quote:Ach het zal op zeker overvloeien in elkaar als je maar voorkomt dat de negatieve punten van welke kant dan ook niet blijven bestaan in de maatschappij. Anders kon je laatste zin ook wel eens anders uitpakken dan je bedoelt.
Op woensdag 11 februari 2004 01:43 schreef EgoTrippin het volgende:[..]
Als je het mij vraagt, lijkt dat toch op inburgering. En hoe kan het ook anders? Hoe moeten de jonge vrouwen bijvoorbeeld omgaan met werkgevers die het hoofddoekje niet toestaan? Met alle andere cultuurverschillen?
Natuurlijk gaat het in elkaar overvloeien, het is slechts een kwestie van tijd. Dat er zich ook buitenlandse invloeden in onze cultuur gaan vestigen, hoeft helemaal niet erg te zijn. We bepalen met z'n allen uiteindelijk zelf wat we willen toelaten en wat niet.
quote:Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat die dames nix meer MOETEN maar ZELF mogen bepalen wat zij willen..
Op woensdag 11 februari 2004 01:40 schreef Caesu het volgende:
of iedereen met een hoofdoek of burqa of wat dan ook moet een pasje hebben dat ze er zelf mee eens is dat ze het draagt enzo.
en ze moet natuurlijk niet weer onderdruk dat pasje aanvragen, moet ze voor tekenen dat ze vrijwillig het ding om heeft.
Ook iemand dwingen iets af te doen is moeten (en onderdrukking )
quote:Idd! En al die ervaringsverhalen van gevluchte meisjes en meisjes uit het Blijf van mijn lijf-Huis over de enorme druk die de familie oplegt voor het dragen van de hoofddoek, is gewoon niet waar he?
Op woensdag 11 februari 2004 01:02 schreef EgoTrippin het volgende:
Officieel wel ja, maar in de praktijk bepalen de vrouwen zelf of ze een hoofddoek willen dragen of niet, en geldt het net zo goed als 'straf' voor de mannen dat ze niet in de verleiding komen.
quote:Oh, dus jij bepaalt wat hier de taak is? Ga je opgeven voor de presidentsverkiezingen in de VS, als T2 erin komt red jij het ook wel.
Op woensdag 11 februari 2004 01:47 schreef Killer_Mom het volgende:t is de taak om dat hier af te schaffen
quote:mee eens, he he
Op woensdag 11 februari 2004 01:44 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Misschien niet, misschien forceer je er wat mee dat positieve gevolgen heeft.
quote:Tja, het wordt ervaren als een probleem en men weet er niet mee om te gaan dus doet men maar dit.
Op woensdag 11 februari 2004 01:46 schreef Ype het volgende:[..]
Zoals? Tevens, een wet doorvoeren, omdat die misschien positieve gevolgen heeft lijkt me ook niet getuigen van realisme.
quote:Dat is simpel, natuurlijke selectie. Heeft altijd gewerkt, dus waarom nu niet?
Op woensdag 11 februari 2004 01:48 schreef Dr.Stupid het volgende:Ach het zal op zeker overvloeien in elkaar als je maar voorkomt dat de negatieve punten van welke kant dan ook niet blijven bestaan in de maatschappij.
quote:Nog steeds geen Islamitisch, maar een oud-Afrikaans ritueel. Plus dat het weinig met een hoofddoekjesdiscussie te maken heeft.
Op woensdag 11 februari 2004 01:51 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
mee eens, he he
![]()
die wet gaat meer als om hoofddoekjes, verder kijken, ook besnijdenis, wat een gruwelijke daad is,
wie hier komt wonen moet ook meegaan in t westerse leven, en niet hun baarbaars gedrag hier uitdragen.
* zucht *
quote:hij bepaalt t net niet, jammer, maar t wordt tijd dat iemand dat bepaald.
Op woensdag 11 februari 2004 01:50 schreef EgoTrippin het volgende:[..]
Oh, dus jij bepaalt wat hier de taak is? Ga je opgeven voor de presidentsverkiezingen in de VS, als T2 erin komt red jij het ook wel.
quote:Oh, je vertrouwt op de media? Als je je mening had gebaseerd op verhalen van tweede personen, had je een heel ander idee gehad. Plus, generalisatie. Altijd fout.
Op woensdag 11 februari 2004 01:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Idd! En al die ervaringsverhalen van gevluchte meisjes en meisjes uit het Blijf van mijn lijf-Huis over de enorme druk die de familie oplegt voor het dragen van de hoofddoek, is gewoon niet waar he?
[Dit bericht is gewijzigd door EgoTrippin op 11-02-2004 01:54]
quote:Ach. Of die vrouwen nou door hun man of door de regering gedwongen worden maakt in deze ook niet veel uit natuurlijk.
Op woensdag 11 februari 2004 01:51 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Tja, het wordt ervaren als een probleem en men weet er niet mee om te gaan dus doet men maar dit.
quote:Die worden vaak afgedaan als op zichzelf staande incidenten. Er wordt nog geen probleem van gemaakt. Misschien moet daar maar eens onderzoek naar gedaaan worden.
Op woensdag 11 februari 2004 01:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Idd! En al die ervaringsverhalen van gevluchte meisjes en meisjes uit het Blijf van mijn lijf-Huis over de enorme druk die de familie oplegt voor het dragen van de hoofddoek, is gewoon niet waar he?
quote:Jij baalt er zeker ook zo van dat allochtonen zo snel het woord discriminatie in de mond nemen of niet?
Op woensdag 11 februari 2004 01:53 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
hij bepaalt t net niet, jammer, maar t wordt tijd dat iemand dat bepaald.
naar .......oh nee, dat is discriminatie, mag niet!
slap beleid hier
quote:Dan worden autochtonen al jaren onderdrukt, want die mogen geen petjes op in de klas, en op sommige scholen mogen Londsdale kleren al helemaal niet. Worden allemaal onderdrukt, maar daar hoor je nooit het linkse geweten van NL over. Pas al men in wil grijpen omdat fundamentalisten de boel proberen te verzieken, komt links in het geweer. Drie keer raden wie er dan nog meer in het geweer komen en protesten organiseren ---> http://www.ael.nl/Hijaab.jpg
Op woensdag 11 februari 2004 01:48 schreef Loedertje het volgende:Ook iemand dwingen iets af te doen is moeten (en onderdrukking
)
Moslimmeisjes die bewust zo'n lap stof om het hoofd draperen om zichzelf een identiteit te geven, die kunnen hem gerust in de klas afzetten. Helpen ze tevens hun zusters mee die door thuis verplicht zo'n doek om de kop moeten dragen.
-
75% van de Fransen is voor het hoofddoekverbod; zegt toch wel genoeg. Levert kennelijk al veel problemen op daar, de fundamentalisering van de moslims in la France.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 11-02-2004 01:58]
quote:Ik denk dat elke natuurlijke selectie wel ergens gestuurd wordt.
Op woensdag 11 februari 2004 01:52 schreef EgoTrippin het volgende:[..]
Dat is simpel, natuurlijke selectie. Heeft altijd gewerkt, dus waarom nu niet?
quote:Nee, ik denk ook dat bij een verbod de vrouw tussen twee vuren kan komen te staan. Een ongewenste uitwerking van een maatregel genomen om hun leven te vergemakkelijken.
Op woensdag 11 februari 2004 01:53 schreef Ype het volgende:[..]
Ach. Of die vrouwen nou door hun man of door de regering gedwongen worden maakt in deze ook niet veel uit natuurlijk.
M'n punt? Nederlandse eikels die voor het hoofddoekjes-verbod in Frankrijk zijn. "Jaaaa tof man! Wanneer in nederland? Hoofddoekies doen ze maar in hun eige land!!"
En ik zie ze dat dan al zeggen, met hun pet achterstevoren op de kop. Wat ben je dan voor vmbo-mongool? Ze beheersen zelf het nederlands niet eens, maar zetten zich af tegen alles wat maar 'buitenlands' is.
Begrijp me niet verkeerd:
Ik heb een teringhekel aan raddraaiers en we pakken ze veel te soft aan. Het groepje donkere jongens wat altijd in de buurt hangt en iedereen die passeert zo nodig iets moet naroepen kan ik wel schieten. Het marokkaans tuig dat vorige week m'n bioscoopbezoek vergalde met hun grenzeloos asociale gedrag wens ik een langzame en pijnlijke dood toe (niet helemaal in verhouding, maar ja, sue me)
Maar waarom zou ik dat gaan generaliseren en m'n frustraties uiten in een 'hoofddoekjesverbod' ? Wat heeft A met B te maken? Ik verwens nederlandse hufters die door de binnenstad scheuren met hun stinkscooters ook naar de hel. Iedereen die me lastigvalt eigenlijk... Donker, blank, geel, paars; boeit me niet: donder op en val me niet lastig!
Wat voor last heb ik van hoofddoekjes? Hmm.. Ik kan nog even niets bedenken...
"Maar ze moeten zich aanpasse aan onze cultuur!!"
"Tja", denk ik dan, "Je bent vast nooit verder dan Tiësto-in-de-arena geweest, proleet". De meerderheid weet maar half hoe de vaderlandse geschiedenis in elkaar steekt en kan nauwelijks twee regels van het Wilhelmus zingen, maar heeft wél een zeer uitgesproken mening over hoe hele bevolkingsgroepen zich wel of niet zouden moeten gedragen - omdat die zich nu eenmaal zouden moeten aanpassen.
Aanpassen... 'ze' moeten inderdaad Nederlands leren, anders schiet het niet op. 'Ze' moeten zich aan de wet houden, want daar is die voor. Maar verder? Je mag geen kleedje op je hoofd dragen? Wtf? Aanstootgevend? Sinds wanneer? 'Ze' zijn hier al 40 jaar. Hallo... Veertig jaar! Is het niet een beetje raar om daar nu over te beginnen? Is het niet een béééétje een sneue manier om 'ze' een hak te zetten?
Een hak, voor al die frustratie die opgebouwd is door criminele, lastige, geweldadige jongeren van buitenlandse afkomst? Want meer is het volgens mij niet. Mensen voelen zich bedreigd en projecteren die angst op de groep en masse. Bijzonder fenomeen...
Nederlanders beoordeel je op de persoon, niet op de groep. Je zal weinig mensen horen zeggen "Oh, die Zeeuwen, ik heb er zo'n schijthekel aan!". Da's namelijk raar om te zeggen, toch?
En dan roepen ze dat de islam '100 jaar achterloopt'. Hoeveel loop je achter als je de zaken niet van elkaar kunt scheiden en een hele bevolkingsgroep over één kam scheert?
Het mooist vind ik nog de helden die zichzelf edelmoedig op de borst kloppen omdat een verbod 'de onderdrukte islamitische vrouw' zou bevrijden van een eeuwenoud juk. Als het niet zo in en intriest was, zou het grappig zijn :-/
quote:Op een tuchtschool gezeten? Strenge ouders wellicht? Probeer eens of je die frustratie op een andere manier kwijt kunt, misschien op een constructieve manier?
Op woensdag 11 februari 2004 01:53 schreef Killer_Mom het volgende:slap beleid hier
quote:Vooral de autochtonen die er zo van balen dat de allochtonen altijd een slachtofferrol aangemeten krijgen en met reacties als deze laten zien dat dat bij hen absoluut niet van kracht is.
Op woensdag 11 februari 2004 01:55 schreef R@b het volgende:[..]
Dan worden autochtonen al jaren onderdrukt, want die mogen geen petjes op in de klas, en op sommige scholen mogen Londsdale kleren al helemaal niet. Worden allemaal onderdrukt, maar daar hoor je nooit het linkse geweten van NL over. Pas al men in wil grijpen omdat fundamentalisten de boel proberen te verzieken, komt men in het geweer. Drie keer raden wie er dan in het geweer komen en protesten organiseren ---> http://www.ael.nl/Hijaab.jpg
Moslimmeisjes die bewust zo'n lap stof om het hoofd draperen om zichzelf een identitiet te geven, die kunnen hem gerust in de klas afzetten. Helpen ze tevens hun zusters mee die door thuis verplicht zo'n doek om de kop moeten dragen.
quote:Er zijn nog wel meer 'onschuldige' kledingstukken die als fout omschreven worden en daardoor verboden zijn op scholen en openbare ruimtes. Bomberjacks met nederlandse vlag bijv. belachelijk dat in nederland de nederlandse vlag verboden kan worden.
Dan worden autochtonen al jaren onderdrukt, want die mogen geen petjes op in de klas, en op sommige scholen mogen Londsdale kleren al helemaal niet. Worden allemaal onderdrukt, maar daar hoor je nooit het linkse geweten van NL over. Pas al men in wil grijpen omdat fundamentalisten de boel proberen te verzieken, komt men in het geweer. Drie keer raden wie er dan in het geweer komen en protesten organiseren ---> http://www.ael.nl/Hijaab.jpg
Moslimmeisjes die bewust zo'n lap stof om het hoofd draperen om zichzelf een identitiet te geven, die kunnen hem gerust in de klas afzetten. Helpen ze tevens hun zusters mee die door thuis verplicht zo'n doek om de kop moeten dragen.
quote:Precies, wat was dat ook weer over vrijheid enzo? Laten we alle allochtonen een hoop extra wetten voorschrijven zodat het contrast zo groot is, dat de autochtonen niet in de gaten hebben dat ze helemaal niet zo vrij zijn als ze denken. Dat is pas onderdrukking!
Dan worden autochtonen al jaren onderdrukt, want die mogen geen petjes op in de klas, en op sommige scholen mogen Londsdale kleren al helemaal niet. Worden allemaal onderdrukt, maar daar hoor je nooit het linkse geweten van NL over.
quote:Even een andersoortige reactie: Ik vind het persoonlijk nogal hypocriet van mensen die de hoofddoekjes zo ontzettend graag willen afschaffen. Want de Moslimvrouw wordt erdoor onderdrukt. Maar eigenlijk geven ze geen hol om de Moslimvrouw en is het puur en alleen het uiten van negatieve gevoelens ten opzichte van de Islam.
Op woensdag 11 februari 2004 01:57 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Nee, ik denk ook dat bij een verbod de vrouw tussen twee vuren kan komen te staan. Een ongewenste uitwerking van een maatregel genomen om hun leven te vergemakkelijken.
quote:oftopic...omdat t al bedtijd is...
Op woensdag 11 februari 2004 01:52 schreef Ype het volgende:[..]
Nog steeds geen Islamitisch, maar een oud-Afrikaans ritueel. Plus dat het weinig met een hoofddoekjesdiscussie te maken heeft.
ritueel? dat mag wel zijn,
maar hier niet meer!
mensonterend en misselijk makend.
wat ik ermee wil zeggen, zo wonen hier, en dan dulden we die barbaarse mishandelingen niet.
je zou eens verliefd worden op een meidje wat dichtgenaait is? heb je dat wel eens gezien, nou ik wel.
straffen die ouders die in de vakantie hun kind zo mishandelen.
geen pardon.
en nu weer on topic...
quote:Precies. Ze zouden eens moeten stellen dat 'die Marokkaanse rotjongens' eens aangekeken werden op het feit dat het eikels zijn en niet op het feit dat ze Marokkanen zijn. Soortgelijke reacties van mensen die het individualisme zo hoog hebben staan zijn op zijn minst uiterst frapant te noemen.
Op woensdag 11 februari 2004 01:57 schreef Jansman het volgende:
Wat heb ik een smerige hekel aan Nederlanders. En aan buitenlanders. En aan buitenlandse Nederlanders. En aan Nederlandse buitenlanders. Kaffers... Gatverdamme!M'n punt? Nederlandse eikels die voor het hoofddoekjes-verbod in Frankrijk zijn. "Jaaaa tof man! Wanneer in nederland? Hoofddoekies doen ze maar in hun eige land!!"
En ik zie ze dat dan al zeggen, met hun pet achterstevoren op de kop. Wat ben je dan voor vmbo-mongool? Ze beheersen zelf het nederlands niet eens, maar zetten zich af tegen alles wat maar 'buitenlands' is.
Begrijp me niet verkeerd:
Ik heb een teringhekel aan raddraaiers en we pakken ze veel te soft aan. Het groepje donkere jongens wat altijd in de buurt hangt en iedereen die passeert zo nodig iets moet naroepen kan ik wel schieten. Het marokkaans tuig dat vorige week m'n bioscoopbezoek vergalde met hun grenzeloos asociale gedrag wens ik een langzame en pijnlijke dood toe (niet helemaal in verhouding, maar ja, sue me)Maar waarom zou ik dat gaan generaliseren en m'n frustraties uiten in een 'hoofddoekjesverbod' ? Wat heeft A met B te maken? Ik verwens nederlandse hufters die door de binnenstad scheuren met hun stinkscooters ook naar de hel. Iedereen die me lastigvalt eigenlijk... Donker, blank, geel, paars; boeit me niet: donder op en val me niet lastig!
Wat voor last heb ik van hoofddoekjes? Hmm.. Ik kan nog even niets bedenken...
"Maar ze moeten zich aanpasse aan onze cultuur!!""Tja", denk ik dan, "Je bent vast nooit verder dan Tiësto-in-de-arena geweest, proleet". De meerderheid weet maar half hoe de vaderlandse geschiedenis in elkaar steekt en kan nauwelijks twee regels van het Wilhelmus zingen, maar heeft wél een zeer uitgesproken mening over hoe hele bevolkingsgroepen zich wel of niet zouden moeten gedragen - omdat die zich nu eenmaal zouden moeten aanpassen.
Aanpassen... 'ze' moeten inderdaad Nederlands leren, anders schiet het niet op. 'Ze' moeten zich aan de wet houden, want daar is die voor. Maar verder? Je mag geen kleedje op je hoofd dragen? Wtf? Aanstootgevend? Sinds wanneer? 'Ze' zijn hier al 40 jaar. Hallo... Veertig jaar! Is het niet een beetje raar om daar nu over te beginnen? Is het niet een béééétje een sneue manier om 'ze' een hak te zetten?
Een hak, voor al die frustratie die opgebouwd is door criminele, lastige, geweldadige jongeren van buitenlandse afkomst? Want meer is het volgens mij niet. Mensen voelen zich bedreigd en projecteren die angst op de groep en masse. Bijzonder fenomeen...
Nederlanders beoordeel je op de persoon, niet op de groep. Je zal weinig mensen horen zeggen "Oh, die Zeeuwen, ik heb er zo'n schijthekel aan!". Da's namelijk raar om te zeggen, toch?
En dan roepen ze dat de islam '100 jaar achterloopt'. Hoeveel loop je achter als je de zaken niet van elkaar kunt scheiden en een hele bevolkingsgroep over één kam scheert?
Het mooist vind ik nog de helden die zichzelf edelmoedig op de borst kloppen omdat een verbod 'de onderdrukte islamitische vrouw' zou bevrijden van een eeuwenoud juk. Als het niet zo in en intriest was, zou het grappig zijn :-/
quote:Niet gezien, maar ik ken wel iemand bij wie het is gebeurd. Walgelijk inderdaad, maar het concept doorvoeren naar een gigantische groep mensen waar bij 99,99% dit hele ritueel niet van toepassing is gaat me te ver.
Op woensdag 11 februari 2004 02:02 schreef Killer_Mom het volgende:[..]
oftopic...omdat t al bedtijd is...
ritueel? dat mag wel zijn,
maar hier niet meer!
mensonterend en misselijk makend.
wat ik ermee wil zeggen, zo wonen hier, en dan dulden we die barbaarse mishandelingen niet.je zou eens verliefd worden op een meidje wat dichtgenaait is? heb je dat wel eens gezien, nou ik wel.
straffen die ouders die in de vakantie hun kind zo mishandelen.
geen pardon.
en nu weer on topic...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |