abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17100520
De laatste tijd gaat het allemaal wat minder met de economie. Daarom word er veel bezuinigt. Zo ook op de krantenbezorger.

Bij ons in midden Nederland worden ALLE kranten bezorgd door het GBB (gbb-denieuwsbrengers.nl) dus Telegraaf, Pcm(volkskrant, ad, nrc etc) en Wegener (utrechts nieuwsblad en vele andere regionale dagbladen)
Doordat er dus geen concurrentie is worden de lonen gewoon verlaagd met 1 euro per dag:(

Wat zijn de ervaringen van mede Fokkers&bezorgers. Word er ook bezuinigt bij jullie op het depot. Of juist niet! Post het hier, graag ook met een plaatsnaam erbij. We moeter er echt wat aan doen. Al die wijk vergrotingen en minder loon zoals het bij ons gaat. Ze willen het gbb misschien in heel nederland doen. Als dat door gaat...

Ik bezorg overigens in amersfoort.

pi_17100669
Misschien kan je vakkenvuller worden.
pi_17100722
Minder salaris; dan neem je toch fijn collectief ontslag? Moet je eens kijken hoe snel je opslag krijgt!
censuur :O
pi_17100864
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef Willy84 het volgende:
De laatste tijd gaat het allemaal wat minder met de economie. Daarom word er veel bezuinigt. Zo ook op de krantenbezorger.

Bij ons in midden Nederland worden ALLE kranten bezorgd door het GBB (gbb-denieuwsbrengers.nl) dus Telegraaf, Pcm(volkskrant, ad, nrc etc) en Wegener (utrechts nieuwsblad en vele andere regionale dagbladen)
Doordat er dus geen concurrentie is worden de lonen gewoon verlaagd met 1 euro per dag:(

Wat zijn de ervaringen van mede Fokkers&bezorgers. Word er ook bezuinigt bij jullie op het depot. Of juist niet! Post het hier, graag ook met een plaatsnaam erbij. We moeter er echt wat aan doen. Al die wijk vergrotingen en minder loon zoals het bij ons gaat. Ze willen het gbb misschien in heel nederland doen. Als dat door gaat...

Kijk eens op www.sandd.nl kun je ook bezorger worden verdien je 14 euro per 4 uur werken en er werken 8000 bezorgers bij die organisatie, die klagen niet dus wat zeik jij nou over die ene euro.
Niks te melden en toch proberen> ENERGIEVERSPILLING (groene energie mag ik hopen :-)
pi_17100899
Probleem is dat er bij ons maar 1 bezorg organisatie is(gbb) en niet 3 zoals bijna overal in de rest van nederland.
Er staan dus genoeg mensen in de rij op je baantje over te nemen !! dat is het probleem. 3 jaar geleden hadden ze dit niet kunnen flikken want toen was dat nog niet maar nu kan alles lijkt wel....
pi_17100967
Misschien kun je wel ergens wat beter betalend werk vinden. Op je 19 moet je toch echt wel wat anders vinden dan krantenbezorger. Wat verdien je dan als bezorger als ik vragen mag. En wat was je loon vroeger.
pi_17100980
1 euro is dus wel meer dan 100 gulden per maand als je 2 wijken bezorgd. En sandd is iets heel anders. Dat is gene kranten bezorgen in de ochtend maar andere rotzooi zoals tijdschriften en direct mail.
pi_17101103
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:42 schreef Bram_Bronneberg het volgende:
Misschien kun je wel ergens wat beter betalend werk vinden. Op je 19 moet je toch echt wel wat anders vinden dan krantenbezorger. Wat verdien je dan als bezorger als ik vragen mag. En wat was je loon vroeger.
Waarom wat anders vinden als ik nog bezig ben met een deeltijd opleiding! Vroeger pakten we 500 gulden per wijk voor 70 krantjes. Nu pakken we nog steeds 500 gulden(220 eurie per wijk alleen dan voor 100 kranten. En het is al 4 jaar hetzelfde loon.
pi_17101975
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Waarom wat anders vinden als ik nog bezig ben met een deeltijd opleiding! Vroeger pakten we 500 gulden per wijk voor 70 krantjes. Nu pakken we nog steeds 500 gulden(220 eurie per wijk alleen dan voor 100 kranten. En het is al 4 jaar hetzelfde loon.

Dat is dan helemaal niet slecht, 220 euro per 100 kranten!
Ik verdien zo'n 130 euro per maand met 108 kranten per dag.
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:28:44 #10
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17102668
ga je lekker ander werk doen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_17106167
wat bezorg je dan vaatdoek?? Middagkrant ofzo?
pi_17109531
Ochtendkrant, Twentsche Courant Tubantia.
Ongeveer 45 minuten per ochtend ben ik er druk mee.
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
pi_17109547
Ik bezorg het NRC Handelsblad en het Parool, (In totaal 26 huizen) Ik woon in West, depot is in Zuid, dan daar kranten ophalen, en weer naar West.

In totaal ben ik zo'n 50 minuten bezig. Bij vertraging krijg je bij ons elk kwartier een euro wachtgeld (Tellende vaanf 17.00) Ik verdien ¤110 meestal p/m.

Bij ons zijn ze wel heel erg aan het bezuinigen, het zijn luie vrekken daar @ PCM .. maar ja, ik heb iig 110 euri gem. p/m

pi_17109592
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Minder salaris; dan neem je toch fijn collectief ontslag? Moet je eens kijken hoe snel je opslag krijgt!
Helaas werkt dit in de praktijk niet.
Je krijgt nooit iedereen mee.
Probleem is namelijk dat er genoeg mensen overblijven die het allemaal prima vinden, omdat ze totaal niet afhankelijk zijn van dat inkomen, maar het doen als "tijdverdrijf".
Wie zoekt zal niet vinden.
pi_17113965
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:09 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

Dat is dan helemaal niet slecht, 220 euro per 100 kranten!
Ik verdien zo'n 130 euro per maand met 108 kranten per dag.

Echt veels te weinig! Betaalt de telegraaf niet beter ofzo. Want in amersfoort krijg je zelf voor het nrc s'middags meer dan dat
pi_17114035
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 08:10 schreef XiChico het volgende:
Ik bezorg het NRC Handelsblad en het Parool, (In totaal 26 huizen) Ik woon in West, depot is in Zuid, dan daar kranten ophalen, en weer naar West.

In totaal ben ik zo'n 50 minuten bezig. Bij vertraging krijg je bij ons elk kwartier een euro wachtgeld (Tellende vaanf 17.00) Ik verdien ¤110 meestal p/m.

Bij ons zijn ze wel heel erg aan het bezuinigen, het zijn luie vrekken daar @ PCM .. maar ja, ik heb iig 110 euri gem. p/m

Je hebt wel een giga wijk zeg straks word je nog moe..
Is dat Amsterdam ofzo? Bij ons betaalt nrc al jaren iets van350 gulden ofzo. Hoevele euro dat is moet je zelf maar ff kijken
pi_17115576
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef Willy84 het volgende:

ik bezorg in Nijkerk, wij vallen ook onder het GBB, maar bij ons worden de wijken juist verkleind, en wij hebben 1 euro loonsVERHOGING gekregen wij verdienen nu 8 euro per uur, ipv 7 euro en ik heb een vrij grote wijk ( 140 kranten) dus ik ben 5 kwartier bezig, en krijg dus ook voor 5 kwartier uitbetaald
pi_17115630
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:34 schreef OldJeller het volgende:
Misschien kan je vakkenvuller worden.
Alsof daar niet bezuinigd word... Ik verdien nog hetzelfde, maar werk 1/4 minder per week, dus elke maand 1/4 minder inkomsten... Sinds die prijzenoorlog .
Maar t is gelukkig parttime en ik zit niet met een bepaald contract ofzo... Dus zogauw ik bij Tis ben aangenomen ga ik er weg .
  donderdag 12 februari 2004 @ 13:32:44 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_17115670
Ik heb 4 jaar lang s'ochtends het Limburgs Dagblad met de Telegraaf bezorgd.
Iedere ochtend vroeg opstaan. Ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben, en bij de TPG post bezorg.
pi_17117158
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik bezorg in Nijkerk, wij vallen ook onder het GBB, maar bij ons worden de wijken juist verkleind, en wij hebben 1 euro loonsVERHOGING gekregen wij verdienen nu 8 euro per uur, ipv 7 euro en ik heb een vrij grote wijk ( 140 kranten) dus ik ben 5 kwartier bezig, en krijg dus ook voor 5 kwartier uitbetaald

Ik ga je maar niet vertellen hoeveel ik verdien met 140 kranten. Want dan vind je het niet leuk meer serieus
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:31:47 #21
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_17117199
Ik werk nu sinds het halen van m'n rijbewijs (anderhalf jaar geleden) bij een bezorgdienst... Iedere zaterdag ongeveer 400 km en dan af en toe nog wat ritjes en de vakanties etc..
wel relaxed werk eigenlijk!!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  donderdag 12 februari 2004 @ 15:52:19 #22
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_17119271
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 08:07 schreef Vaatdoek het volgende:
Ochtendkrant, Twentsche Courant Tubantia.
Ongeveer 45 minuten per ochtend ben ik er druk mee.
die krant bezorg ik ook. ik bezorg elke ochtend zo'n 85 kranten. Ongeveer 135 euro's verdien ik dan. Ben er 35 minuten mee bezig. En dan nog 1x in de week folders dat verdiend ongeveer 60 euro in de maand.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_17119427
Bij ons(Krimpen a/d Lek) hebben we in 2 jaar tijd geen loonsverhoging gehad, alleen maar verlaging. Toen hebben we ze voor het blok gezet: of geld erbij, of je hebt morgenochtend een probleem. 2 uur later was de loonsverhoging ook een feit. Zeker in kleinere agentschappen wil dit wel eens helpen, zeker als je ook je agent mee hebt. Daar hebben ze niet zo een twee drie vervanging, dus dan 'moeten' ze wel.

ps. Het gaat hier over de Telegraaf. Nu verdien ik daar ong. 250 euro per maand mee voor 60 kranten p/dag.

pi_17130200
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 15:59 schreef Grooviee17 het volgende:
Bij ons(Krimpen a/d Lek) hebben we in 2 jaar tijd geen loonsverhoging gehad, alleen maar verlaging. Toen hebben we ze voor het blok gezet: of geld erbij, of je hebt morgenochtend een probleem. 2 uur later was de loonsverhoging ook een feit. Zeker in kleinere agentschappen wil dit wel eens helpen, zeker als je ook je agent mee hebt. Daar hebben ze niet zo een twee drie vervanging, dus dan 'moeten' ze wel.

ps. Het gaat hier over de Telegraaf. Nu verdien ik daar ong. 250 euro per maand mee voor 60 kranten p/dag.

Zeker een mooi bedrag. Mag je wel tevreden mee zijn. Als ik het zo hoor betaalt de twentse courant echt zeer weinig. Wij hebben alleen een groot agentschap. Al die kranten samen is ongeveer 3600 kranten dus ook veeel bezorgers. Bij ons kun je zo ophoepelen als het je niet bevalt. Er valt weinig te praten. 3 jaar geleden was dat wel anders
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:34:34 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_17130975
Toen ik die ochtendkrant deed was het de bedoeling dat je er een uur over deed, ik had er meestal maar 35 minuten voor nodig, als ik echt doorliep had het moeten lukken in een half uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')