abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:27:31 #126
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198139
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 16:18 schreef HiZ het volgende:
maar een commentaar op de domme massa in deze draad, die alleen maar kan toekijken als een ander mens zichzelf kapot maakt en het dan van een mooi sausje gaat overgieten om er maar vooral geen moeilijk gevoel over te krijgen dat iemand zich te pletter gooit van een gebouw.
Een benepen en zelfvoldaan mannetje...........
precies zoals Ringo je reeds vertelde dus.

Herman was cool en uitermate getallenteerd no matter what of hoeveel shit .............................

Gaat jou en niemand toch geen Z aan wat Herman met zijn leven deed, al snoof ie 250 kilo per dag, zo lang ie het jou niet verplichtte te doen, heb je niks te balken.

Een beetje respect voor een dode zou op zijn plaats zijn, ook al was Herman niet jou idool, vele mensen zijn er zwaar van onder de indruk ............

Hevig kunne kwatsu is een gave
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:33:56 #127
272 R@b
No-nonsens
pi_1198165
Herman Brood beoordeelt door een Nederlands bekeerde moslim

"As-salaamu 'aluikum wa ra'hmatullaahi wa barakaatuhu, yaa ichwaanie.
(vrede, zegeningen en genade van God zij met jullie, mijn broeders en
zusters)

Herman Brood

Gisteren werd er op het nieuws en in de kranten uitgebreid aandacht besteed
aan de zieke perverseling, genaamd Herman Brood. In Nederland mag je van
alles zijn, zelfs zo'n alcoholzuipende junk die op z'n 54ste van het Hilton
springt om zelfmoord te plegen. Hij werd me toch een partij gehuldigd en er
komt zelfs een monument voor deze zieke geest. Oh wee echter als je een
hardwerkende, serieuze moslim bent die nog geen vlieg kwaad zou doen. Nee,
dan ben je een "extremist" en niet "modern". Jezelf te pletter spuiten met
allerlei drugs en met ijzer in je gezicht rondlopen, kijk, dat is pas
"modern". Dan word je geaccepteerd en heb je rechten in Nederland, want je
staat symbool voor de "vrijheid". De vrijheid om jezelf en anderen kapot te
maken. Dat er in Nederland jaarlijks 6 miljard gulden verspild wordt als
gevolg van de problemen die er bestaan met drugs en alcoholgebruik, daar
staat niemand verder bij stil. Dat de maatschappij eronder lijdt, ach, daar
denkt men niet aan. Nederland is ziek. Een zieke, superasociale geldfabriek
waarin alles moet wijken voor de allesverslindende geldwellust en de zieke
belangen van het individu.

Mvg,

Muhammad T. Schoenmakers"

Bron: www.overgave.nl
======================================

Vond hem wel toepasselijk in ANM

He he, wat een mafkezen. Die Fullmoon, van een tijdje terug, komt ook van die site met geloofsfanaten af.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:39:04 #128
10090 waspman
life is sweet
pi_1198189
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:33 schreef R@b het volgende:

Mvg,

die achternaam zeg... zou ie getrouwd zijn met een nederlandse vent?
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:40:01 #129
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198197
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef waspman het volgende:

Edit: De opmerking die hier stond was nogal ongepast en is dus verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 13-07-2001 00:58]

donderdag 12 juli 2001 @ 23:40:58 #130
272 R@b
No-nonsens
pi_1198207
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:39 schreef waspman het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon een tot de islam bekeerde Nederlander. Staat ook boven het stukje.

''Herman Brood beoordeelt door een Nederlands bekeerde moslim''

donderdag 12 juli 2001 @ 23:43:05 #131
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198218
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:40 schreef R@b het volgende:

Volgens mij gewoon een tot de islam bekeerde Nederlander. Staat ook boven het stukje.

Nog enger........
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:48:38 #132
10090 waspman
life is sweet
pi_1198242
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:40 schreef R@b het volgende:

[..]

''Herman Brood beoordeelt door een Nederlands bekeerde moslim''

Ik dacht dattie als moslim bekeerd was tot Nederland
of dattie op de Nederlandse manier tot de islam bekeerd is...

nouja, in ieder geval slechte kop

donderdag 12 juli 2001 @ 23:53:24 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1198263
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:33 schreef R@b het volgende:
Herman Brood beoordeelt door een Nederlands bekeerde moslim

"As-salaamu 'aluikum wa ra'hmatullaahi wa barakaatuhu, yaa ichwaanie.
(vrede, zegeningen en genade van God zij met jullie, mijn broeders en
zusters)

Herman Brood

Gisteren werd er op het nieuws en in de kranten uitgebreid aandacht besteed
aan de zieke perverseling, genaamd Herman Brood. In Nederland mag je van
alles zijn, zelfs zo'n alcoholzuipende junk die op z'n 54ste van het Hilton
springt om zelfmoord te plegen. Hij werd me toch een partij gehuldigd en er
komt zelfs een monument voor deze zieke geest. Oh wee echter als je een
hardwerkende, serieuze moslim bent die nog geen vlieg kwaad zou doen. Nee,
dan ben je een "extremist" en niet "modern". Jezelf te pletter spuiten met
allerlei drugs en met ijzer in je gezicht rondlopen, kijk, dat is pas
"modern". Dan word je geaccepteerd en heb je rechten in Nederland, want je
staat symbool voor de "vrijheid". De vrijheid om jezelf en anderen kapot te
maken. Dat er in Nederland jaarlijks 6 miljard gulden verspild wordt als
gevolg van de problemen die er bestaan met drugs en alcoholgebruik, daar
staat niemand verder bij stil. Dat de maatschappij eronder lijdt, ach, daar
denkt men niet aan. Nederland is ziek. Een zieke, superasociale geldfabriek
waarin alles moet wijken voor de allesverslindende geldwellust en de zieke
belangen van het individu.

Mvg,

Bron: www.overgave.nl
======================================

Die inburgeringscursussen moeten veel langer, dan leren die Immigranten ook hoogtepunten van het Nederlandse cultuurgoed zoals Herman Brood kennen en begrijpen.

(OK, dan dit een bekeerde Nederlander is past niet in deze theorie, maar da's een klein detail)

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:57:21 #134
272 R@b
No-nonsens
pi_1198273
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:53 schreef I.R.Baboon het volgende:

(OK, dan dit een bekeerde Nederlander is past niet in deze theorie, maar da's een klein detail)

Klein detail??? Het haalt je hele theorie onderuit
  donderdag 12 juli 2001 @ 23:59:46 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1198285
En zullen we het nu weer over Herman Brood hebben, of willen jullie met jullie ranzige discriminerende opmerkingen ook dit topic om zeep helpen ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:00:09 #136
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1198288
HiZ, ik begrijp je reactie wel wat de sprong betreft dan, alleen oordeel je te hard, de meeste mensen kijken eerst naar hun idool dat gesprongen is en voelen dat, en denken pas in 2e instantie aan z'n 2 dochters z'n zoon, moeder etc.
Voorbeeld, wanneer een bekend idool middels een auto-ongeluk om het leven zou komen, en daarbij zouden nog een aantal personen omkomen door de schuld van die artiest, dan kun je niet verwachten dat de fans op diezelfde dag ook nog eens gaan stilstaan bij de andere personen die door een fout van de artiest om het leven zijn gekomen, dan treuren ze om hun idool, de rest volgt later, of misschien wel niet zolang de "onbekenden" geen gezicht hebben.
Wees er maar zeker van dat wanneer morgen de jongste dochter van Brood op tv zegt dat ze het juist zo erg vindt dat haar pappa is gesprongen omdat ze dat zo eng vindt, dan wordt het voor velen een andere discussie.

Waar ik me persoonlijk dan ook meer aan stoor is dat ik vandaag van ongeveer 12 verschillende mensen heb gehoord "Herman was een maatje van me" etc.
Jawel zeker zo'n 700.000 zeer goede vrienden alleen al in Amsterdam, waar ze allemaal waren op het moment dat hij sprong is me dan ook een raadsel.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:09:25 #137
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_1198326
Brood's markante uitspraken

Herman Brood deed in zijn leven veel markante uitspraken. Hieronder een greep uit de vele interviews die hij in zijn leven gaf.

OVER DOOD: Ik heb een wens te doen, dat ik graag wil weten waar ik heenga als ik dood ben, waar ik vandaan kom en wat achter de sterren ligt.

OVER ZIJN LEVENSSTIJL: Het is ideaal; het betekent dat ik me bijna alles kan permitteren. Ik ben een gearriveerde dorpsgek.

OVER SEKS: Als die meiden allemaal net zo leuk deden tegen mij als tegen mijn hond, Jezus, dan werd het leven één grote natte droom.

OVER DRUGS: Het lijkt allemaal heel sprookjesachtig maar het is eigenlijk heel simpel. Cocaïne is trouwens niet meer te betalen. Speed kost een tientje per gram en werkt veel langer. Vooral op de plee van een trein, terwijl kedoenkedoenk de bielzen onder je billen wegschieten, voelt het prettig."

OVER ZIJN SCHILDERKUNST: Het is zelfs al zo dat mijn schilderijen de galerieën niet meer halen. Speculanten kopen namelijk alles op. Voor mij gunstig natuurlijk. Vaak ben ik amper begonnen of ik hoor al 'Heb je al wat klaar?' Nog gevleugelder is de kreet: 'Even iets signeren, graag'. Of: 'Stop, nu niets meer aan doen!' Waarna ik dan bij voorkeur een pot witte verf over de hele zaak smijt.

OVER CONCERTEN: Door mijn gescheurde broek heen speelde mijn klokkenspel ineens het Friese volkslied mee.

never play games........
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:11:04 #138
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198335
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 23:59 schreef golfer het volgende:
En zullen we het nu weer over Herman Brood hebben, of willen jullie met jullie ranzige discriminerende opmerkingen ook dit topic om zeep helpen ?
Ach gut, ik zit nog steeds op jou reply te wachten Golfer in Poort moet open voor immigrant, daar ben je ineens niet meer te bekennen, nadat je je so beloved cijfers voorgelegd hebt gekregen, error ???

Nog wat, als je het toch over discriminerende opmerkingen hebt, ik vind die Moslim Schoenmakers aardig discriminerend.
Maar volgens jou is dat niet zo erg toch, moet kunnen ?

Zou je mij en vast ook anderen een plezier willen doen.
Post hier of elders nog eens wat regels:
Het is mij nu niet helemaal duidelijk meer wat jou interpetatie van discriminatie is.

Ik vermoed dat die anders is als de mijne en als van enkele anderen, voor alle duidelijkheid, gaarne duidelijkheid...........

vrijdag 13 juli 2001 @ 00:16:42 #139
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1198359
Wat ik ook graag wil weten is waarom velen nu opeens beginnen te vertellen waarom ze Brood zo geweldig vinden, een aantal dagen geleden zag ik niet 1 posting waarin iemand vertelde wat een groot artiest/kunstenaar hij was (ookal was dat zo), en al evenmin citaten van Brood etc.
Is dit een vorm van eerbetoon?

Ik bedoel dit niet naar, maar ik begrijp nooit echt waarom mensen altijd achteraf met mooie woorden komen.

Vandaag ook grote vraag naar Brood-kunst, waarom niet vorige week?
Indien je iemand bewondert realiseer je je zijn groots-heid dan pas wanneer hij er niet meer is, ik vind het een vreemde gewaarwording, misschien kan iemand mij dit uitleggen.

vrijdag 13 juli 2001 @ 00:20:33 #140
11923 I.R.Baboon
pi_1198377
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wat ik ook graag wil weten is waarom velen nu opeens beginnen te vertellen waarom ze Brood zo geweldig vinden, een aantal dagen geleden zag ik niet 1 posting waarin iemand vertelde wat een groot artiest/kunstenaar hij was (ookal was dat zo), en al evenmin citaten van Brood etc.

Ik bedoel dit niet naar, maar ik begrijp nooit echt waarom mensen altijd achteraf met mooie woorden komen.

Indien je iemand bewondert realiseer je je zijn groots-heid dan pas wanneer hij er niet meer is, ik vind het een vreemde gewaarwording, misschien kan iemand mij dit uitleggen.

Je gaat van iemand die leeft toch niet elke dag vertellen hoe geweldig hij is???? Hij was ook toen hij nog leefde al een zeer gewardeerd musicus, en ook z'n schilderijen werden goed verkocht, maar dat hoef je toch niet elke dag te herhalen.
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:24:20 #141
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198389
quote:

Waarom zijn de bananen krom en waarom stel jij zo'n domme vragen ?

Als iedereen, iedereen constant zou moeten eren dan kon men niet meer gaan werken, das namelijk een fulltime job, en meer............

Van Gogh brengt nu ook meer op als tijdens zijn leven, vrij logisch Brood ook, hier stopt het, komt niks meer bij, vanaf gisteren is dat een feit.

Als er morgen een atoombon valt, zeg je dan ook, ik zag
tot gisteren nergens een posting over de vernietigende werking van zo'n ding, nu wel.

Ik zal je uit de brand helpen: Logica

vrijdag 13 juli 2001 @ 00:27:33 #142
272 R@b
No-nonsens
pi_1198399
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:

Ik zal je uit de brand helpen: Logica

Moderne logica
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:31:50 #143
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1198417
Ik snap het wel deels Midioot, maar ik ben bv vrij gecharmeerd van de welbespraaktheid van Theo van Gogh (ook die van Oltmans overigens).
Wanneer je mijn postings leest (hier en op een ander forum) dan zul je die naam ook zo af en toe tegenkomen, daar wacht ik niet mee tot hij er niet meer is.
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:34:11 #144
272 R@b
No-nonsens
pi_1198430
'De Grote Markt in Zwolle is dé geschikte plek'

Zwolle, de geboorteplaats van Herman Brood, krijgt een borstbeeld van de woensdag overleden zanger en kunstenaar. Het bronzen beeldwerk is enige tijd geleden gemaakt door kunstenaar Frank Rosen in opdracht van Broods vriend Ivo de Lange. Dat heeft De Lange donderdag bevestigd.

Over de precieze locatie en datum van onthulling onderhandelt De Lange's onderneming IQ, dat veel werken van Brood verkoopt, nog met de gemeente. De Lange: "Herman heeft eens gezegd dat de Grote Markt in het hart van de Zwolse binnenstad de enige geschikte plaats voor zijn beeltenis is".

Brood heeft zelf geposeerd voor het 95 centimeter hoge borstbeeld met sokkel. Hij zou het aanvankelijk zelf onthullen in het laatste weekeinde van oktober tijdens de kunstbeurs in de Zwolse IJsselhallen. "Eigenlijk vonden we het niet leuk om het beeld al ergens te plaatsen terwijl Herman nog in leven was", zegt De Lange. "Maar Herman vond dat we dat wel moesten doen."

Het bronzen beeld is enige tijd geleden gemaakt door kunstenaar Frank Rosen in opdracht van Broods vriend Ivo de Lange. Brood heeft zelf geposeerd voor het 95 centimeter hoge borstbeeld met sokkel.

© www.telegraaf.nl
===================================================

Voor Cosma

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 13-07-2001 00:34]

vrijdag 13 juli 2001 @ 00:34:45 #145
11923 I.R.Baboon
pi_1198432
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik snap het wel deels Midioot, maar ik ben bv vrij gecharmeerd van de welbespraaktheid van Theo van Gogh (ook die van Oltmans overigens).
Wanneer je mijn postings leest (hier en op een ander forum) dan zul je die naam ook zo af en toe tegenkomen, daar wacht ik niet mee tot hij er niet meer is.
Ik spreek nu voor mezelf: Hoewel ik geen enorm grote Brood-fan ben heb ik toch -terwijl hij nog leefde- meerdere keren lovende woorden over Never Be Clever uitgesproken, nu hij dood is zijn het er gewoon wat meer, maar dit is de perfecte gelegenheid.
pi_1198454
bral
Wittgenstein
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:38:38 #147
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1198460
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ja maar Cosma, ik heb ook nog nooit iemand als jou (virtueel) ontmoet , de *gemiddelde* mens handeld op deze manier, komt misschien ongewenst of slijmerig over, toch denk ik dat iedereen het goed bedoeld en heb ik er persoonlijk dan ook geen moeite mee.

Theo van Gogh............. ik weet niet hoor.....

vrijdag 13 juli 2001 @ 00:39:44 #148
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1198468
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:34 schreef R@b het volgende:
'De Grote Markt in Zwolle is dé geschikte plek'

Zwolle, de geboorteplaats van Herman Brood, krijgt een borstbeeld van de woensdag overleden zanger en kunstenaar. Het bronzen beeldwerk is enige tijd geleden gemaakt door kunstenaar Frank Rosen in opdracht van Broods vriend Ivo de Lange. Dat heeft De Lange donderdag bevestigd.

Over de precieze locatie en datum van onthulling onderhandelt De Lange's onderneming IQ, dat veel werken van Brood verkoopt, nog met de gemeente. De Lange: "Herman heeft eens gezegd dat de Grote Markt in het hart van de Zwolse binnenstad de enige geschikte plaats voor zijn beeltenis is".

Brood heeft zelf geposeerd voor het 95 centimeter hoge borstbeeld met sokkel. Hij zou het aanvankelijk zelf onthullen in het laatste weekeinde van oktober tijdens de kunstbeurs in de Zwolse IJsselhallen. "Eigenlijk vonden we het niet leuk om het beeld al ergens te plaatsen terwijl Herman nog in leven was", zegt De Lange. "Maar Herman vond dat we dat wel moesten doen."

[afbeelding]
Het bronzen beeld is enige tijd geleden gemaakt door kunstenaar Frank Rosen in opdracht van Broods vriend Ivo de Lange. Brood heeft zelf geposeerd voor het 95 centimeter hoge borstbeeld met sokkel.

© www.telegraaf.nl
===================================================

Voor Cosma

Nee dat zou inderdaad vrij pijnlijk zijn geweest
Dat beeld is ook niet echt een compliment.
  vrijdag 13 juli 2001 @ 00:41:58 #149
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1198481
quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 00:38 schreef Koekepan het volgende:
bral
Was die voor mij of voor een van de andere gasten Koekepan?
pi_1198485
quote:

* absolutelyarrogant heeft gelukkig drie weken geleden nog een mooi doek (olie op canvas) van Herman gekocht. Samen met haar litho's en tekeningen was dat na gisteren onbetaalbaar geweest... Ook twee maanden geleden nog mooi schilderij van Espen Hagen en Herman samen...

The point is: toen Herman nog leefde was hij een fantastische kunstenaar, maar toen maakte hij ook rustig een tekeningetje voor je om zijn drank mee af te rekenen. Dat kan ie nu niet meer. Wat er is is ook echt wat er is. en daar ben je dus zuinig op. We hebben nog mazzel dat Herman rustig 30 schilderijen per dag maakte, wanneer je nu op veilingsites kijkt zie je rustig 40 keer hetzelfde doek aangeboden worden. Maar goed, feit blijft dat je in je handjes mag knijpen als je iets van die bijzondere man aan de muur hebt hangen.

En dat iedereen hem kent: ach, als je in amsterdam woont is dat niet zo moeilijk, ik heb drie vriendinnetjes die iets met hem gehad hebben, woon zelf bij hem om de hoek, een kennis van me is de barvrouw van het hilton die hem gister het briefpapier gegeven heeft en zijn laatste cocktail heeft ingeschonken en elke kroegbaas in Ansterdam heeft hem weleens over de vloer gehad.

Hij was nou eenmaal iemand die aan de ene kant met iedereen op kon schieten en voor iedereen toegankelijk was, maar door zijn eigen karakter en genialiteit veroordeeld was tot een leven van eenzaamheid. Hebben alle groten der aarde last van, en in mijn optiek was hij dat ook. Als er iemand liet zien dat middelmatigheid het allerergste is dat er bestaat was hij het wel, imo de enige echte levenskunstenaar die Nederland rijk was. Maar goed, dat mis je pas als je er nooit meer van kunt genieten.

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')