1) kun je beter op electrische gitaar leren spelen of op een acoustische?
2) wat is een goede startersgitaar?
3) kun je het jezelf aanleren of moet ik ook nog lessen gaan nemen?
4) zijn er nog andere dingen die erbij komen kijken?
Ik heb dus echt geen flauw idee hoe het moet!
Maar het is wel supercool
En akoustisch lijkt me logisch.
Denk er niet te gemakkelijk over.
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:21 schreef RigorMortis het volgende:
En ik heb een aantal kleine vragen.1) kun je beter op electrische gitaar leren spelen of op een acoustische?
Geen idee, lijkt me dat dat meer afhangt van je eigen muzieksmaak2) wat is een goede startersgitaar?
eentje die binnen je budget valt3) kun je het jezelf aanleren of moet ik ook nog lessen gaan nemen?
ja, kan hoeft niet4) zijn er nog andere dingen die erbij komen kijken?
jaIk heb dus echt geen flauw idee hoe het moet!
dat blijkt...Maar het is wel supercool
Weet iemand dan misschien waar ik een goedkope elektr. gitaar kan kopen in A'dam? Help dan toch!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-02-2004 18:54]
quote:Succes!
En ik heb een aantal kleine vragen.1) kun je beter op electrische gitaar leren spelen of op een acoustische?
De algemene opinie is akoestisch, maar volgens mij maakt het niet uit en moet je gewoon doen wat je het beste vindt.2) wat is een goede startersgitaar?
Qua akoestisch is er heel veel te krijgen voor een relatief lage prijs. Wat elektrisch betreft (duurder, mede dankzij dat er dan ook een versterkertje moet komen), zou je kunnen beginnen met een Squier of Epiphone. Ook andere fabrikanten hebben starterssetjes (incl. oefenversterkertje) te koop.3) kun je het jezelf aanleren of moet ik ook nog lessen gaan nemen? Je kan het jezelf wel aanleren, maar les is toch altijd nèt ff beter, want dan heb je immers wat om dingen aan te vragen, en je leraar/lerares kan je bepaalde dingen voordoen/
4) zijn er nog andere dingen die erbij komen kijken? Oefenen en geld, het is nl. opzich een vrij dure hobby
Ik heb dus echt geen flauw idee hoe het moet! Komt vanzelf!
Maar het is wel supercool
Is het ook
Bij het leren van zowel de praktijk als de theorie heb ik veel gehad aan deze site: http://www.guitarnoise.com/easy.php
Zelf speel ik zowel acoustisch als elektrisch, maar het maakt IMO niet zo erg veel uit. Als ik jou was zou ik mijn kezue dus baseren op muzieksmaak.
Het is ook erg belangrijk dat je een stem-apparaatje koopt Ik kan nu mijn gitaar redelijk goed op mijn gehoor stemmen, maar dat kun je als je net begint totaal niet en het is heel belangrijk dat je gitaar altijd goed gestemd is.
-ik ken geen merken, maar daar hoef je ook niet op af te stappen. Er zijn genoeg goedkope modellen waar een prima geluid uit te halen valt.
Koop liever niet nieuw, dit in geval dat het uiteindelijk niet de hobby is die je wilde gaan blijven doen en dan zit je met een duur instrument die je voor de helft weer gaat doorverkopen, koop anders eerst een occasion. Mocht je later het gitaarspelen beter beheersen kun je altijd een betere en duurdere erbij nemen.
3) kun je het jezelf aanleren of moet ik ook nog lessen gaan nemen?
ja, mits je de theorie goed bestudeert. Als je ergens niet uit komt, kun je daar wel uit komen met internet of eens langsgaan naar vrienden (maak goede vrienden met medewerkers van muziekwinkels, zij zijn echt niet te beroerd om wat voor te doen, en het kost je geen cent).
We leven niet meer in het jaar nul, waar je naar de bibliotheek moest fietsen om wat tablatuur tot je beschikking te krijgen, tegenwoordig vind je alles op internet en zijn er genoeg filmpjes waar ze het in demonstreren.
4) zijn er nog andere dingen die erbij komen kijken?
ja, zorg dat je heel veel wil hebt om continu te blijven spelen. In het begin is alles nieuw, pijnlijk en moeilijk laat dit je niet ontmoedigen. Zet andere hobbies in de ijskast en maak heel veel tijd vrij. Speel dagelijks een uurtje, dat is beter dan alleen 4 uur in de weekenden. .
weg: verkeerd begrepen
[Dit bericht is gewijzigd door Brett-Anderson op 12-02-2004 01:52]
Hier kan ik aardig mee vooruit!
quote:
Electrisch is makkelijker om te leren spelen. Het speelt lichter en de snaren zitten dichter bij elkaar. Akoestisch is beter om mee te beginnen want je gaat minder snel met plectrumspelen en meer met je vingers dit beinvloed je techniek positief. Het ligt er ook aan welke liedjes je wilt gaan spelen. Je zal bijna altijd beginnen met nirvana e.d. en dat is op een akoestische gitaar minder leuk dan op een electrische waar je nog enig effect over heen kan gooien. Toch raad ik je aan akoestisch te beginnen.
Ligt aan budget en wat je motivatie is. Ik zal niet te duur beginnen, maar neem even iemand mee om gitaren te testen. Ze moeten wel lekker spelen en niet constant ontstemmen. Ik zou je niet vastpinnen op een merk.3) kun je het jezelf aanleren of moet ik ook nog lessen gaan nemen?
Je kunt het jezelf ook aanleren. Ik heb het ook gedaan en ik wilde laatst lessen gaan nemen maar die gast kon me niets meer leren. Dus ja je kunt het wel. Ik weet niet of je een beetje autodidactisch bent.4) zijn er nog andere dingen die erbij komen kijken?
Tabs leren lezen of noten leren lezen. Tabs is handig omdat die overal op het net te vinden zijn. Wees gerust het is niet moeilijk. Bij een electrische gitaar komen ook nog een versterken en eventuele effecten bij kijken. Stemmen moet je ook leren of je koopt een stemapparaatje en misschien even leren snaren erop te zetten. That's about all there is.
We zullen wel zien waar het toe gaat leiden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |