http://www.imdb.com/title/tt0346336/
quote:Dus, leuke film, alleen hij is in twee delen. Toen ik net bij het filmmusseum stond kon ik om 9 uur alleen deel 2 kijken
"La Meglio Gioventł" vertelt het verhaal van een Italiaanse familie van het einde van de jaren zestig tot nu. Het verhaal focust op 2 broers : Nicola en Matteo. In het begin delen zij dezelfde dromen, lectuur, vriendschappen tot op het moment zij Giorgia ontmoeten, een jong meisje dat lijdt aan psychische stoornissen. Hun toekomst neemt noodgedwongen een andere wending. Nicola beslist psychiater te worden, Matteo geeft zijn studies op en meldt zich bij de politie aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-02-2004 19:16]
Edit: ik heb het zelf maar even gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-02-2004 19:17]
quote:Hij is oorspronkelijk als miniserie opgenomen voor de Italiaanse televisie. RaiUno wou hem echter niet uitzenden, dus is bestloten hem tot film te hermonteren en als zodanig op verschillende filmfestivals te laten draaien. Dit met groot succes dus
Op woensdag 11 februari 2004 18:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
In Vlaanderen werd die door verschillende "kenners" (filmcritici dus) uitgeroepen tot film van het jaar, al is het me niet echt duidelijk of het nu een film of een mini-serie is
quote:Met de hoogste score allertijden.
Op woensdag 11 februari 2004 18:56 schreef Gorro het volgende:
Deze film heeft overigens de publieksprijs op het Internationaal Film Festival Rotterdam gewonnnen. Ben erg benieuwd.
Ik heb vrijkaartjes
, binnenkort maar eens 2 avondjes vrij maken dus.
quote:Je had het natuurlijk ook even zelf kunnen posten zonder aan mijn post te gaan zitten. Maarja, ik had haast en kon even geen nederlandse tekst vinden.
Op woensdag 11 februari 2004 18:55 schreef Gorro het volgende:
Zou je even een Nederlandse of desnoods Engelse samenvatting erbij kunnen zetten? Hier hebben we natuurlijk helemaal niets aan.Edit: ik heb het zelf maar even gedaan.
Wel lastig die twee delen, deel 1 begint hier steeds om half 6 en dat is toch wel de slechtste tijd om een film van 3 uur te beginnen.
Mooi en ontroerend!
Geen high art, en soms onbeschaamd sentimenteel, maar een film die je niet onberoerd zal laten, of je moet een hele cynische klootzak zijn. En een film die nog lang blijft hangen - maar dat kan ook komen doordat je er nou eenmaal veel tijd in moet steken.
Absolute aanrader!
Het eerste deel vond ik wel iets sterker dan het tweede, maar ook deel 2 blijft zeker de moeite waard.quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:19 schreef Sokolsky het volgende:
Ik had hele hoge verwachtingen, maar die zijn meer dan waargemaakt. Prachtige en meeslepende film. Maar nu moet ik weer een week wachten...
Dat vond ik ook. Met name het einde van deel 2 wordt nogal wisselend ontvangen. Voor sommige mensen (zoals mij) duurt het wat lang, voor anderen is dat juist de kroon op de film. Nou ja, misschien scheelt het ook per leeftijd. Ik herken gewoon meer in de Nicola en Matteo uit deel 1.quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het eerste deel vond ik wel iets sterker dan het tweede, maar ook deel 2 blijft zeker de moeite waard.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |