Heb 150 euro geboden (e-mail)quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:09 schreef the-O het volgende:
Bied 150 en je hebt een prachtig ding in huis. En die spotmeter werkt als een tierelier, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Dit is dus zo'n wat recentere OM2quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:06 schreef dnzl het volgende:
Is dit iets?
Qua prijs (Kitprijs met 28-80 obj) kan je hem het beste vergelijken met de 300V. Beide camera\'s bungelen qua kit zo tussen de 250 en de 300 euro.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:03 schreef -BoBo- het volgende:
Nog even een vraagje tussendoor: welke camera van canon staat ongeveer gelijk aan de nikon F75?
[offtopic] dwag wil je even kijken het topic over opleiding?
Als het een beetje goed verzorgd spul is, doet dit toch al snel 300 euro.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:37 schreef -BoBo- het volgende:
Hmm ben nu ook in onderhandeling over een canon EOS 300:
Canon EOS 300 body
Canon EF Lens 28-80mm f3.5-5.6
Canon EF Lens 80-200mm f4.5-5.6
UV-filter
Polaristatiefilter
Rolletje Kodak Gold 200
Twee batterijen
Nederlandstalige handleiding
Iemand die hier een goed prijsindicatie van kan geven (tweedehandsspullen)
Die 28-80 is gewoon de kitlens, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad qua lichtsterkte. Ik zit zelf nu ook te kijken naar een telezoom tot 200 of 300 mm en dan vind ik het objectief wat hier bijzit inderdaad te lichtzwak. Maar bij een losse aanschaf kijk je daar anders naar dan bij een aanschaf in een set waarbij de prijs misschien wel heel gunstig is. Als je deze set voor een nette prijs kan krijgen dan is er geen man overboord. Op het moment dat je verlangt naar een lichtsterker objectief dan heb je weer een mooi project om voor te sparen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:46 schreef -BoBo- het volgende:
hmm oke. Ik zit een beetje met de lichtsterkte. Het zijn niet echt hele lichtsterke lenzen maar ik ben nog best een beginnerling. Zou ik hiervan last ondervinden?
De camera is voor zijn prijsklasse heel erg uitgebreid. Er zitten functies op die bij Canon en Nikon pas 2 modellen hoger voorkomen. Ik vind de bediening hierdoor persoonlijk niet echt heel erg overzichtelijk maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik vind dat je teveel knoppen nodig hebt voor eenvoudige aanpassingen die bij Canon met 1 druk op de knop te bedienen zijn.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:14 schreef Terrah het volgende:
halloidiedoi
als superprutser wilde ik graag de gok wagen en een spiegelreflexcamera kopen te weten de Minolta Dynax 5. Ik heb een aantal goede recensies over deze camera gelezen en ik vind hem supergaaf om te zien. Ik heb wat dus rondgespeurd maar er resten mij zoals vaak een aantal vragen aan de experts. De camera moet redelijk makkelijk in bediening zijn, in vergelijking met andere camera's wordt er verteld op de site van Minolta. Maar wat leert de ervaring is dit ook zo? En verder zo ver ik kon zien verkoopt minolta geen losse lenzen klopt dit? En zo ja welke lens kun je dan wel als uitbreidings pakket gebruiken? En zo niet, wat ben je kwijt voor een zoomlens? Meestal is een 28-80 bijgeleverd maar ik wil graag een lens met iets groter bereik erbij om er maximaal plezier aan te beleven. Iemand enig idee?
dat kan ik beamen, heb ruim jaar geleden ook voor de keuze gestaan tussen 3 merken (canon, nikon, en konica minolta)quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:20 schreef rique het volgende:
[..]
Kijk voor de bedieningsvergelijking eens naar vergelijkbare camera's van Nikon of Canon en beslis dan waarmee je de komende paar jaar wil werken. Je zal zien dat er grote verschillen in zitten. Wat mij betreft is (Konica)Minolta er niet in geslaagd de veelzijdigheid van de camera op een eenvoudige manier te presenteren...
Dit gevoel dat Xila beschrijft moet je inderdaad met je camera hebben. De knoppen moeten goed zitten, de bediening moet ergonomisch en logisch zijn en je moet als het ware de camera voelen samensmelten met je hand.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
bij de nikon klopte alles gelijk..
preciesquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:32 schreef rique het volgende:
[..]
Dit gevoel dat Xila beschrijft moet je inderdaad met je camera hebben. De knoppen moeten goed zitten, de bediening moet ergonomisch en logisch zijn en je moet als het ware de camera voelen samensmelten met je hand.
Dit is een persoonlijke ervaring, Xila werd verliefd op de Nikon, Ik op de Canon. Het gevoel moet er in iedergeval zijn. Zo van buitenaf lijken ze allemaal op elkaar maar als je ermee gaat werken dan kom je een wereld van (bedienings)verschil tegen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |