quote:Die was oorspronkelijk voor iemand anders, maar ik heb 't maar weggehaald. O ja, je verzoek m.b.t. mijn usericon is in behandeling
Op vrijdag 13 juli 2001 00:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Was die voor mij of voor een van de andere gasten Koekepan?
quote:Net iets te abstract Koekepan
Op vrijdag 13 juli 2001 00:38 schreef Koekepan het volgende:
bral
Bral wie, wat ?
quote:En z'n andere 2 kinderen? Ik zie je steeds alleen maar over Lola schrijven. (arme Lola etc.)
Op vrijdag 13 juli 2001 00:49 schreef absolutelyarrogant het volgende:
en voor al die mensen die roepen dat het zo erg is dat hij zelfmoord heeft gepleegd, wat had hij dan moeten doen? Aftakelen en eindigen in middelmatigheid of zelfs afhankelijkheid? Gister waren Lola en zijn vrouw bij het hilton en natuurlijk zijn ze verdrietig, maar ze gaven niet de indruk dat ze het niet begrepen. bij ons in de buurt heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gehoord, iedereen heeft zoiets van: toppie herman, jezelf skyhigh de hemel inschieten is nog altijd beter dan eindigen als een wrak. Laten we wel wezen, als hij nou niets gepresteerd had kon ik me voorstellen dat je het laf vond, maar voor iemand als Herman Brood (die ontzettend kleinzerig en een echte schijterd was) is dit echt het ultieme bewijs van zijn moed, originaliteit en compassie. En zelfs Lola zal dat beamen denk ik, die is wel wat gewend hoor van d'r ouwe.
quote:Ik probeerde lollig te zijn maar bij nader inzien was dat gebral.
Op vrijdag 13 juli 2001 00:49 schreef Midioot het volgende:
Bral wie, wat ?
ik denk dat veel mensen met een brood ook een beetje lef aan de muur denken te kopen. Weet niet, kan me voorstellen dat zijn persoon meespeelt in de liefde voor zijn kunst.
Als ik naar mezelf kijk: tja, ik heb hier Corneille, Espen Hagen, Keith Haring en Brood hangen en dat al jaren, denk dat het bij mij gewoon een kwestie van smaak is (niet alles echt hoor, ook gewoon posters, zo rijk ben ik ook weer niet
)
Maar dat is toch niet erg? Zeker in het geval van Brood, zijn kunst is vooral een afspiegeling van zijn persoonlijkheid, ik heb hier thuis "Niets menschelijks is ons vreemd" hangen, daar moet ik elke ochtend en elke avond weer om glimlachen. ik heb ook een tekeing die hij maakte waar hij een gedicht voor me heeft opgeschreven, tja, die tekening ziet er niet uit, maar door het gedicht is het voor mij van onschatbare waarde. Gewoon, omdat ik elke keer als ik er naar kijk aan die avond moet denken en omdat het van een simpele genialiteit is dat ik er na vier jaar nog steeds een beetje stil van wordt.
Herman was kunst, tenminste voor veel mensen, waaronder ik, en dus heb je met een schilderij van hem een beetje van zij persoonlijkheid in huis. Denk ik.
quote:Voor hen is het uiteraard even erg, maar ik ken Lola alleen, die kleine heb ik weleens hier in de buurt gezien, maar Lola gaat ook wel mee naar de kroeg enzo, en tenslotte is Lola jaren lang de verpersoonlijking van de vaderliefde van Herman Brood geweest. Lola is een beetje wat Lourdes ( die heet trouwens ook Lola als roepnaam) van Madonna is, het ultieme gezicht van de menselijkheid van zulke grote kunstenaars. Maar is inderdaad niet zo netjes van me. Sorry. 't Is voor alle nabestaanden vreselijk.
Op vrijdag 13 juli 2001 00:56 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
En z'n andere 2 kinderen? Ik zie je steeds alleen maar over Lola schrijven. (arme Lola etc.)
quote:Als niemand het zegt zeg ik het :
Op donderdag 12 juli 2001 22:08 schreef Actif het volgende:
RETECOOL
*save doet*
quote:Fijn dat je deze vraag stelt AA, mijn waarde-oordeel betreft niet zozeer de 'daad' van Herman Brood. Maar de idiotie van mensen die zelfmoord hier nu plotseling als iets 'tofs' beginnen voor te stellen. Al die mensen die zo geweldig weten te praten over 'poëtische daden' en 'laatste vluchten' zijn in mijn ogen lege babbelaars die op geen mijlen na ook maar kunnen bevatten wat dit echt betekent. Ik durf er alles onder te verwedden dat ook Herman Brood liever niet dood was gegaan. Dat zijn keuze om het toch te doen lag in de aftakeling die hij moest doormaken. Maar ook dat hele proces heeft niks van het glorieuze heldendom dat mensen er nu van maken. Je kunt 'm waarderen als kunstenaar, als zanger, als heel slim mens zelfs tot op zekere hoogte als overlever, maar niet als zelfmoordenaar.
Op vrijdag 13 juli 2001 00:49 schreef absolutelyarrogant het volgende:
en voor al die mensen die roepen dat het zo erg is dat hij zelfmoord heeft gepleegd, wat had hij dan moeten doen? Aftakelen en eindigen in middelmatigheid of zelfs afhankelijkheid? Gister waren Lola en zijn vrouw bij het hilton en natuurlijk zijn ze verdrietig, maar ze gaven niet de indruk dat ze het niet begrepen. bij ons in de buurt heb ik eigenlijk alleen maar positieve reacties gehoord, iedereen heeft zoiets van: toppie herman, jezelf skyhigh de hemel inschieten is nog altijd beter dan eindigen als een wrak. Laten we wel wezen, als hij nou niets gepresteerd had kon ik me voorstellen dat je het laf vond, maar voor iemand als Herman Brood (die ontzettend kleinzerig en een echte schijterd was) is dit echt het ultieme bewijs van zijn moed, originaliteit en compassie. En zelfs Lola zal dat beamen denk ik, die is wel wat gewend hoor van d'r ouwe.
Maar goed, het is hier kennelijk niet toegestaan om een afwijkende mening te hebben
quote:Tuurlijk, dat ben ik ook in mijn eerste post al met je eens. Uiteindelijk was Herman Brood ook een ontzettend commerciele reclamehoer die op alles waar ie voor betaald werd een krabbel kalkte. Ik ken wel meer van dat soort voorbeelde, dattie bijv. uitgenodigd werd op grote bedrijfsevenementen voor veel geld en zich daar klem zoop, vervolgens op een bankje gnig liggen spacen en dan uiteindelijk in 10 minuten een berg "schilderijen " eruit poepte. En die mannetjes trots op hun schilderij... Daar moest ie zelf waarschijnlijk het hardst om lachen, en gelijk heeft ie. Maar toch vind ik het niet erg dat mensen daarmee hun burgerlijkheid willen afkopen, er zijn nu eenmaal veel mensen die middelmatig zijn. Als die met een brood aan de muur even een held kunnen zijn, nou, dan gun ik ze dat wel hoor.
Op vrijdag 13 juli 2001 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Okay Absolutelyarrogant, van jou en nog enkele mensen voor wie een schilderij van Brood emotionele waarde heeft kan ik het me voorstellen dat je zo'n schilderij koesterd.
Echter in de meeste gevallen is het volgens mij zo dat mensen hun burgelijkheid willen afkopen door een Brood aan de muur te hangen, en dat wist Brood natuurlijk ook wel, daar verdiende hij grof aan zelfs.
Hij zat ooit op Koninginnedag met een blinddoek op portretten te schilderen voor f 25,- (klaar in 4 seconden), en de mensen stonden in de rij, hij maakte overduidelijk een deel van zijn kunst-fans belachelijk, zonder dat zij het in de gaten hadden.
quote:Je mag best een andere mening hebben hoor, maar ik ben het op zich juist met je eens. Kijk, in de eerste plaats is het ontzettend verdrietig dattie op het laatst zo alleen was. Kan me niet voorstellen dat ie niet verschrikkelijk bang is geweest. Vandaar dat ik ook in eerste plaats denk, arme Herman, had ie maar nooit naar die artsen geluisterd en zichzelf lekker tot zijn 80ste volgepropt met drugs. Ik denk dat mensen uiteindelijk overlevers zijn, en dat zelfmoord een teken is van een enorme uitzichtloosheid. Vind ik dus heel erg en heel zielig en verdrietig.
Op vrijdag 13 juli 2001 03:51 schreef HiZ het volgende:[..]
Fijn dat je deze vraag stelt AA, mijn waarde-oordeel betreft niet zozeer de 'daad' van Herman Brood. Maar de idiotie van mensen die zelfmoord hier nu plotseling als iets 'tofs' beginnen voor te stellen. Al die mensen die zo geweldig weten te praten over 'poëtische daden' en 'laatste vluchten' zijn in mijn ogen lege babbelaars die op geen mijlen na ook maar kunnen bevatten wat dit echt betekent. Ik durf er alles onder te verwedden dat ook Herman Brood liever niet dood was gegaan. Dat zijn keuze om het toch te doen lag in de aftakeling die hij moest doormaken. Maar ook dat hele proces heeft niks van het glorieuze heldendom dat mensen er nu van maken. Je kunt 'm waarderen als kunstenaar, als zanger, als heel slim mens zelfs tot op zekere hoogte als overlever, maar niet als zelfmoordenaar.
Maar goed, het is hier kennelijk niet toegestaan om een afwijkende mening te hebben
quote:Of je moet gaan staan juichen bij zijn laatste daad... neuh. Zo tof is het allemaal niet, hij had ook liever vrolijk doorgeleefd. Maar ik heb wel respect voor zijn keuze. Uit wat Bart Chabot vertelde, was de sprong vanaf het Hilton een bewuste keuze, iets dat hij al langer overwoog. Geheel in zijn eigen flamboyante, narcistische, ietwat duistere stijl koos hij voor een levenseinde als exhibitionistisch zelfmoordenaar. Zijn sprong mag een hoop puinhoop gegeven hebben en natuurlijk, elke dood bezorgt vrienden en familie een hoop verdriet. Maar TOCH denk ik dat hij, gezien zijn vrij uitzichtloze situatie, niet trouwer aan zichzelf heeft kunnen zijn dan door zich zo van kant te maken.
Op vrijdag 13 juli 2001 03:51 schreef HiZ het volgende:
Je kunt 'm waarderen als kunstenaar, als zanger, als heel slim mens zelfs tot op zekere hoogte als overlever, maar niet als zelfmoordenaar.
Full Moon (die helaas niet zoveel tijd heeft om op jullie berrichten antwoorden te geven)
quote:De discussie gaat niet over hem Bastard, maar over de mening die mensen over hem hebben.
Op vrijdag 13 juli 2001 04:26 schreef Bastard het volgende:
hij is dood mensen...
quote:En jij denkt dat Herman veel langer had geleefd als hij langer was doorgegaan met zuipen en drugsgebruiken?? Kom nou, hij stopte niet zomaar. Het spul had geen effect meer en sloopte hem lichamelijk. (hij had er meer last dan lol van)
Op vrijdag 13 juli 2001 08:33 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Je mag best een andere mening hebben hoor, maar ik ben het op zich juist met je eens. Kijk, in de eerste plaats is het ontzettend verdrietig dattie op het laatst zo alleen was. Kan me niet voorstellen dat ie niet verschrikkelijk bang is geweest. Vandaar dat ik ook in eerste plaats denk, arme Herman, had ie maar nooit naar die artsen geluisterd en zichzelf lekker tot zijn 80ste volgepropt met drugs.
Bovendien bleef hij doorgaan met zuipen terwijl zijn lever vrijwel stuk was.
Goed hij had nog een jaartje of zo kunnen leven als zombie of in een ziekenhuis, maar dat was toch ook niets voor hem geweest.
quote:Kan iemand deze Spam verwijderen?
Op vrijdag 13 juli 2001 12:43 schreef Fullmoon het volgende:
Het verhaal hoe Mohammed-Taariq Schoenmakers moslim is geworden kunnen jullie lezen op www.overgave.nl:
http://www.overgave.nl/Mijn%20geloof/NieuweMoslims/muhammad-taariq.htmFull Moon (die helaas niet zoveel tijd heeft om op jullie berrichten antwoorden te geven)
quote:Moet je hem vooral nog eens meequoten, lekker handig
Op vrijdag 13 juli 2001 15:10 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kan iemand deze Spam verwijderen?
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 15:35 schreef R@b het volgende:[..]
Moet je hem vooral nog eens meequoten, lekker handig
quote:Als hij er ooit al lol van heeft gehad.
Op vrijdag 13 juli 2001 15:02 schreef R@b het volgende:[..]
En jij denkt dat Herman veel langer had geleefd als hij langer was doorgegaan met zuipen en drugsgebruiken?? Kom nou, hij stopte niet zomaar. Het spul had geen effect meer en sloopte hem lichamelijk. (hij had er meer last dan lol van)
Ookal is het raar om te zeggen, ik vind dat Brood een beetje het slachtoffer is geworden van zijn "fans" , ookal deed hij het zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |