Da's nou juist bij Nikon weer eens geen probleem. Samen met Pentax zijn ze de enige die waarvan je de oudste bajonetspullen op de nieuwste reflexen kunt gebruikenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:43 schreef D-FENS het volgende:
Denk aan de nieuwere lenzen zonder diafragma-ring, waarbij je het diafragma via de body moet instellen. Wanneer dat niet op je oudere body gaat, heb je dus een probleem.
Ja zelf vond ik dit nu het positieve van de nikon camera, de diafragma ring,omdat je met de linker hand meestal de zoom functie van een lens bedient, kan je tevens makelijk de diafragma instellen, de sluitertijd volgt wel.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's nou juist bij Nikon weer eens geen probleem. Samen met Pentax zijn ze de enige die waarvan je de oudste bajonetspullen op de nieuwste reflexen kunt gebruiken. Alle andere merken hebben midden jaren80 de vatting vernieuwd ten koste van de diafragmaring.
Aangezien je al best wat Canon-gear hebt ligt een canon-oplossing voor de hand. Dat verhaal dat nikon en minolta beter verkrijgbaar zouden zijn op de tweedehandsmarkt is onzin (check marktplaats). Wat ik niet in je lijstje zie staan is een tweedehands EOS body, bijvoorbeeld een 500 of een 50. Is dat geen optie?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:07 schreef Hayk het volgende:
Iemand een idee hierover? Ik gebruik de camera vooral voor natuurfoto's (beestjes en plantjes) en stedenfoto's en dat soort grappen. Zo nu en dan een sportfotootje (roeisport, dus zo retehard gaat 't ook niet: een ultrasnelle autofocus is dus niet noodzakelijk)
Wat geld? Voor heel weinig geld kun je voor de Ricoh een aantal toplenzen aanschaffen. Ik zou zeker de Ricoh houden, wat je ook doet. Als je daar zo rond de 100-150 Euro in investeerd via bij ebay aangekochte lenzen, dan heb je een hele mooie camera. Of als belangrijkste camera als je graag klassiek fotografeert, of als camera voor erbij, voor die omstandigheden waar je je dure AF auto alles niet aan wilt wagen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:07 schreef Hayk het volgende:
*M'n vader' s antieke Ricoh singlex TLS overnemen met Meyer Oreston 50/1.8 & Makinon 28/2,8 & Pentacon 135/2,8 en simpel flitsertje.
In eerste instantie lag wat mij betreft voor de hand om een andere eos body te kiezen, totdat bleek dat er eigenlijk wel een stuk makkelijker aan minolta / nikonlenzen zou zijn te komen op de tweedehandsmarkt (arme student spreekt hier...).
Of is de Ricoh het waard om wat geld in te investeren voor wat leuke lenzen? Of... of... of...![]()
Jjjjja.... Dat ís wel een optie... Alleen die kosten (Voor zover beschikbaar) volgens mij nog meer dan een nieuwe 300... (bij Objectief / kamera-express / Konijnenbelt gekeken... en op Marktplaats)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef rique het volgende:
[..]
(...) tweedehands EOS body, bijvoorbeeld een 500 of een 50. Is dat geen optie?
Alles wat ooit voor p-draad is gebouwd past op de Ricoh, en daar zit heel wat fraais tussen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:37 schreef Hayk het volgende:
Heu... Voor zover het niet Nikon/Minolta/Canon/Pentax is ben ik een enorme no-no, dus euh...
{stomme--vraag-alert!}
In het kader van de uitbereidingsmogelijkheden...
Past elke -schroef-vatting-lens op die ricoh?????
Spaar je tranen ,voor 200 euro is zoveel moois te krijgen!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:40 schreef dnzl het volgende:
![]()
Mooie lijst met occassions, maar ik weet niet wat 'n goede/leuke/makkelijke/prutsbare camera is. Daarom vraag ik advies, welke camera dusquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Je kan eens kijken bij www.kamera-express.nl daar hebben ze een aardige occasion-afdeling... en verder sites... en www.vergelijk.nl kan je prijzen vergelijken... succes ermee!
Wat wil je !quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:05 schreef dnzl het volgende:
[..]
Mooie lijst met occassions, maar ik weet niet wat 'n goede/leuke/makkelijke/prutsbare camera is. Daarom vraag ik advies, welke camera dus
Kijk eens naar een Olympus Om-2 perfecte camera!quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:33 schreef dnzl het volgende:
Tsja, ik ben niet echt into SLR camera's. Maar basicly wil ik gewoon sluitertijd, dieptescherpte etc allemaal zelf in kunnen stellen enzo.
Juist!quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:36 schreef fotoloog het volgende:
[..]
supertekst
Ouwesok, bedankt voor je reply.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:38 schreef Ouwesok het volgende:tekst
quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:44 schreef dnzl het volgende:
[..]
Of iemand anders moet nog eens wat weten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |