Ieder zen meug zeg ik maar, ik hou het bij mijn eos 5 en hassie 500c/m, wellicht dat ik ooit nog eens ga upgraden naar een eos 3, maar ik zie het nut er voorlopig niet van in...geen meerwaarde.quote:Op zondag 9 mei 2004 23:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat deden ze ietsies eerder, namelijk in 1974 (K2, KX, KM en het succesnummer, de K1000)
De K-vatting heeft wel wat wijzigingen ondergaan(KA-vatting voor programmaautomatiek en K-AF voor autofocus) maar is inderdaad net zo achterwaarts compatible als Nikon.
Kwalitatief doen de Takumar en Pentaxoptieken inderdaad niet onder voor Canon en Nikon (echt veel beter zijn ze ook niet), ze zijn echter bijzonder betaalbaar. Door de vele licenties die Pentax voor de K-vatting heeft gegeven zijn er ook van andere merken prima optieken te koop, tegenwoordig voor nog minder geld dan Pentax. Ook is een camera als een Petri GX1 (een voorvader van de Voigtlander Bessa meetzoekers) prima op te tuigen met een setje Pentaxlenzen.
P-draadoptieken op een camera met bajonetvatting gebruiken is weliswaar technisch mogelijk, of je het zo graag moet willen kun je je afvragen. Het gebrek aan een automatisch diafragma maakt het werken bepaald niet aangenaam
Brandende vraag....quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:55 schreef Fixers het volgende:
Even een vraagje tussendoor ik weet dat qua lenzen bij mamiya nieuw spul niet op oude body's kan. Is dat ook zo met de zoekers, of past de Fk402 (wordt gebruikt op de 645-E) ook op de de oudste van de familie (645). Een bemeterd prisma is wel makkelijk namelijk.
nee ik lees gewoon de testen en zelfs de dynax 9 tov de eos 1 en F5 scoortie nog niet beter....nou was dat blad wel erg lovend over de F5, en terecht ook, maar dat een apparaat als de dynax 9..echt een wereldtoestel...het niet zover kan schoppen als de andere, zegt toch wel wat. Het ging over gebruikersvreindelijkheid en trackrecord...die's bij minolta gewoon minder lang als bij nikon of canon.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:36 schreef Lortnoc het volgende:
Er ooit aan gedacht dat bedrijven met meer omzet ook een groter reclamebudget hebben? Het is nl. vaak zo dat het reclamebudget zoveel % van de omzet is.
En Minolta staat juist te boek als heel innoverend met o.a. de eerste AF spiegelreflex en laatst nog de in body anti-shake functie. Maar goed...ik hoef jou niet te overtuigen maar ik hoop dat mensen die overwegen in het Minolta systeem te stappen zich niet laten tegenhouden door jouw anti minolta houding.
Da's nou juist bij Nikon weer eens geen probleem. Samen met Pentax zijn ze de enige die waarvan je de oudste bajonetspullen op de nieuwste reflexen kunt gebruikenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:43 schreef D-FENS het volgende:
Denk aan de nieuwere lenzen zonder diafragma-ring, waarbij je het diafragma via de body moet instellen. Wanneer dat niet op je oudere body gaat, heb je dus een probleem.
Ja zelf vond ik dit nu het positieve van de nikon camera, de diafragma ring,omdat je met de linker hand meestal de zoom functie van een lens bedient, kan je tevens makelijk de diafragma instellen, de sluitertijd volgt wel.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's nou juist bij Nikon weer eens geen probleem. Samen met Pentax zijn ze de enige die waarvan je de oudste bajonetspullen op de nieuwste reflexen kunt gebruiken. Alle andere merken hebben midden jaren80 de vatting vernieuwd ten koste van de diafragmaring.
Aangezien je al best wat Canon-gear hebt ligt een canon-oplossing voor de hand. Dat verhaal dat nikon en minolta beter verkrijgbaar zouden zijn op de tweedehandsmarkt is onzin (check marktplaats). Wat ik niet in je lijstje zie staan is een tweedehands EOS body, bijvoorbeeld een 500 of een 50. Is dat geen optie?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:07 schreef Hayk het volgende:
Iemand een idee hierover? Ik gebruik de camera vooral voor natuurfoto's (beestjes en plantjes) en stedenfoto's en dat soort grappen. Zo nu en dan een sportfotootje (roeisport, dus zo retehard gaat 't ook niet: een ultrasnelle autofocus is dus niet noodzakelijk)
Wat geld? Voor heel weinig geld kun je voor de Ricoh een aantal toplenzen aanschaffen. Ik zou zeker de Ricoh houden, wat je ook doet. Als je daar zo rond de 100-150 Euro in investeerd via bij ebay aangekochte lenzen, dan heb je een hele mooie camera. Of als belangrijkste camera als je graag klassiek fotografeert, of als camera voor erbij, voor die omstandigheden waar je je dure AF auto alles niet aan wilt wagen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:07 schreef Hayk het volgende:
*M'n vader' s antieke Ricoh singlex TLS overnemen met Meyer Oreston 50/1.8 & Makinon 28/2,8 & Pentacon 135/2,8 en simpel flitsertje.
In eerste instantie lag wat mij betreft voor de hand om een andere eos body te kiezen, totdat bleek dat er eigenlijk wel een stuk makkelijker aan minolta / nikonlenzen zou zijn te komen op de tweedehandsmarkt (arme student spreekt hier...).
Of is de Ricoh het waard om wat geld in te investeren voor wat leuke lenzen? Of... of... of...![]()
Jjjjja.... Dat ís wel een optie... Alleen die kosten (Voor zover beschikbaar) volgens mij nog meer dan een nieuwe 300... (bij Objectief / kamera-express / Konijnenbelt gekeken... en op Marktplaats)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef rique het volgende:
[..]
(...) tweedehands EOS body, bijvoorbeeld een 500 of een 50. Is dat geen optie?
Alles wat ooit voor p-draad is gebouwd past op de Ricoh, en daar zit heel wat fraais tussen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:37 schreef Hayk het volgende:
Heu... Voor zover het niet Nikon/Minolta/Canon/Pentax is ben ik een enorme no-no, dus euh...
{stomme--vraag-alert!}
In het kader van de uitbereidingsmogelijkheden...
Past elke -schroef-vatting-lens op die ricoh?????
Spaar je tranen ,voor 200 euro is zoveel moois te krijgen!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:40 schreef dnzl het volgende:
![]()
Mooie lijst met occassions, maar ik weet niet wat 'n goede/leuke/makkelijke/prutsbare camera is. Daarom vraag ik advies, welke camera dusquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Je kan eens kijken bij www.kamera-express.nl daar hebben ze een aardige occasion-afdeling... en verder sites... en www.vergelijk.nl kan je prijzen vergelijken... succes ermee!
Wat wil je !quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:05 schreef dnzl het volgende:
[..]
Mooie lijst met occassions, maar ik weet niet wat 'n goede/leuke/makkelijke/prutsbare camera is. Daarom vraag ik advies, welke camera dus
Kijk eens naar een Olympus Om-2 perfecte camera!quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:33 schreef dnzl het volgende:
Tsja, ik ben niet echt into SLR camera's. Maar basicly wil ik gewoon sluitertijd, dieptescherpte etc allemaal zelf in kunnen stellen enzo.
Juist!quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:36 schreef fotoloog het volgende:
[..]
supertekst
Ouwesok, bedankt voor je reply.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:38 schreef Ouwesok het volgende:tekst
quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:44 schreef dnzl het volgende:
[..]
Of iemand anders moet nog eens wat weten![]()
Heb 150 euro geboden (e-mail)quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:09 schreef the-O het volgende:
Bied 150 en je hebt een prachtig ding in huis. En die spotmeter werkt als een tierelier, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Dit is dus zo'n wat recentere OM2quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:06 schreef dnzl het volgende:
Is dit iets?
Qua prijs (Kitprijs met 28-80 obj) kan je hem het beste vergelijken met de 300V. Beide camera\'s bungelen qua kit zo tussen de 250 en de 300 euro.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:03 schreef -BoBo- het volgende:
Nog even een vraagje tussendoor: welke camera van canon staat ongeveer gelijk aan de nikon F75?
[offtopic] dwag wil je even kijken het topic over opleiding?
Als het een beetje goed verzorgd spul is, doet dit toch al snel 300 euro.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:37 schreef -BoBo- het volgende:
Hmm ben nu ook in onderhandeling over een canon EOS 300:
Canon EOS 300 body
Canon EF Lens 28-80mm f3.5-5.6
Canon EF Lens 80-200mm f4.5-5.6
UV-filter
Polaristatiefilter
Rolletje Kodak Gold 200
Twee batterijen
Nederlandstalige handleiding
Iemand die hier een goed prijsindicatie van kan geven (tweedehandsspullen)
Die 28-80 is gewoon de kitlens, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad qua lichtsterkte. Ik zit zelf nu ook te kijken naar een telezoom tot 200 of 300 mm en dan vind ik het objectief wat hier bijzit inderdaad te lichtzwak. Maar bij een losse aanschaf kijk je daar anders naar dan bij een aanschaf in een set waarbij de prijs misschien wel heel gunstig is. Als je deze set voor een nette prijs kan krijgen dan is er geen man overboord. Op het moment dat je verlangt naar een lichtsterker objectief dan heb je weer een mooi project om voor te sparen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:46 schreef -BoBo- het volgende:
hmm oke. Ik zit een beetje met de lichtsterkte. Het zijn niet echt hele lichtsterke lenzen maar ik ben nog best een beginnerling. Zou ik hiervan last ondervinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |