quote:Goed opgemerkt.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:21 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat klinkt leuk, maar werkt in de praktijk totaal niet.
'Het Christendom' is namelijk niet één onderwerp. En je moet juist per onderwerp een topic hebben, anders gaan discussies binnen één topic ontzettend door elkaar lopen, waardoor iedereen afhaakt. Zoals al eerder gezegd: beter 10 korte concrete topics, dan 1 warrige centrale.
Een Centraal Evolutie/Creationisme Topic bijvoorbeeld is dus wél nuttig.
Verder zou je een centraal topic kunnen instellen voor de wat algemenere discussies, algemene beschouwingen over religie(-beleving). Daar zou m.i. Rereformed goed z'n ei kwijt kunnen.
Wat de toekomst betreft niet vergeten dat ik er 19 april mee ophoud. Mijn ei is al gelegd en ik houd niet van doorzijken.
quote:Precies, geen mens is zo geschikt om regeltjes strikt en zonder aanziens des persoons te onderhouden dan een doorknede evangelische fundamentalist.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:26 schreef ds_polleke het volgende:Ik ben van mening dat je als moderator niet je mening moet doordrukken of meer nadruk moet latenkrijgen maar alleen op de regeltjes moet letten...
quote:welnee, ook MacMeester zou een uitstekende moderator zijn. Ruimdenkend, maar met stijl!
Op vrijdag 13 februari 2004 14:03 schreef MacMeester het volgende:
...vallen hierbij af (ik ook helaas....)
quote:Een zwarte dag voor WFL.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:51 schreef Rereformed het volgende:Wat de toekomst betreft niet vergeten dat ik er 19 april mee ophoud. Mijn ei is al gelegd en ik houd niet van doorzijken.
'k Vind het trouwens geen doorzeiken nu, hoewel ik wel vaak posts van je lees, die wat op hetzelfde neer komen. Maar je zou ook in topics over hele concrete onderwerpen goed je kennis kunnen spuien.
Elke dag een eitje lijkt me heel gezond. .
quote:Wat is het probleem van je eigen mening laten doorschemeren? Het gaat hier om ruimte voor meningen en topic scheppen, afkappen van wat niet door de beugel kan, op topic blijven enz. De vlag moet worden uitgestoken voor een echte Reli-Mod!
Op vrijdag 13 februari 2004 14:35 schreef MacMeester het volgende:[..]
Sorry Pol, maar jij hebt gewoon een gekleurde bril op. Een Reli-Mod zal altijd zijn eigen levensbeeld laten doorschemeren.
mmm... Reli-Mod
quote:Toch blijf ik van mening dat de Reli-Mod zich niet mag mengen in een Reli topic door zijn eigen mening of visie te propageren.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:01 schreef Rereformed het volgende:
Wat is het probleem van je eigen mening laten doorschemeren? Het gaat hier om ruimte voor meningen en topic scheppen, afkappen van wat niet door de beugel kan, op topic blijven enz. De vlag moet worden uitgestoken voor een echte Reli-Mod!
quote:Zoiets als : "Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad (het ei van Rereformed)"? Zouden we niet samen een anti-bijbels dagboekje kunnen uitgeven? Zit misschien brood in.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:57 schreef DennisMoore het volgende:Elke dag een eitje lijkt me heel gezond.
.
Op een gegeven moment slaan de goedgelovigen echter hun bijbel er op na en putten er de kracht uit die hun immuun maakt voor Rereformed.
Ze zien dan in dat het probleem hierin ligt dat ze telkens maar om eieren vragen in navolging van het schriftwoord: "Zal uw hemelse vader u een slang geven als u om een ei vraagt?"
In de war gebracht door eieren die regelmatig door Rereformed voorgeschoteld worden (want Rereformed is een slang in kippekleren) houden ze er voor de zekerheid helemaal mee op nog iets te vragen. Dus om Fok te redden legt Rereformed geen eieren meer.
quote:Je bent gewoon bang dat de vrijheid beperkt gaat worden. Ik denk dat ik wanneer ik uit genade mod zou worden ik niet onder mijn eigen naam zou modden maar een kloon aanmaak. en als ds_polleke doorpost (of opnieuw begin met posten. ik ben nu lang genoeg weggeweest)
Op vrijdag 13 februari 2004 15:06 schreef MacMeester het volgende:[..]
Toch blijf ik van mening dat de Reli-Mod zich niet mag mengen in een Reli topic door zijn eigen mening of visie te propageren.
Maar ik weet ook wel dat dit een utopie is.
Vind maar eens iemand dit dat kan, zelfs Schorp en ITeej kunnen dit amper....
quote:Ik heb even rondgekeken op de index. Buitenlands fruit (belegd met ei)spreekt me wel aan.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:57 schreef DennisMoore het volgende:
Maar je zou ook in topics over hele concrete onderwerpen goed je kennis kunnen spuien.
quote:Je vraagt er echt om he?
Op vrijdag 13 februari 2004 15:21 schreef ds_polleke het volgende:
Je bent gewoon bang dat de vrijheid beperkt gaat worden. Ik denk dat ik wanneer ik uit genade mod zou worden ik niet onder mijn eigen naam zou modden maar een kloon aanmaak. en als ds_polleke doorpost (of opnieuw begin met posten. ik ben nu lang genoeg weggeweest)
...uit genade...
[Dit bericht is gewijzigd door MacMeester op 13-02-2004 15:26]
quote:Nu, daar leef ik echt helemaal van op, als Obelix die eindelijk weer eens op een paar romeinen getracteerd wordt.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:21 schreef ds_polleke het volgende:
... en als ds_polleke doorpost (of opnieuw begin met posten. ik ben nu lang genoeg weggeweest)
Maar om serieus te zijn: Polleke als moderator is echt een goed idee.
quote:'k Zie je al handenwrijvend staan.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:40 schreef Rereformed het volgende:Nu, daar leef ik echt helemaal van op, als Obelix die eindelijk weer eens op een paar romeinen getracteerd wordt.
quote:Los van mijn mening hierover (
Maar om serieus te zijn: Polleke als moderator is echt een goed idee.
quote:Rest ons nog een heusecht Reli-Mod embleem te ontwerpen om respect voor de moderator af te dwingen.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:35 schreef MacMeester het volgende:
mmm... Reli-Mod
-St Joris, staande op de verslagen draak.
-De engel des doods die alle deuren voorbijgaat en kijkt of er genoeg bloed op de deurposten zit. Zonodig gaat hij naar binnen om korte metten te maken met overtreders.
-De slogan: 'One Way, no way' om fundamentalisten af te schrikken.
-De slogan: 'Beter Rereformed, Hervormd of Gereformeerd dan helemaal niet gevormd', om laag bij de grondse opmerkingen te weren.
-De aarde die openspert en de goddeloze flamers opslokt en levend naar Sheol overplaatst.
-Daniël in de leeuwenkuil om begrip voor het moeilijke werk op te wekken.
quote:Wederom een sterk staaltje ReReformed
Op vrijdag 13 februari 2004 15:44 schreef Rereformed het volgende:
Rest ons nog een heusecht Reli-Mod embleem te ontwerpen om respect voor de moderator af te dwingen.
Een keuze zou gemaakt moeten worden tussen:-St Joris, staande op de verslagen draak.
-De engel des doods die alle deuren voorbijgaat en kijkt of er genoeg bloed op de deurposten zit. Zonodig gaat hij naar binnen om korte metten te maken met overtreders.
-De slogan: 'One Way, no way' om fundamentalisten af te schrikken.
-De slogan: 'Beter Rereformed, Hervormd of Gereformeerd dan helemaal niet gevormd', om laag bij de grondse opmerkingen te weren.
-De aarde die openspert en de goddeloze flamers opslokt en levend naar Sheol overplaatst.
-Daniël in de leeuwenkuil om begrip voor het moeilijke werk op te wekken.
quote:Iteejer weet mijn adres wel
Op vrijdag 13 februari 2004 08:13 schreef Rereformed het volgende:
Volgens mij hebben jullie een moderator nodig die zelf enigszins een 'godsdienstenthousiast' is.
quote:Ik ben vrij nieuw hier, maar merk niet zoveel van respectloosheid. Of je moet bedoelen dat veel denkers soms wat te stellig en wijsneuzerig overkomen (komt vaker voor onder denkers) maar doorgaans zijn de posters wel bereid tot een inhoudelijke discussie.
Op vrijdag 13 februari 2004 14:03 schreef MacMeester het volgende:
Ik ben alweer een tijdje minder actief op fokforum, puur vanwege het feit dat respectloosheid hier zijn hoogtij viert.
De enkele uitzondering is natuurlijk prima te ondervangen met een ban.
Natuurlijk zijn er de wat minder diepe topics, die bol staan van de grappig bedoelde oneliners en af en toe sarcastische opmerkingen, maar die topics laat ik dan met liefde geheel links liggen. Blijkbaar zitten er veel mensen op fok met een behoefte aan opervlakkige discussies, platte geldingsdrang en grappenmakerij. Prima hoor, ik hou ook wel van een grapje, maar in die topics reageer ik gewoon niet. Als een topic echt boeiend is (en dus wat diepgaander) houdt het sarcasme vanzelf op.
Alles valt of staat wat mij betreft met een goed on-topic beleid. En duidelijke topic onderwerpen.
quote:Welnee, gewoon iemand die 'onzin' van 'zin' kan onderscheiden, en onredelijkheid van een felle discussie. Modereren op basis van vorm, niet inhoud.
Wellicht is het ook beter om een extra Mod aan te stellen die neutraal is naar alle religies. (...) Een niet atheïst die openstaat voor alle religies...
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 17:05 schreef PeterM het volgende:[..]
[..]
Welnee, gewoon iemand die 'onzin' van 'zin' kan onderscheiden, en onredelijkheid van een felle discussie. Modereren op basis van vorm, niet inhoud.
en dan ook nog,..
bij wijzigen van een text of uitvoeren van een ban, duidelijke uitleg over welk deel van de policy werd overtreden...
JUIST omdat je in deze topics de aard van een text volledig kunt verkrachten, als een ander JOUW mening gaat editten of matigen
je mag je mening geven, ( dus volgens policy ),
OF je gaat in de ban.
Kijk vooral naar mate van ONtopic blijven.....
ALLE andere commentaar kan in de feedback-topics...
desnoods open je een eigen feedback-topic waarin je een TS uitnodigt om JOUW grieven over de OP aan te horen....
NIET in iemands topic een totaal ander verhaal ophangen, of over [deel 1 of 2 ] zeiken.......
quote:Nee, advocaat.
Op vrijdag 13 februari 2004 15:46 schreef DennisMoore het volgende:
Men zit in Finland blijkbaar al vroeg aan de borrel op vrijdagmiddag..
(Eierpunch?)
quote:Oeps, voordat ik geband word...snel weer ontopic: ik ben dezelfde mening toegedaan als PeterM dat het wel meevalt met de ondermaatse opmerkingen. Veel erger vind ik dat de godsdiensttopics vaak een 'schopje centraal' krijgen of een slotje voordat men uitgepraat is. De moderator modereert waar het helemaal niet nodig is.
Op vrijdag 13 februari 2004 18:02 schreef Oversight het volgende:
Kijk vooral naar mate van ONtopic blijven.....
quote:dito
Op donderdag 12 februari 2004 11:57 schreef ds_polleke het volgende:
ik kom al een tijdje niet meer omdat er teveel "gekapt" wordt in dat soort topics.. ik wil best weer komen als het nutteloze gezeik (excuse my french) eens netjes weggemod wordt...
quote:Nou niet alleen de "niet-westerlingen" willen critici over de islam monddood maken met de dooddoener islamofoob.
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Toeps het volgende:
Ik moet wel zeggen dat een topic met "Islam" in de titel vaak op hetzelfde uitdraait. Terwijl het topic soms over een speciefiek onderdeel gaat, zijn er altijd een paar die de discussie de kant op sturen van de "achterlijke cultuur, afschaffen die zooi", of "Al jullie westerlingen zijn Islamofoob". Dat vind ik jammer.
Ik zou een soort van verplichte bronvermelding zeer op prijs stellen, omdat over het algemeen religien natuurlijk hun oorsprong in het (verre) verleden hebben. Hiermee wil ik niet zozeer hedendaagse opvattingen te niet doen, maar blijf wel in hetzelfde schip als het ware, anders kun je niet meer spreken over dezelfde kwestie.
Probeer als FOK!-ker ook een beetje je eigen voordeel/wil uit de kwestie te laten, hierdoor kan er al een veel hogere objectiviteit behaald worden (en we weten allemaal heus wel dat het nooit ten volle kan)
Minder van dat onrespectvolle puberaal gedrag zal het ook ten goede doen. En dat is voor mensen niet altijd gemakkelijk maar probeer jezelf eens te beheersen.
Conclusie:
- Meer bronvermeldingen (spreken vanuit oorsprong en dan pas met eigen/andermans interpretatie, niet mening los van bron (dus oorsprong))
- Hou het omtrent bronnen ook bij waar we zekerder kunnen uitgaan van objectievere informatie, dus niet een bron waar een groot (politiek) belang bij is.
- Meer respect
- Minder doordrukken van eigenbelang in een thread (dat jij je buurvrouw niet mag omdat ze een hoofddoek op heeft, betekend niet dat alle moslims slecht zijn)
Succes!
ps. my 2 cents betreffende de giant leap forward ?
[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 14-02-2004 01:05]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |