abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2004 @ 11:24:50 #157
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20660585
heeft iemand antwoord hierop?
Heb de info eigenlijk best snel nodig...
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 16 juli 2004 @ 11:59:12 #158
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_20661353
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 11:24 schreef -BoBo- het volgende:
heeft iemand antwoord hierop?
Heb de info eigenlijk best snel nodig...
Allebei nieuw neem ik aan ?

Wat je in elk geval in de gaten kunt houden is wat voor batterijen een dergelijke reflex gebruikt. Ik heb al eens een F70 in mijn omgeving gezien die meer lithiumbatterijen dan film gebruikte, op die manier wordt fotograferen wel bijzonder prijzig. Ik weet alleen niet of dit exemplarisch was....ik hoop eigenlijk van wel

Wat de techniek betreft heeft er tussen 1994 en 1998 niet zo ontzettend veel ontwikkeling in de SLR gezeten, waardoor er geen verschillen van dag en nacht tussen de beide camera's zullen bestaan. Als er verbeteringen zijn zullen het fracties van verbeteringen zijn.

Zaak dus om beide camera's eens 'in de hand' te vergelijken en kijken wat je het aangenaamst vindt het komt me voor dat ik dit wel vaker adviseer......
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 16 juli 2004 @ 12:08:10 #159
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20661572
Oke ouwesok! bedankt voor de info. Zijn er nog meer mensen die iets zinnigs kunnen zeggen over deze camera?
Ik volgensmij gezien dat de F70 niet zo'n makkelijk draaiknopje heeft aan de bovenkant met de instellingen P/T/V/M en met die icoontjes voor macro, sport, nacht enz. Kan dit kloppen? Ook heb ik gelezen dat je met de F70 wel meer voorkeurinstellingen hebt dan met de F60. Je hebt ook silhoutten (ofzoiets?) en nog een paar meer geloof ik.
Weet iemand of bovenstaande info klopt? En zo ja, wat is in de praktijk beter: zo'n knopje bovenaan of geen knopje bovenaan maar wel meer instelmogelijkheden (en zijn die makkelijk in te stellen)?
Talent hits a target no one else can hit; Genius hits a target no one else can see.
  woensdag 21 juli 2004 @ 10:21:56 #160
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_20759829
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:20 schreef rique het volgende:

[..]

Kijk voor de bedieningsvergelijking eens naar vergelijkbare camera's van Nikon of Canon en beslis dan waarmee je de komende paar jaar wil werken. Je zal zien dat er grote verschillen in zitten. Wat mij betreft is (Konica)Minolta er niet in geslaagd de veelzijdigheid van de camera op een eenvoudige manier te presenteren...
Ik moet zeggen heb me alleen echt verdiept in De canan eos 300 en die dynax 5 dus. Een bekende heeft al een aantal jaar die canon camera maar het lijkt mij niet je van het. Die nikon camera's zijn in mijn omgeving bijna niet te krijgen en dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Maar als ik de dynax 5 zal kopen met 28-80 lens hoeveel mag ik daar maximaal voor kwijt zijn. En als er eventueel een extra lens, aan wat voor prijs moet ik dan denken?
There is no ultimate truth
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 juli 2004 @ 10:50:00 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20760342
Kent iemand de Pentax *ist? Is dat een geschikte camera voor een beginnende liefhebber? Persoonlijk vind ik het feit dat hij vrij klein en licht is een prettig idee, maar ik heb geen idee 'hoeveel camera' je eraan hebt en of ik ermee overweg zal kunnen zonder al te veel kennis van zaken (reden te meer om naar de fotomeet te komen uiteraard ).

http://www.pentaxeurope.c(...)reflex/ist/prod.html
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_20762113
Ik ben van plan om 1 van deze 2 camera's aan te schaffen. Nu weet ik echter niet welke het moet worden. De camera wordt voor allerlei doeleinden gebruikt: vuurwerk, natuur (dierentuin enzo), racesport (F1 en TT). Wie kan me helpen????
pi_20765721
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 10:50 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand de Pentax *ist? Is dat een geschikte camera voor een beginnende liefhebber? Persoonlijk vind ik het feit dat hij vrij klein en licht is een prettig idee, maar ik heb geen idee 'hoeveel camera' je eraan hebt en of ik ermee overweg zal kunnen zonder al te veel kennis van zaken (reden te meer om naar de fotomeet te komen uiteraard ).

http://www.pentaxeurope.c(...)reflex/ist/prod.html
Pentax (en ook Nikon) is gewoon goed, juist ook omdat ze nooit hun vatting hebben veranderd. Je kunt dus oude MF-lenzen ook op elke Pentax (of dus Nikon, in het geval van Nikon-lenzen) schroeven. Oude MF-optiekjes kun je ooit heel goedkoop vinden, en er zitten hele mooie tussen.

Verder zal er gewoon de nodige automatiek opzitten (autofocus, lichtmeter, filmspoelen, etc).
Dus, goede keus.

Ik neem aan dat Ouwesok wel iets meer kan vertellen over de bediening van een Pentax.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 juli 2004 @ 14:42:30 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20765770
Tnx Dawg, ik wacht vol ongeduld op die Ouwesok en misschien zijn er meer mensen die nog wat kwijt willen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:00:19 #165
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_20766229
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 12:12 schreef rvledden het volgende:
Ik ben van plan om 1 van deze 2 camera's aan te schaffen. Nu weet ik echter niet welke het moet worden. De camera wordt voor allerlei doeleinden gebruikt: vuurwerk, natuur (dierentuin enzo), racesport (F1 en TT). Wie kan me helpen????
Canon 300D en Nikon D70
Beiden zijn geschikt voor die doeleinden,ook qua instelmogelijkheden ontlopen ze elkaar niet veel.
Ga naar de winkel en probeer ze allebei even uit,hij moet natuurlijk voor jou prettig te bedienen zijn en goed in de hand liggen

[ Bericht 12% gewijzigd door fotoloog op 21-07-2004 16:23:46 ]
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:03:38 #166
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20766315
Joehoe ik heb sinds gisteren mijn nieuwe cam:

Nikon F70
Nikkor 35 - 80 mm 1:4 - 5.6 D
Sigma DL Zoom 75 - 300 mm 1: 4 -5.6
Luxon power zoom 360 AFN

Voor mij is dit goed genoeg
Ik ben er super blij mee

FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2004 @ 15:05:20 #167
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20766359
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:03 schreef -BoBo- het volgende:
Joehoe ik heb sinds gisteren mijn nieuwe cam:

Nikon F70
Nikkor 35 - 80 mm 1:4 - 5.6 D
Sigma DL Zoom 75 - 300 mm 1: 4 -5.6
Luxon power zoom 360 AFN

Voor mij is dit goed genoeg
Ik ben er super blij mee

leuk te horen dat je een keuze hebt gemaakt na alle vragen enzo

Veel plezier ermee en veel hier laten zien uiteraard
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:13:24 #168
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20766579
Dankje Xiliantof! Ik heb eerst nog heel erg zitten twijfelen of ik zou doorsparen voor een digitale spiegelreflex maar ik ben maar een arm studentje en dus zou het nog eeuwen duren voordat ik dan het geld bij elkaar zou hebben. Ik heb dus toch maar voor analoog gekozen en ik heb ook nog mijn gewone digicam dus...
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2004 @ 15:15:53 #169
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20766648
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:13 schreef -BoBo- het volgende:
Dankje Xiliantof! Ik heb eerst nog heel erg zitten twijfelen of ik zou doorsparen voor een digitale spiegelreflex maar ik ben maar een arm studentje en dus zou het nog eeuwen duren voordat ik dan het geld bij elkaar zou hebben. Ik heb dus toch maar voor analoog gekozen en ik heb ook nog mijn gewone digicam dus...
ik snap je overweging heel goed

ben zelf nu aan het werk deze vakantie, om zo aan het einde hopelijk een D70 te kunnen kopen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:22:50 #170
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20766839
Als je zo'n ding wil kopen moet inderdaad eerst even werken..
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2004 @ 15:33:46 #171
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20767172
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:22 schreef -BoBo- het volgende:
Als je zo'n ding wil kopen moet inderdaad eerst even werken..
idd
ben ik ook mee bezig, eind deze vakantie hoop ik genoeg geld te hebben
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_20768277
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:22 schreef Xilantof het volgende:
[afbeelding]

deze dus
Goede batterijen zijn dat ja
  FOK!fotograaf woensdag 21 juli 2004 @ 16:19:05 #173
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20768358
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 16:15 schreef Rambaldi het volgende:

[..]

Goede batterijen zijn dat ja
tja ze moeten nu eenmaal in mijn camera
zijn wel duur, maar gaan lang zat mee
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_20800993
Zo, heb nu ook een spiegelreflex
Een Pentax Spotmagic SPII met een 55 mm lens en een telelens van 135 mm
Morgen ofzo voor het eerst foto's maken
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_20801094
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:34 schreef thiamat het volgende:
M'n moeder heeft dus al tijden een Minolta XG1 in de kast liggen waar ze nu niet veel meer mee doet. Er zit een 45 mm 1:2 MD ROKKOR lens op. Nu weet ik dat het best een oud ding is, maar hoe goed is tie nou eigenlijk? En hoe is de lens en vekrijgbaarheid van andere lenzen?

[afbeelding]

BVD
Damn, die lijkt op me bovenstaande Pentax
α & Ω
pi_20801242
Even een foto

http://home.planet.nl/~essen577/Pentax/9.jpg

(voor meer foto, verander de 9 in 8 of lager)

Zit zelf ook te denken aan een 300D , heb liever me foto's op een digitale kaart.
Ik zag trouwens zo EOS 3000 body voor prijzen van 150 euro (wel 2de hands).
Dacht echt dat die dingen rond de 1000 euro waren (ben opgegroeid waarin ik dacht dat SLR cam's ontzettend duur waren.)
α & Ω
  vrijdag 23 juli 2004 @ 08:43:23 #177
97859 -BoBo-
Empathie... Carl Rogers
pi_20803190
Nou dat valt dan weer 100% mee Ker_Plunk!
pi_21186128
*mopperdemopperverhuisnaardittopic*

en natuurlijk even braaf doorgelezen want ik had deze echt neit gezien

anyway.. mijn vraagstuk blijft... Canon EOS 300v
of zijn er andere opties

en ook belangrijk.. ik kom zowel 300 als 300v tegen op sites om een camera aan te schaffen..
maar over een canon 300... kan ik qua specs eigenlijk niets vinden.

iemand die hier meer over weet?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_21186569
@Uhmmie: Wat ik met een heel klein beetje Googlelen heb kunnen vinden, is dat de 300v de opvolger zou zijn van de 300.

De 300 lijkt mij een beetje een instappertje te zijn, als ik >hullie< mag geloven maar hoe zwaar je daaraan mag wegen weet ik niet.... Aan de andere kant van de grote plas heet het ding volgens mij Rebel 2000 te heten; mocht je nog willen googlelen

Maar, om even wat praktische info los te peuteren
Waar wil je de camera voor gebruiken? Wat wil je dat hij kan? Waarom wil je graag een canon? Heb je al cameraspullen? Gaat 'ie een camera vervangen? Wat voor lenzen wil je erbij? Enzovoort enzovoort...

Oh... En wat is je budget???
pi_21207417
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 18:07 schreef Hayk het volgende:
@Uhmmie: Wat ik met een heel klein beetje Googlelen heb kunnen vinden, is dat de 300v de opvolger zou zijn van de 300.

De 300 lijkt mij een beetje een instappertje te zijn, als ik >hullie< mag geloven maar hoe zwaar je daaraan mag wegen weet ik niet.... Aan de andere kant van de grote plas heet het ding volgens mij Rebel 2000 te heten; mocht je nog willen googlelen

Maar, om even wat praktische info los te peuteren
Waar wil je de camera voor gebruiken? Wat wil je dat hij kan? Waarom wil je graag een canon? Heb je al cameraspullen? Gaat 'ie een camera vervangen? Wat voor lenzen wil je erbij? Enzovoort enzovoort...

Oh... En wat is je budget???
hmm probleem is dat ik al wat had gegoogled.. maar er niet zo uit kwam
en hier in het topic waren mensen heel enthousiast.. maar specifieke dingen kwamen er ook niet uit

de practische info
die instapper is niet zo'n drama.. aangezien ik dat ook ben
al tijdje druk in de weer met een digi
maar ik wil eigenlijk gewoon... het ook analoog kunnen
daarbij ook al even gegluurd bij de fotovakschool.. en ook daar willen ze dat je een gewone slr heb met alle bijbehorende functies
dus eens rondgegluurd... eigenljik op zoek naar de 300v ipv 300
en na een tijdje dobberen.. een advertentie gevonden voor een canon eos 300 incl. een redelijke portie accesoires waar je toch aan moet zoals tas en statief.. en een macro lensje erbij.. en uv filter
dus dat leek mij wel netjes
maar vandaar dat ik mij afvroeg wat nou het grote verschil was

ik denk (hoop) namelijk dat dit verder wel behoorlijk geschikt is

en het budget.. bovenstaande was 300e
en dat vind ik eigenljik wel redelijk genoeg zegmaar
(nieuw is ie 400e.. en dan ex de accesoires)
kijk voor ernstig leuke dingen wil ik best wat meer uitgeven
maar wat minder mag ook best

en daarbij.. het is ook mijn eerste slr camera...
dus wat je precies wil is altijd lastig dan
het is makkelijker als je enig vergelijkingsmateriaal heb toch
jobensaskia.nl
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:44:47 #181
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21207480
voor details van de EOS 300: (de 300v is een latere versie van de 300--Europese uitvoering, de "rebel" is de amerikaanse uitvoering) de "kiss" is de japanse versie)

http://canon.com/camera-m(...)/2002_eos-kiss5.html (inclusief specs)

Voor andere camere'as (canon only natuurlijk)

http://canon.com/camera-museum/camera/f_camera.html
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21210958
hmm sharkbait.. het ging juist om het verschil tussen 300 en 300v
en dan vooral de 300 helft kon ik niet vinden
300v is minder ver te zoeken for some reason

anyway.. ik heb het sein richting bank eggeven
centjes overgemaakt.. en nu nog het wachten he

inmiddels op werk wat advies gehad over doka's
maar dat zien we da nog wel ffies
al is het vast beduidend goedkoper dan laten ontwikkelen bij de fotograaf
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')