abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2001 @ 17:15:18 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1189929
quote:
BRUSSEL - Duitse en Britse mobiele telefoonoperators maken op grote schaal onderlinge prijsafspraken voor het bellen op elkaars netwerken in het buitenland, zo vermoedt de Europese Commissie. Daardoor worden de prijzen voor consumenten sterk opgedreven.

In verband daarmee zijn woensdag door commissie-ambtenaren en medewerkers van de nationale concurrentieautoriteiten invallen gedaan bij negen maatschappijen in Duitsland en Groot-Brittannië.

Volgens een woordvoerder van Europees commissaris Monti (concurrentiebeleid) is het prijsbeleid voor het zogeheten 'roaming', mobiel bellen via buitenlandse netwerken, "onduidelijk voor consumenten, te rigide en zeker niet gerelateerd aan de daadwerkelijke kosten".

De invallen zijn gedaan bij de negen grote operators om een duidelijk beeld te krijgen van de kosten voor 'roaming' op de bredere Europese markt.

www.nu.nl

Zo, hopelijk vinden ze wat.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 11 juli 2001 @ 20:30:04 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_1190955
Gewoon niet mobiel bellen naar het buitenland. Nergens voor nodig.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1191126
Publiek geheim dat de telecom-maatschappijen zwaar verdienen op buitenlandse diensten zoals roaming, bellen naar het buitenland en gebeld worden in het buitenland... Vast & mobiel wordt hier lekker op gecashed.. Ben benieuwd, maar ik ga er niet vanuit dat ze iets zullen vinden. Kartels zijn zeer moeilijk te bewijzen.

Check trouwens ook het bankwezen.. Wist je dat het overmaken van 100 euro naar Duitsland 10 euro kost? En dat dit nog vrij goedkoop is (vanuit andere landen is het storten veel duurder.) Kosten voor de bank van zo'n transactie (via een telebank-actie): 0,25 cent.

(Overigs gaat er in Euroland een enorme slachting plaats vinden qua bankwezen en telecomwezen.. Onvermijdelijk..)

donderdag 12 juli 2001 @ 00:48:43 #4
10188 links234
pi_1193151
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 20:30 schreef R@b het volgende:
Gewoon niet mobiel bellen naar het buitenland. Nergens voor nodig.
Dat maak ik zelf wel uit.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 12 juli 2001 @ 01:00:02 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1193219
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 00:48 schreef links234 het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit.

Tuurlijk.

Dat wordt flink dokken dus

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 12 juli 2001 @ 13:37:45 #6
10188 links234
pi_1194997
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 01:00 schreef R@b het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Dat wordt flink dokken dus [afbeelding]

Hebben we haar weer: Het bedrijfsleven heeft hier veel meer last van dan de particulier. Daar zal het ook wel om gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')