Hele goeie keus !!! Ik vind minolta echt niks...dat komt o.a. door hun elektrische zoomlenzen een tijdje terug.quote:Op maandag 5 april 2004 10:42 schreef tempelflower het volgende:
Ik heb besloten omdat ik verder de fotografie in wil om van minolta af te stappen en over te gaan naar Canon of Nikon.
Ik zou kiezen voor een EOS 5...niet alleen omdat ik hem heb (2 stuks zelfs gehad), maar ik wilde dus een SLR hebben diequote:Canon ligt mij iets lekkerder in het oor dus ben gaan infomeren naar de camara's van canon.
Ik wil een semi- professionele camara -analoog; in deze tijd met digi camara's komt dit misschien een beetje vreemd over maar wil eerst met analoog beginnen omdat ik dit toch zeker wil blijven doen en omdat ik er dan lenzen langzaam bij kan kopen die ook op digitaal zouden passen zodat ik dadelijk een complete set heb.
ik heb al gekeken en interesse in:
eos 33
eos 30
eos 5
Waar zou jullie keuze naar uitgaan en waarvoor of misschien zeggen jullie wel ga voor "deze" camera; geen digitale want dat is de volgende stap.
Met de 3 camera's die je overweegt kan je geen slechte keuze maken, het zijn alledrie schitterende producten. De verschillen zijn dan ook niet denderend groot, vandaar dat je waarschijnlijk weinig reacties krijgt (ligt niet aan digitaal hoor). Zoals hassan al zei zijn het vooral persoonlijke dingetjes, ben je een IR-fan dan zal je eerder kiezen voor een tandwieltransport en zal de EOS 5 afvallen. Het is even prutsen met de ondelinge specificaties om voor jou persoonlijk de beste camera te selecteren.quote:Op dinsdag 6 april 2004 17:12 schreef tempelflower het volgende:
ik ga morgen kijken voor een eos 30 met een 28-200 ultrasonic.
ik hoop in mijn enthousiasme dat ik geen verkeerde keus maak.
quote:Op maandag 5 april 2004 10:42 schreef tempelflower het volgende:
even opnieuw.
...
Ik heb besloten omdat ik verder de fotografie in wil om van minolta af te stappen en over te gaan naar Canon of Nikon.
...
Licht is niet altijd een pluspunt hoor...licht betekent vooral sneller trillingen...de eos 1 heeft dat dus niet...gebouwd als een huis en lekker zwaar. EOS 5 is daarintegen vooral van plastic maar nog steeds goed gewicht.quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:54 schreef tempelflower het volgende:
Ik begrijp al jullie reacties waarschijnlijk gooi ik ook een grote knuppel in het hoenderhok maar ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt ik zal proberen uit te leggen waarom:
Ik kreeg van een medecursist een canon 300 v in handen dit toestel lag gelijk lekker en vond de scherpstelpunten fantastisch begon te twijfelen en te kijken wat de 2e hands markt aanbied en het valt mij op dat canon op de 2e hands markt wel heel veel keus bied, naar wat info spreekt de eos 30 me heel erg aan (ga hem morgen uitproberen), natuurlijk heb ik een dslr in het vooruitzicht en mijn mening ik vind dat minolta erg lang op zich heeft laten wachten een nieuwe is voor mij niet te betalen dus voordat er een 2e hansje op de markt komt voor een leuk prijsje ben ik misschien 2 jaar verder; terwijl als je nu kijkt er al canons dslr's 2e hands worden aangeboden.
Dat vind ik ook, en da's wellicht ook dikke onzin, maar toch heb ik niks met Minolta. Ik heb het idee dat ze willen meedoen met de "grote jongens" door camer'as zoals dynax 7 te maken enzo, maar toch komen de meeste innovaties en profi camer'as van nikon en canon vandaan.quote:Minolta zal na mijn inziens dan toch achter blijven lopen en dan heb ik het niet over de kwaliteit.
En dit is ook een mening van mij kijk eens om je heen naar de professionele fotografen in mijn buurt zijn er toch heeeel veel die canon of nikon gebruiken dit zal toch niet voor niets zijn btw dit is mijn ervaring
Feliquote:Op woensdag 7 april 2004 23:22 schreef tempelflower het volgende:
ik wil jullie even iets vertellen:
jipppppie ik ben de trotse eigenaar van een canon eos 30 met een ultrasonic 28-200 lens
het ding is zo lekker
hij voelt al heel vertrouwd aan,
alles wat de camara bezit spreekt me heel erg aan in het woord van dat ik het ook allemaal zou kunnen gebruiken.
er zitten zoveel snufjes op maar tevens ook heel gebruiks vriendelijk, hij ligt heerlijk in de hand en de zwaarte valt eigenlijk best wel mee ook met zo'n lens.
ik weet nu al mijn man heeft vanaf vandaag een concurrent!![]()
Daar ben ik het niet mee eens in het algemeen. In dit specifieke geval echter vind ik het een goeie keus, zoals OS al zegt. Ik had vroeger ook zo'n lens, maar ik baalde ervan da dat ding zo traag was in focussen, lomp in grootte (nu niet meer geloof ik) en een hele grote minimale afstand nodig had. Ik heb een 70-300 lens gehad daarna en die heb ik ook zelden gebruikt. Nu heb ik een 28-105 en die gebruik ik heel veel. Daarnaast ook nog een 19-35 lens en die is samen met die andere mijn standaard uitrusting. Liefst wil ik die 28-135mm IS lens, maar effe nog wat muntjes sparen he...quote:Op woensdag 7 april 2004 23:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Feli
Ik had alleen voor een andere lenzensetup gekozen voor serieuze fotografie. Bij de 28-200mm-zoom heb je te maken met een aantal optische compromissen ten behoeve van het 'gemak'. Die compromissen betaal je met optische kwaliteit.
Wil overigens niet zeggen dat je verkeerd gekozen hebt, je kunt met dit objectief zo ongeveer alle situaties aan en je leert precies waar je bij een eventuele vervolgaanschaf de accenten moet leggen, en of je het dan meer aan de groothoek- of aan de telekant moet zoeken.
Hoi !quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef dawg het volgende:
tempelflower: feli met je nieuwe camera!
Doeri: Die 28-70, is dat een AFS? Zo ja, zonde dat je de spullen wegdoet, het is namelijk een ERG goede combi.
Kun je voor mij eens kijken wat er allemaal op die lens staat?![]()
Als je films gebruikt met DX code dan weet de Nikon welke film er in ligt. Je kan dan eventueel handmatig over- of onderbelichten als je wat aan het experimenteren bent. Als er geen DX code op de film staat dan kiest de camera automatisch ISO 100.quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef White_Wolf het volgende:
Heyz.. ff een vraagje over z/w fotografie.
Afgelopen week heb ik zowel de Nikon f75 en de Minolta Dynax 5 in mijn handen gehad in de fotospeciaalzaak. Mijn voorkeur -voordat ik die zaak instapte- ging duidelijk naar de Minolta. Toen ik beide camera's in mijn handen gehad had, ging mijn voorkeur echter uit naar de Nikon omdat die in mijn ogen net iets beter in mijn handen lag en ook iets fijner voor mij aanvoelde.
Nu ben ik echter van plan ook te gaan werken met z/w fotografie. Bij de Nikon kan je alleen handmatig niet de ISO waardes instellen van de film. I.v.m. de belichting bij z/w fotografie lijkt me dit niet handig of valt het in de praktijk wel mee?
Van het niet handmatig kunnen instellen van de gevoeligheid heb je alleen last wanneer je patronen zonder DX-code gebruikt. Dat is inmiddels alleen nog het geval wanneer je met zgn meterwaar werkt, van die lange rollen film die je zelf met een handig apparaatje in de speciale herbruikbare patronen spoelt (raakte erg in zwang toen de zwartwitfilms na de grote zilvercrisis overnight drie keer zo duur werden). Voor die patronen zijn er overigens ook weer stickertjes te koop met een DX-codering voor verschillende gevoeligheden.quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef White_Wolf het volgende:
Bij de Nikon kan je alleen handmatig niet de ISO waardes instellen van de film. I.v.m. de belichting bij z/w fotografie lijkt me dit niet handig of valt het in de praktijk wel mee?
Dit is echt nog een klassieker van Minolta!quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:34 schreef thiamat het volgende:
M'n moeder heeft dus al tijden een Minolta XG1 in de kast liggen waar ze nu niet veel meer mee doet. Er zit een 45 mm 1:2 MD ROKKOR lens op. Nu weet ik dat het best een oud ding is, maar hoe goed is tie nou eigenlijk? En hoe is de lens en vekrijgbaarheid van andere lenzen?
[afbeelding]
BVD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |