abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17112554
Je moest eens weten voor wat ik word uitgemaakt hier

Van de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.

Vandaag een man die me de huid volschold omdat zijn kleding niet geleverd was.

Omdat ik beleefd moet blijven zeg ik maar dat ik niet op die manier aangesproken wens te worden, waardoor ze nog bozer worden. Dan zeg ik maar dat ze terug moeten bellen als ze afgekoeld zijn en vervolgens hang ik op Wat doen jullie met zulke telefoontjes?

donderdag 12 februari 2004 @ 11:23:26 #2
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_17112581
Keihard uitlachen door de foon!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_17112589
"Ik denk dat u verkeerd bent verbonden, momentje.." *tuut *tuut"

.

donderdag 12 februari 2004 @ 11:23:50 #4
82604 Diego-Atahua
KEEP UP THE GOoD WORK
pi_17112591
Hangt er vanaf bij wat voor een bedrijf je werkt !!

[Dit bericht is gewijzigd door Diego-Atahua op 12-02-2004 11:25]

pi_17112593
ze doodzwijgen net zo lang totdat ze uitgeraasd zijn.
het hele gebeuren eigenlijk negeren.
want ertegenin gaan maakt het vaak alleen maar nog erger.

dan zullen ze vast vanzelf gaan denken hmm waarom wordt er niks meer gezegd.

en anders gewoon heel droog mevrouw meneer, als u niet op een normale manier met mij kan praten dan beeindig ik nu het gesprek

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17112603
Zeggen dat je op gaat hangen als ze niet normaal kunnen doen, en de daad bij het woord voegen...

Is het op mijn eigen telefoon, buiten een baan om, kaffer ik ze de huid vol. Duh.

Ik ga naar huis.
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:25:39 #7
71115 Rnej
I walk the line
pi_17112636
ik doe altijd zo retebeleefd dat het zo fucking sarcastisch overkomt... maar iedere keer als ze reageren op t sarcasme blijf k beleefd doen...

heel erg leuk als je iemand aan de telefoon hebt die denkt dattie slim is maar het niet is....

pi_17112656
Op stage enzo daar probeer ik me in te houden, maar als ik in de winkel werk ga ik net zo hard tegen klanten in, mits ik gelijk heb...

nouja, gelijk heb... ze beginnen tegen me te zanikkan omdat ik dan als dichtste in de buurt sta...

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_17112673
Als het je werk is om deze mensen te woord te staan moet je gewoon correct zien te blijven. Probeer ze te kalmeren en toon begrip voor hun boosheid. Niet dat het iets voor mij zou zijn, maar zo hoort het wel.
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:27:38 #10
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_17112677
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Rnej het volgende:
ik doe altijd zo retebeleefd dat het zo fucking sarcastisch overkomt... maar iedere keer als ze reageren op t sarcasme blijf k beleefd doen...

heel erg leuk als je iemand aan de telefoon hebt die denkt dattie slim is maar het niet is....

Ineens engels gaan praten en als die klant dan ook engels gaat praten, switch je ff naar duits

Best ontmoedigend voor iemand Als ze dan kokend zijn, gewoon die telefoon neer kwakken

Ex nihilo nihil fit
pi_17112704
gewoon lekker laten uitrazen...
pi_17112718
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:27 schreef Amun-Ra het volgende:

[..]

Ineens engels gaan praten en als die klant dan ook engels gaat praten, switch je ff naar duits

Best ontmoedigend voor iemand Als ze dan kokend zijn, gewoon die telefoon neer kwakken

Laat me raden.. je zit nog op school
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:30:17 #13
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_17112745
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:28 schreef BobRooney het volgende:
gewoon lekker laten uitrazen...
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:30:38 #14
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_17112753
Je kan ook kijken of die klant misschien terecht boos is.

Ik ben ook wel eens afgepoeierd door zo'n uitermate beleefd blijvend stuk onbenul.

"ja, dit is het enige wat ik voor u kan doen, meneer"

Rot toch op! Met je customer service helpdesk!
Ga eens mijn probleem oplossen ofzo.

Tip: koop nooit bij BeterBed

Hamelen
pi_17112758
Gewoon uitlachen, of zeggen dat ze op een ander tijdstip ff moeten terugbellen en hang je op
En zo is het ...
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:32:19 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_17112795
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:27 schreef MindlessWanker het volgende:
Als het je werk is om deze mensen te woord te staan moet je gewoon correct zien te blijven. Probeer ze te kalmeren en toon begrip voor hun boosheid. Niet dat het iets voor mij zou zijn, maar zo hoort het wel.
Inderdaad zo hoort het!

Overigens wat je ook doet: Blijf altijd vriendelijk en beleefd!! Hoe rustiger je zelf bent hoe minder aanknopingspunten je de beller geeft. En als het écht te ver gaat gewoon zeggen dat je de verbinding gaat beeindigen als ze zo door gaan.

En zodra ze opgehangen hebben ff flink schelden...

(ik zit ook aan de foon en heb dagelijks discussie)

[Dit bericht is gewijzigd door flugeltje op 12-02-2004 11:33]

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_17112810
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Vogue het volgende:
Van de week had ik een mevrouw aan de telefoon die beweerde dat dit bedrijf bestaat uit hersenloze mensen en dat er maar één iemand was hier die één hersencel bezat.
Wat zei je? "Bedankt ?"

Anyway, ik krijg dagelijks mensen aan de lijn mbt computer problemen. gelukkig worden wij niet zo vaak uitgescholden en het is dus ook een uitzondering. Het zal wel komen omdat wij eigenlijk collega's helpen en niet echt 'klanten'.

- eBMeister Funkleton -
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:33:35 #18
84072 harlingen.f2o.org
www.harlinger-fotografie.nl
pi_17112824
Meneer ik rij nu een tunnel in!!
Do hast spitigernôch net it foech om de sonnema-website te besykjen omdatst minderjierrich bist.
pi_17112850
Eerst lekker uit laten razen, daarna zeggen dat het je erg spijt allemaal en wat je eraan gaat doen.
En dan nogmaals zeggen hoe erg je het allemaal wel niet vindt, en dan ophangen

Zo doe ik t ongeveer

pi_17112884
Ik werk op een helldesk bij HP, maar moet zeggen dat het gros van de klanten gewoon een tevreden gebruiker is
Official Weblog Fok Crew :)
|| Gmail || Graag, mail maar naar nospam@mailunite.com zuo 't graag willen hebben! heel graag.
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:36:36 #21
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_17112892
quote:

Wat doen jullie met zulke telefoontjes?

Die ene iemand, bedoelde ze daar jou mee?

Ik werk bij KPN, dus krijg je ook weleens mensen aan de telefoon die niet zo erg blij zijn. Ik laat ze meestal uitrazen en kijk of ik nog wat voor ze kan betekenen. Als ze het echt te bont maken waarschuw ik ze 1 keer dat ze nu wat normaler mag gaan doen omdat ik hun anders niet kan helpen en ik dan ophang.

Maar zo erg is het nog niet geworden.

pi_17112926
ik leg de hoorn even weg... wacht tot het stil wordt.

als je dan een paar keer "hallo! hallo? hallo...??" hoort,
neem je gewoon de hoorn terug op en vraagt ijskoud "kan u dat nog eens herhalen alstublieft?"

pi_17112932
Ik heb dat soort mensen ook af en toe aan de lijn. Ze blijven maar razen Laat ze lekker uitrazen, niet met ze in gesprek/discussie gaan, ze horen je toch niet. Ze willen gewoon ff agressie kwijt ofzo. Als alles klaar is vraag je of ze klaar zijn en het gesprek opnieuw willen voeren, maar nu wat rustiger. Sommige mensen zijn gewoon onmogelijk. Je kan niet ophangen, anders krijg je weer een klacht op je dak dat je onbeschoft bent
pi_17112949
quote:
Mee eens. Supercorrect blijven, maar toch de beller proberen te behandelen als een klein kind.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_17112989
quote:
Je moest eens weten voor wat ik word uitgemaakt hier

Vandaag een man die me de huid volschold omdat zijn kleding niet geleverd was.

Omdat ik beleefd moet blijven zeg ik maar dat ik niet op die manier aangesproken wens te worden, waardoor ze nog bozer worden. Dan zeg ik maar dat ze terug moeten bellen als ze afgekoeld zijn en vervolgens hang ik op Wat doen jullie met zulke telefoontjes?

Je moet mensen even uit laten razen, desnoods af en toe : ik begrijp het zeggen...

Ik heb op de admin van de RVV gewerkt tijdens de varkenspest en daar dagelijks tientallen kompleet over de zeik dierenartsen aan de lijn gehad, die al maanden niet uitbetaald hadden gekregen.

Als je die mensen gewoon eerst even hun gal laat spuien, begrip toont voor hun woede, dan kalmeren ze en zijn ze meestal wel voor rede vatbaar.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_17112998
quote:

Lijkt me ook de beste manier, altijd beleefd blijven, maar op een lekkere sarcastische manier, worden ze nog gekker
pi_17113010
In mijn tijd dat ik telefonische verkoop deed ben ik ook voor heel wat dingen uitgemaakt. Er zijn wat standaard truken.

- Stil blijven totdat de klant is uitgeraast
- Problemen niet onderkennen, dus niet 'ja' als iemand een probleem beschrijft, maar juist doorvragen naar de situatie. Iets is nooit een probleem, maar bescrijf het als 'ongenoegen'. Dus niet: "Ik begrijp het probleem". Maar ik 'Ik begrijp uw ongenoegen".
- Nooit iets persoonlijk nemen. De klant is boos op het bedrijf, niet op jou, ook al zeggen ze iets anders.
- Uitleggen hoe het bedrijf werkt en alternatieven bieden die binnen de mogelijkheden van het bedrijf vallen.
- Nooit toezeggingen doen die je niet waar kunt maken.
- Woorden als 'Jammer', 'Pech', 'Slecht', 'onmogelijk', 'gaat niet gebeuren' etc..etc.. voorkomen.
- Zet je in voor de klant, geef hem het gevoel dat hij iemand heeft die voor zijn belangen op komt binnen het bedrijf, ook als is de werkelijkheid anders'.
- Zeg nooit 'Ik zal mijn best doen' dat toont onmacht.

Wat standaard antwoorden:
Klant: 'Als je het nu niet direkt oplost dan kom ik je eventjes in elkaar trimmen' (of iets dergelijks)
Antwoord: Meneer/mevrouw u bent welkom om langs te komen en te zien hoe ons bedrijf werkt, dan ik laten zien waarom sommige dingen meer tijd kosten. Onder het genot van een kopje koffie kunnen wij dan samen op zoek gaan naar alternatieven om uw ongenoegen op te lossen' (mits dit kan in het bedrijf). Deze heb ik vaak gebruikt, nog nooit is iemand daar op ingegaan.

Klant: 'Ik wil NU je baas spreken!'
Antwoord: 'Ik ga er vanuit dat ik uw ongenoegen ook kan oplossen, laten we het samen nog eens doorspreken. Wat kunnen we doen om uw ongenoegen op te lossen?'

Klant: 'U / uw collega / uw baas/ heeft gelogen!'
Antwoord: 'Het zou kunnen zijn dat er een vergissing is geweest bij het adviseren in uw situatie, als dat het geval is dan biedt ik u mijn welgemeende excuses aan. Wat kunnen we doen om uw ongenoegen op te lossen?'

Etc..etc..

pi_17113073
Op de speaker zetten, en met al je collega's veel lol hebben om dat figuur
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_17113110
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:44 schreef Cybersailor het volgende:
Op de speaker zetten, en met al je collega's veel lol hebben om dat figuur
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:52:13 #30
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_17113262
Lekker advies wordt er hier gegeven. Ik heb ook een periode achter de telefoon gezeten en kan het heel goed beamen dat er mensen zijn die zo slecht behandeld worden door jouw bedrijf dat ze dus over de rooie raken. Als je weer voor de tigste keer wordt doorverbonden, afspraken niet worden nagekomen en niemand verantwoordelijkheden neemt.

Ik denk echt dat het gros van de mensen achter de telefoon hun baantje niet serieus nemen. Probeer eens om te kijken in hoeverre die klant gelijk heeft en wat zijn verleden met het bedrijf is, waarom ze zo uit hun naadje zijn gegaan.

Ikzelf zit nu nog steeds in conflict met T-Mobile met een probleem dat ZIJ hebben gecreeërd, maar niemand die want kan ondernemen, want dat moet door een andere afdeling etc gedaan worden. En niemand is rechtsreeks te bereiken, afspraken worden niet nagekomen etc.
Ikzelf ga serieus op zaken in, heb dus aangeboden om langs te komen, maar blijkbaar poepen ze daar.

Ik zou mijn eigen klanten een zo moeten schofferen als dat ik gemiddeld wordt behandeld via zo'n call-centre/helpdesk.....

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:02:47 #31
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_17113522
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:52 schreef ajay het volgende:
Lekker advies wordt er hier gegeven. Ik heb ook een periode achter de telefoon gezeten en kan het heel goed beamen dat er mensen zijn die zo slecht behandeld worden door jouw bedrijf dat ze dus over de rooie raken. Als je weer voor de tigste keer wordt doorverbonden, afspraken niet worden nagekomen en niemand verantwoordelijkheden neemt.

Ik denk echt dat het gros van de mensen achter de telefoon hun baantje niet serieus nemen. Probeer eens om te kijken in hoeverre die klant gelijk heeft en wat zijn verleden met het bedrijf is, waarom ze zo uit hun naadje zijn gegaan.

Ikzelf zit nu nog steeds in conflict met T-Mobile met een probleem dat ZIJ hebben gecreeërd, maar niemand die want kan ondernemen, want dat moet door een andere afdeling etc gedaan worden. En niemand is rechtsreeks te bereiken, afspraken worden niet nagekomen etc.
Ikzelf ga serieus op zaken in, heb dus aangeboden om langs te komen, maar blijkbaar poepen ze daar.

Ik zou mijn eigen klanten een zo moeten schofferen als dat ik gemiddeld wordt behandeld via zo'n call-centre/helpdesk.....

Precies.

Al die callcenters / service desks zijn alleen maar ingericht om de klant zo snel mogelijk weer op te laten hangen. De hufters

Hamelen
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:05:33 #32
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17113583
Ik heb es een keer een telefoontje gehoord tussen mijn baas en een medewerker van de IT-afdeling (schijnt echt een eikel te zijn geweest). Hij belde mijn baas op om dat ie (onterecht) kwaad was over iets. Mijn baas bleef heel rustig, maar die andere vent sprong echt compleet uit zijn vel, ik kon hem vanaf mijn werkplek een paar meter verder horen schelden. Toen gooide ie ineens keihard de hoorn erop. Volgens mij heeft die vent echt een enorme uitbrander gehad.
pi_17114074
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:02 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Precies.

Al die callcenters / service desks zijn alleen maar ingericht om de klant zo snel mogelijk weer op te laten hangen. De hufters

das gelul, want die klant belt dan gewoon weer terug...daarmee los je dus niets op...
pi_17114548
Hallo

Wie zegt dat ik bij een call centre / helpdesk werk? En waarom word er hier beweerd dat het bedrijf waar ik werk zijn klanten niet goed behandeld?

De vraag van dit topic was hoe er omgegaan wordt door werknemers met boze telefoontjes die nergens op slaan, zoals mijn voorbeeld met de mevrouw die iemand wenste te spreken met één hersencel.

Ik heb al helemáál geen zin in commentaar op mijn functioneren cq het functioneren van het bedrijf waar ik werk, wat overigens geen helpdesk of callcentre is.

donderdag 12 februari 2004 @ 13:05:50 #35
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_17115042
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:25 schreef BobRooney het volgende:

[..]

das gelul, want die klant belt dan gewoon weer terug...daarmee los je dus niets op...

Nee, dat weet ík ook wel.
Hamelen
pi_17115485
Het verhaal van de klant aanhoren, duidelijk maken dat je luistert door af en toe een opmerking te maken als 'Ik begrijp dat dat zeer vervelend is voor u' waarmee je ook gelijk begrip toont; erg belangrijk. De klant wil serieus genomen worden. Hopelijk kalmeren ze hierna ook vanzelf een beetje indien nodig. Echt hopeloze klanten betekent direct doorverbinden met de leiding.

Vervolgens excuses maken voor de gang van zaken en eventueel zoveel mogelijk uitleg geven waar het fout is gegaan. Kan zijn dat dit puur overmacht is geweest. Maar dat is niet het belangrijkste, dat interesseert de klant in principe weinig. Ze willen begrip en een oplossing. Dus niet ophangen voordat je de klant een toezegging of iets hebt kunnen aanbieden waarmee (hopelijk) eerste stap naar oplossing hopelijk is gemaakt.

En als mensen echt vloeken en schreeuweriger werden verzocht ik ze wel zeker een normale toon aan te slaan, omdat ik anders niet verder zou praten. Mensen die dingen roepen als: ' Wat een klotezaak dit ', ' Ik kom hier nooit meer! ' ' Hier werkt niemand die iets weet! ' liet ik meestal maar gewoon over me heen komen. Mja ach, en sommige klanten zijn echt onredelijk, asociaal of zeeer ongeduldig dus daar wordt wel om gelachen achteraf met collega's. Maar meestal is het toch best een nare taak. Blij dat dat baantje verleden tijd is.

Please, find my happy place!
pi_17115782
Het allerbelangrijkste dat je in je achterhoofd moet houden als je een scheldende klant/gesprekspartner aan de lijn hebt, die maar door blijft gaan met schelden enz. is dat die persoon ook nog eens moet ademen.
Zijn adempauze gebruik je vervolgens om de klant te kalmeren. Iemand die belt, vraagt om hulp, maar kan die alleen krijgen door ook zelf correct te blijven...

(geleerd in een callcentre )

Wie zoekt zal niet vinden.
pi_17116199
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:05 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Nee, dat weet ík ook wel.

okay
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 13:52:59 #39
43556 miss_dynastie
pi_17116205
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:41 schreef BloodRayne het volgende:
Klant: 'Ik wil NU je baas spreken!'
Antwoord: 'Ik ga er vanuit dat ik uw ongenoegen ook kan oplossen, laten we het samen nog eens doorspreken. Wat kunnen we doen om uw ongenoegen op te lossen?'.
Mijn antwoord was laatst, toen ik een chagrijnig wijf aan de foon had die een alarminstallatie wou verkopen: 'Ik ben hier de baas!!' Is trouwens niet helemaal waar, ik ben een van de twee bazen, maar goed. Die werkt ook altijd lekker

Jarenlang achter de receptie gezeten en later op customer service (mooi woord voor verkoop, in elk geval op dit bedrijf ). Als mensen echt onbeschoft waren, dan zei ik gewoon dat ik die toon niet op prijs kon stellen en of hij/ zij die wilde matigen. Ik heb ooit de telefoon erop gegooid toen de grote baas uit Zwitserland onbeschoft was... toedeledokie ... later belde hij terug met een heel excuus blabla, dat was toch wel mijn leukste ervaring met onbeschofte mensen

pi_17116357
Welk account was dat zei u?

*clickety-click*

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:23:05 #41
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_17116978
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:36 schreef guardian_angel het volgende:
Ik werk op een helldesk bij HP, maar moet zeggen dat het gros van de klanten gewoon een tevreden gebruiker is
(offtopic)Hahaha ik werk bij een bedrijf dat repareert voor HP.. en ben er toch een soort van niet mee eens jou stelling dat iedereen tevreden is,

OT, Ik liet ze altijd lekker uitrazen ondertussen probeerde ik een oplossing te vinden voor het probleem, als ze dan uitgeraast waren had ik meestal de oplossing al klaar,

( heb op een soort Customer service gewerkt voor extreem lastige klanten)

En vond ik geen oplossing gewoon account deleten en was het gewoon geen klant meer, hihihi

[Dit bericht is gewijzigd door Mercy_symbol op 12-02-2004 14:37]

ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 14:24:11 #42
43556 miss_dynastie
pi_17116999
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:23 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Hahaha ik werk bij een bedrijf dat repareert voor HP.. en ben er toch een soort van niet mee eens jou stelling dat iedereen tevreden,

Proest
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:49:19 #43
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_17141530
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:29 schreef MindlessWanker het volgende:

[..]

Laat me raden.. je zit nog op school

Jouw schermnaam zegt iets over je post in dit topic.

KNAP HOOR!

Je kunt mijn profiel al lezen?
Ben trots op je manneke....blijf zo door gaan en dan haal je de basisschool nog wel een keer

Ex nihilo nihil fit
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:53:47 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17141633
Schelden en flamen doen jullie maar via postduif ofzo...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17141649
doorverwijzen naar de klachtenafdeling...

als ze schelden, scheld ik terug... zo ben ik dan wel weer... Ik laat me niet de huid volschelden voor iets waar ik geen schuld aan heb gehad. (meestal krijg ik gezeur te horen over iets wat de postbode door de week verkeerd gedaan heeft...)

oh... ik krijg de klachten trouwens niet per telefoon, maar direct in m'n gezicht... Dat scheelt, want dan hebben de mensen niet zo snel het lef om over de rooie te gaan en in een spervuur van scheldwoorden te raken...

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 13-02-2004 12:01]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_17299409
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:53 schreef HeatWave het volgende:
Schelden en flamen doen jullie maar via postduif ofzo...
Of via de telefoon. .
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
pi_17300146
Is het niet gegrond dan mogen ze een belgische ziekenauto horen, anders wil ik ze best normaal te woord staan nadat ze zelf ook bedaard zijn.
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
  donderdag 19 februari 2004 @ 00:26:33 #48
34400 PietF
Captain Obvious
pi_17302448
rustig blijven, mocht het te erg worden, zeggen dat het gesprek geen zin heeft en dat je de verbinding verbreekt.
Lomp gedrag krijg je alleen maar gezeik mee, bovendien is het niet professioneel.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_17302563
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:30 schreef Koos_26 het volgende:
Je kan ook kijken of die klant misschien terecht boos is.

Ik ben ook wel eens afgepoeierd door zo'n uitermate beleefd blijvend stuk onbenul.

"ja, dit is het enige wat ik voor u kan doen, meneer"

Rot toch op! Met je customer service helpdesk!
Ga eens mijn probleem oplossen ofzo.

Tip: koop nooit bij BeterBed

jij mag verder voor de vaatwasser,
sommige mensen bellen zich ook duf;
en achteraf hebben[ die helpdeksels ] geen tijd voor je, ze besteden liever hun tijd aan FOK
De Puta Madre
pi_17305307
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 00:31 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

jij mag verder voor de vaatwasser,
sommige mensen bellen zich ook duf;
en achteraf hebben[ die helpdeksels ] geen tijd voor je, ze besteden liever hun tijd aan FOK

. .
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
  donderdag 19 februari 2004 @ 08:13:35 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17305408
Beleefd verzoeken op te houden met schelden. Lukt dat niet. Gesprek afkappen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17305779
Ik reageer gewoon niet op scheldende mensen, als ze klaar zijn zeg ik bedankt voor uw tijd en nog een prettige avond. .

Dan is het me toch stil aan de andere kant. .

dinsdag 24 februari 2004 @ 04:56:59 #53
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_17344015
Weet u hoe een belgische ambulance klinkt?
*tuut tuut tuut*
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  dinsdag 24 februari 2004 @ 05:24:03 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17344036
Ook wel eens tegen een klant gezegt. Heeft u het over de organisatie waar ik werk. Of tegen mij persoonlijk. Is het dat laatste dan hang ik nu op. Is het het eerste. Dan zet ik u even op de handsfree. Kunnen de collega's ook meegenieten. U gebruikt een paar scheldwoorden die wij namelijk nog niet kennen. En dan ga ik even een bakkie doen. En ben dan over 10 minuten terug.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2004 @ 06:04:29 #55
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_17344073
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 05:24 schreef Megumi het volgende:
Kunnen de collega's ook meegenieten. U gebruikt een paar scheldwoorden die wij namelijk nog niet kennen. En dan ga ik even een bakkie doen. En ben dan over 10 minuten terug.
Je baas zal blij met je zijn. Klanten schofferen, collega's van hun werk houden, 10 minuten koffie lurken bij elke lastige klant. Ga zo door.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 24 februari 2004 @ 06:19:39 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17344079
Ik heb vaak genoeg boze klanten aan de lijn gehad (niet op een helpdesk), mensen die van onze leveringen afhankelijk waren voor het lopen van hun bedrijf. Ik trof vaak genoeg oververhitte Grieken of Spanjaarden aan de lijn, het beste is om die dan ook uit te laten razen, zeggen dat je niet alle informatie bij de hand hebt en vragen of je ze binnen een uur kan terug bellen met alle benodigde info en mogelijke oplossingen, als je dat goed afhandelt heb je de volgende keer dat er iets misgaat al meteen een betere uitgangspositie, ze gaan je vertrouwen, op je rekenen en je kan ze uiteindelijk uit je hand laten eten.

Al is het op hun plaats zetten van klant ook wel leuk af en toe .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 24 februari 2004 @ 06:47:01 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17344095
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 06:04 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Je baas zal blij met je zijn. Klanten schofferen, collega's van hun werk houden, 10 minuten koffie lurken bij elke lastige klant. Ga zo door.
Klant kon hier de humor van inzien. Hield op met schelden. En kon vervolgens mijn werk gaan doen. Namelijk het oplossen van zijn pc probleem. Zou dit idd niet zomaar bij elke klant doen. Je moet een beetje de situatie en de klant kunnen inschatten. Merk wel op dat ik op een derde lijn zit en de klant terugbel. Is wat anders dan een telemarketeer.
pi_17368906
doorverbinden naar een medewerker die er eigenlijk ook niks mee heeft te maken
ben jij er tenminste vanaf
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:44:37 #59
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_17369638
toen ik nog bij Philips werkte was er een man die belde omdat hij zijn CDI-speler retour had gekregen van reparatie met de mededeling 'geen afwijking'. Toen hij belde vroeg hij of ik hem wel getest had, toen ik zei dat het een gebruikersfout was werd hij boos en beweerde dat ik het toestel helemaal niet had bekeken.
Ik vroeg toe aan hem of hij misschien dacht dat ik de hele dag met mijn pik zat te spelen, toen hing hij spontaan op. Nooit meer wat van gehoord.
pi_17386484
Ik zit op de tweede lijn, meestal zijn de mensen die ik zelf terugbel al tegen een ander uit hun dak gegaan.
Als ze dat bij mij opnieuw doen, vraag ik vriendelijk of ze samen met mij een oplossing willen zoeken of dat ze slechts hun frustratie willen uiten. In het laatste geval verbind ik ze weer door naar de eerste lijn, onder het motto 'Talk to the hand'
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')