quote:dat mensen met jouw organen misschien WEL verder kunnen leven.
Op donderdag 12 februari 2004 18:14 schreef Varr het volgende:
Wat schuift het.....
mijn organen mogen ze er allemaal uit halen. ik heb er toch niks meer aan. als ze het maar wel een beetje fatsoenlijk dichtnaaien, vind ik t allang best. t moet wel toonbaar blijven.
quote:Klikkerdieklik: http://www.donorvoorlichting.nl
Op donderdag 12 februari 2004 18:14 schreef Ilsjuhh het volgende:
ik ben nog geen donor...maar mijn ouders weten wel heel goed dat als ik nu ineens zou komen te overlijden ik wel donor wil zijn...
quote:Daar kan ik geen mp3 speler van kopen...
Op donderdag 12 februari 2004 18:15 schreef ChatGirl het volgende:[..]
dat mensen met jouw organen misschien WEL verder kunnen leven.
mijn organen mogen ze er allemaal uit halen. ik heb er toch niks meer aan. als ze het maar wel een beetje fatsoenlijk dichtnaaien, vind ik t allang best. t moet wel toonbaar blijven.
quote:ik heb m laten opsturen....de printer doet t niet nu
Op donderdag 12 februari 2004 18:16 schreef Ype het volgende:[..]
Klikkerdieklik: http://www.donorvoorlichting.nl
quote:t gaat weer over geld. heb eens wat over voor je medemens.
Op donderdag 12 februari 2004 18:18 schreef Varr het volgende:[..]
Daar kan ik geen mp3 speler van kopen...
quote:euhm als je dr wat voor zou krijgen vind ik dat je t pas moet krijgen als ze iets van je gebruiken....dus dan zou je pas iets krijgen als je dood bent, en dan heb je dr niets meer aan....
Op donderdag 12 februari 2004 18:14 schreef Varr het volgende:
Wat schuift het.....
quote:nog niet, maar t zou wel een oplossing kunnen zijn. iedereen is dan automatisch donor. dan moet je alleen melden als je er wel tegen bent.
Op donderdag 12 februari 2004 18:21 schreef DIA het volgende:
Ik dacht dat t al veranderd was: als je geen kaartje bij je droeg dat je dan automatisch donor was ?
quote:Yep, nagedacht en tijdens het eten besproken.
Op donderdag 12 februari 2004 16:08 schreef GazGas het volgende:De toon waarmee ik dit topic heb gestart is met opzet zo gedaan. Op die manier gaan mensen tenminste nadenken en ontstaat er een discussie.
Het is mijn lichaam, en dat wil ik dan ook graag zo houden.
Daarbij: Stel je ligt in een diepe coma, en ze hebben organen nodig.
Ik ga ze echt geen motief geven om de stekker er dan uit te trekken.
quote:En wat heb jij in de coma aan je organen?
Op donderdag 12 februari 2004 19:21 schreef TheDon18 het volgende:
Ik ben geen donor, en ik zal het ook nooit worden.Het is mijn lichaam, en dat wil ik dan ook graag zo houden.
Daarbij: Stel je ligt in een diepe coma, en ze hebben organen nodig.
Ik ga ze echt geen motief geven om de stekker er dan uit te trekken.
quote:Donor-fundamentalisme.
Op donderdag 12 februari 2004 15:15 schreef Monidique het volgende:
Ik zeg: verbied donoren uit openbare plaatsen, wat een indoctrinerende mensen, zeg.
quote:Alle twee de nieren hebben een belangrijke functie, anders had iedereen er simpelweg maar één gehad bij zijn/haar geboorte.
Op donderdag 12 februari 2004 15:42 schreef Suphafly het volgende:[..]
Waarom wachten? aannemend dat je nog 2 nieren hebt.. je kan er nu toch al 1 weggeven?
Dat het mogelijk is om te leven met één nier, wil niet zeggen dat de tweede ter decoratie aanwezig is.
Hetzelfde verhaal als bij bijvoorbeeld de milt: je kunt leven zonder, maar gezond is het niet.
Of gewoon: geen donor zijn, dan ook geen organen ontvangen.
quote:Er zijn genoeg mensen die ook weer uit een coma komen na een bepaalde tijd.
Op donderdag 12 februari 2004 19:26 schreef Ype het volgende:[..]
En wat heb jij in de coma aan je organen?
Ze kijken echt wel of je eerst een kasplantje bent hoor.
Tevens trekken ze echt niet de stekker eruit. Ze moeten je organen namelijk uit je halen terwijl je nog leeft![]()
Daarbij: ik wil gewoon niet dat er aan me wordt gesleuteld na m'n dood. Dat organen worden verwijderd op het moment dat je nog in leven bent draagt daaraan nog extra bij.
quote:Als je nog in leven bent??? Dan worden er echt geen organen uit je gehaald. Zo gek zijn ze niet. En als je in coma bent of hersendood ofzo dan zal er in ieder geval overlegd worden met de familie.
Op donderdag 12 februari 2004 19:51 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Er zijn genoeg mensen die ook weer uit een coma komen na een bepaalde tijd.
Daarbij: ik wil gewoon niet dat er aan me wordt gesleuteld na m'n dood. Dat organen worden verwijderd op het moment dat je nog in leven bent draagt daaraan nog extra bij.
quote:Ik geloof inderdaad dat het wel eens gebeurt als je nog in "leven" bent..
Op donderdag 12 februari 2004 21:19 schreef GazGas het volgende:[..]
Als je nog in leven bent??? Dan worden er echt geen organen uit je gehaald. Zo gek zijn ze niet. En als je in coma bent of hersendood ofzo dan zal er in ieder geval overlegd worden met de familie.
quote:En als jij zelf een orgaan nodig hebt dan?
Op donderdag 12 februari 2004 21:30 schreef Piro het volgende:
Hier kan ik kort over zijn.
Nee.
Je bent dood. Het kan je werkelijk geen ene donder boeien of je vol of leeg in je kist ligt, je zal het nooit meemaken. En zelfs als je het wel zal mogen meemaken, werkelijk, zou je nou echt een traantje wegpinken of een slecht gevoel over je afterlife hebben omdat ze je nieren uit je lichaam hebben gehaald?
Echt het spijt me.Dat is gewoon zo loos. Weet je, als jij straks een extra nier nodig hebt hoop ik ook dat je van ganse harte nee zegt. Godsallemachtig, je moet maar met iemands anders orgaan in jou lichaam zitten. Of nog erger, met iemands anders orgaan in jouw lichaam begraven worden. Als je nee kan zeggen tegen donor worden, dan moet je ook mans genoeg zijn om nee te zeggen tegen transplantatie.En jezelf lekker dood laten gaan. Goodie.
quote:Nee, eigenlijk niet.
Op donderdag 12 februari 2004 21:40 schreef vdo28 het volgende:[..]
En als jij zelf een orgaan nodig hebt dan?
Zou je die dan wel aannemen?
Ben k gewoon benieuwd naar, ben niet van plan te klieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |