maar goed , nu er een nieuwe cd aan zit te komen vind ik dat het toch
eens tijd is dat hij ook hier een beetje bekendheid krijgt . ten eerste omdat het wel egoistisch van mij is om zulk een geweldige muziek voor mezelf te houden , en ook wel een beetje omdat de kans dat hij dan ooit een keer naar nederland komt dan waarschijnlijk wat groter wordt ( en daar zit nogal op te wachten ... )
oja , misschien wel handig : Sondre Lerche is een Noorse singer/songwriter , 21 jaar en sommige mensen denk dat het best wel eens zou kunnen dat hij degene is die 'pop' van de ondergang gaat redden .. hoewel pop wel een beetje een te algemene omschrijving is voor zijn stijl , die een soort mix van o.a. retro/lounge/folk/rock/bossanova - invloeden is .. zijn debuut uit 2002 is 'faces down' en heeft hem in scandinavie en de usa al wat bekendheid bezorgt - en nu komt dan ( eindelijk ) de opvolger ' two way monologue ' uit .
inventieve akkoorden , geweldige melodieen experimenteel/traditioneel .. ehm ...- ik ben niet zo goed in het uitleggen van muziek - luister zelf ! - op www.sondrelerche.com is o.a. de nieuwe single 'two way monologue' te beluisteren -- geloof me - je zult me later bedanken !!!
Ik heb Sondre Lerche's debuutalbum ook in mijn bezit (Faces Down), vol met smaakvol gearrangeerde singer/songwritermuziek; vooral Dead Passengers en You know so well zijn mooie nummers, naast het al genoemde Sleep on Needles.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 12-02-2004 19:34]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |