quote:Je kan op het formulier aangeven wat ze na je dood mogen gebruiken. Dus dan kan je alleen organen aankruisen waarvan je later niet merkt dat ze weg zijn.
Op donderdag 12 februari 2004 15:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Omdat het tot op heden voor mij nog niet duidelijk is hoe het allemaal precies in z'n werk gaat. Er zijn schrijnende voorbeelden bekend van donoren die, na de operatie om de organen er uit te halen, voor de familie niet meer toonbaar waren. Het is voor de familie ook het afscheid en als je dan bijv. niet meer herkenbaar bent door zo'n donoroperatie is het maar de vraag of dat het waard is.
quote:Nah, ik geloof zelf niet in god, dus het slaat niet op mij, maar veel mensen in mijn omgeving denken er zo over....dus zeggen dat iedereen donor moet worden, is niet reeel
Op donderdag 12 februari 2004 15:18 schreef Monidique het volgende:[..]
Hoe lang is je haar?
Omdat:
Niemand mij kan garanderen dat de persoon die mijn "onderdelen" ontvangt gezond heeft geleefd.
Ik bedoel stel ik ga dood en er is een of andere zuiplap die zijn nieren om zeep heeft geholpen. Dan heb ik zoiets had je maar niet zoveel moeten zuipen.
Ik zou dus alleen doneren aan mensen die mijn "onderdelen" nodig hebben die gezond leven. Of zoiets. Dit kan echter niet als clausule gebruikt worden.
Dus ik doneer niet!
quote:ik mag toch hopen dat jij een kloon ben... jij kan niet eens normaal een post maken zonder dat idiote geloof er weer bij te halen!
Op donderdag 12 februari 2004 15:17 schreef locutus51 het volgende:[..]
Dat is wel heel makkelijk, je lichaam is de tempel van je ziel, daar haal je toch niet de pilaren van weg.!
God heeft ons toch ook geen computer gegeven? die hebben we zelf gemaakt, inderdaad.
quote:Ook niet als de ziel het bordje "gesloten wegens eeuwigheid" al op heeft gehangen?
Dat is wel heel makkelijk, je lichaam is de tempel van je ziel, daar haal je toch niet de pilaren van weg.!
Ik ben trouwens al donor maar ik ga wel echt hard me best doen om alles zelf op te gebruiken.
Wat mij betreft mogen donoren wel voorrang krijgen boven niet-donoren als er gewacht wordt op een lichaamsdeel.
You reap what you sow of zoiets dergelijks.
quote:Zo simpel is het
Ik vind dat je zoveel mogelijk over moet hebben voor een ander, al zou je daar je eigen lichaam voor moeten geven dan doe ik dat.
Daar word ik heus niet voor gestraft, word ik dat wel fuck it. Want dan zou ik niet bij die schijnheiligen willen zitten daarboven.
Heb je naaste lief als jezelf.
Wat je jezelf niet aan wil laten doen moet je een ander ook niet aan doen.
quote:dit is heel tegenstrijdig idd...
Op donderdag 12 februari 2004 15:21 schreef vdo28 het volgende:[..]
Zo simpel is het
Ik vind dat je zoveel mogelijk over moet hebben voor een ander, al zou je daar je eigen lichaam voor moeten geven dan doe ik dat.
Daar word ik heus niet voor gestraft, word ik dat wel fuck it. Want dan zou ik niet bij die schijnheiligen willen zitten daarboven.Heb je naaste lief als jezelf.
Wat je jezelf niet aan wil laten doen moet je een ander ook niet aan doen.
volgens de bijbel moet je toch wat overhebben voor elkaar?
en meneer de kerkganger weigert zijn medemens te helpen
Geld krijg je van mij niet, en als ik dood ben laat ik m'n familie mijn nog nuttige lichaamsdelen verkopen aan degene met het hoogste bod.
Heerlijk, wonen in zo'n kapitalistisch land.
Zelfs als je dood bent kun je nog verdienen
quote:stil nou maar, anders verkoop ik je nieren op ebay.nl!
Op donderdag 12 februari 2004 15:20 schreef ID-Tweak het volgende:
nee.
quote:medelijden met diegene die zijn hersens krijgt
Op donderdag 12 februari 2004 15:23 schreef Flurry het volgende:[..]
knip -edit-
[Dit bericht is gewijzigd door nikky op 12-02-2004 22:54]
quote:COnservatieve idioot....complete bullshit wat je loopt uittekramen....
Op donderdag 12 februari 2004 15:15 schreef locutus51 het volgende:
Je hebt je lichaam van God gekregen, dus wat geeft de mens het recht om daar iets van weg te doen?
quote:Het is een reden inderdaad. Maar wel een hele negatieve benadering. De goede lijden onder de slechten.
Op donderdag 12 februari 2004 15:20 schreef killer_mac het volgende:
Ik word geen donor,Omdat:
Niemand mij kan garanderen dat de persoon die mijn "onderdelen" ontvangt gezond heeft geleefd.
Ik bedoel stel ik ga dood en er is een of andere zuiplap die zijn nieren om zeep heeft geholpen. Dan heb ik zoiets had je maar niet zoveel moeten zuipen.
Ik zou dus alleen doneren aan mensen die mijn "onderdelen" nodig hebben die gezond leven. Of zoiets. Dit kan echter niet als clausule gebruikt worden.Dus ik doneer niet!
quote:I second that!
Op donderdag 12 februari 2004 15:25 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
medelijden met diegene die zijn hersens krijgt
quote:oooh bedankt voor de onderbouwende reactie (neanderthaler)
Op donderdag 12 februari 2004 15:25 schreef Maart85 het volgende:[..]
COnservatieve idioot....complete bullshit wat je loopt uittekramen....
Mafkees...
quote:Nou inderdaad,,,, de goeden lijden onder de slechten
Op donderdag 12 februari 2004 15:25 schreef GazGas het volgende:[..]
Het is een reden inderdaad. Maar wel een hele negatieve benadering. De goede lijden onder de slechten.
Btw je nieren gaan niet kapot van drinken (niet direct iig), eerder je lever
quote:Klopt, maar ik ben wel van mening dat mocht het voor mij ooit nodig zijn om een donor orgaan te ontvangen, ik mezelf ook als donor zal registreren.
Het is een reden inderdaad. Maar wel een hele negatieve benadering. De goede lijden onder de slechten.
quote:Vraagje stel jij je is voor dat je een vrouw hebt en je wil kinderen met die vrouw.. ze word zwanger maar er gaat wat mis.. zou je dan de foetus van je ongeboren kind afstaan voor stamcel onderzoek?
Je hebt er toch niks meer aan toch?
quote:God heeft ons wel de kwaliteiten gegeven om een computer te maken , dus ???????
Op donderdag 12 februari 2004 15:20 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
ik mag toch hopen dat jij een kloon ben... jij kan niet eens normaal een post maken zonder dat idiote geloof er weer bij te halen!
God heeft ons toch ook geen computer gegeven? die hebben we zelf gemaakt, inderdaad.
quote:Tja ik heb een week niet gedronken dan takelen mijn hersenfuncties erg snel af
Op donderdag 12 februari 2004 15:27 schreef vdo28 het volgende:[..]
Nou inderdaad,,,, de goeden lijden onder de slechten
Btw je nieren gaan niet kapot van drinken (niet direct iig), eerder je lever
quote:God heeft je ook de kwaliteiten gegeven om je bek te houden.. probeer het eens..
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef locutus51 het volgende:[..]
God heeft ons wel de kwaliteiten gegeven om een computer te maken , dus ???????
quote:Nee dan is het goed..
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef killer_mac het volgende:[..]
Tja ik heb een week niet gedronken dan takelen mijn hersenfuncties erg snel af
quote:Ik denk dat die foetus en waardige begrafenis krijgt!
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef Suphafly het volgende:[..]
Vraagje stel jij je is voor dat je een vrouw hebt en je wil kinderen met die vrouw.. ze word zwanger maar er gaat wat mis.. zou je dan de foetus van je ongeboren kind afstaan voor stamcel onderzoek?
Je hebt er toch niks meer aan toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |