abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17089820
hallo allemaal

vroeg me is af welke programma's jullie gebruiken om muziek te maken.

gebruik zelf op dit moment Reason 2.5 kheb aantal reason refills die ik gebruik voor de samples .. maar toch vind ik die maar niet echt aan mijn wensen voldoen.

kwil namelijk zo'n realistische mogelijke piano te krijgen , en mooie achtergrond strings..

nu heb ik gehoord van giga samples etc. heeft iemand daar nog wat informatie over ?

woensdag 11 februari 2004 @ 15:43:34 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_17089999
Lijkt me dan beter om op een volwaardige sequencer over te stappen met een hogere nootresolutie. Nadeel is wel dat aan die programma's (Cubase, Cakewalk, Logic,...) een behoorlijk prijskaartje hangt. Een programma als Gigasampler is eveneens een aanslag op je bankrekening. Voor dat geld kun je denk ik beter een (2e hands) synth kopen met goede piano's en strings.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_17090056
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:43 schreef MSXUser het volgende:
Lijkt me dan beter om op een volwaardige sequencer over te stappen met een hogere nootresolutie. Nadeel is wel dat aan die programma's (Cubase, Cakewalk, Logic,...) een behoorlijk prijskaartje hangt. Een programma als Gigasampler is eveneens een aanslag op je bankrekening. Voor dat geld kun je denk ik beter een (2e hands) synth kopen met goede piano's en strings.
kheb ook demo van cubase en logic , maar op 1 of andere manier vind ik reason makkelijker werken ,makkelijk en snel andere geluiden / samples inladen ... als het ook snel kan met logic / cubase wilk het wel is proberen nog..
pi_17090080
Ik gebruik Cubase SX.

Daar heb je een VSTi van een heel erg reëel klinkende piano, genaamd The Grand. Check anders eens de website van steinberg.net daar heb je nog veel meer moois.....

Edit: Lees nu dat je ook strings zoekt. Dan zou ik zeker weten met Cubase SX gaan werken. Dan kun je een Midiman aansluiten en The Grand en Halion String Edition halen. Heb ik ook en het werkt super...en klinkt ook verbazingwekkend echt.

pi_17090386
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:46 schreef OutKast het volgende:
Ik gebruik Cubase SX.

Daar heb je een VSTi van een heel erg reëel klinkende piano, genaamd The Grand. Check anders eens de website van steinberg.net daar heb je nog veel meer moois.....

Edit: Lees nu dat je ook strings zoekt. Dan zou ik zeker weten met Cubase SX gaan werken. Dan kun je een Midiman aansluiten en The Grand en Halion String Edition halen. Heb ik ook en het werkt super...en klinkt ook verbazingwekkend echt.

kheb net demo's beluisterd van The Grand, en hij klinkt wel lekker . en over die strings, iemand die heeft giga sample cd's gekocht, en mocht ze even proberen. ben benieuwd .
pi_17090936
kheb ff snel pianotje opgenomen met reason , alleen om te laten beluisteren dat ik iig beter wil dan dit :

klik

pi_17094876
Ik gebruik logic 5.2 platinum full version met alle plugins!!

Heb een tijdje Cubase VST 4.0 gebruikt maar ik vond het waardeloos, veel te omslachtig.

Cakewalk heb ik een tijdje terug gehad van een vriend maar nooit gebruikt en verkocht op markt plaats samen met Cubase voor een prikie

GOD is a DJ
pi_17095329
[Dubbel]

[Dit bericht is gewijzigd door Dj_Velvet op 11-02-2004 19:13]

GOD is a DJ
pi_17095581
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:37 schreef HRR het volgende:
hallo allemaal

vroeg me is af welke programma's jullie gebruiken om muziek te maken.

gebruik zelf op dit moment Reason 2.5 kheb aantal reason refills die ik gebruik voor de samples .. maar toch vind ik die maar niet echt aan mijn wensen voldoen.

kwil namelijk zo'n realistische mogelijke piano te krijgen , en mooie achtergrond strings..

nu heb ik gehoord van giga samples etc. heeft iemand daar nog wat informatie over ?

Probeer Logic eens die heefd de meest realistische piano geluiden en strings en wat voor geluid je maar ook zoekt allemaal top.
Alle profi Studio's wereldwijd gebruiken nml Logic 5.2 en 6.1.2 .

Succes.

Tip : Je kan Logic pak al voor +/- 500 Euri halen bij de betere muziek winkels.
Werkt perfect...

Gr
Dj Velvet.

GOD is a DJ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')