abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18208034
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:42 schreef tempelflower het volgende:
Ik heb besloten omdat ik verder de fotografie in wil om van minolta af te stappen en over te gaan naar Canon of Nikon.
Hele goeie keus !!! Ik vind minolta echt niks...dat komt o.a. door hun elektrische zoomlenzen een tijdje terug.
quote:
Canon ligt mij iets lekkerder in het oor dus ben gaan infomeren naar de camara's van canon.
Ik wil een semi- professionele camara -analoog; in deze tijd met digi camara's komt dit misschien een beetje vreemd over maar wil eerst met analoog beginnen omdat ik dit toch zeker wil blijven doen en omdat ik er dan lenzen langzaam bij kan kopen die ook op digitaal zouden passen zodat ik dadelijk een complete set heb.

ik heb al gekeken en interesse in:
eos 33
eos 30
eos 5

Waar zou jullie keuze naar uitgaan en waarvoor of misschien zeggen jullie wel ga voor "deze" camera; geen digitale want dat is de volgende stap.
Ik zou kiezen voor een EOS 5...niet alleen omdat ik hem heb (2 stuks zelfs gehad), maar ik wilde dus een SLR hebben die
EN snel was met focussen (zijn ze allemaal zo ongeveer, maar EOS 5 nèt iesjes sneller)
EN stil was (EOS 5 heeft geen tandwieltjes om de film door te spoelen)
EN snel was met terugspoelen (EOS 5 doet er nog geen tien seconden over voor 36 foto's)
EN de film bij het terugspoelen niet helemaal in de rol rolt (instellen bij custom functies.)
EN een ingebouwde flitser heeft
EN studiofitsers aankan met speciale socket
EN lekker in de hand lag qua formaat
EN niet te duur was

Na veel zoeken kwam ik toch uit op de EOS 5 dus...ik had daarvoor een T90, bijgenaamd "the tank" en die was echt ideaal...jammer dat het geen AF was...anders zou ik altijd blijven bij de t90.

Nadeel van de EOS 5 is, is dat je geen infrarood filmpjes kan gebruiken, want het spoelmechanisme werkt met infrarood. GRRR...

Trouwens de EOS 1 is ook een goeie optie hoor...tweedehands helemaal niet duur meer en gebouwd als een tank...een echte prof camera en werkt ook bij temperaturen ver onder nul...ik was een keertje op een ijsbaan met mijn EOS 5 en die weigerde dus vanwege de kou....
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_18224859
BEDANKT VOOR JE REACTIE, ik kan wel merken dat digi helemaal in is er worden op dit topic weinig reacties gegeven.

ja ik heb ze gezien die eos 1 een prachtige camera, maar voor mij gewoon te zwaar.

ik ga morgen kijken voor een eos 30 met een 28-200 ultrasonic.
ik hoop in mijn enthousiasme dat ik geen verkeerde keus maak.
Vrede, moet je niet buiten ,maar in je zelf zoeken.
Wie innerlijke rust heeft gevonden, grijpt naar niets en wijst ook niets af.
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:21:24 #55
35485 rique
with Canon, I can
pi_18225131
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:12 schreef tempelflower het volgende:
ik ga morgen kijken voor een eos 30 met een 28-200 ultrasonic.
ik hoop in mijn enthousiasme dat ik geen verkeerde keus maak.
Met de 3 camera's die je overweegt kan je geen slechte keuze maken, het zijn alledrie schitterende producten. De verschillen zijn dan ook niet denderend groot, vandaar dat je waarschijnlijk weinig reacties krijgt (ligt niet aan digitaal hoor). Zoals hassan al zei zijn het vooral persoonlijke dingetjes, ben je een IR-fan dan zal je eerder kiezen voor een tandwieltransport en zal de EOS 5 afvallen. Het is even prutsen met de ondelinge specificaties om voor jou persoonlijk de beste camera te selecteren.

Maar als je een van deze 3 kiest is een slechte keuze iig uitgesloten!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_18225340
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:42 schreef tempelflower het volgende:
even opnieuw.

...
Ik heb besloten omdat ik verder de fotografie in wil om van minolta af te stappen en over te gaan naar Canon of Nikon.
...

Leg eens uit. Volgens mij biedt Minolta mogelijkheden om zo ver in de fotografie te gaan als maar mogelijk is, minstens net zo ver als Canon en Nikon. Daarnaast biedt Minolta meer waar voor je geld, zeker ook op de 2e hands markt.

Als Canon je beter in de hand ligt is dat een goed argument maar Minolta afschrijven omdat je verder wil in de fotografie slaat nergens op. Zeker nu de Dynax 7 digitaal eraankomt, de dynax 7 was al een van de beste body's ooit gemaakt.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_18226960
Ik ben zelf een fervent Minoltagebruiker en kan momenteel nog geen reden ontdekken om over te stappen naar een ander merk anders dan ter voorbereiding op Digitaal SLR. (Op zeer korte termijn dan)
Minolta biedt alles wat voor canon en nikon ook wordt geboden (van cheap-ass lensen tot prof lensen) en heeft inmiddels een stevige reputatie opgebouwd. Het enige nadeel van minolta is dat ze nog geen digitale SLR-body hebben die compatible is met de huidige lenzen, maar dat zit er toch wel redelijk snel aan te komen.

Mijn advies zou zijn:
Koop een Minolta Dynax 7 (€ 499 bij de mediamarkt, no offence) of een tweedehands minolta via de bekende wegen. Dan kun je eind dit jaar of begin volgend jaar over naar digitaal SLR met als voordeel dat je niet hoeft te investeren in nieuwe lenzen en je puur kunt richten op de body. (er vanuitgaande dat je momenteel Minolta AF hebt)

Ik ben zelf ook met bovenstaande doende geweest en heb voor mezelf besloten om te wacht op de Dynax 7 digital en ben momenteel bezig een Dynax 7Xi te kopen met een snelle 70-300 lens. (verwachte prijs €199)
Dan kunnen aan het einde van het jaar de filmdynaxen weg en komt er een digitale. (uiteraard blijft het Minolta MD zwikkie wel in mijn bezit)

Tis maar een idee....
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
pi_18236472
Ik begrijp al jullie reacties waarschijnlijk gooi ik ook een grote knuppel in het hoenderhok maar ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt ik zal proberen uit te leggen waarom:

Ik kreeg van een medecursist een canon 300 v in handen dit toestel lag gelijk lekker en vond de scherpstelpunten fantastisch begon te twijfelen en te kijken wat de 2e hands markt aanbied en het valt mij op dat canon op de 2e hands markt wel heel veel keus bied, naar wat info spreekt de eos 30 me heel erg aan (ga hem morgen uitproberen), natuurlijk heb ik een dslr in het vooruitzicht en mijn mening ik vind dat minolta erg lang op zich heeft laten wachten een nieuwe is voor mij niet te betalen dus voordat er een 2e hansje op de markt komt voor een leuk prijsje ben ik misschien 2 jaar verder; terwijl als je nu kijkt er al canons dslr's 2e hands worden aangeboden.

Minolta zal na mijn inziens dan toch achter blijven lopen en dan heb ik het niet over de kwaliteit.

En dit is ook een mening van mij kijk eens om je heen naar de professionele fotografen in mijn buurt zijn er toch heeeel veel die canon of nikon gebruiken dit zal toch niet voor niets zijn btw dit is mijn ervaring
pi_18236790
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:54 schreef tempelflower het volgende:
Ik begrijp al jullie reacties waarschijnlijk gooi ik ook een grote knuppel in het hoenderhok maar ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt ik zal proberen uit te leggen waarom:

Ik kreeg van een medecursist een canon 300 v in handen dit toestel lag gelijk lekker en vond de scherpstelpunten fantastisch begon te twijfelen en te kijken wat de 2e hands markt aanbied en het valt mij op dat canon op de 2e hands markt wel heel veel keus bied, naar wat info spreekt de eos 30 me heel erg aan (ga hem morgen uitproberen), natuurlijk heb ik een dslr in het vooruitzicht en mijn mening ik vind dat minolta erg lang op zich heeft laten wachten een nieuwe is voor mij niet te betalen dus voordat er een 2e hansje op de markt komt voor een leuk prijsje ben ik misschien 2 jaar verder; terwijl als je nu kijkt er al canons dslr's 2e hands worden aangeboden.
Licht is niet altijd een pluspunt hoor...licht betekent vooral sneller trillingen...de eos 1 heeft dat dus niet...gebouwd als een huis en lekker zwaar. EOS 5 is daarintegen vooral van plastic maar nog steeds goed gewicht.

MAAR je zegt te kijken naar een EOS 300v?? Da;s een HEEL goeie ...ik heb em ook effe in de handen gehad een tijdje terug en die's echt heel klein en heeft alle moderne snufjes die je maar nodig zou kunnen hebben.

De prijs is ook heel erg goed...ook in de 2ehands markt....dus ik zou die ook adviseren....
quote:
Minolta zal na mijn inziens dan toch achter blijven lopen en dan heb ik het niet over de kwaliteit.

En dit is ook een mening van mij kijk eens om je heen naar de professionele fotografen in mijn buurt zijn er toch heeeel veel die canon of nikon gebruiken dit zal toch niet voor niets zijn btw dit is mijn ervaring
Dat vind ik ook, en da's wellicht ook dikke onzin, maar toch heb ik niks met Minolta. Ik heb het idee dat ze willen meedoen met de "grote jongens" door camer'as zoals dynax 7 te maken enzo, maar toch komen de meeste innovaties en profi camer'as van nikon en canon vandaan.

Nou is meer fps of dat soort dingen ook niet echt een pluspunt, maar het geeft wel aan dat ze ook die markt heel serieus nemen.

Zelf ben ik canon adept, waarom? Hele simpele layout terwijl nikon bij mij vaak heel technisch en high tech overkomt...canon heeft dat ook wel, maar draagt het niet zo uit.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 april 2004 @ 00:14:59 #60
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18236937
Op zich is het kopje handligging het beste criterium om een camera op uit te zoeken . Je kunt er daarbij vanuit gaan dat er al sinds jaren geen slechte camera is gebouwd en de meeste merken dus technisch vrijwel gelijkwaardige produkten leveren, zowel de camera's zelf als de optiek.
Het kan dan inderdaad gebeuren dat een merk jou iets minder ligt. Voor mijzelf geldt ook dat Minolta, hoewel ze hun eerste slechte camera nog moeten maken, mij niet in gedachten heeft gehad bij het ontwerpen van camera's. Ik wen er op de een of andere manier niet aan.en met Pentax heb ik hetzelfde, beregoed spul, alleen niet voor Ouwesok gemaakt

Minder gelukkig vind ik het argument dat 'pro's ermee werken' . Dat garandeert namelijk helemaal niets. De meeste professionele automobilisten (taxichauffeurs) rijden een Mercedes en ik heb het nog nooit als argument gehoord om dan ook maar een Mercedes te kopen.

Waar je uiterst voorzichtig mee moet zijn is het uitsluiten van een camera vanwege een feature dat slechts voor een handjevol fotografen een issue is. Je kunt een EOS5 links laten liggen omdat er geen IR-film in kan, maar stel je voor dat je over vijf jaar nog nooit een IR-film hebt aangeraakt. Dan heb je jezelf een ontzettend fijne snelle en vooral veelzijdige camera ontzegd. Probeer dus goed in te schatten wat je allemaal met het ding van plan bent en op welke termijn.

Met het handliggingsverhaal ben je dus op de beste weg, en wanneer Canon daarin de winnaar is dan kun je inderdaad zoals al eerder gezegd er geen miskoop meer aan doen, welke je ook neemt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_18239482
[quote]Op woensdag 7 april 2004 00:08 schreef hassanjassan het volgende:

MAAR je zegt te kijken naar een EOS 300v?? Da;s een HEEL goeie ...ik heb em ook effe in de handen gehad een tijdje terug en die's echt heel klein en heeft alle moderne snufjes die je maar nodig zou kunnen hebben.

sorry je hebt het iets verkeerd begrepen het idee is begonnen met een 300v toen ik verder ben gaan informeren sprak en voelde de eos 30 me heel erg aan.
ik wil nu graag een camara kopen waar ik toch wel een langere tijd mee kan doen en niet heel de tijd het gevoel hebben dat ik meer wil.

wat betreft mijn fotografie: ja ik vind alles wel top om te fotograferen als ik maar kan klikken;
maar reportages vind ik toch wel er bovenuit springen.
maar ir ik denk niet dat ik dat ooit zal gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door tempelflower op 07-04-2004 08:52:29 ]
pi_18262557
ik wil jullie even iets vertellen:

jipppppie ik ben de trotse eigenaar van een canon eos 30 met een ultrasonic 28-200 lens
het ding is zo lekker

hij voelt al heel vertrouwd aan,
alles wat de camara bezit spreekt me heel erg aan in het woord van dat ik het ook allemaal zou kunnen gebruiken.

er zitten zoveel snufjes op maar tevens ook heel gebruiks vriendelijk, hij ligt heerlijk in de hand en de zwaarte valt eigenlijk best wel mee ook met zo'n lens.

ik weet nu al mijn man heeft vanaf vandaag een concurrent!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 april 2004 @ 23:31:17 #63
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18262770
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:22 schreef tempelflower het volgende:
ik wil jullie even iets vertellen:

jipppppie ik ben de trotse eigenaar van een canon eos 30 met een ultrasonic 28-200 lens
het ding is zo lekker

hij voelt al heel vertrouwd aan,
alles wat de camara bezit spreekt me heel erg aan in het woord van dat ik het ook allemaal zou kunnen gebruiken.

er zitten zoveel snufjes op maar tevens ook heel gebruiks vriendelijk, hij ligt heerlijk in de hand en de zwaarte valt eigenlijk best wel mee ook met zo'n lens.

ik weet nu al mijn man heeft vanaf vandaag een concurrent!
Feli

Ik had alleen voor een andere lenzensetup gekozen voor serieuze fotografie. Bij de 28-200mm-zoom heb je te maken met een aantal optische compromissen ten behoeve van het 'gemak'. Die compromissen betaal je met optische kwaliteit.

Wil overigens niet zeggen dat je verkeerd gekozen hebt, je kunt met dit objectief zo ongeveer alle situaties aan en je leert precies waar je bij een eventuele vervolgaanschaf de accenten moet leggen, en of je het dan meer aan de groothoek- of aan de telekant moet zoeken.
pi_18264652
Ik wou je net de EOS 30/33 gaan aanraden, maar ik ben al te laat zie ik
Gefeliciteerd, een erg fijne camera met voldoende doorgroeimogelijkheden!
Ik ben het wel ernstig eens met ouwesok voor wat betreft de lenskeuze: liever een lens met minder compromissen (= kleinere zoomfactor) dan een 7x zoom. Grote aanrader: de Canon 50 mm f/1.8 MKII: kost letterlijk geen drol, lichtsterk, je leert creatief "framen", en zorgt voor erg scherpe platen. Ook erg goed geschikt voor portretten als je over gaat op een DSLR.
pi_18265209
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:31 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Feli

Ik had alleen voor een andere lenzensetup gekozen voor serieuze fotografie. Bij de 28-200mm-zoom heb je te maken met een aantal optische compromissen ten behoeve van het 'gemak'. Die compromissen betaal je met optische kwaliteit.

Wil overigens niet zeggen dat je verkeerd gekozen hebt, je kunt met dit objectief zo ongeveer alle situaties aan en je leert precies waar je bij een eventuele vervolgaanschaf de accenten moet leggen, en of je het dan meer aan de groothoek- of aan de telekant moet zoeken.
Daar ben ik het niet mee eens in het algemeen. In dit specifieke geval echter vind ik het een goeie keus, zoals OS al zegt. Ik had vroeger ook zo'n lens, maar ik baalde ervan da dat ding zo traag was in focussen, lomp in grootte (nu niet meer geloof ik) en een hele grote minimale afstand nodig had. Ik heb een 70-300 lens gehad daarna en die heb ik ook zelden gebruikt. Nu heb ik een 28-105 en die gebruik ik heel veel. Daarnaast ook nog een 19-35 lens en die is samen met die andere mijn standaard uitrusting. Liefst wil ik die 28-135mm IS lens, maar effe nog wat muntjes sparen he...

Je kan nu iig rustig voor jezelf uitmaken welk bereik voor jouw interesse het meest gebruikt is en dan kan er zo een andere lens meer in dat bereik aangeschaft worden, met betere optische kwaliteiten en andere zaken die je belangrijk zou vinden.

Maar goeie keus ook hoor EOS 30 is helemaal geen misser !!
pi_18268668
BEDANKT voor al jullie reacties, ik vind het een pluim waard zoals jullie reageren.

ik was op de hoogte dat de lens van iets mindere kwaliteit maar ik vind het grote bereik ook wel fijn voor een 1e lens.
b.v de 24-85 of een 28-105 waren beter maar dan houdt het zo gauw op.
om weer 2 lenzen te kopen vond ik een beetje te ver gaan want ik wil toch ook wel een grote zoom.

ik gan nu langzaam kijken naar een paar goeie 2e hands lensjes ik wil zeker nog een 50 mm 1.8, even wachten tot de goeie prijs voor bijkomt.

maar wat ik echt eerst nodig heb is een flitser dus we gaan weer langzaam op zoek want de paarcentjes zijn nu op :'(

ik wil jullie zeker nogmaals bedanken voor de reacties!

ik heb een 30, ik heb een 30, en ik ben zo blij
pi_18268772
o ja heeft er iemand toevallig een 420 ex flitser of een metz 44 af3c voor een leuk prijsje
een zonnekap 2e hands zou ook niet gek zijn.

(eventjes of topic)
pi_18288702
Templeflower: op http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5977 wordt een SIGMA EF 500 DG SUPER aangeboden (sjiek ding! houdt het midden tussen een 420 EX en een 550 EX). Biedprijs is tot nu toe E 175,- Is dit misschien wat? Op marktplaats.nl is vast ook wel wat van je gading te vinden.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:35:27 #69
72188 Doerie
-------------------
pi_18289018
Hoi luitjes ,

Eergisteren ben ik erachter gekomen dat mijn opa mij iets geks heeft achter gelaten . Een FOTOCAMERA!! .. alles leuk en aardig, maar ik ben totaal niet bekend met fotografie . Kunnen jullie mij nou vertellen wat voor camera ik heb en voor hoeveel ik hem eventueel kan verkopen (aangezien ik er toch niets mee ga doen ) ?

Nikon F90
Nikon AF Nikkor 28-70mm
Nikon Speedlight SB-25

Dank je wel opa..
Die Geschichte is in Wahreit die Wissenschaft der Pietät
pi_18297634
tempelflower: feli met je nieuwe camera!

Doeri: Die 28-70, is dat een AFS? Zo ja, zonde dat je de spullen wegdoet, het is namelijk een ERG goede combi.

Kun je voor mij eens kijken wat er allemaal op die lens staat?
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:42:36 #71
72188 Doerie
-------------------
pi_18304818
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef dawg het volgende:
tempelflower: feli met je nieuwe camera!

Doeri: Die 28-70, is dat een AFS? Zo ja, zonde dat je de spullen wegdoet, het is namelijk een ERG goede combi.

Kun je voor mij eens kijken wat er allemaal op die lens staat?
Hoi !

Ik weet helaas niet was AFS betekent Maar ik heb wel ff gekeken wat er op de lens staat, en dat is de volgende (als ik niks ben vergeten):
AF Nikkor 28-70 mm 1:3,5-4,5 D en tja...verder staan er een boel cijfertjes
Die Geschichte is in Wahreit die Wissenschaft der Pietät
pi_18305810
Ah, ok. Niet de lens die ik in gedachte had. Bedankt dat je even gekeken hebt.
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:20:37 #73
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_18322391
Heyz.. ff een vraagje over z/w fotografie.

Afgelopen week heb ik zowel de Nikon f75 en de Minolta Dynax 5 in mijn handen gehad in de fotospeciaalzaak. Mijn voorkeur -voordat ik die zaak instapte- ging duidelijk naar de Minolta. Toen ik beide camera's in mijn handen gehad had, ging mijn voorkeur echter uit naar de Nikon omdat die in mijn ogen net iets beter in mijn handen lag en ook iets fijner voor mij aanvoelde.

Nu ben ik echter van plan ook te gaan werken met z/w fotografie. Bij de Nikon kan je alleen handmatig niet de ISO waardes instellen van de film. I.v.m. de belichting bij z/w fotografie lijkt me dit niet handig of valt het in de praktijk wel mee?
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:36:32 #74
35485 rique
with Canon, I can
pi_18322764
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef White_Wolf het volgende:
Heyz.. ff een vraagje over z/w fotografie.

Afgelopen week heb ik zowel de Nikon f75 en de Minolta Dynax 5 in mijn handen gehad in de fotospeciaalzaak. Mijn voorkeur -voordat ik die zaak instapte- ging duidelijk naar de Minolta. Toen ik beide camera's in mijn handen gehad had, ging mijn voorkeur echter uit naar de Nikon omdat die in mijn ogen net iets beter in mijn handen lag en ook iets fijner voor mij aanvoelde.

Nu ben ik echter van plan ook te gaan werken met z/w fotografie. Bij de Nikon kan je alleen handmatig niet de ISO waardes instellen van de film. I.v.m. de belichting bij z/w fotografie lijkt me dit niet handig of valt het in de praktijk wel mee?
Als je films gebruikt met DX code dan weet de Nikon welke film er in ligt. Je kan dan eventueel handmatig over- of onderbelichten als je wat aan het experimenteren bent. Als er geen DX code op de film staat dan kiest de camera automatisch ISO 100.

Het gevoel dat je bij een camera hebt is wat mij betreft het belangrijkste. het zijn allebei topcamera's en dan zou ik in jou geval kiezen voor de Nikon. Ik denk dat je de camera wat vaker zal gebruiken dan alleen op vakantie en dan is het toch wel lekker als je een camera hebt die op een natuurlijke manier in je handen ligt. Voor mij geldt dit voor Canon, ik wil echt niets anders meer. Voor jou zou dit Nikon kunnen zijn. Raar trouwens dat je de ISO niet handmatig kan instellen. Ik geloofde je niet maar het staat inderdaad in de brochure, vreemde zaak... Maar niet iets waar ik persoonlijk over zou vallen, je kan altijd nog handmatig over- en onderbelichten tot 2 stops dus er zit wel wat spelingsruimte in de camera.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 april 2004 @ 21:26:59 #75
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18330384
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef White_Wolf het volgende:
Bij de Nikon kan je alleen handmatig niet de ISO waardes instellen van de film. I.v.m. de belichting bij z/w fotografie lijkt me dit niet handig of valt het in de praktijk wel mee?
Van het niet handmatig kunnen instellen van de gevoeligheid heb je alleen last wanneer je patronen zonder DX-code gebruikt. Dat is inmiddels alleen nog het geval wanneer je met zgn meterwaar werkt, van die lange rollen film die je zelf met een handig apparaatje in de speciale herbruikbare patronen spoelt (raakte erg in zwang toen de zwartwitfilms na de grote zilvercrisis overnight drie keer zo duur werden). Voor die patronen zijn er overigens ook weer stickertjes te koop met een DX-codering voor verschillende gevoeligheden.

Gebruik je gewone films dan lijkt het me allemaal probleemloos, films zonder DX zijn er zoals gezegd niet meer, correcties kun je gewoon met de belichtingscorrectie van de camera uitvoeren (en als het allemaal heel gek moet kun je ook handmatig je belichting instellen en heb je met de hele filmgevoeligheid maar weinig te maken)
  zondag 11 april 2004 @ 12:19:30 #76
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_18341921
Ok, thx voor jullie reacties.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:34:24 #77
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18790353
M'n moeder heeft dus al tijden een Minolta XG1 in de kast liggen waar ze nu niet veel meer mee doet. Er zit een 45 mm 1:2 MD ROKKOR lens op. Nu weet ik dat het best een oud ding is, maar hoe goed is tie nou eigenlijk? En hoe is de lens en vekrijgbaarheid van andere lenzen?

BVD
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:41:17 #78
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_18790477
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:34 schreef thiamat het volgende:
M'n moeder heeft dus al tijden een Minolta XG1 in de kast liggen waar ze nu niet veel meer mee doet. Er zit een 45 mm 1:2 MD ROKKOR lens op. Nu weet ik dat het best een oud ding is, maar hoe goed is tie nou eigenlijk? En hoe is de lens en vekrijgbaarheid van andere lenzen?

[afbeelding]

BVD
Dit is echt nog een klassieker van Minolta!
Degelijk,betrouwbaar,kortom een prima camera, in al die jaren dat ik in de fotohandel heb mogen staan is dit type uiterst betrouwbaar gebleken,wees er zuinig op!
-edit-
Objectieven voor deze camera zijn echt voor weinig te krijgen op diverse veilingsite's, en probeer je locale fotoboer eens
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')