij vindt het onzinnig, de mensen waar je over praat niet

Ik zal nooit donor worden, en dat is mijn goed recht ook.

Die dingen liggen nu eenmaal voor iedereen verschillend, of moet iedereen soms jouw standpunten delen? want daar komt je post onderhand wel op neer namelijk.

pi_17131334
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:40 schreef Piro het volgende:

[..]

En hoeveel % van de donors is dat?
Niet genoeg om aan alle vraag te voldoen...

Er zijn nooit genoeg donors, omdat sommige mensen zo egoistisch zijn dat ze liever hun lichaam laten verbranden of onder de grond laten verrotten...

dan spreek ik niet over mensen met angst of een bepaald geloof

pi_17131354
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:42 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Die dingen liggen nu eenmaal voor iedereen verschillend, of moet iedereen soms jouw standpunten delen? want daar komt je post onderhand wel op neer namelijk.

Het is inderdaad je goed recht...
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:47:26 #133
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17131465
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:43 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Er zijn nooit genoeg donors, omdat sommige mensen zo egoistisch zijn dat ze liever hun lichaam laten verbranden of onder de grond laten verrotten...

dan spreek ik niet over mensen met angst of een bepaald geloof

Er zijn nooit genoeg donors omdat men zichzelf naar de bliksem helpt en dan wel verwacht dat iemand anders een orgaan voor je afstaat.
Ongelukken enz. buiten beschouwing gelaten
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17131626
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:47 schreef Piro het volgende:

[..]

Er zijn nooit genoeg donors omdat men zichzelf naar de bliksem helpt en dan wel verwacht dat iemand anders een orgaan voor je afstaat.
Ongelukken enz. buiten beschouwing gelaten

Wat ben jij ongelovelijk achterlijk, sorry hoor..
Maar de meeste mensen die organen nodig hebben zijn daar zelf niet schuldig aan.
En ik kan het weten...
Mijn zus heeft in het ziekenhuis gewerkt met mensen die organen nodig hadden en heeft al een hoop mensen zien sterven...
En daar waren maar weinig van die zelf daar schuld aan hadden.
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:56:43 #135
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17131821
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:51 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Wat ben jij ongelovelijk achterlijk, sorry hoor..
Maar de meeste mensen die organen nodig hebben zijn daar zelf niet schuldig aan.
En ik kan het weten...
Mijn zus heeft in het ziekenhuis gewerkt met mensen die organen nodig hadden en heeft al een hoop mensen zien sterven...
En daar waren maar weinig van die zelf daar schuld aan hadden.

Lees de sub, achterlijk figuur.
Ik kan geen medelijden opbrengen voor een idioot die zich helemaal de pleuris drinkt/rookt/met 300 km/u tegen een boom plakt, dan crepeert ie maar lekker.
pi_17131939
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:56 schreef Piro het volgende:

[..]

Lees de sub, achterlijk figuur.
Ik kan geen medelijden opbrengen voor een idioot die zich helemaal de pleuris drinkt/rookt/met 300 km/u tegen een boom plakt, dan crepeert ie maar lekker.

Wat ben je een sukkel.
Blijkbaar kun je niet lezen.
Maar ik ga daar niet meer op in..
De kans dat je net iemand helpt die onverantwoordelijk is geweest met zijn lichaam is heel erg kwijt...
Ten eerste zijn er veel nieren nodig..
En dat komt doordat mensen een nierfalen hebben en de hele dag aan de dialyse zitten. En daar kunnen die mensen niets aan doen.
Hoogstens een keer dat iemand door alcoholgebruik een lever nodig heeft maar die kans is zo miniem.
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:03:08 #137
81237 releaze
best of both worlds
pi_17132063
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:42 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

ik weet niet hoe ik iemands standpunt kan accepteren als ik niet weet waarom ze daarvoor kiezen, wat al 6 pagina's lang het geval is. Ik vind gewoon "nee" zeggen in een discussie een beetje loos. Het draagt niet echt enige waarde aan een discussie terwijl ik juist als wel-donor graag zou willen begrijpen waarom mensen iets niet willen, - vooral omdat de overgrote meerderheid wel om diezelfde gunst van anderen zal vragen. Ik wil dat tegen elkaar afwegen.

En je hebt gelijk, dat is ieders goed recht.

Alleen is het vaak genoeg ook nog eens lekker hypocriet.

Maar goed, ik neem aan dat ik voor acceptatie van die gedeeltelijke hypocrisie heb gekozen door orgaandonor te worden, dus tenzij de wet verandert in iets van "mensen die donor zijn mogen alleen recht op transplantatie hebben" mag ik eigenlijk niet zeuren.

Maar goed, dat doe ik natuurlijk wel.

donderdag 12 februari 2004 @ 23:10:45 #138
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17132323
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 22:59 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Wat ben je een sukkel.
Blijkbaar kun je niet lezen.
Maar ik ga daar niet meer op in..
De kans dat je net iemand helpt die onverantwoordelijk is geweest met zijn lichaam is heel erg kwijt...
Ten eerste zijn er veel nieren nodig..
En dat komt doordat mensen een nierfalen hebben en de hele dag aan de dialyse zitten. En daar kunnen die mensen niets aan doen.
Hoogstens een keer dat iemand door alcoholgebruik een lever nodig heeft maar die kans is zo miniem.

Je leest een beetje slecht he.
ONGELUKKEN ENZ. BUITEN BESCHOUWING GELATEN.
Moet ik het in postervorm op je kamer hangen?
pi_17132459
Jij zegt: k kan geen medelijden opbrengen voor een idioot die zich helemaal de pleuris drinkt/rookt/met 300 km/u tegen een boom plakt, dan crepeert ie maar lekker.

Dan zeg ik: De kans dat je net je organen aan zo iemand afgeeft ie heel klein.

LEER LEZEN

donderdag 12 februari 2004 @ 23:25:14 #140
81237 releaze
best of both worlds
pi_17132781
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:14 schreef vdo28 het volgende:
Jij zegt: k kan geen medelijden opbrengen voor een idioot die zich helemaal de pleuris drinkt/rookt/met 300 km/u tegen een boom plakt, dan crepeert ie maar lekker.

Dan zeg ik: De kans dat je net je organen aan zo iemand afgeeft ie heel klein.

LEER LEZEN

dan vraag ik me toch af.. over harttransplantaties in amerika. Je kan er bijna de donder op zeggen dat de meeste mensen daar hartproblemen hebben vanwege overgewicht. Trouwens in Nederland ook. Want de kans dat je organen dan gebruikt worden voor mensen die hun lichaam zelf kapot hebben gemaakt wordt dan nog veel groter.
pi_17132875
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:25 schreef releaze het volgende:

[..]

dan vraag ik me toch af.. over harttransplantaties in amerika. Je kan er bijna de donder op zeggen dat de meeste mensen daar hartproblemen hebben vanwege overgewicht. Trouwens in Nederland ook. Want de kans dat je organen dan gebruikt worden voor mensen die hun lichaam zelf kapot hebben gemaakt wordt dan nog veel groter.

Maar maakt iemand nou niet kleine fouten in hun leven.
Wil je ze daar zo zwaar voor straffen.

Ik ben gewoon van mening dat als je een ander je organen niet gunt dat je zelf ook geen recht er op hebt. (een ongeschreven recht)

En ik weet dat sommigen dit ook niet doen (Piro)
Maar ik vind het een zwak argument dat hij aanvoert dat hij niet iemand wil helpen die zichzelf naar de bliksem helpt.
Op zich wel logisch, maar door zelfs zo iemand te helpen help je automatisch iemand die na diegene op de lijst staat.

Milf donderdag 12 februari 2004 @ 23:28:59 #142
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_17132892
zag vanavond op nederland 1 een meisje van 16 die een longaandoening heeft.. haar longcapaciteit was maar 20%... ze moet aan de zuurstof en 1 keer in de zoveel maanden mag ze even naar huis.... voor een paar uurtjes. arm kind en zo zijn er nog veel meer gevallen die er niks aan kunnen doen. en daar doen we het voor natuurlijk

ik heb geen donorcodicil... vergeten op te sturen maar mijn vriend weet wel dat ik donor wil zijn en zal dat ook doorgeven als er iets gebeurd. ik wil alleen geen proefkonijn zijn voor de wetenschap. ik wil dus wel begraven/gecremeerd ( weet nog niet wat ) worden.

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_17132930
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:28 schreef nikky het volgende:
zag vanavond op nederland 1 een meisje van 16 die een longaandoening heeft.. haar longcapaciteit was maar 20%... ze moet aan de zuurstof en 1 keer in de zoveel maanden mag ze even naar huis.... voor een paar uurtjes. arm kind en zo zijn er nog veel meer gevallen die er niks aan kunnen doen. en daar doen we het voor natuurlijk

ik heb geen donorcodicil... vergeten op te sturen maar mijn vriend weet wel dat ik donor wil zijn en zal dat ook doorgeven als er iets gebeurd. ik wil alleen geen proefkonijn zijn voor de wetenschap. ik wil dus wel begraven/gecremeerd ( weet nog niet wat ) worden.

Ga maar eens een weekje werken in een dialyse centrum...
Mensen van alle leeftijdsgroepen die daar zitten, vreselijk..
En vele sterven omdat er lang niet genoeg organen zijn.
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:34:03 #144
81237 releaze
best of both worlds
pi_17133059
wat was dat nou vorige week op tv of in de krant ofzo.. ik heb het niet helemaal gelezen, of misschien wel en het is me niet helemaal bij gebleven,

dat er te weinig artsen zijn die de kennis ofzo hebben om een orgaantransplantatie te verrichten of goed te keuren?

dat is toch ook nastly like hell.

pi_17133131
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:34 schreef releaze het volgende:
wat was dat nou vorige week op tv of in de krant ofzo.. ik heb het niet helemaal gelezen, of misschien wel en het is me niet helemaal bij gebleven,

dat er te weinig artsen zijn die de kennis ofzo hebben om een orgaantransplantatie te verrichten of goed te keuren?

Als het waar is, niets van gehoord namelijk...
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:38:35 #146
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17133215
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:34 schreef releaze het volgende:

Ja klopt.. Bij E.H.B.O-diloma's idem dito. hoeveel mensen kunnen er reanimeren als het erop aankomt?
  Milf donderdag 12 februari 2004 @ 23:40:15 #147
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_17133285
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:30 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ga maar eens een weekje werken in een dialyse centrum...
Mensen van alle leeftijdsgroepen die daar zitten, vreselijk..
En vele sterven omdat er lang niet genoeg organen zijn.

dat zeg ik... mensen die er niks aan kunnen doen
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:38 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Ja klopt.. Bij E.H.B.O-diloma's idem dito. hoeveel mensen kunnen er reanimeren als het erop aankomt?

euh ik hoop het nooit mee te maken maar ik heb wel een reanimatiecursus gehad.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_17133349
Als iemand meent na mijn dood nog iets te hebben aan welk onderdeel dan ook, dan Be my guest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17133379
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Als iemand meent na mijn dood nog iets te hebben aan welk onderdeel dan ook, dan Be my guest
  donderdag 12 februari 2004 @ 23:48:41 #150
81237 releaze
best of both worlds
pi_17133572
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 23:36 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Als het waar is, niets van gehoord namelijk...

ik kan het in ieder geval niet meer terugvinden. ohwell.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')