abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 februari 2004 @ 23:58:14 #1
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17105667
De in 1984 in Georgie geboren Katie Melua heeft met Call Off The Search 1 van de beste en mooiste albums van 2003 afgeleverd.
Ze staat met dit album al n aantal weken op 1 in de Engelse album top 100 en naar mijn mening terecht!
Dit is (samen met "Feels Like Home" van Norah Jones) de ultieme chill cd van dit jaar!!!
Haar muziek is n mix tussen jazz & blues en klinkt n beetje als Norah Jones.

Met haar leeftijd van nog maar 19 kan t nog heel wat worden met deze dame in de toekomst. Je zult verrast staan van de zang- en muziekale kwaliteiten van Katie Melua.

Luister naar t album en post hier je reactie! Heb je t album al gehoord? Wat vind je ervan??

Officieele site: www.katiemelua.com

pi_17105789
even downloaden, ben benieuwd.
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:04:55 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17112195
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:03 schreef TheSeeker_NL het volgende:
even downloaden, ben benieuwd.
zeker doen je zult niet teleurgesteld zijn!

laat ff weten wat je ervan vind!

  maandag 16 februari 2004 @ 12:56:34 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17220156
Klinkt best goed, al lijkt haar stem niet altijd 'geschikt' voor sommige nummers en klinkt het erg meisjes-achtig en geforceerd.

Maar het zijn het wel relaxte nummers, dus ik denk dat ik het maar ga bestellen bij Play.com.

The Internets, I needs it..
pi_17220212
ik zal vanmiddag eens even serieus er naar luisteren, had even snel geluisterd maar denk dat ik dan geen goed oordeel kan geven. Moet gewoon even ergens gaan "chillen" met die muziek op
  zaterdag 27 maart 2004 @ 01:56:02 #6
64968 Gigantisch
In My Place...
pi_17996899
Ik ben geloof ik ook verkocht...

Ik had het nummer "The closest thing to crazy" al een paar keer gehoord op de radio, dat beviel al goed...

Ik ben net ook even op de site www.katiemelua.com geweest en na het bekijken van de gallery kan het helemaal niet meer kapot...




Dat bedoel ik...
Volgens mij zijn we met zijn allen echt ten einde raad. De totale verveelkanker woekert door ons hopeloze bestaan.
- Youp van 't Hek
  maandag 29 maart 2004 @ 21:00:30 #7
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_18049348
Katie gaat een hele grote woorden. Ik heb haar album sinds het in de UK gereleased is, en het is echt top.
Trois Pistoles
pi_18053941
Nouja, jazz mag je t eigenolijk niet noemen . maar ik begrijp wat je bedoelt
Er staan wel paar leuke nummers op, maar er staan ook waanzinnig zoete nummers op waar ik niet zo gek op ben. Ik vind die 'jazzy' nummers het leukst, zoals nummertje 2 (Crawling up a Hill dacht ik). Wel grappig cd'tje, maar niet om écht te kopen
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 29 maart 2004 @ 23:52:52 #9
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_18054111
Ik vind het eigenlijk best een saaie cd. Norah Jones wordt ook overgewaardeerd naar mijn mening. Geef mij dan maar Mindy Smith.........

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilentEnigma op 30-03-2004 00:32:54 ]
pi_18059933
Lekker wijf, Ik kan het er wel op....

Maar Norah Jones-achtige muziek is enkel geschikt om bij te gaan slapen...
pi_18120158
How can I think I'm standing strong,
Yet feel the air beneath my feet
How can happiness feel so wrong
How can misery feel so sweet
How can you let me watch you sleep,
Then break my dreams the way you do
How can I have got in so deep
Why did I fall in love with you

[CHORUS:]
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feeling 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own:
And now I know that there's a link between the two,
Being close to craziness and being close to you.

How can you make me fall apart
Then break my fall with loving lies
It's so easy to break a heart;
It's so easy to close your eyes.
How can you treat me like a child
Yet like a child I yearn from you
How can anyone feel so wild
How can anyone feel so blue

[CHORUS]
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feeling 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own:
And now I know that there's a link between the two,
Being close to craziness and being close to you.
Boom-boom-akalakalaka-boom
  donderdag 8 april 2004 @ 14:50:53 #12
70004 niksan
net een beetje meer
pi_18275396
Goeie zangeres!! Ik vind haar toch ietsje beter dan Norah Jones
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
  dinsdag 11 mei 2004 @ 10:19:55 #13
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_19039794
zojuist ontdekt...

ja laatste tijd is mijn hele muziekintresse aan het omslaan. na de geweldige albums van Norah Jones, Jamie Cullum, Trijntje Oosterhuis en niet te vergeten natuurlijk Joss Stone. ga ik steeds meer toch een beetje de Jazzy kant van muziek op. heerlijke muziek is dat zeg...

en fijn om te weten dat er gewoon een hele nieuwe generatie aan het ontstaan is.
heb er absoluut nog geen verstand van, dit soort muziek, maar dat het super is, dat weet ik wel...

en nu door met mijn zoektocht naar dit soort artiesten!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 10:43:14 #14
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_19040274
Katie is zo goed dat zelfs mijn OPA haar leuk vond zingen... en dat zegt wat
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_19042678
Die single is echt heel erg mooi! snel maar es gaan zoeken naar haar hele album
  dinsdag 11 mei 2004 @ 16:00:10 #16
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_19048335
interview op bol.com

De ontdekking van 2004!

Zonder een marketingcampagne van een grote platenmaatschappij wist 19-jarige Katie Melua de nummer 1 positie in de Britse albumcharts te bereiken. Onlangs trad ze tijdens de uitreiking van de Brit Awards op naast artiesten als Beyonce, 50 Cent en The Darkness. Call Off The Search heet haar debuutalbum vol prachtige jazzy folksongs die door velen vergeleken worden met de muziek van Norah Jones.

Een beetje onderuitgezakt en met een been op de bank verteld de sympathieke Katie over haar debuutalbum. Met haar donkere haar en groene ogen is ze een mooie verschijning. Wanneer ik haar naar haar 5 favoriete cd's vraag hoeft ze niet lang na te denken. Enthousiast vertelt ze over haar favoriete artiesten. Ze is een absolute liefhebber van muziek.

Je bent geïnspireerd door artiesten als Queen, Joni Mitchell, Ella Fitzgerald en Eva Cassidy. Momenteel zijn er een aantal nieuwe jonge artiesten Joss Stone, Jamie Cullum en Norah Jones die oude soul en jazzy muziek spelen. Waait er een nieuwe muzikale wind?
'Dat hoop ik wel. Wat me erg blij maakt is dat Jamie, Joss Stone en ik dit alleen maar doen omdat we van muziek houden. Ik heb met Jamie gewerkt, het is een complete idioot maar hij is helemaal weg van muziek. Hetzelfde geldt voor Joss Stone. Zij heeft echt een fantastische stem!'

Hebben mensen genoeg van house beats en teen pop?
'Weet ik eigenlijk niet. Veel mensen wel denk ik.'

Wat vind je ervan dat de media je 'Engelands antwoord op Norah Jones' noemen?
'Weet je, dat is echt een media-ding. Ze moeten je in een hokje stoppen en een label meegeven. Ik denk dat het soms een beetje oneerlijk is. Het positieve is dat ik Norah Jones gewoon heel erg goed vind. Ik hou van wat ze doet en ben echt weg van haar eerste album. Maar we zijn echt wel heel erg verschillend. Luister de twee albums maar eens achter elkaar. Norah's muziek is meer gebaseerd op piano terwijl mijn muziek meer op gitaar gericht is. Wel hebben we allebei donker krullend haar!'

Je hebt voor Call Off The Search samengewerkt met componist Mike Batt. Vertel eens hoe die samenwerking tot stand is gekomen?
'Ja, hij kwam naar mijn muziekschool. Hij was op zoek naar een zangeres voor een jazz/blues album. Ik had een liedje geschreven en dat heb ik voor 'm gespeeld. Daarna wilde hij graag met mij werken. Hij liet songs van hem horen. Het klikte eigenlijk meteen. Het was heel prettig met hem te werken, heel soepel en gemakkelijk.'


'Maar ik ben helemaal geen popster'

De meeste songs zijn geschreven door Mike Batt. Heb je daar ook nog een hand in gehad?
'Dit eerste album is voornamelijk een album waarop ik nummers van anderen doe. Wanneer ik mijn eigen nummers zing is het eigenlijk veel makkelijker. Je kan het niet verkeerd uitvoeren omdat je het zelf geschreven hebt. In het zingen van andermans songs zit een veel groter risico omdat mensen de songs al kennen. Dat kost veel meer techniek en hard werken. Iemand die dat echt fantastisch doet is Eva Cassidy. Zij was mijn voorbeeld bij dit album.'

Je hebt ook Learnin' The Blues van Ella Fizgerald opgenomen. Je zingt het alsof het jij het geschreven hebt. Is het je favoriete Ella nummer?
'Eigenlijk niet. We zijn er toevallig tegenaan gelopen. Tijdens een van onze sessies zaten we door een oud muziekboek van Mike te bladeren. We kwamen het tegen en zijn het gaan spelen. Het resultaat was zo te gek! Pas later hoorden we dat Ella het gezongen heeft en dat het eigenlijk heel anders klonk. Veel sneller.'

Hoe voelt het om opeens een popster te zijn in Engeland?
'Aaaah...maar ik ben helemaal geen popster'

Je hebt wel opgetreden tussen alle wereldsterren tijdens de uitreiking van de Brit Awards.
'Het is heel vreemd. Ik hou helemaal niet van dat beroemdheidsgedoe. Ik besef me dat het allemaal heel betrekkelijk is in deze business. Ik doe het omdat het erbij hoort. Daarnaast is het natuurlijk prachtig dat ik betaald word voor iets dat ik het leukste vind om te doen. Het is te mooi om waar te zijn. Maar beroemd zijn hoeft niet zo voor mij.'
pi_19331954
Ik heb hem een poosje geleden gekocht... schitterende CD, inderdaad...
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
pi_19456469
Ik heb haar net voor het eerst gehoord.....en echt wat een heerlijk stem.....en ook geweldige nummer.....staan er ook covers op??

Ben de laaste tijd ook steeds meer van Jazz gaan houden....morgen gauw haar album halen!!!
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
  maandag 31 mei 2004 @ 16:14:43 #19
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19537353
Was gisteren bij Top Of The Pops: ze zong zeer goed, maar wat is dat n ongeloofelijk mooie meid!!!
iemand misschien caps gemaakt??

[ Bericht 6% gewijzigd door Timo20 op 31-05-2004 16:20:02 ]
pi_21259914
Ik wilde er net een topic over openen

Maar echt fantastisch mooie muziek en een hele mooie dame ook!
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 18:16:00 #21
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21263930
Goed nieuws voor de fans: op 3 oktober 2004 geeft Katie Melua een concert in Vredenburg (main hall), Utrecht. Morgen begint de voorverkoop!
The Internets, I needs it..
pi_21496209
Er zijn nog kaartjes te koop voor het concert op 3 oktober.
En de nieuwe single Crawling up a hill is ook uit.
I intend to live forever, or die trying.
pi_21501466
Ik download het album nu ook...benieuwd of het wat is
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 19:08:32 #24
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_21515549
kan er niet veel aan toevoegen, maar geweldig album idd... was 't geld wel waard
(ben sowieso wel Mike Batt fan trouwens )
pi_21517324
Neej, is niet mijn muziek...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')