abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18849624
Probleem bij de Minolta's is de hoeveelheid lenzen die 2e hands aangeboden worden. Dat ligt gewoon lager dan voor Canon's en Nikon's.

Als je body in orde is heb je voor weinig geld een prima camera. Ik gebruik al jaren een soortgelijke naar volle tevredenheid.
pi_18862495
quote:
Op maandag 3 mei 2004 07:20 schreef WinterNight het volgende:
Probleem bij de Minolta's is de hoeveelheid lenzen die 2e hands aangeboden worden. Dat ligt gewoon lager dan voor Canon's en Nikon's.

Als je body in orde is heb je voor weinig geld een prima camera. Ik gebruik al jaren een soortgelijke naar volle tevredenheid.
Mwah...ik heb alles 2e hands gekocht en heb nooit lang hoeven zoeken naar iets dat ik wilde hebben.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_18880359
Even namens mijn moeder...

Ik wil graag een nieuw fototoestel, maar heb altijd een gewone eenvoudige compactcamera gehad. Hij maakt erg veel geluid en ik wil graag wat kwalitatief betere foto's maken (gewoon analoog). Een slr kan ik alleen zo moeilijk meenemen (ik sleep mijn cameraatje overal mee naartoe namelijk) en een gewone compactcamera is vaak zo beperkt. Weet iemand een soort tussenoplossing? Iets van een compactcamera met iets grotere lens ofzo? Alvast bedankt!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 4 mei 2004 @ 15:23:10 #82
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18880626
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:13 schreef twuks het volgende:

Ik wil graag een nieuw fototoestel, maar heb altijd een gewone eenvoudige compactcamera gehad. Hij maakt erg veel geluid en ik wil graag wat kwalitatief betere foto's maken (gewoon analoog). Een slr kan ik alleen zo moeilijk meenemen (ik sleep mijn cameraatje overal mee naartoe namelijk) en een gewone compactcamera is vaak zo beperkt. Weet iemand een soort tussenoplossing? Iets van een compactcamera met iets grotere lens ofzo? Alvast bedankt!
Een edelcompact. Kwalitatief veel beter dan een gewonde compact, maar kleiner en handzamer dan en reflex. Denk daarbij aan een Konica Hexar of iets van die strekkingen als poen geen rol speelt, dan natuurlijk een Contax G1/G2
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_18881189
Bedank weer ouwesok. Poen speelt helaas wel een rol, die Hexar kost nog 300 euri op Marktplaats. Ik weet niet of mams er zoveel aan uit wil geven (voor een tweedehandsje dan). Maar ik zal het doorgeven.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:53:29 #84
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_18881262
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:50 schreef twuks het volgende:
Bedank weer ouwesok. Poen speelt helaas wel een rol, die Hexar kost nog 300 euri op Marktplaats. Ik weet niet of mams er zoveel aan uit wil geven (voor een tweedehandsje dan). Maar ik zal het doorgeven.
In dat geval zou je kunnen gaan voor de Samsung vega 140 of 170
Mooi zoombereik,vele mogelijkheden,en een schneider optiek
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:15:01 #85
71017 Bijltje
* * * * *
pi_18883048
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:13 schreef twuks het volgende:

??? Volgens mij maakt een gewone SLR met z'n klappende spiegel meer geluid dan een compact
Canon eos 30D - eos 300D - eos 30
Canon ef 20mm f/2.8 - 50mm f/1.8 - 85mm f/1.8 - 200mm f/1.8 - 420EX
  FOK!fotograaf dinsdag 4 mei 2004 @ 17:22:55 #86
73911 ultra_ivo
pi_18883235
Een tweedehands meetzoeker? Kijk eens naar een Canon Canonet QL17. Perfect ding, heel goede lens. Minolta had een gelijkwaardig toestel.

Ivo
pi_18908358
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 17:15 schreef Bijltje het volgende:

[..]

??? Volgens mij maakt een gewone SLR met z'n klappende spiegel meer geluid dan een compact
Het gaat om enge piepjes die je niet uit kunt zetten en het terugspoelen maakt een geluid alsof de camera elk moment gaat ontploffen, dat bedoelde ik...
pi_18909441
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:23 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een edelcompact. Kwalitatief veel beter dan een gewonde compact, maar kleiner en handzamer dan en reflex. Denk daarbij aan een Konica Hexar of iets van die strekkingen als poen geen rol speelt, dan natuurlijk een Contax G1/G2
Wil je de biggest bang for the buck....neem dan de Ricoh GR-1

Die heeft een toplens van 28mm/f:2.8 is klein en superplat...die stop je in je broekzak zonder het te merken en altijd gebruiksklaar. Een body van magnesium...dat zie je dus ook niet vaak....

Ik moest me echt inhouden om dit ding zelf niet te kopen, want ik ben erg gevoelig voor dingen die gewoon elke cent waard zijn...en dan verzin ik gewoon wel een toepassing of nut voor zoiets, maar goed...ik heb em dus niet gekocht, maar ik zou het zo doen als ik het geld had...denk dan zo rond de ¤ 200 maximaal voor een goeie 2ehandsje....zeker deze versie..die de voorloper is van de andere versies die wat kleine verbeteringetjes hebben zoals verlicht display....

Reviews:

The essential GR-1 page: http://home1.pacific.net.sg/~kennetht/GR1specs.html

Andere sites:
http://www.photo.net/photo/pandsreviews/gr1

Google search: http://www.google.com/sea(...)8&q=Ricoh+GR1+review
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_18909562
Idd, die wil ik in de verre toekomst nog een keer aanschaffen om mee te nemen in klim/alpiene routes.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  zaterdag 8 mei 2004 @ 00:01:32 #90
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_18968025
omdat digitaal niet haalbaar is voor mij en ik toch reflex wil is me hoog gevallen op de minolta dynax 5 met de kit-lens 18-55.

deze staat voor iets meer dan 200 euro te koop bij de plaatselijke foto-zaak.

is het een goede keus om mee te beginnen voor iemand die wil beginnen met fotografie? of raden jullie wat ander's aan?
pi_18968793
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 00:01 schreef karper het volgende:
omdat digitaal niet haalbaar is voor mij en ik toch reflex wil is me hoog gevallen op de minolta dynax 5 met de kit-lens 18-55.

deze staat voor iets meer dan 200 euro te koop bij de plaatselijke foto-zaak.

is het een goede keus om mee te beginnen voor iemand die wil beginnen met fotografie? of raden jullie wat ander's aan?
Leuk om mee te beginnen, maar ik adviseer toch echt geen minolta...mocht je fotografie ECHT leuk vinden, dan kan je beter je start maken met een canon of een nikon...en wel om de reden dat je een veel langer groeipad hebt en altijd je investeringen vanaf het begin kan gebruiken bij latere camera's. Zelf heb ik bijv. nog mijn eerste lens die ik heb gekocht uit de EF serie van canon.

Mocht je het meest flexibel willen zijn dan moet je nikon kiezen...die neemt ook de oude handmatige focussen lenzen op elke body tot nu toe....zelf ben ik helemaal van manual focus afgestapt, behalve bij hasselblad (da's een iets andere divisie), maar ik ben een echte canon fanaat en wil eigenlijk nooit meer MF gebruiken in kleinbeeld...zeker niet met SLR's enzo....
pi_18970713
Tja, en toch zet ik regelmatig die autofocus uit. Maar inderdaad de autofocus wordt ook gebruikt. Het ligt vooral an je fotografie stijl. Mensen op straat fotograferen en bij events een onderwerp aandacht geven door daar op te focussen zonder het midden in beeld te plaatsen, gaat het makkelijkst met de hand. Macro & nacht fotografie idem. Rest er nog de landschappen en porttretten waar autofocus wel een uitkomst is.
  zondag 9 mei 2004 @ 23:04:47 #93
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_19006998
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 17:42 schreef Doerie het volgende:

[..]

Hoi !

Ik weet helaas niet was AFS betekent Maar ik heb wel ff gekeken wat er op de lens staat, en dat is de volgende (als ik niks ben vergeten):
AF Nikkor 28-70 mm 1:3,5-4,5 D en tja...verder staan er een boel cijfertjes
de 28-70 is wel een auto focus lens van het D systeem en past prima bij de F-90 een schitternede camera met metalen huis en een heel betrouwbare
camera,samen met de flitser hen je een moot setje bij elkaar.
Als je nog niet fotografeerd kan je er nu mee beginnen.
De lens is wel geen snelle lens,maar is wel een midden gebied zoom lens met een mooi berijk.
p.s DE F-90 (X) is een semi prof camera, nieuw prijs toen fl 2100,- (body)

[ Bericht 4% gewijzigd door apestartje op 09-05-2004 23:11:35 ]
Ach ik rommel maar wat aan.
  zondag 9 mei 2004 @ 23:18:22 #94
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_19007300
ik heb sinds een week een Nikon F75 met een 20-80 en een 70 - 300 lens

uv-filters voor mn verjaardag gehad, en heb er tot nu toe al veel plezier van

al 4 rolletjes vol geschoten
Doei.
  zondag 9 mei 2004 @ 23:34:56 #95
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_19007691
morgen wordt de dag voor het eerst een camera kopen als ze wat hebben en ik er vertrouwen in heb zal raport uitbrengen
  zondag 9 mei 2004 @ 23:40:54 #96
93975 honsik
analogisch=logisch
pi_19007822
Hier effe een bericht van een analoge pief. Sinds 70er jaren aanhanger van het merk Pentax. Lees hier bijna allen maaar over minolta/nikon/canon. Hoezo??? De standaard Takumat objectiefen van Pentax zijn onovertroffen (dacht je van 50mm f1,4) en de priizen 2e hands zijn (nog)zeer laag. Nu komt het mooiste: begin 80 begonnen ze met K-bajonet aansluiting. Deze is ook tot de laatste generaties gehandhaafd. Dus...... stel je geen prijs op de AF-funktie, kan je een lens van dik 20 jaar oud (CHEAP!)gebruiken op een recent type. Zelfs is het mogelijk om stokoude P-draad=M42 schroefdraad lenzen met behulp van adaptertje te gebruiken. Dus wil je goedkoop werken zonder concessies m.b.t. optische kwaliteiten: probeer eens een Pentax.Mijn vrouw en ik hebben er samen 6 in gebruik en we love them!
classics never die, just fade!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 9 mei 2004 @ 23:57:26 #97
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19008181
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:40 schreef honsik het volgende:
begin 80 begonnen ze met K-bajonet aansluiting
Dat deden ze ietsies eerder, namelijk in 1974 (K2, KX, KM en het succesnummer, de K1000)

De K-vatting heeft wel wat wijzigingen ondergaan(KA-vatting voor programmaautomatiek en K-AF voor autofocus) maar is inderdaad net zo achterwaarts compatible als Nikon.

Kwalitatief doen de Takumar en Pentaxoptieken inderdaad niet onder voor Canon en Nikon (echt veel beter zijn ze ook niet), ze zijn echter bijzonder betaalbaar. Door de vele licenties die Pentax voor de K-vatting heeft gegeven zijn er ook van andere merken prima optieken te koop, tegenwoordig voor nog minder geld dan Pentax. Ook is een camera als een Petri GX1 (een voorvader van de Voigtlander Bessa meetzoekers ) prima op te tuigen met een setje Pentaxlenzen.

P-draadoptieken op een camera met bajonetvatting gebruiken is weliswaar technisch mogelijk, of je het zo graag moet willen kun je je afvragen. Het gebrek aan een automatisch diafragma maakt het werken bepaald niet aangenaam
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf maandag 10 mei 2004 @ 12:12:34 #98
73911 ultra_ivo
pi_19014935
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:57 schreef Ouwesok het volgende:

P-draadoptieken op een camera met bajonetvatting gebruiken is weliswaar technisch mogelijk, of je het zo graag moet willen kun je je afvragen. Het gebrek aan een automatisch diafragma maakt het werken bepaald niet aangenaam
Hangt er een beetje vanaf welke M42 lens je gebruikt. Met een Jupiter J9 vind ik het niet zo'n groot probleem, vooral als je toch vrijwel open wilt fotograferen (het is en blijft een portretlens). De J9 heeft sowieso geen automatisch diafragma, maar een aparte ring voorop om het diafragma te sluiten.

Ivo
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:43:10 #99
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_19056955
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 00:44 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Leuk om mee te beginnen, maar ik adviseer toch echt geen minolta...mocht je fotografie ECHT leuk vinden, dan kan je beter je start maken met een canon of een nikon...en wel om de reden dat je een veel langer groeipad hebt en altijd je investeringen vanaf het begin kan gebruiken bij latere camera's.
Het groeipad bij Minolta gaat tot de Dynax 9, wat in elk opzicht de equivalent is van een Nikon F-100. Lijkt me voor de gemiddelde fotograaf ruim voldoende. Verder maakt Minolta naast de consumentenlenzen een aantal G-serie objectieven die zich zondermeer met de top van Canon en Nikon kunnen meten. Helaas ook in prijs overigens.

Dat van die investering klopt trouwens ook niet helemaal. Vriend van me heeft een F-100 en heeft net een D-100 gekocht. Z'n SB-28 flitser is NIET compatibel met de D-100 en mocht daarom een nieuwe kopen voor zo'n ¤400,- Nou is 400 Euri geen reden om een systeem links te laten liggen, maar Nikon heeft vaker gevallen waarin oudere spullen niet met nieuw werken of andersom. Denk aan de nieuwere lenzen zonder diafragma-ring, waarbij je het diafragma via de body moet instellen. Wanneer dat niet op je oudere body gaat, heb je dus een probleem.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_19095880
Even een vraagje tussendoor ik weet dat qua lenzen bij mamiya nieuw spul niet op oude body's kan. Is dat ook zo met de zoekers, of past de Fk402 (wordt gebruikt op de 645-E) ook op de de oudste van de familie (645). Een bemeterd prisma is wel makkelijk namelijk.
pi_19096162
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:57 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dat deden ze ietsies eerder, namelijk in 1974 (K2, KX, KM en het succesnummer, de K1000)

De K-vatting heeft wel wat wijzigingen ondergaan(KA-vatting voor programmaautomatiek en K-AF voor autofocus) maar is inderdaad net zo achterwaarts compatible als Nikon.

Kwalitatief doen de Takumar en Pentaxoptieken inderdaad niet onder voor Canon en Nikon (echt veel beter zijn ze ook niet), ze zijn echter bijzonder betaalbaar. Door de vele licenties die Pentax voor de K-vatting heeft gegeven zijn er ook van andere merken prima optieken te koop, tegenwoordig voor nog minder geld dan Pentax. Ook is een camera als een Petri GX1 (een voorvader van de Voigtlander Bessa meetzoekers ) prima op te tuigen met een setje Pentaxlenzen.

Ieder zen meug zeg ik maar, ik hou het bij mijn eos 5 en hassie 500c/m, wellicht dat ik ooit nog eens ga upgraden naar een eos 3, maar ik zie het nut er voorlopig niet van in...geen meerwaarde.

verder heb ik gewoon vroegah een eos 650 kunnen kopen voor goedkoop en ik heb daarmee voor mezelf de beste keus gemaakt vind ik zelf. Ik heb een paar keer geprobeerd met nikon, maar dat vind ik toch net effe teveel knoppies hebben, canon doet dat toch beter qua layout vinnik. Als ik bijv. kijk naar de F4...da's net een leopard tank...en de F5...een soort mixerpaneel, tov de eos1...dan merk ik gewoon een soort rust tov drukte tussen nikon en canon.

Minolta praat ik al helemaal niet over voor mijzelf als een optie...ik hoor of zie amper innovaties van minolta terwijl ze er ongetwijfeld zullen zijn, maar tja....ik denk altijd maar als je veel reclame maakt dan geloof je zelf ook in je product anders als wat je adverteert klote is, dan snij je jezelf alleen maar in de vingers. En voorlopig zie ik van canon en nikon de meeste reclame.

Plus mijn eigen ervaringen
pi_19096856
Er ooit aan gedacht dat bedrijven met meer omzet ook een groter reclamebudget hebben? Het is nl. vaak zo dat het reclamebudget zoveel % van de omzet is.

En Minolta staat juist te boek als heel innoverend met o.a. de eerste AF spiegelreflex en laatst nog de in body anti-shake functie. Maar goed...ik hoef jou niet te overtuigen maar ik hoop dat mensen die overwegen in het Minolta systeem te stappen zich niet laten tegenhouden door jouw anti minolta houding.
pi_19111747
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:55 schreef Fixers het volgende:
Even een vraagje tussendoor ik weet dat qua lenzen bij mamiya nieuw spul niet op oude body's kan. Is dat ook zo met de zoekers, of past de Fk402 (wordt gebruikt op de 645-E) ook op de de oudste van de familie (645). Een bemeterd prisma is wel makkelijk namelijk.
Brandende vraag....

op het web is de info nogal tegenstrijdig, volgens de een kan het wel, volgens de ander niet
pi_19112948
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:36 schreef Lortnoc het volgende:
Er ooit aan gedacht dat bedrijven met meer omzet ook een groter reclamebudget hebben? Het is nl. vaak zo dat het reclamebudget zoveel % van de omzet is.

En Minolta staat juist te boek als heel innoverend met o.a. de eerste AF spiegelreflex en laatst nog de in body anti-shake functie. Maar goed...ik hoef jou niet te overtuigen maar ik hoop dat mensen die overwegen in het Minolta systeem te stappen zich niet laten tegenhouden door jouw anti minolta houding.
nee ik lees gewoon de testen en zelfs de dynax 9 tov de eos 1 en F5 scoortie nog niet beter....nou was dat blad wel erg lovend over de F5, en terecht ook, maar dat een apparaat als de dynax 9..echt een wereldtoestel...het niet zover kan schoppen als de andere, zegt toch wel wat. Het ging over gebruikersvreindelijkheid en trackrecord...die's bij minolta gewoon minder lang als bij nikon of canon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')