Bij ons in midden Nederland worden ALLE kranten bezorgd door het GBB (gbb-denieuwsbrengers.nl) dus Telegraaf, Pcm(volkskrant, ad, nrc etc) en Wegener (utrechts nieuwsblad en vele andere regionale dagbladen)
Doordat er dus geen concurrentie is worden de lonen gewoon verlaagd met 1 euro per dag:(
Wat zijn de ervaringen van mede Fokkers&bezorgers. Word er ook bezuinigt bij jullie op het depot. Of juist niet! Post het hier, graag ook met een plaatsnaam erbij. We moeter er echt wat aan doen. Al die wijk vergrotingen en minder loon zoals het bij ons gaat. Ze willen het gbb misschien in heel nederland doen. Als dat door gaat...
Ik bezorg overigens in amersfoort.
quote:Kijk eens op www.sandd.nl kun je ook bezorger worden verdien je 14 euro per 4 uur werken en er werken 8000 bezorgers bij die organisatie, die klagen niet dus wat zeik jij nou over die ene euro.
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef Willy84 het volgende:
De laatste tijd gaat het allemaal wat minder met de economie. Daarom word er veel bezuinigt. Zo ook op de krantenbezorger.Bij ons in midden Nederland worden ALLE kranten bezorgd door het GBB (gbb-denieuwsbrengers.nl) dus Telegraaf, Pcm(volkskrant, ad, nrc etc) en Wegener (utrechts nieuwsblad en vele andere regionale dagbladen)
Doordat er dus geen concurrentie is worden de lonen gewoon verlaagd met 1 euro per dag:(Wat zijn de ervaringen van mede Fokkers&bezorgers. Word er ook bezuinigt bij jullie op het depot. Of juist niet! Post het hier, graag ook met een plaatsnaam erbij. We moeter er echt wat aan doen. Al die wijk vergrotingen en minder loon zoals het bij ons gaat. Ze willen het gbb misschien in heel nederland doen. Als dat door gaat...
quote:Waarom wat anders vinden als ik nog bezig ben met een deeltijd opleiding! Vroeger pakten we 500 gulden per wijk voor 70 krantjes. Nu pakken we nog steeds 500 gulden(220 eurie per wijk alleen dan voor 100 kranten. En het is al 4 jaar hetzelfde loon.
Op woensdag 11 februari 2004 21:42 schreef Bram_Bronneberg het volgende:
Misschien kun je wel ergens wat beter betalend werk vinden. Op je 19 moet je toch echt wel wat anders vinden dan krantenbezorger. Wat verdien je dan als bezorger als ik vragen mag. En wat was je loon vroeger.
quote:Dat is dan helemaal niet slecht, 220 euro per 100 kranten!
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef Willy84 het volgende:[..]
Waarom wat anders vinden als ik nog bezig ben met een deeltijd opleiding! Vroeger pakten we 500 gulden per wijk voor 70 krantjes. Nu pakken we nog steeds 500 gulden(220 eurie per wijk alleen dan voor 100 kranten. En het is al 4 jaar hetzelfde loon.
In totaal ben ik zo'n 50 minuten bezig. Bij vertraging krijg je bij ons elk kwartier een euro wachtgeld (Tellende vaanf 17.00) Ik verdien ¤110 meestal p/m.
Bij ons zijn ze wel heel erg aan het bezuinigen, het zijn luie vrekken daar @ PCM .. maar ja, ik heb iig 110 euri gem. p/m
quote:Helaas werkt dit in de praktijk niet.
Op woensdag 11 februari 2004 21:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Minder salaris; dan neem je toch fijn collectief ontslag? Moet je eens kijken hoe snel je opslag krijgt!
quote:Echt veels te weinig! Betaalt de telegraaf niet beter ofzo. Want in amersfoort krijg je zelf voor het nrc s'middags meer dan dat
Op woensdag 11 februari 2004 22:09 schreef Vaatdoek het volgende:[..]
Dat is dan helemaal niet slecht, 220 euro per 100 kranten!
Ik verdien zo'n 130 euro per maand met 108 kranten per dag.
quote:Je hebt wel een giga wijk zeg
Op donderdag 12 februari 2004 08:10 schreef XiChico het volgende:
Ik bezorg het NRC Handelsblad en het Parool, (In totaal 26 huizen) Ik woon in West, depot is in Zuid, dan daar kranten ophalen, en weer naar West.In totaal ben ik zo'n 50 minuten bezig. Bij vertraging krijg je bij ons elk kwartier een euro wachtgeld (Tellende vaanf 17.00) Ik verdien ¤110 meestal p/m.
Bij ons zijn ze wel heel erg aan het bezuinigen, het zijn luie vrekken daar @ PCM
.. maar ja, ik heb iig 110 euri gem. p/m
quote:ik bezorg in Nijkerk, wij vallen ook onder het GBB, maar bij ons worden de wijken juist verkleind, en wij hebben 1 euro loonsVERHOGING gekregen
Op woensdag 11 februari 2004 21:29 schreef Willy84 het volgende:
De laatste tijd gaat het allemaal wat minder met de economie. Daarom word er veel bezuinigt. Zo ook op de krantenbezorger.Bij ons in midden Nederland worden ALLE kranten bezorgd door het GBB (gbb-denieuwsbrengers.nl) dus Telegraaf, Pcm(volkskrant, ad, nrc etc) en Wegener (utrechts nieuwsblad en vele andere regionale dagbladen)
Doordat er dus geen concurrentie is worden de lonen gewoon verlaagd met 1 euro per dag:(Wat zijn de ervaringen van mede Fokkers&bezorgers. Word er ook bezuinigt bij jullie op het depot. Of juist niet! Post het hier, graag ook met een plaatsnaam erbij. We moeter er echt wat aan doen. Al die wijk vergrotingen en minder loon zoals het bij ons gaat. Ze willen het gbb misschien in heel nederland doen. Als dat door gaat...
quote:Alsof daar niet bezuinigd word... Ik verdien nog hetzelfde, maar werk 1/4 minder per week, dus elke maand 1/4 minder inkomsten... Sinds die prijzenoorlog
Op woensdag 11 februari 2004 21:34 schreef OldJeller het volgende:
Misschien kan je vakkenvuller worden.
quote:Ik ga je maar niet vertellen hoeveel ik verdien met 140 kranten. Want dan vind je het niet leuk meer serieus
Op donderdag 12 februari 2004 13:29 schreef Sylvana het volgende:[..]
ik bezorg in Nijkerk, wij vallen ook onder het GBB, maar bij ons worden de wijken juist verkleind, en wij hebben 1 euro loonsVERHOGING gekregen
wij verdienen nu 8 euro per uur, ipv 7 euro
en ik heb een vrij grote wijk ( 140 kranten) dus ik ben 5 kwartier bezig, en krijg dus ook voor 5 kwartier uitbetaald
quote:die krant bezorg ik ook. ik bezorg elke ochtend zo'n 85 kranten. Ongeveer 135 euro's verdien ik dan. Ben er 35 minuten mee bezig. En dan nog 1x in de week folders dat verdiend ongeveer 60 euro in de maand.
Op donderdag 12 februari 2004 08:07 schreef Vaatdoek het volgende:
Ochtendkrant, Twentsche Courant Tubantia.
Ongeveer 45 minuten per ochtend ben ik er druk mee.
ps. Het gaat hier over de Telegraaf. Nu verdien ik daar ong. 250 euro per maand mee voor 60 kranten p/dag.
quote:Zeker een mooi bedrag. Mag je wel tevreden mee zijn. Als ik het zo hoor betaalt de twentse courant echt zeer weinig. Wij hebben alleen een groot agentschap. Al die kranten samen is ongeveer 3600 kranten dus ook veeel bezorgers. Bij ons kun je zo ophoepelen als het je niet bevalt. Er valt weinig te praten. 3 jaar geleden was dat wel anders
Op donderdag 12 februari 2004 15:59 schreef Grooviee17 het volgende:
Bij ons(Krimpen a/d Lek) hebben we in 2 jaar tijd geen loonsverhoging gehad, alleen maar verlaging. Toen hebben we ze voor het blok gezet: of geld erbij, of je hebt morgenochtend een probleem. 2 uur later was de loonsverhoging ook een feit. Zeker in kleinere agentschappen wil dit wel eens helpen, zeker als je ook je agent mee hebt. Daar hebben ze niet zo een twee drie vervanging, dus dan 'moeten' ze wel.ps. Het gaat hier over de Telegraaf. Nu verdien ik daar ong. 250 euro per maand mee voor 60 kranten p/dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |