kan iemand mij helpen?quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Juist het volgende:
(vooraf: sorry fotoloog, wist ik niet, kijk pas 2 dagen hier rond)
k ben van plan een Nikon F75 aan te schaffen maar twijfel nog over de lens, in een kit kan ik er een Nikon 28-100 f/3.5-5.6G bij krijgen voor ongeveer 100 euro. Lens heeft alleen geen diafragmaring en ziet er niet robuust uit. Daarom twijfel ik om alleen de body te kopen en er voor ongeveer 150 euro een Sigma 28-135 f/3.5-5.6 Nikon (D) bij te kopen, heeft betere macro mogelijkheden en heeft een diafragmaring.
Ik begin met SLR fotografie en weet eigenlijk niet goed welke keus ik moet maken, wie kan mij helpen?
*snif*quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:36 schreef Uhmmie het volgende:
tja ik lig onder de brievenbus... maar nog niets
Zelfde gevoel dus...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:49 schreef Uhmmie het volgende:
*mopperdemopperverhuisnaardittopic*
en natuurlijk even braaf doorgelezen want ik had deze echt neit gezien
anyway.. mijn vraagstuk blijft...
volgens mji moet je gewoon in de winkel gaan kijken ofzoquote:Op maandag 23 augustus 2004 19:34 schreef Trachemys het volgende:
Okay, even feedback dan: ik heb een aantal toestellen gevonden maar weet echt niet wat nou goed is...
De betaalbare camera's die ik zag waren:
- Nikon F65 of F90
- Canon EOS 1000f of ix7 APS
Zijn deze camera's wat? Ik ben echt een complete onbekende in dit wereldje, weet zelfs niet waar de nummers voor staan...
Even ter info, ik heb nog een Olympus-10 thuis liggen echter deze heb ik ooit in de tas meegenomen naar het strand (we waren niet van plan naar het strand te gaan. Maar wilde hem dus niet in de auto achter laten en je zult het resultaat kunnen raden... Inderdaad, zand... Zucht, om deze weer te laten functioneren dient de gehele behuizing gesloopt te worden... Ging bakken met geld kosten)
Bij Nikon: hoe hoger het getal, hoe meer functionaliteit de camera heeft, en de F90 is robuuster dan de F65. Hij is alleen wat ouder dan de F65. Uitzondering zijn de camera's met de cijfers tussen de 1 en 5, die zijn nog beter/duurder dan de '10' serie (F50-F100)quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:34 schreef Trachemys het volgende:
Okay, even feedback dan: ik heb een aantal toestellen gevonden maar weet echt niet wat nou goed is...
De betaalbare camera's die ik zag waren:
- Nikon F65 of F90
- Canon EOS 1000f of ix7 APS
Zijn deze camera's wat? Ik ben echt een complete onbekende in dit wereldje, weet zelfs niet waar de nummers voor staan...
Even ter info, ik heb nog een Olympus-10 thuis liggen echter deze heb ik ooit in de tas meegenomen naar het strand (we waren niet van plan naar het strand te gaan. Maar wilde hem dus niet in de auto achter laten en je zult het resultaat kunnen raden... Inderdaad, zand... Zucht, om deze weer te laten functioneren dient de gehele behuizing gesloopt te worden... Ging bakken met geld kosten)
quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Juist het volgende:
(vooraf: sorry fotoloog, wist ik niet, kijk pas 2 dagen hier rond)
k ben van plan een Nikon F75 aan te schaffen maar twijfel nog over de lens, in een kit kan ik er een Nikon 28-100 f/3.5-5.6G bij krijgen voor ongeveer 100 euro. Lens heeft alleen geen diafragmaring en ziet er niet robuust uit. Daarom twijfel ik om alleen de body te kopen en er voor ongeveer 150 euro een Sigma 28-135 f/3.5-5.6 Nikon (D) bij te kopen, heeft betere macro mogelijkheden en heeft een diafragmaring.
Ik begin met SLR fotografie en weet eigenlijk niet goed welke keus ik moet maken, wie kan mij helpen?
Tja, koop dan die kit, en koop later een beter objectief mocht je fotografie toch zodanig leuk vinden dat je ermee verder wil. kitlenzen zijn altijd kut zowel bij canon als bij nikon. Sigma krijgt goede reviews, maar de verhalen die ik hoor over de kwaliteit die sigma naar de winkel stuurt is dat deze dramatisch slechter zou zijn dan wat de fotobladen in hun brievenbus gedeponeerd krijgen...quote:Op maandag 16 augustus 2004 18:52 schreef Juist het volgende:
sparen bleh, ik weet nog niet hoe leuk ik het hele fotografie gebeuren ga vinden, en over een jaar of twee wil ik denk ik toch overstappen op digitale slr, maar kan ik beter voor de nikon of de sigma lens gaan?
Als het een exemplaar is met weinig vlieguren is het een heel aardig prijsjequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:03 schreef super-muffin het volgende:
is ongeveer ¤40 - ¤50 veel voor een Olympus OM-10 met om-system zuiko auto-S 50mm 1:1.8en Kenlock automatic f=135mm 1:2.8 diameter 58?
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze een Carl Zeiss lens op een Canon hebben weten te krijgenquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:46 schreef skiczukie het volgende:
Heui.
Ff een vraag. Ik kan van iemand die ik ken een Canon 50E kopen met een Carl Zeiss-lens. Voor 350 euro. Nu vraag ik me af, is dit een goede prijs voor dit toestel met lens? Is het toestel goed? Wat zijn de ervaringen met dit fototoestel? Ik ben erg benieuwd.
Skiczuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |