Dit komt neer op 600.000 euro per jaar. Hiervan moeten natuurlijk de loonkosten, de auto zelf en de apparatuur worden betaald, dat is logisch dat het veel geld kost.
Maar sinds wanneer is een ambulance gratis? Volgens mij is een ritje in een ambulance vrij prijzig en worden de kosten verhaald op de verzekering. Natuurlijk zal door de toename van het aantal ambulances het aantal ritten per wagen omlaag gaan (er worden niet meer patienten vervoerd, maar alleen sneller).
Daar tegenover staat dat er weer meer ambulances beschikbaar komen voor niet spoedeisend vervoer en werk overnemen van een ligtaxi oid.
Hoe valt het dan te verklaren dat er toch zo'n grote uitgave nodig is? We hebben het niet over een investering, want de bedragen hebben een jaarlijks karakter
quote:Ja leuk, nee ik snap ook wel dat de mensen in de ambulance geld moet krijgen om te overleven, maar ambulance vervoer is toch ook niet gratis?
Op donderdag 12 februari 2004 11:14 schreef ShaoliN het volgende:
Het grootste gedeelte gaat naar het salaris van de minister. die heeft immers 2 jaar moeten vergaderen om tot deze aankoop te komen. Hij werkt ook niet voor niks he.
quote:Die zijn wat lastig bij de verzekering te declareren
Op donderdag 12 februari 2004 11:16 schreef KolNedra het volgende:
Heb liever dat ze 't in ambulances stoppen dan in Apache gevechts helecopters of straaljagers
quote:Ik snap dat bedrag ook echt niet. een sprinter kost je max 40.000 euro. dan nog een ton personeelskosten, en dan nog zit je met een verschil van 460.000 euro. Dat bedrag wat hij er voor uit trekt is gewoon de investering die hij doet. Daar hebben de opbrengsten van zo'n ding niks mee te maken.
Op donderdag 12 februari 2004 11:16 schreef mabit het volgende:[..]
Ja leuk, nee ik snap ook wel dat de mensen in de ambulance geld moet krijgen om te overleven, maar ambulance vervoer is toch ook niet gratis?
quote:Als je ze richting Afghanistan stuurt wel ja
Op donderdag 12 februari 2004 11:18 schreef mabit het volgende:[..]
Die zijn wat lastig bij de verzekering te declareren
quote:Hiermee zou ik ook wel naar het ziekenhuis gebracht willen worden hoor
Op donderdag 12 februari 2004 11:16 schreef KolNedra het volgende:
Heb liever dat ze 't in ambulances stoppen dan in Apache gevechts helecopters of straaljagers
quote:er zitten 2 man goed opgeleid personeel in die ploegendiensten draaien. Dus 3x2 = 6 man personeel als je hem volledig gebruikt en dan betaal je meer als een 100.000 euro. Daarnaast kost het onderhouden en het inrichten ook een hoop geld. Maar dat geld komt toch ook weer terug?
Op donderdag 12 februari 2004 11:18 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ik snap dat bedrag ook echt niet. een sprinter kost je max 40.000 euro. dan nog een ton personeelskosten, en dan nog zit je met een verschil van 460.000 euro. Dat bedrag wat hij er voor uit trekt is gewoon de investering die hij doet. Daar hebben de opbrengsten van zo'n ding niks mee te maken.
quote:Apache-trauma helicopters!
Op donderdag 12 februari 2004 11:19 schreef Intergalactrick het volgende:[..]
Hiermee zou ik ook wel naar het ziekenhuis gebracht willen worden hoor
voor ¤ 600.000 kun je toch ook wel een helicopter kopen, is nog sneller dan een ambulance ook!
quote:Snap ik dus ook niet! Als verzekeringen (bijna) alles betalen, waar gaat dan in godsnaam dat geld naartoe. ¤ 18 miljoen is toch een aardig bedrag!
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef mabit het volgende:[..]
er zitten 2 man goed opgeleid personeel in die ploegendiensten draaien. Dus 3x2 = 6 man personeel als je hem volledig gebruikt en dan betaal je meer als een 100.000 euro. Daarnaast kost het onderhouden en het inrichten ook een hoop geld. Maar dat geld komt toch ook weer terug?
quote:Ja maar die kunnen niet overal komen
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Fool het volgende:[..]
Apache-trauma helicopters!
voor ¤ 600.000 kun je toch ook wel een helicopter kopen, is nog sneller dan een ambulance ook!
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:23 schreef Debs het volgende:[..]
Ja maar die kunnen niet overal komen
Overal waar ambulances kunnen komen wel! Zeg een stuk weg af en een helicopter kan landen!
quote:Een ton personeelskosten? Die ambulance is in principe de hele dag en nacht bemand. Dat is 24 uur dus 3x een normale werkdag. Heb je dus 6 mensen nodig (ze zijn altijd met zijn 2en).
Op donderdag 12 februari 2004 11:18 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ik snap dat bedrag ook echt niet. een sprinter kost je max 40.000 euro. dan nog een ton personeelskosten
quote:Maar hij moet toch eerst de uitgave van 18 miljoen doen om uberhaupt inkomsten te krijgen?
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef mabit het volgende:[..]
er zitten 2 man goed opgeleid personeel in die ploegendiensten draaien. Dus 3x2 = 6 man personeel als je hem volledig gebruikt en dan betaal je meer als een 100.000 euro. Daarnaast kost het onderhouden en het inrichten ook een hoop geld. Maar dat geld komt toch ook weer terug?
quote:Ik ging van 2 mensen uit he. Niet aanstellen gewoon door werken.
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Zwansen het volgende:[..]
Een ton personeelskosten? Die ambulance is in principe de hele dag en nacht bemand. Dat is 24 uur dus 3x een normale werkdag. Heb je dus 6 mensen nodig (ze zijn altijd met zijn 2en).
Het jaarsalaris van zo'n iemand x 6 is wel even ietsje meer dan een ton.
quote:goedkope heli heb je dan.
Op donderdag 12 februari 2004 11:22 schreef Fool het volgende:[..]
Apache-trauma helicopters!
een beetje vliegapparaat kost €15 mil hoor.
quote:Personeelskosten zijn al meer dan 200.000 euro lijkt mij...
Op donderdag 12 februari 2004 11:28 schreef NullPointer het volgende:
200.000,- kan ik nog een beetje begrijpen, maar 600.000,- is idd een beetje veel..
quote:Plus dat voor een extra ambulance ook in het bijbehorende ziekenhuis extra capaciteit nodig is. Je hebt bijzonder weinig aan een ambulance als je geen plek hebt in een ziekenhuis.
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Zwansen het volgende:[..]
Een ton personeelskosten? Die ambulance is in principe de hele dag en nacht bemand. Dat is 24 uur dus 3x een normale werkdag. Heb je dus 6 mensen nodig (ze zijn altijd met zijn 2en).
Het jaarsalaris van zo'n iemand x 6 is wel even ietsje meer dan een ton.
quote:Vanwege geluidsoverlast mogen die dingen meestal niet eens de lucht in, laat staan zomaar ergens landen
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Fool het volgende:[..]
Overal waar ambulances kunnen komen wel! Zeg een stuk weg af en een helicopter kan landen!
quote:Ik neem aan dat het bedrijf die ze maakt een soort van monopolypositie heeft dus die zal de prijs ook wel wat opschroeven....
Op donderdag 12 februari 2004 11:31 schreef bonke het volgende:
wat denk je dat et kost om een ambulance te laten maken ?? zo`n kar barst van de foefjes om toch met een redelijke snelheid soepel op de weg te liggen enzzzzzz
en dan maar niet te denken over wat de apperatuur kost wat er in zo`n ding zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |