quote:Ow zou best kunnen
Op donderdag 12 februari 2004 17:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik had al met rietvaerder afgesproken dat ik dinsdag langskom, alleen nog ff de details via msn bespreken. dus tot dinsdag
ik had gedacht dat ie jou al had gevraagd?
Wel tof dat je langs komt
quote:ja, wordt een mini meet zeg maar he! ik neem mijn dig cam wel mee voor de pics. ik hoop alleen wel dat het weer meezit, want ik heb weinig zin om te zwemmen op mijn motor...
Op donderdag 12 februari 2004 17:37 schreef Makster het volgende:[..]
Ow zou best kunnen
Misschien dat ik het alweer vergeten was ofzo
.
Wel tof dat je langs komt
quote:yep
Op donderdag 12 februari 2004 16:55 schreef Makster het volgende:
Tis hier weer tragisch stil
quote:Vooral vandaag!
Op donderdag 12 februari 2004 09:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
tis echt rustig de laatste tijd hier...
dit in combi met een discusslot vd gamma zou potentiele dieven het heel erg lastig moeten maken, zo niet onmogelijk om em te breken.
kent iemand zo'n diamant-gecoate ketting en zo'n discusslot vd gamma? oja, ik krijg ook nog een schijfremslot van mijn oom, tenminste als ie past. hij paste nl. niet op zijn harley.
quote:Een dief krijgt ieder slot open, een goed slot duurt alleen 3 keer zo lang. (= 3 minuten ..geen gein)
Op donderdag 12 februari 2004 19:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik heb net van een kennis een ketting gekregen die als slot kan dienen; een diamant-gecoate ketting die je (volgens hem) alleen kan breken met een diamanttol!dit in combi met een discusslot vd gamma zou potentiele dieven het heel erg lastig moeten maken, zo niet onmogelijk om em te breken.
kent iemand zo'n diamant-gecoate ketting en zo'n discusslot vd gamma? oja, ik krijg ook nog een schijfremslot van mijn oom, tenminste als ie past. hij paste nl. niet op zijn harley.
quote:hey, er is toch leven hier
Op donderdag 12 februari 2004 20:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een dief krijgt ieder slot open, een goed slot duurt alleen 3 keer zo lang. (= 3 minuten ..geen gein)
Bij een test in de Promotor waren er zelfs schijfremslotjes die na 20 sec. al open waren.
Neem zo'n irritant spybal alarm, dat werkt enigzins.
maar dat discusslot vd gamma ken je niet? laat ik het zo vragen dan; welk slot kan ik het beste gebruiken bij die ketting? kijk, die ketting is gewoon onslijpbaar (of ze moeten een diamanttol bij zich hebben) dus er moet ook een heel goed slot op komen.
ok, elk slot is te breken uiteindelijk maar ik maak het ze graag moeilijk!
quote:Ga je dit overal mee naar toe nemen dan?
Op donderdag 12 februari 2004 20:21 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
maar dat discusslot vd gamma ken je niet? laat ik het zo vragen dan; welk slot kan ik het beste gebruiken bij die ketting? kijk, die ketting is gewoon onslijpbaar (of ze moeten een diamanttol bij zich hebben) dus er moet ook een heel goed slot op komen.
Edit: is dit zo'n discslot: Gamma lijkt mij hier een imitatie van. (Abus)
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 12-02-2004 20:38]
quote:ja dat is ook wel weer zo. missch kan ik em beter alleen in de schuur gebruiken idd. maarja, wat kost een goed alarm?
Op donderdag 12 februari 2004 20:33 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ga je dit overal mee naar toe nemen dan?
Je koopt een ultralichte sportmachine, en dan zo'n ketting.
Ik begrijp het dilemma wel.. maar dan liever een alarm erop.
quote:mijn oom met zijn harley zegt dat ie amper een slot gebruikt. overal zet ie em maar gewoon zo neer. alleen als het echt nodig is gebruikt ie een slot. (1 keer zelfs bijna vergeten eraf te halen vd ketting toen ie wegreed, het slot zat al voorbij het tandwiel toen ie moest stoppen vanwege het verkeer en het merkte!!)
Het discusslot ken ik denk ik wel (of ik heb het zelfs), al bestaan er honderden verschillende sloten.
De dieven moeten gewoon niet met een tang/slijptol erbij kunnen dus het ontwerp van het slot moet daar rekening mee houden.
(zo heb ik zelf een perfect schijfremslot .. maar ben ff niet thuis om te kijken/linken)
En een slot/ketting wat op de grond ligt e.d. kunnen ze trouwens makkelijk kraken dacht ik.
weet je ook niet zo het merk van dat slot?
quote:Abus .. speciaal gegoten krappe uiteinden waar het zwakste onderdeel zit: de pen waar ieder slot zich sluit. Bij dat discslot is de opening te groot en krijgen ze er een betonschaar tussen.
Op donderdag 12 februari 2004 20:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
weet je ook niet zo het merk van dat slot?
Ik zeg niet dat een schijfremslot genoeg is, ze adviseren wel 2 sloten w.v het 2'de slot dienst doet om de motor aan een permanent object vast te zetten. Praktisch is anders ja.
(ze tillen hem anders zo met 3-4 man een busje in)
Mijn alarm koste iets van 520 euro als ik het goed heb. Moest van de verzekering.
quote:is dit werkelijke grootte? zoja dan is erbij die kleinste weinig ruimte over om te knippen als die ketting ertussen zit. ik ga em maar voor thuis gebruiken icm zo'n abus slot.
Op donderdag 12 februari 2004 20:33 schreef Patrick281 het volgende:Edit: is dit zo'n discslot: Gamma lijkt mij hier een imitatie van. (Abus)
[afbeelding]
voor onderweg (missch 2) remschijfslot(en). alarm komt (ooit) wel, is me nu ff iets te veel geld.
OPM, geloof me las ze je motor mee willen nemen dan nemen ze hem ook mee. Enige dat je kan doen is het de gelegenheids dief flink lastig maken. Prof. dieven maken alles open
Moet je is HIER klikken. Tis echt te gek voor woorden. Sloten van 180 euro binnen 50 seconden open enzo
Beste is je motor mee naar bed nemem, maarja dat wordt lastig ben ik bang
quote:o maar daar twijfel ik ook niet aan. ik had alleen niet aan het gewicht gedacht van die ketting. en de gelegenheids dief moet van goede huize komen wil ie mijn fiets meenemen.
Op donderdag 12 februari 2004 20:58 schreef Makster het volgende:
OPM, geloof me las ze je motor mee willen nemen dan nemen ze hem ook mee. Enige dat je kan doen is het de gelegenheids dief flink lastig maken. Prof. dieven maken alles open
quote:lastig is niet onmogelijk
Beste is je motor mee naar bed nemem, maarja dat wordt lastig ben ik bang
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 21:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
o maar daar twijfel ik ook niet aan. ik had alleen niet aan het gewicht gedacht van die ketting. en de gelegenheids dief moet van goede huize komen wil ie mijn fiets meenemen.
[..]lastig is niet onmogelijk
Kan je niet nog zo een ketting regelen Zoek ook nog een goeie namelijk!
quote:hij had er nog 1 liggen die hij niet gebruikt. ik kan het voor je vragen.
Op donderdag 12 februari 2004 21:35 schreef Makster het volgende:[..]
Kan je niet nog zo een ketting regelen
Zoek ook nog een goeie namelijk!
quote:Nee dit is niet de werkelijke grootte. reken op een factor 2-3.
Op donderdag 12 februari 2004 20:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
is dit werkelijke grootte? zoja dan is erbij die kleinste weinig ruimte over om te knippen als die ketting ertussen zit. ik ga em maar voor thuis gebruiken icm zo'n abus slot.
voor onderweg (missch 2) remschijfslot(en). alarm komt (ooit) wel, is me nu ff iets te veel geld.
Het motoralarm was trouwens 570 euro heb ik net gekeken.
Ik kon de Bimota niet zonder verzeker krijgen, net 500 euro boven de grens.
Mijn schijfremslot is een Abus "graniet". Ik heb een model met carbon look.
quote:
Door het blokkeren van de schijfrem van de motor wordt onrechtmatig gebruik van Uw motor voorkomen. Het massieve Granit schijfremslot voldoet aan de allerhoogste eisen. De beugels van gehard speciaalstaal zitten rotsvast in het geharde slothuis door de dubbele kogelvergrendeling en bieden hierdoor optimale weerstand tegen extreme trekkrachten. De cilinder is rondom tegen uitboren beschermd. Het Abus-Plus veiligheidssluitsysteem met 7 sluitelementen, beveiligd tegen uitboren en "picking" en heeft 250.000 verschillende sluitcombinaties. Inclusief "disc memmory" sleutelhanger en een tasje voor een gemakkelijk transport.
quote:Een beugelslot i.c.m. met een schijfremslot dan als ik het goed lees.
Op donderdag 12 februari 2004 20:58 schreef Makster het volgende:
Moet je is HIER klikken. Tis echt te gek voor woorden. Sloten van 180 euro binnen 50 seconden open enzo
quote:Ik heb me een tijdje verdiept in het kraken van sloten zonder geweld te gebruiken en heb echt alle sloten in en om het huis geprobeert die ik kon vinden.
Op donderdag 12 februari 2004 21:53 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een beugelslot i.c.m. met een schijfremslot dan als ik het goed lees.
Past ook misschien nog wel met een houder op de motor/onder zadel?
Abus wel het beste schijfremslot. tijd: 1.16
Ik moet zeggen dat het wel leerzaam was maar tegelijk heel verontrustend, alle info die ik nodig had heb ik gewoon online kunnen vinden en de rest was maar een X aantal uurtjes oefenen om de theorie te kunnen doorgronden van sloten.
Overigens werkt een paperclip niet zo best, verschil met verenstaal was ongeveer 2 minuten (vanwege terugbuigen e.d.) maar alsnog had ik mijn eigen voordeur binnen 5 minuten open.
Geen enkel slot werkt tegen diefstal, het vertraagt hoogstens iets.
quote:Zou mooi zijn
Op donderdag 12 februari 2004 21:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
hij had er nog 1 liggen die hij niet gebruikt. ik kan het voor je vragen.
Ik heb nu ook een schijfremslot van abus. Tis wel een ander model. Zo een soort van paddestoel zeg maar
Ben van plan om binnenkort een Xena schijfremslot te kopen, zit ook gelijk een alarm in. Schijnen prima te werken !
quote:jazeker, ik zal morgen ff een pic posten.
Op donderdag 12 februari 2004 21:46 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Nee dit is niet de werkelijke grootte. reken op een factor 2-3.
Ik zag net echter wel bij mijn tuinhek die met zo'n ding vastzit (sinds de GSX-R1100 uit de tuin werd gestolen) dat er toch erg weinig ruimte is om te knippen: kabel zal ook wel dikke schakels hebben om de ruimte genoeg te benutten/opvullen?
quote:tja, dat krijg je met een exclusieve fiets.
Het motoralarm was trouwens 570 euro heb ik net gekeken.
Ik kon de Bimota niet zonder verzeker krijgen, net 500 euro boven de grens.
quote:
Mijn schijfremslot is een Abus "graniet". Ik heb een model met carbon look.
[afbeelding]
[..]
quote:1.16...niet te geloven!
Op donderdag 12 februari 2004 21:53 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een beugelslot i.c.m. met een schijfremslot dan als ik het goed lees.
Past ook misschien nog wel met een houder op de motor/onder zadel?
Abus wel het beste schijfremslot. tijd: 1.16
quote:net gebeld; hij doet er echt niets mee en je mag em zo hebben. hij moest em alleen wel ff zoeken want hij wist niet precies waar ie lag. hij kijkt vanavond nog en als ie em heeft brengt ie em straks nog langs!
Op donderdag 12 februari 2004 22:06 schreef Makster het volgende:Zou mooi zijn
dan neem ik em dinsdag wel mee. alleen moet je wel zelf een slot erbij kopen/gebruiken. tis alleen de ketting dus.
24% ja uit vrije wil
9% vanwege de verzekering
66% nee
ok, in totaal hebben er maar 74 mensen gestemd...maar toch.
quote:Komt hoogst waarschijnlijk door de enorme hoge prijzen van een CRT gekeurd alarm. Er zijn ook goedkopere te krijgen voor rond de 130 Euro. Dat is dan inlcusief een pieper die je naast je nest kan leggen en die afgaat als het alarm van de motor afgaat. WEl zo makkelijk. Maar deze zijn dus niet CRT goed gekeurd.
Op donderdag 12 februari 2004 22:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
check die poll over de aanwezigheid van alarm systemen op http://www.motorgestolen.com!!!24% ja uit vrije wil
9% vanwege de verzekering
66% neeok, in totaal hebben er maar 74 mensen gestemd...maar toch.
Schijfremslot
CycleLock
quote:Mijne staat idd buiten onder een motorhoes
Op donderdag 12 februari 2004 22:41 schreef Gerako het volgende:
Hebben jullie je motor allemaal buiten staan? Wij hebben gelukkig een garage waar mijn motor in kan staan. Binnen zit er nog wel een schijfremslot van Kryptonite op. Ik heb ook een slot van CycleLock maar die is te groot om mee te nemen eigenlijk.Schijfremslot
CycleLock
Heb me de pokken gezocht naar zo een Cyclelock, schijnen niet meer verkocht te mogen worden ofzo
Binnenkort komt er ook een grondanker om daar de ketting aan te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |