abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17082026
En voor de nonnetjes(zusters) hoe zit het daar mee?
pi_17082247
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 03:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wat een enge uitspraak >

Vanwaar in vredesnaam dié angst?

Naja, als je al bedenkt dat 10 procent van de Franse bevolking Islamitisch is, en dat de rest van Europa zo langzamerhand ook richting dat percentage gaat. Zoals Nederland dat nu al 1 miljoen Moslims telt, een aantal dat slechts in enkele tientallen jaren bereikt is, dan is die angst niet geheel ongegrond. En ja, diezelfde angst zou ik ook hebben als ineens op de Veluwe een babyboom zou ontstaan en we over 20 jaar een paar miljoen SGP'ers erbij zouden hebben.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:13:35 #178
3542 Gia
User under construction
pi_17083610
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:03 schreef maxso het volgende:
En voor de nonnetjes(zusters) hoe zit het daar mee?
Hoezo, wat is daarmee dan?

Die zijn nog geen non als ze op de basisschool zitten. Nog niet eens op de middelbare school.

Tegen de tijd dat ze non worden, doen ze dat over het algemeen in hun eigen tijd, in hun eigen klooster of kerk.
En dat blijft ook voor moslima's toegestaan, toch?

En mocht de hoofddoek ook op bijzondere scholen verboden worden, dan moet een nonnetje voor de klas ook maar gewone kleding dragen, wat dus meestal ook gebeurt. Nonnen dragen niet meer zo vaak de traditionele nonnenkleding.

Dus, wat wil jij nou met je: En nonnetjes dan??? gezeur?

pi_17084425
opzouten GIA met jou duffe antwoord..
En,dimmen met jou grote bek kerel
  woensdag 11 februari 2004 @ 13:41:39 #180
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17086027
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 11:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Naja, als je al bedenkt dat 10 procent van de Franse bevolking Islamitisch is, en dat de rest van Europa zo langzamerhand ook richting dat percentage gaat. Zoals Nederland dat nu al 1 miljoen Moslims telt, een aantal dat slechts in enkele tientallen jaren bereikt is, dan is die angst niet geheel ongegrond. En ja, diezelfde angst zou ik ook hebben als ineens op de Veluwe een babyboom zou ontstaan en we over 20 jaar een paar miljoen SGP'ers erbij zouden hebben.

In Frankrijk 10%. In Nederland is het nog niet 1/17e deel. Plus dat de meeste Moslims alhier gewoon wel geïntegreerd zijn in de samenleving en minder radicaliseren (zo ze het al waren). De rest volgt vanzelf als ze merken dat het niet noodzakelijk is omdat er niets is waar ze zich tegen hoeven af te zetten. Nu is dat afzetten nog wel gegrond (of het terecht is laat ik in het midden). Als alle Moslims in Nederland op een Moslimpartij zouden stemmen, zou dat alsnog maar een paar zetels opleveren. De meeste Moslims stemmen echter gewoon op Nederlandse partijen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:10:52 #181
3542 Gia
User under construction
pi_17087078
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:44 schreef maxso het volgende:
opzouten GIA met jouw duffe antwoord..
En,dimmen met jouw grote bek kerel
Gevalletje uit positie geluld?

Enneh....ben geen kerel!

(Moeilijk hè? Nederlands!)

woensdag 11 februari 2004 @ 14:14:19 #182
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17087195
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Gevalletje uit positie geluld?

Enneh....ben geen kerel!

(Moeilijk hè? Nederlands!)

Het is zo verleidelijk om er toch op te reageren he?
Ik moet dat voor mezelf ook maar eens af proberen te leren
  woensdag 11 februari 2004 @ 14:27:22 #183
3542 Gia
User under construction
pi_17087659
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:14 schreef Ype het volgende:

[..]

Het is zo verleidelijk om er toch op te reageren he?
Ik moet dat voor mezelf ook maar eens af proberen te leren

Meestal reageer ik ook niet op dergelijk getroll, maar deze was zo komisch! Kon het dus inderdaad niet laten.
  woensdag 11 februari 2004 @ 15:06:37 #184
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17088913
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:53 schreef Dr.Stupid het volgende:
De hoofddoek is een gevangenis.
Wat als de vrouw het wil dragen, zoals dit geldt voor 99,6 % van alle moslima's
quote:
Als straf dat je vrouw bent.
Dat moet je uitleggen
quote:
Dus moet je je verbergen voor de blikken van mannen. Want anders ben je een hoer.
Hoe kom je aan deze ondergrondse, haast angstaanjagende uit de duim gezogen theorie ???
quote:
En je wordt door middel van die hoofddoek er constant aan herinnerd dat je niet gelijk bent aan de man.
Nee, je wordt er aan herinnerd dat je een oprechte moslima bent
quote:
Dat je minder bent dan die man.
MUAAHAHAHAHAHAAHA
quote:
Dat je geen rechten hebt.
Sorry hoor, maar je begint nu echt onzin uit te kramen
quote:
Je bent namelijk schuldig aan het feit dat je in een vrouwenlichaam zit.
Ff zonder dollen, meen je dit allemaal ?
quote:
Dat je daarmee mannen op wellustige gedachten kan brengen en dat mag niet van de islam. Daarom moet dat lichaam verborgen worden.
Ik wil je graag wat leren, maar je tekst is zo onzinnig, zonder bronnen, zonder feiten, MET verzinsels, MET uit de duim gezogen theorieën, ik kan daar gewoon niet serieus op in gaan
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
pi_17092183
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:06 schreef skunkator het volgende:

[..]

Wat als de vrouw het wil dragen, zoals dit geldt voor 99,6 % van alle moslima's

<Snip ontkenningsverhaal>

Zucht, bagatelliseer het allemaal maar weer. Maar om precies te zijn waren het de woorden van een vrouw die vanuit iran naar frankrijk was gevlucht. Het was dus haar belevenis van het verhaal. Niet verzonnen. En zo zijn er meerdere verhalen met dezelfde strekking.

En 99,6% dragen die doek vrijwillig? Laat me niet lachen. Kleine meisjes kiezen daar vrijwillig voor ipv als een echt klein kind buiten te gaan spelen en ravotten? Nee, die laten zich veel liever gevangen houden in teveel kleren waarbij ze ook niet onbekommerd mogen spelen. Dat gebeurt helemaal vrijwillig zeg je. Dream on.

Fijn dat je ook de rest van de thread gelezen hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Stupid op 11-02-2004 17:03]

Censuur is een extreme uiting van angst.
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:26:09 #186
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17092945
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:53 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Zucht, bagatelliseer het allemaal maar weer. Maar om precies te zijn waren het de woorden van een vrouw die vanuit iran naar frankrijk was gevlucht. Het was dus haar belevenis van het verhaal. Niet verzonnen. En zo zijn er meerdere verhalen met dezelfde strekking.

Je neemt hier het verhaal van één vrouw aan die in jouw meningscategorie hoort, maar van zovele andere Moslima's die het daar niet mee eens zijn klopt het idee van geen kant? Het was haar belevenis. De andere vrouwen ervaren het weer niet zo. Of twijfel je daar dan wel aan? Zo zijn er meerdere verhalen met dezelfde strekking. Klopt, zal ik niets tegen in brengen, maar dan moet jij ook kunnen begrijpen dat er ook meer dan genoeg verhalen zijn met de tegenovergestelde strekking.
quote:
En 99,6% dragen die doek vrijwillig? Laat me niet lachen. Kleine meisjes kiezen daar vrijwillig voor ipv als een echt klein kind buiten te gaan spelen en ravotten? Nee, die laten zich veel liever gevangen houden in teveel kleren waarbij ze ook niet onbekommerd mogen spelen. Dat gebeurt helemaal vrijwillig zeg je. Dream on.

Fijn dat je ook de rest van de thread gelezen hebt.

Die discussie hadden wij al gehad
pi_17093263
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:26 schreef Ype het volgende:
Je neemt hier het verhaal van één vrouw aan die in jouw meningscategorie hoort, maar van zovele andere Moslima's die het daar niet mee eens zijn klopt het idee van geen kant? Het was haar belevenis. De andere vrouwen ervaren het weer niet zo. Of twijfel je daar dan wel aan? Zo zijn er meerdere verhalen met dezelfde strekking. Klopt, zal ik niets tegen in brengen, maar dan moet jij ook kunnen begrijpen dat er ook meer dan genoeg verhalen zijn met de tegenovergestelde strekking.
Helemaal mee eens...alhoewel er velen zullen zijn die het niet negatief ervaren omdat ze niet beter weten. Verder gaat het mij er niet om die te bekeren maar wel om diegenen die er problemen mee hebben dankzij onderdrukking meer vrijheid van leven te kunnen geven.
quote:
Die discussie hadden wij al gehad
Klopt, maar dat was skunkator en zijn bagatel verhaal nog niet duidelijk leek me.
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:44:26 #188
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17093434
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:37 schreef Dr.Stupid het volgende:

[..]

Helemaal mee eens...alhoewel er velen zullen zijn die het niet negatief ervaren omdat ze niet beter weten. Verder gaat het mij er niet om die te bekeren maar wel om diegenen die er problemen mee hebben dankzij onderdrukking meer vrijheid van leven te kunnen geven.

Ignorance is bliss. Als ik elk moment van de dag zou moeten stilstaan bij de ellende die zovelen elke dag weer op deze aardkloot aanrichten in het volledige besef dat ik zelf ook een mens ben, zou ik zwaar moedeloos worden.
pi_17093809
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:44 schreef Ype het volgende:

[..]

Ignorance is bliss. Als ik elk moment van de dag zou moeten stilstaan bij de ellende die zovelen elke dag weer op deze aardkloot aanrichten in het volledige besef dat ik zelf ook een mens ben, zou ik zwaar moedeloos worden.

Grijns...je zou je bijna schamen om tot deze intelligente soort te behoren.
  woensdag 11 februari 2004 @ 17:59:42 #190
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_17093865
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:59 schreef Killer_Mom het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38310
goed lezen, hij heeft gelijk
Nee. Jij vindt dat hij gelijk heeft. Groot verschil.
Krekker is de bom!
pi_17104566
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 17:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. Jij vindt dat hij gelijk heeft. Groot verschil.

hij zegt duidelijk vanuit zijn cultuur...
aanpassen of opkrassen.

mee eens

De Puta Madre
  † In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 00:50:02 #192
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17106878
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:53 schreef Dr.Stupid het volgende:

Veel kleine meisjes willen op hun mammie lijken ..gek hè?
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:08:54 #193
3542 Gia
User under construction
pi_17112280
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 00:50 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Veel kleine meisjes willen op hun mammie lijken ..gek hè?

Dat mag ook. Alleen niet overal.

Op school geldt gelijkheid voor iedereen.
Wat is er op tegen dat meisjes op school geen hoofddoek dragen, maar normaal gekleed naar school gaan, net als de andere meiden. De hoofddoek is niet verplicht. Het niet dragen belemmert niet het geloof, want vele moslima's dragen geen hoofddoek en geloven ook.
Ze zijn geen uitzondering, voelen zich er eerder bijhoren. En als ze volwassen zijn, kunnen ze alsnog voor de hoofddoek kiezen.

't Is alleen de vraag of ze dat dan nog willen, als ze die vrijheid gewend zijn. En dat is de grootste angst van moslimfamilies.

pi_17112816
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 23:24 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

aanpassen of opkrassen.

mee eens

Leer dan eerst je eigen cultuur kennen. Diversiteit is daar onderdeel van.
Krekker is de bom!
  donderdag 12 februari 2004 @ 14:51:14 #195
3542 Gia
User under construction
pi_17117702
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Leer dan eerst je eigen cultuur kennen. Diversiteit is daar onderdeel van.

Diversiteit is niets mis mee. Maar sommige dingen zijn gewoon niet overal toegestaan. En daar heb je je maar aan te houden.

Als een school bijvoorbeeld uniformen in zou voeren, dan moet iedereen hetzelfde uniform dragen. Daar is ook al eens een topic over geweest. Zou wat zijn zeg, die rokken tot boven de knie en dat voor een moslima! En uiteraard geen hoofddoekjes. Zomers bloesjes met korte mouwen.

Een drama!!

En dan nu al zo zeuren over alleen een hoofddoekjesverbod.

donderdag 12 februari 2004 @ 15:06:35 #196
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_17118093
leuk topic zo
Drugs are good mkay?
pi_17122220
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 14:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Diversiteit is niets mis mee. Maar sommige dingen zijn gewoon niet overal toegestaan. En daar heb je je maar aan te houden.

Als een school bijvoorbeeld uniformen in zou voeren, dan moet iedereen hetzelfde uniform dragen. Daar is ook al eens een topic over geweest. Zou wat zijn zeg, die rokken tot boven de knie en dat voor een moslima! En uiteraard geen hoofddoekjes. Zomers bloesjes met korte mouwen.

Een drama!!

En dan nu al zo zeuren over alleen een hoofddoekjesverbod.

Scholen in Nederland hebben echter geen uniformen ingevoerd, dus dit is ook helemaal niet van toepassing.

Overigens hoorde je ook niemand klagen toen heel veel voornamelijk autochtone meisjes hoofddoekjes droegen ten tijde van de 'Georgina Verbaan hoofddoek rage'.

Krekker is de bom!
  donderdag 12 februari 2004 @ 17:50:14 #198
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17122281
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Scholen in Nederland hebben echter geen uniformen ingevoerd, dus dit is ook helemaal niet van toepassing.

Overigens hoorde je ook niemand klagen toen heel veel voornamelijk autochtone meisjes hoofddoekjes droegen ten tijde van de 'Georgina Verbaan hoofddoek rage'.

Waarbij gezegd moet worden dat het argument dat ze dat uit vrije wil doen hierbij niet van toepassing is, omdat een rage ook een soort van must is. Draag je dan geen hoofddoekje, dan hoor je er niet bij. Pure indoctrinatie natuurlijk.
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:10:33 #199
3542 Gia
User under construction
pi_17122790
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja en waarom ook niet. Het was tenslotte (nog) nergens verboden, toch? Of was het dragen van een hoofddoekje alleen voorbehouden aan moslima's?

Als er een wet komt die hoofddoekjes, als zijnde hoofdbedekking verbiedt, dan geldt dat uiteraard ook voor een modeverschijnsel.
Gaat het om het verbieden van religieuze uitingen, dan mag zo'n, miniem stukje stof, als modeverschijnsel, uiteraard wel.
Want laten we wel wezen, er was toch wel een heel verschil tussen dat mode hoofddoekje en een lap die het hele hoofd, inclusief hals en soms zelfs schouders, inpakt.

donderdag 12 februari 2004 @ 18:12:52 #200
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17122859
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja en waarom ook niet. Het was tenslotte (nog) nergens verboden, toch? Of was het dragen van een hoofddoekje alleen voorbehouden aan moslima's?

Als er een wet komt die hoofddoekjes, als zijnde hoofdbedekking verbiedt, dan geldt dat uiteraard ook voor een modeverschijnsel.
Gaat het om het verbieden van religieuze uitingen, dan mag zo'n, miniem stukje stof, als modeverschijnsel, uiteraard wel.
Want laten we wel wezen, er was toch wel een heel verschil tussen dat mode hoofddoekje en een lap die het hele hoofd, inclusief hals en soms zelfs schouders, inpakt.

Dus Moslima's kunnen gewoon een hoofddoek dragen onder het mom mode. Hehehehe, mooi. Opgelost, slotje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')