abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21217782
Uhmmie, ik hoop dat 'ie bevalt!!! Mijn jaren '90 canon-beestje doet 't nog steeds naar volle tevredenheid...

Anyhow, enjoy!
pi_21228434
tja ik lig onder de brievenbus... maar nog niets

tege de tijd ik kan scannen en ik heb wat mooie pics... laat ik ze heir weleens voorbij komen
maar eerst even oefenen nog hoor!
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_21327688
(vooraf: sorry fotoloog, wist ik niet, kijk pas 2 dagen hier rond)

k ben van plan een Nikon F75 aan te schaffen maar twijfel nog over de lens, in een kit kan ik er een Nikon 28-100 f/3.5-5.6G bij krijgen voor ongeveer 100 euro. Lens heeft alleen geen diafragmaring en ziet er niet robuust uit. Daarom twijfel ik om alleen de body te kopen en er voor ongeveer 150 euro een Sigma 28-135 f/3.5-5.6 Nikon (D) bij te kopen, heeft betere macro mogelijkheden en heeft een diafragmaring.

Ik begin met SLR fotografie en weet eigenlijk niet goed welke keus ik moet maken, wie kan mij helpen?
pi_21327823
Ik zou een 2e hands F80 kopen Juist. En dan sparen voor lenzen.
pi_21328078
sparen bleh, ik weet nog niet hoe leuk ik het hele fotografie gebeuren ga vinden, en over een jaar of twee wil ik denk ik toch overstappen op digitale slr, maar kan ik beter voor de nikon of de sigma lens gaan?
pi_21354012
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Juist het volgende:

k ben van plan een Nikon F75 aan te schaffen maar twijfel nog over de lens, in een kit kan ik er een Nikon 28-100 f/3.5-5.6G bij krijgen voor ongeveer 100 euro. Lens heeft alleen geen diafragmaring en ziet er niet robuust uit. Daarom twijfel ik om alleen de body te kopen en er voor ongeveer 150 euro een Sigma 28-135 f/3.5-5.6 Nikon (D) bij te kopen, heeft betere macro mogelijkheden en heeft een diafragmaring.

Ik begin met SLR fotografie en weet eigenlijk niet goed welke keus ik moet maken, wie kan mij helpen?
kan iemand mij helpen?
pi_21372854
De objectieven die je noemt zijn geen van beide erg goed. Ik zou nog even doorsparen. Als geld een probleem is zou je ook kunnen denken aan objectieven met vast brandpunt, die zijn over het algemeen niet zo duur maar wel veel beter dan de plasticen zoomlenzen. Goedkoopste is dan een 50mm f/1.8 die ook nog eens een van de scherpste lenzen is.

[ Bericht 13% gewijzigd door mbeis op 18-08-2004 15:13:23 ]
pi_21426390
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 10:36 schreef Uhmmie het volgende:
tja ik lig onder de brievenbus... maar nog niets
*snif*
nog niets.....
wel net gehoord dat mijn pakketje te groot is om aangetekend verstuurd te wroden
en dat het dus niet binnen 1 a 2 dagen heir is
maar minimaal 3 dagen onderweg is.. met uitlopers van 10 dagen
volgend weekend dus spelen ipv dit weekend *snif*
jobensaskia.nl
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:29:45 #191
77378 Trachemys
the mirror of the soul
pi_21433022
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 17:49 schreef Uhmmie het volgende:
*mopperdemopperverhuisnaardittopic*

en natuurlijk even braaf doorgelezen want ik had deze echt neit gezien

anyway.. mijn vraagstuk blijft...
Zelfde gevoel dus...

Ik ben op zoek naar een leuke instap spiegelreflex camera. Ik wil uiteindelijk een mooie EOS maar wegens budgetmentaire redenen is dat momenteel nog niet mogelijk. Ik ben dan ook op zoek naar een leuke tweedehandse camera. Iemand ergens nog wat gezien/liggen?
Whatever life brings me...
pi_21441243
mja zelfde probleem had ik
mij werd aangeraden de eos 300v als goedkope variant.. en voor het iets ruimere budget de 30v

en nou weet ik niet of dit meteen afgefikt word als reclame
maar kijk eens bij fotoapparatuur.nl (2e hands fototoestelen van partikulieren) of op kamera-express.nl (dit is wel een winkel.. en verkoopt zowel digitaal als analoog, nieuw en 2e hands)
je moet de site wel ff zelf opzoeken.. ivm met het eerder genoemd reclame maken
maar dat moet lukken

ik heb zelf dus via fotoapparatuur de eos 300 met wat accessoires (extra macro lens, uv filter, statief en tas) voor 300e gekocht van een belg
alleen... nog steeds.. het wachten is op de postbode

[ Bericht 12% gewijzigd door Uhmmie op 21-08-2004 11:12:02 ]
jobensaskia.nl
pi_21465587
Ik wil ook een SLR camera gaan kopen.

weet alleen nog niet wat voor, maar ik ga me er wel in verdiepen enzo
pi_21467194
info genoeg online
iets te veel zelfs
wist echt niet waar ik moest beginnen met zoeken
maar bleek toch meer mensen te kennen dan ik dacht.. en met wat zetjes in een richting.. kwam ik toch een heel eind
jobensaskia.nl
pi_21467521
Mijn vader had vroeger ook een spiegelreflex camera, hij is die alleen kwijt.
maar mijn oom heeft er nog 1 zegt m'n vader, dus als ik die zie vraag ik of ik die even mag lenen, kijken of ik het écht leuk vind voor dat ik er ¤200 aan spendeer
pi_21473998
mja.. ik heb eerst digitaal gespeeld
niets mis mee overigens.. maar ik wil eignelijk fotografie cursus doen.. en die zijn nou eenmaal niet digitaal
jobensaskia.nl
pi_21489376
Ik heb ook een digitale compact camera, maar ik wil verder.
Meer instellen enzo
  maandag 23 augustus 2004 @ 19:34:37 #198
77378 Trachemys
the mirror of the soul
pi_21492561
Okay, even feedback dan: ik heb een aantal toestellen gevonden maar weet echt niet wat nou goed is...

De betaalbare camera's die ik zag waren:

- Nikon F65 of F90
- Canon EOS 1000f of ix7 APS

Zijn deze camera's wat? Ik ben echt een complete onbekende in dit wereldje, weet zelfs niet waar de nummers voor staan...

Even ter info, ik heb nog een Olympus-10 thuis liggen echter deze heb ik ooit in de tas meegenomen naar het strand (we waren niet van plan naar het strand te gaan. Maar wilde hem dus niet in de auto achter laten en je zult het resultaat kunnen raden... Inderdaad, zand... Zucht, om deze weer te laten functioneren dient de gehele behuizing gesloopt te worden... Ging bakken met geld kosten)

[ Bericht 31% gewijzigd door Trachemys op 23-08-2004 19:47:41 ]
Whatever life brings me...
pi_21502783
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:34 schreef Trachemys het volgende:
Okay, even feedback dan: ik heb een aantal toestellen gevonden maar weet echt niet wat nou goed is...

- Nikon F65 of F90

Zijn deze camera's wat? Ik ben echt een complete onbekende in dit wereldje, weet zelfs niet waar de nummers voor staan...

Even ter info, ik heb nog een Olympus-10 thuis liggen echter deze heb ik ooit in de tas meegenomen naar het strand (we waren niet van plan naar het strand te gaan. Maar wilde hem dus niet in de auto achter laten en je zult het resultaat kunnen raden... Inderdaad, zand... Zucht, om deze weer te laten functioneren dient de gehele behuizing gesloopt te worden... Ging bakken met geld kosten)
volgens mji moet je gewoon in de winkel gaan kijken ofzo
ik kreeg een mailtje dat nikon een beetje prutsige camera's maakt
daarentegen zijn stapels mensen volgens mij erg blij met hun nikon
dus het is ook beetje eigen smaak
even kijken en voelen en dergelijke
en dan heben we nog de reviewsites
dpreview bivoorbeeld

je komt vanzelf ergens
en andere mensen kunnen uiteidnelijk niet voor jou beslissen waar je prettig fotoos mee maakt
jobensaskia.nl
pi_21502871
mijn vader had vroeger een Olympus, uit de OM serie. Dat wistie weer toen ik een foto daar van liet zien.

Die vond hij wel goed werken
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:45:03 #201
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21503529
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 19:34 schreef Trachemys het volgende:

- Nikon F65 of F90

Bij Nikon: hoe hoger het getal, hoe meer functionaliteit de camera heeft, en de F90 is robuuster dan de F65. Hij is alleen wat ouder dan de F65. Uitzondering zijn de camera's met de cijfers tussen de 1 en 5, die zijn nog beter/duurder dan de '10' serie (F50-F100)

Er bestaat een rivaliteit tussen canon en nikon gebruikers. Ik heb zelf voor nikon gekozen omdat ik mijn oude canonspullen niet compatible zijn met de EOS. En en de canon lenzen zijn voornamelijk van plastic, inclusief de vatting van sommige. En ik las dat men er vaak llachten over had. Nikon had toendertijd nog een ouderwetse diafragmaring en canon niet.

Maar ik denk dat het lood om oud ijzer is wie beter is.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 10:49:03 #202
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21503612
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:37 schreef Juist het volgende:

quote:
Op maandag 16 augustus 2004 18:52 schreef Juist het volgende:
sparen bleh, ik weet nog niet hoe leuk ik het hele fotografie gebeuren ga vinden, en over een jaar of twee wil ik denk ik toch overstappen op digitale slr, maar kan ik beter voor de nikon of de sigma lens gaan?
Tja, koop dan die kit, en koop later een beter objectief mocht je fotografie toch zodanig leuk vinden dat je ermee verder wil. kitlenzen zijn altijd kut zowel bij canon als bij nikon. Sigma krijgt goede reviews, maar de verhalen die ik hoor over de kwaliteit die sigma naar de winkel stuurt is dat deze dramatisch slechter zou zijn dan wat de fotobladen in hun brievenbus gedeponeerd krijgen...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21594561
is ongeveer ¤40 - ¤50 veel voor een Olympus OM-10 met om-system zuiko auto-S 50mm 1:1.8en Kenlock automatic f=135mm 1:2.8 diameter 58?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 augustus 2004 @ 10:16:30 #204
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21594664
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:03 schreef super-muffin het volgende:
is ongeveer ¤40 - ¤50 veel voor een Olympus OM-10 met om-system zuiko auto-S 50mm 1:1.8en Kenlock automatic f=135mm 1:2.8 diameter 58?
Als het een exemplaar is met weinig vlieguren is het een heel aardig prijsje .

De 1.8/50 is een topklasse-optiek. De Kenlock is een paar tandjes minder, maar voor het genoemde bedrag moet je hem als cadeautje beschouwen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21594833
Bedankt. Ik zal nog even met mn pa overleggen en blabla
pi_21957626
Heui.

Ff een vraag. Ik kan van iemand die ik ken een Canon 50E kopen met een Carl Zeiss-lens. Voor 350 euro. Nu vraag ik me af, is dit een goede prijs voor dit toestel met lens? Is het toestel goed? Wat zijn de ervaringen met dit fototoestel? Ik ben erg benieuwd.

Skiczuk.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 september 2004 @ 22:54:31 #207
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21957844
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:46 schreef skiczukie het volgende:
Heui.

Ff een vraag. Ik kan van iemand die ik ken een Canon 50E kopen met een Carl Zeiss-lens. Voor 350 euro. Nu vraag ik me af, is dit een goede prijs voor dit toestel met lens? Is het toestel goed? Wat zijn de ervaringen met dit fototoestel? Ik ben erg benieuwd.

Skiczuk.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze een Carl Zeiss lens op een Canon hebben weten te krijgen . Met het genoemde bedrag is een gebruikte Canon 50E nogal aan de prijs.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21957912
Ik begrijp je niet helemaal Ouwesok. Kun je geen objectief met een CZ-lens op die camera zetten dan? Waarom is het te duur vind jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')