Als ik me auto zou verkopen kan ik hem wel opzeggen. Dus als ik mijn auto op papier verkoop aan mijn moeder of vader kan ik er wel vanaf. Dat slaat toch nergens op want dan doe ik er gewoon wat extra moeite voor en doe ik het zo (wat kost een overschrijving trouwens, en kost dat wel geld?).
Ik ben zelf aan het kijken voor een nieuwe auto en zaldie wellicht binnen 2 maanden hebben, voor ik proteq om deze reden gedag zwaai wil ik wel weten of dit een normale gang van zaken is bij verzekerings maatschappijen?
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:06 schreef Butra het volgende:
Je hebt een contract getekend en daar kun je niet zomaar onderuit nee. En doorgaans kun je ook niet zomaar een 'mindere' dekking nemen, dat kan pas per hoofdvervaldatum. Hele normale gang van zaken ja.
quote:Inderdaad, je hebt helemaal gelijk!
Op woensdag 11 februari 2004 17:06 schreef Butra het volgende:
Je hebt een contract getekend en daar kun je niet zomaar onderuit nee. En doorgaans kun je ook niet zomaar een 'mindere' dekking nemen, dat kan pas per hoofdvervaldatum. Hele normale gang van zaken ja.
Ik draagde aan "als ik deze auto dan uitschrijf bij de RDW en opnieuw inschrijf en dus wordt voorzien van een nieuw kenteken komt dat op hetzelfde neer". Die meneer gaf inderdaad toe dat je zo met exact dezelfde auto idd je polis toch kan wijzigen zonder dat zij hieriets tegenin kunnen brengen en ze moeten dat toestaan.
Dus komt de nieuwe auto er niet wordt het een nieuw kenteken. Iemand een idee hoe je dat kan doen? En moet daar ook een nieuwe APK op worden afgegeven of kun je de oude 'verhuizen' ?
heb er zelf ervaring mee, door een fout van een maatschappij ben ik in die registratie terechtgekomen, is een langslepende kwestie geweest om daar onderuit te komen, is dankzij hulp van Delta Lloyd (waar ik nu verzekerd ben, ben ze zeer dankbaar) allemaal redelijk goed afgerond.
quote:Niet doen niet doen niet doen!!!!
Op woensdag 11 februari 2004 17:19 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Oke nou inmiddels nog maar even gebeld en met een voorlichter gesproken, wijzigen kan niet. Neem ik nou een andere auto kan dit wel, ongeacht de opzegtermijn of ingangsdatum van de premie. Dit noemen ze dan een wijziging van een object.Ik draagde aan "als ik deze auto dan uitschrijf bij de RDW en opnieuw inschrijf en dus wordt voorzien van een nieuw kenteken komt dat op hetzelfde neer". Die meneer gaf inderdaad toe dat je zo met exact dezelfde auto idd je polis toch kan wijzigen zonder dat zij hieriets tegenin kunnen brengen en ze moeten dat toestaan.
Dus komt de nieuwe auto er niet wordt het een nieuw kenteken. Iemand een idee hoe je dat kan doen? En moet daar ook een nieuwe APK op worden afgegeven of kun je de oude 'verhuizen' ?
uitleg volgt in volgende post die .... er inmiddels staat!
[Dit bericht is gewijzigd door Feestkabouter op 11-02-2004 17:48]
hoe wist de kerel die het weigerde van mijn opzet? dat heeft ie mogelijk bij de verwerking te horen/lezen gekregen van de medewerker waar ik het eerder had gevraagd, maar ik sluit niet uit dat er een meer stiekeme gang van zaken achter zou kunnen zitten (misschien log van telefoontjes en inhoud van de gesprekken?). het oplichten van de verzekering komt vaak voor, dus enige voorzichtigheid kun je ze ook weer niet kwalijk nemen.
het kan zijn dat jouw maatschappij anders werkt dan de maatschappij waar het bij mij om ging, maar de kans bestaat dat degene die je aan de telefoon hebt gehad te simpel heeft nagedacht of niet van alle details van de voorwaarden op de hoogte was, zo was het bij mij duidelijk het geval.
hoe heb ik het opgelost? beetje spion gaan spelen: ik ben die maatschappij nogmaals wat keren gaan bellen met dezelfde vraag. kreeg bij eerste paar telefoontjes steeds mensen aan de lijn die mij het volledige (en correcte) antwoord gaven: vrijwaringsbewijs is 1, maar werkelijk overdragen van de beschikking over de auto is ook onderdeel van de voorwaarde. bij 3de of 4de telefoontje iemand die hetzelfde zei als wat jij hoorde: vrijwaringsbewijs is alles wat ik nodig heb en dan regelen we het verder, verder is er niks van belang. die persoon heb ik zijn antwoord laten herhalen tegen zijn baas, en toen moest de maatschappij dus erkennen dat ik verkeerd was voorgelicht.
daarmee was nog lang niet alles opgelost, maar het kwam in elk geval in gang........
wat moet jij doen: bel opnieuw, vraag heel duidelijk de naam van de persoon (dat was ik in eerste instantie vergeten omdat ik niet verwachtte dat hij 'mij misschien fout zou voorlichten), en zorg liefst dat je het antwoord eerst zwart of wil thuis hebt. dan pas naar het postkantoor om je auto over te schrijven...........
succes!
als je het 1ste bedoelt: lees aandachtig mijn verhaal van zojuist!
als je het 2de bedoelt: volgens mij is dat ten eerste niet goedkoop, en ten tweede komt het naar de verzekeringsmaatschappij toe op hetzelfde neer als het eerste, dus adviseer ik om ook in dit geval aandachtig mijn verhaal van zojuist te lezen!
En een nieuw kenteken aanvragen bij de RDW is niet zomaar een kwestie van ff bellen voor de gezelligheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |