abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30947491
Ik luister het meest naar:

Crawling up a hill
Blame it on the moon
Closest thing to crazy
Billie Holiday is Lady Day!
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 18:53:22 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30948941
Ze heeft inderdaad een prachtige stem. Op de een of andere manier heb ik geen cd van haar, daar moet ik snel verandering in brengen Ik vind het wel leuk die nieuwe generatie die nu opstaat: Jamie Cullum, Lucie Silvas, Joss Stone, Katie Malua en Lizz Wright. Laatstgenoemde is nog niet echt bekend in Nederland maar daar komt wel verandering in. Wright staat op 20 oktober in Paradiso voor de geinteresseerden.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_30953471
Ik ga direct even kijken naar Lizz Wright op eventueel downloadmogelijkheid
Dankjewel voor de tip!
  woensdag 28 september 2005 @ 19:39:23 #104
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31007063
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:53 schreef MaJo het volgende:
Ze heeft inderdaad een prachtige stem. Op de een of andere manier heb ik geen cd van haar, daar moet ik snel verandering in brengen Ik vind het wel leuk die nieuwe generatie die nu opstaat: Jamie Cullum, Lucie Silvas, Joss Stone, Katie Malua en Lizz Wright. Laatstgenoemde is nog niet echt bekend in Nederland maar daar komt wel verandering in. Wright staat op 20 oktober in Paradiso voor de geinteresseerden.
Lizz Wright! Die ken ik van één mooie nummer, "I'm Confessing".
The Internets, I needs it..
pi_31010163
Nieuwe cd van Katie staat hier op.
pi_31013972
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:00 schreef clumsy_clown het volgende:
Nieuwe cd van Katie staat hier op.
Hier ook, mijn favoriete nummers:
Shy boy
Nine million bicycles
Spider's web
Thankyou, Stars
  donderdag 29 september 2005 @ 05:12:54 #107
6290 Dr_Crouton
pi_31017625
Yup, Piece by Piece gaat zo de autoradio in.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:10:34 #108
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_31279665
Mooie muziek.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_31744388
Vanavond was ze bij de TROS TV Show....
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:02:31 #110
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31750481
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 01:20 schreef Toad het volgende:
Had je dat niet eerder kunnen melden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:41:56 #111
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31758272
quote:
Dat was een verrassing voor de Prinsen+ hun Vrouwen
Had die Ivo voor gezorgt !
Maar ze zong goed.
De Prinsen en hun Vrouwen zijn fans van Katie Melua
pi_31807764
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:41 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

De Prinsen en hun Vrouwen zijn fans van Katie Melua
Nou ik ook, ze zingt fantastisch en heeft mooie nummers.
That's all folks!
pi_31809994
quote:
herhaling?
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:20:46 #114
88233 Steve
Still the best.
pi_31810308
Hoorde haar net op de radio.

Wat een mooie stem, wat een mooi liedje .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_31835573
Op woensdagavond 30 november organiseert Radio 2, na de concerten met Cliff Richard, Lucie Silvas en Patrizio Buanne, alweer een uniek concert. Katie Melua en Matt Dusk treden dan samen met het Metropole Orkest op in de Theaterfabriek in Amsterdam.

Wellicht mooie combinatie voor mensen die van relaxte muziek houden! Ik ga er iedergeval heen, vandaag is de kaartverkoop gestart, dus wellicht dat er nog genoeg plek is. Weet iemand trouwens iets voor de Theaterfabriek? Ben ik nog nooit geweest.......
pi_31840480
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:11 schreef Inspector-Gadget het volgende:
Op woensdagavond 30 november organiseert Radio 2, na de concerten met Cliff Richard, Lucie Silvas en Patrizio Buanne, alweer een uniek concert. Katie Melua en Matt Dusk treden dan samen met het Metropole Orkest op in de Theaterfabriek in Amsterdam.

Wellicht mooie combinatie voor mensen die van relaxte muziek houden! Ik ga er iedergeval heen, vandaag is de kaartverkoop gestart, dus wellicht dat er nog genoeg plek is. Weet iemand trouwens iets voor de Theaterfabriek? Ben ik nog nooit geweest.......

Ik ga 'ns kijken of ik iemand kan meenemen.
pi_31963391
Oeh dat klinkt wel heel goed.
Hoe duur kost een kaartje?
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:34:44 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31979397
Ik ruik een Katie Melua Fok! meet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 00:43:46 #119
862 Arcee
Look closer
pi_31979688
Nine Million Bicycles is een van mijn favo nummers van dit jaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31985460
9 million bic. is inderdaad een lekker nummertje.
De clip vind ik een beetje dezelfde sfeer als Norah Jones - Sunrise.
Ik zou het best leuk vinden om die woensdag naar Amsterdam te gaan hoor!
Heb je meer informatie daarover, Inspector Gadget?
  maandag 7 november 2005 @ 10:22:31 #121
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_32049679
Inderdaad uit verkocht zag ik op de site van radio2 !!
pi_32059141
Helaas...het is inderdaad al uitverkocht.
Ik las het zondag op de Radio 2 site, en de dag er na begon de verkoop. Hij hield ook
meteen weer op aan het einde vd dag, omdat het toen al uitverkocht was! Kaartjes waren niet goedkoop, althans, iets van 40 euro voor eerste rang, maar je krijgt dan wel 2 concerten.

Wellicht dat de bekende veilingsites nog uitkomst kunnen bieden? Kleintjesmarkt.nl , Marktplaats.nl etc?
pi_32059322
quote:
Dat songteksten vaak niet helemaal ‘kosmologisch correct’ zijn, zal niemand verbazen. Het moet allemaal wel een beetje rijmen en in het liedje passen. En sowieso verwacht je niet van een tienersterretje dat ze even haar Stephen Hawking erbij pakt om alles nog eens goed te checken.

Toch besloot populair-wetenschappelijk schrijver Simon Singh het zangeresje Katie Melua eens flink de oren te wassen in The Guardian. Aanleiding was dit couplet van haar meest recente single Nine Million Bicycles, waarin Melua de afstand tot de grens van het waarneembare universum noemt, die samenhangt met de leeftijd van het heelal:

We are 12 billion light-years from the edge / That’s a guess / No one can ever say it’s true / But I know that I will always be with you

“Duizenden astronomen werken dag en nacht om de leeftijd van het heelal te meten,” schrijft Singh, “en de meest recente waarnemingen wijzen op een universum van veertien in plaats van twaalf miljard jaar.” Oké, geeft de schrijver toe, ‘fourteen’ is twee lettergrepen en ‘twelve’ een, dus voor dit stukje dichterlijke vrijheid heeft de schuimbekkende schrijver nog wel enig begrip.

Maar helemaal onvergeeflijk vindt Singh de tweede regel: “De leeftijd van het universum ‘een gok’ noemen is een belediging aan het adres van een eeuw aan wetenschappelijke vooruitgang. De leeftijd van het heelal is geen ‘gok’, maar een zorgvuldig gemeten getal dat nu met hoge nauwkeurigheid bekend is.”

“Misschien vind je dat ik me al te zeer hierover opwindt,” gaat Singh verder (en wij knikken), “maar de rol van de wetenschapper wordt langzaam ondermijnd door het groeiende idee dat wetenschappelijke resultaten niets meer zijn dan subjectieve, aan mode onderhevig schattingen. In feite zijn het zorgvuldige pogingen om objectief de werkelijkheid te meten, en hoewel ze in de loop van de tijd verfijnd kunnen worden, zijn ze altijd onze beste hoop op de waarheid.”

Om ‘mejuffrouw Melua’ tegemoet te komen, herschreef Singh het gewraakte couplet alvast voor haar:

We are 13.7 billion light-years from the edge of the observable universe / That’s a good estimate with well-defined error bars / Scientists say it’s true, but acknowledge that it may be refined / And with the available information, I predict that I will always be with you

We horen het Ahoy’ al meezingen.

(Bron: The Guardian)
Geweldig!
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
  maandag 7 november 2005 @ 16:24:51 #124
6290 Dr_Crouton
pi_32060136
Paniek! Peeuw! Peeuw!
pi_32061319

Album lijkt wel veel op haar oude album.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')