Let wel: dit is dus NIET de discussie of dergelijke topics hier wel thuis horen. Dat is weer een andere discussie; hebben we het al uit den treure over gehad. Voorlopig staat de L van Levensbeschouwing in de forumtitel, en is dat een gegeven.
Inhoudelijk: Vind het vooral erg jammer dat er zoveel mensen reageren met opmerkingen als "onzin god" en "godsdienst gaat toch nergens over dus wat maakt het uit?". Dat is te verwachten natuurlijk in een een forum waar ook wetenschap en filosofie aan de orde komen, maar vind het wel jammer. Laten ze dan niets zeggen als het hun pakkie an niet is. Als ik niets weet over biologie houd ik ook mijn mond
Centraal: niet doen, te veel verschillende onderwerpen.
quote:Het aantal is wel redelijk goed. Wat ik wel vaak jammer vind is dat als er een topic met een interessante insteek wordt geopend, het na 2 pagina's reacties weer verzandt in een ruzie tussen reli-bashers en evangelisten, en inhoudelijk geen meerwaarde meer heeft. Ik zou alleen niet weten hoe jij (en Schorpioen) als mod(s) dit eenvoudig kunnen oplossen...
Op donderdag 12 februari 2004 11:06 schreef iteejer het volgende:
Wat is jullie mening over de godsdienst-topics in WFL? Te veel, te weinig? En inhoudelijk? Moeten ze centraal worden, wat moet er eventueel anders?Let wel: dit is dus NIET de discussie of dergelijke topics hier wel thuis horen. Dat is weer een andere discussie; hebben we het al uit den treure over gehad. Voorlopig staat de L van Levensbeschouwing in de forumtitel, en is dat een gegeven.
quote:Jij zou dus een strakkere moderatie voorstaan, waardoor verhinderd wordt dat specifieke onderwerpen in een algemeen welles/nietes verzanden?
Op donderdag 12 februari 2004 11:25 schreef Toeps het volgende:
Ik moet wel zeggen dat een topic met "Islam" in de titel vaak op hetzelfde uitdraait. Terwijl het topic soms over een speciefiek onderdeel gaat, zijn er altijd een paar die de discussie de kant op sturen van de "achterlijke cultuur, afschaffen die zooi", of "Al jullie westerlingen zijn Islamofoob". Dat vind ik jammer.
quote:Stoort puur het aantal je, of het feit dat hoe ze ook beginnen, al die topics uiteindelijk in een identieke niet meer van de andere topics te onderscheiden brei verzanden?
Op donderdag 12 februari 2004 11:30 schreef thabit het volgende:
Teveel. Ondanks dat er een centraal topic over godsdienst loopt worden er helaas nog vele andere topics over godsdienst geopend.
quote:'Kappen' - wat bedoel je daamee? Mod-acties of user-reacties?
Op donderdag 12 februari 2004 11:57 schreef ds_polleke het volgende:
ik kom al een tijdje niet meer omdat er teveel "gekapt" wordt in dat soort topics.. ik wil best weer komen als het nutteloze gezeik (excuse my french) eens netjes weggemod wordt...
quote:Dus ook: strakker modereren?
Op donderdag 12 februari 2004 11:20 schreef perfxion het volgende:
Aantal: goede verhouding.Inhoudelijk: Vind het vooral erg jammer dat er zoveel mensen reageren met opmerkingen als "onzin god" en "godsdienst gaat toch nergens over dus wat maakt het uit?". Dat is te verwachten natuurlijk in een een forum waar ook wetenschap en filosofie aan de orde komen, maar vind het wel jammer. Laten ze dan niets zeggen als het hun pakkie an niet is. Als ik niets weet over biologie houd ik ook mijn mond
Centraal: niet doen, te veel verschillende onderwerpen.
quote:Strakker modereren, of eerder sluiten. Hoewel ik voor het laatste weinig voel.
Op donderdag 12 februari 2004 12:07 schreef Mariel het volgende:[..]
Het aantal is wel redelijk goed. Wat ik wel vaak jammer vind is dat als er een topic met een interessante insteek wordt geopend, het na 2 pagina's reacties weer verzandt in een ruzie tussen reli-bashers en evangelisten, en inhoudelijk geen meerwaarde meer heeft. Ik zou alleen niet weten hoe jij (en Schorpioen) als mod(s) dit eenvoudig kunnen oplossen...
quote:Lijkt me een goed idee. Vanzelfsprekend natuurlijk dat er naar beide kanten gekeken wordt, dus niet alleen de Islam haters, maar ook de "fundamentalisten" moeten worden aangepakt.
Op donderdag 12 februari 2004 12:44 schreef iteejer het volgende:[..]
Jij zou dus een strakkere moderatie voorstaan, waardoor verhinderd wordt dat specifieke onderwerpen in een algemeen welles/nietes verzanden?
quote:Beide.
Op donderdag 12 februari 2004 12:46 schreef iteejer het volgende:[..]
Stoort puur het aantal je, of het feit dat hoe ze ook beginnen, al die topics uiteindelijk in een identieke niet meer van de andere topics te onderscheiden brei verzanden?
Hmm doe dat maar ja.
quote:We kunnen moeilijk gaan eisen dat we voortaan in bv LISP gaan posten
Op donderdag 12 februari 2004 12:54 schreef speknek het volgende:
Op zich zou het leuk zijn als er alleen nog maar feitelijke discussies werden gehouden, via gangbare logische systemen. En daar naar gemodereerd worden. Maar dat betekent ook gelijk de doodsteek van L.Hmm doe dat maar ja.
quote:Ja, het verschil tussen discussieren en bekeren cq je overtuiging opdringen.
Op donderdag 12 februari 2004 12:52 schreef Toeps het volgende:
Lijkt me een goed idee. Vanzelfsprekend natuurlijk dat er naar beide kanten gekeken wordt, dus niet alleen de Islam haters, maar ook de "fundamentalisten" moeten worden aangepakt.
quote:Zeker het punt van het verzanden kunnen en moeten we aanpakken. Het aantal is moeilijker: we hebben nou eenmaal die 'L' erbij.
Op donderdag 12 februari 2004 12:54 schreef thabit het volgende:
Beide.
quote:Ik denk dat die relatie best genoemd kan worden, in gevallen waar die er ook is.
Op donderdag 12 februari 2004 12:55 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Ik denk dat elke post die duidt op een relatie tussen godsdienst en geweld in de wereld verboden moet worden. Het is immers een inhoudelijk discussie over geloof. Misschien zou er wel een 2de centraal topic gemaakt kunnen worden over Godsdienst en haar gevolgen voor de samenleving oid.
Wellicht dat we al een eind komen als we zorgen dat in specifieke discussies we ook daadwerkelijk bij het onderwerp blijven, en dat niet gaan verleggen naar een veel algemener niveau als 'god bestaat niet' etc. Wat ook al eerder genoemd werd hier.
De eeuwige vraag 'Is er een god?' zouden we ook centraal kunnen houden, als een soort bliksemafleider.
quote:Inderdaad, maar dan met name de "religie is onzin" comments, tenzij een topic daar natuurlijk over gaat. Of zorgen dat het in een ander subforum zit, waar mensen alleen naar toe gaan als ze over Levensbeschouwing/Theologie willen praten. IMHO zitten er nu teveel mensen die religie etc als onzin beschouwen en daardoor dus zinnige discussies onmogelijk maken.
Op donderdag 12 februari 2004 12:48 schreef iteejer het volgende:[..]
Dus ook: strakker modereren?
quote:Ik bedoel dus reply's waarbij het alleen gaat om bepaalde bevolkingsgroepen te beschuldigen. Als iemand gaat lopen roepen dat die moslims weer eens zoveel mensen hebben opgeblazen of marrokaanse jongeren weer eens een oud omaatje kapot getrapt hebben.. En dan roepen dat het allemaal komt door de godsdienst. Zulke reply's hebben imho niks te maken met een discussie over verschillen ed tussen godsdiensten.
Op donderdag 12 februari 2004 13:21 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik denk dat die relatie best genoemd kan worden, in gevallen waar die er ook is.
Dat geweld komt voort uit onverdraagzaamheid: 'wij hebben gelijk, jullie niet'. En om te gaan verbieden dat verschillen tussen godsdiensten aan de orde komen is ongeveer hetzelfde als die 'L' eruit gaan kiepen. Kunnen we dus moeilijk gaan doen.
quote:Eens (sortof). 'k Zou het echter geen nutteloos gezeik noemen.
Op donderdag 12 februari 2004 11:57 schreef ds_polleke het volgende:ik kom al een tijdje niet meer omdat er teveel "gekapt" wordt in dat soort topics.. ik wil best weer komen als het nutteloze gezeik (excuse my french) eens netjes weggemod wordt...
Ik stoor me er regelmatig aan dat er te algemene discussies gaan lopen in topics die geopend zijn tbv een heel specifiek onderwerp.
Op zich heel interessant natuurlijk, diepzinnig ook wel, maar enorm offtopic. Voor zulke algemene discussies is het Centrale (chat-) Topic prima geschikt.
Het aantal godsdienst-topics stoort me absoluut niet, is zelfs vrij laag (nu).
http://forum.fok.nl/listtopics.php/9
Wat mij betreft dus (tijdelijk?) strenger modden op (serieus bedoelde) offtopic reacties. WFL-users pakken dan hopelijk na verloop van tijd die discipline wel op.
quote:Mee eens.
Op donderdag 12 februari 2004 13:41 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Ik bedoel dus reply's waarbij het alleen gaat om bepaalde bevolkingsgroepen te beschuldigen. Als iemand gaat lopen roepen dat die moslims weer eens zoveel mensen hebben opgeblazen of marrokaanse jongeren weer eens een oud omaatje kapot getrapt hebben.. En dan roepen dat het allemaal komt door de godsdienst. Zulke reply's hebben imho niks te maken met een discussie over verschillen ed tussen godsdiensten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |