abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17091190
oke , eigenlijk vind ik dit niet echt leuk ..
ik hou wel van het gevoel dat sondre lerche 'mijn' ontdekking is ,
dat niemand hem kent en dat het een beetje 'mijn' geheim is ofzo ..

maar goed , nu er een nieuwe cd aan zit te komen vind ik dat het toch
eens tijd is dat hij ook hier een beetje bekendheid krijgt . ten eerste omdat het wel egoistisch van mij is om zulk een geweldige muziek voor mezelf te houden , en ook wel een beetje omdat de kans dat hij dan ooit een keer naar nederland komt dan waarschijnlijk wat groter wordt ( en daar zit nogal op te wachten ... )

oja , misschien wel handig : Sondre Lerche is een Noorse singer/songwriter , 21 jaar en sommige mensen denk dat het best wel eens zou kunnen dat hij degene is die 'pop' van de ondergang gaat redden .. hoewel pop wel een beetje een te algemene omschrijving is voor zijn stijl , die een soort mix van o.a. retro/lounge/folk/rock/bossanova - invloeden is .. zijn debuut uit 2002 is 'faces down' en heeft hem in scandinavie en de usa al wat bekendheid bezorgt - en nu komt dan ( eindelijk ) de opvolger ' two way monologue ' uit .
inventieve akkoorden , geweldige melodieen experimenteel/traditioneel .. ehm ...- ik ben niet zo goed in het uitleggen van muziek - luister zelf ! - op www.sondrelerche.com is o.a. de nieuwe single 'two way monologue' te beluisteren -- geloof me - je zult me later bedanken !!!

do not wish to be anything but what you are , and try to be that perfectly - St . Francis de Sales
pi_17124403
IJzersterke artiest natuurlijk, af en toe licht Beatlesque. Uiteraard zit hij op Labels. Vorig jaar of zelfs al in 2002 bescheiden hitje gehad met dat nummer met Needles in de titel. Die titel vergeet ik altijd, nummer is cool.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 12 februari 2004 @ 19:30:31 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17124886
Sleep on Needles zul je bedoelen... Nummer kwam in 2002 ook regelmatig voorbij bij MTV New, wat in de pre-TMF/MTV-fusie periode een prima uurtje dagelijkse muziek was, op prime time nota bene.
Ik denk zelfs dat het één van de weinige artiesten is waar ik CD's van heb die ik via een clipkanaal heb leren kennen, dus met die obscuriteit zal het wel meevallen.

Ik heb Sondre Lerche's debuutalbum ook in mijn bezit (Faces Down), vol met smaakvol gearrangeerde singer/songwritermuziek; vooral Dead Passengers en You know so well zijn mooie nummers, naast het al genoemde Sleep on Needles.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 12-02-2004 19:34]

pi_17125108
Die was het ja. Zo obscuur is ie inderdaad niet meer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17125483
Ik heb Faces Down ook gekocht, puur omdat ik Sleep on Needles zo goed vond. CD valt erg lekker in het gehoor vind ik. Leuk dat er een nieuw album komt, wist ik nog niet
Trois Pistoles
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:03:13 #6
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_17147129
Ik vind Don't be shallow een erg mooi nummer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')