abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1194185
"Je kunt me niet kopieeren, je kunt me kopen"
Jusqu'ici tout va bien...
pi_1194221
Iemand die uitzending met Theo van Gogh gezien gister? Brood met een kakatoe op zijn kop en niet in staat een normale volzin uit zijn strot te krijgen. Zo zat als een deur! Aan het einde probeerde ie van Gogh nog in zijn naad te nemen Legendarisch!
We hebben nu alleen nog Deelder als epigoon van het ruige leven, als ie zich nou maar niet van de euromast gaat storten.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  † In Memoriam † donderdag 12 juli 2001 @ 11:09:27 #103
7074 moussy
kuttekop
pi_1194237
Ik las net in de telegraaf een mooi artikel over Brood

http://www.telegraaf.nl/krant/vandaag/teksten/bin.herman.leven.dood.laatste.html

Vooral het laatste stukje
Hij is niet alleen van een van Nederlands echter rock 'n rollers geworden, hij aas ook een echte showbusiness-persoonlijkheid. Rock 'n roll was voor hem meer dan werk of succes. Het was zijn leven, hij ademde het met de geur van Tequila en hij leed rock 'n roll.

Showbusiness was ook zijn laatste trip met als decor een luxe vifjsterrenhotel. Maar met die sprong keerde hij wel terug naar de straat. De straat waar het allemaal begonnen is en eindigde.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 12 juli 2001 @ 11:14:10 #104
11903 Plebsmaster
Wannabe non-conformist
pi_1194269
Gisteren Rock 'n' Roll Junkie weer 'ns gekeken. Ik hoop dat alle mensen die steeds maar weer kwijlend roepen dat ze blij zijn dat "die waardeloze junk die alleen maar aandacht kreeg omdat 'ie zo naar de klote was" dood is ook hebben gekeken. Brood was een intelligent en gevoelig mens. Hij heeft prachtige muziek gemaakt (wie naar Never Be Clever kan luisteren zonder mee te zingen is dood terwijl hij nog leeft, terwijl Brood doorleeft terwijl hij dood is), prachtige schilderijen gemaakt (dat m'n kleine broertje het ook kan zeggen ze over alle niet-realistische kunstenaars. Voor realisme hebben we fotocamera's), en bovendien voor heel veel mensen een lichtpunt in hun leven geweest. Haal je alleen maar de reactie van Nina Hagen tijdens Herman's bezoek voor de geest.

Wat z'n gezin betreft, het lijkt me nogal aanmatigend om ongenuanceerd te bleren dat z'n zelfmoord laf en asociaal is. God weet wat voor gesprekken hij met z'n familieleden over z'n toestand heeft gehad en hoe zijn dierbaren tegenover zijn dood staan. Misschien wilde hij er wel uitstappen omdat hij z'n familie niet met de verzorging van een invalide man wilde opschepen.

Wat er ook van zij, ook al keur je iemands manier van leven af, ik vind het walgelijk om dan maar te krijsen dat je BLIJ bent dat diegene dood is. Alsof iemand die je niet mag het om die reden verdient om te sterven. Snap daar helemaal niets van.

Enfin, ik hoef Brood natuurlijk helemaal niet te verdedigen tegen zulke kleinburgerlijkheid, dat heeft hij zelf 54 jaar lang gedaan door te leven zoals hij heeft geleefd.

ChaCha... (Kamagurka:) Cha!

[Dit bericht is gewijzigd door Plebsmaster op 12-07-2001 11:20]

Er is niets tegen geoudehoer, zolang er maar Gods zegen op rust, dat zeg ik altijd.
pi_1194279
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 11:14 schreef Plebsmaster het volgende:

ChaCha

..Cha
  donderdag 12 juli 2001 @ 11:16:41 #106
11903 Plebsmaster
Wannabe non-conformist
pi_1194286
Yep!
Er is niets tegen geoudehoer, zolang er maar Gods zegen op rust, dat zeg ik altijd.
pi_1194515
Tsja, jammer maar:

1. Het is n wonder dat ie überhaupt zo oud geworden is

2. Hij was er al achter dat het met 'n overdosis niet zou lukken, dus deed-ie het maar zo.

3. Kun jij je voorstellen dat zo iemand in een bejaardenhuis dood gaat?? NFW!!

Verder was ie gewoon de belichaming van het begrip sex, drugs & rock-n-roll.

Be careful what you wish...You just might get it.
pi_1194552
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 11:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

..Chandler

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1195129
Kennelijk is meehuilen met de wolven in het bos de enige geaccepteerde zinnige mening.

Jezelf eerst kapot maken door drank en drugs en dan een hoog gebouw afspringen is geen nastrevenswaardig doel. Geheel onafhankelijk wat er nog van je persoon overleeft in een jarenlang proces van zelfsdestructie.

Oh, en de 'mooie vlucht' waar een van de mensen hier vlak boven het over heeft is er eentje waarbij je hoofd volledig uitelkaar spat. Niks moois aan dus.

Moderator donderdag 12 juli 2001 @ 14:19:17 #110
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_1195230
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 14:00 schreef HiZ het volgende:
Jezelf eerst kapot maken door drank en drugs en dan een hoog gebouw afspringen is geen nastrevenswaardig doel.
Je hoeft het ook niet nastrevenswaardig te vinden. Van niemand. Het is alleen zo makkelijk om het te veroordelen. Brood heeft in zijn leven meer gedaan dan de meeste andere mensen in 1000 jaar nog niet zouden bereiken. Including moi. Ik ben ook een burgermannetje dat de zekerheden van een vast salaris veilig en makkelijk vindt. Niks mis mee op zich. En ik zou nooit zo kunnen leven als Brood deed, maar ik heb er wel bewondering voor. Je moet sterk in je schoenen staan om tientallen jaren zo te kunnen voortbestaan.

En tja, op een gegeven moment is je lichaam versleten, krijg je maagbloedingen, pies en poep je elke dag in je broek, en dan vind je het mooi geweest. Mag-ie? Gelukkig heeft hij geen toestemming hoeven vragen aan de commissie van burgers-die-weten-hoe-het-hoort.

quote:
Geheel onafhankelijk wat er nog van je persoon overleeft in een jarenlang proces van zelfsdestructie.
Ben je 'echter' als je altijd nuchter bent? Ben je het 'meest mens' als je leeft zoals onze oervaders, dus zonder drank, drugs, pillen of wat dan ook? Wie bepaalt dat? Is het niet arrogant om voor een ander te beslissen of hij 'echt' is en 'echt geleefd heeft'? Ik denk dat Brood heel wat intensiever heeft geleefd en heel wat meer levenskunstenaar was dan de verantwoorde papa's die dagelijks in de file staan.
quote:
Oh, en de 'mooie vlucht' waar een van de mensen hier vlak boven het over heeft is er eentje waarbij je hoofd volledig uitelkaar spat. Niks moois aan dus.
Daar merk je toch niks meer van, het gaat om de vlucht, niet om de landing. Maar vooruit: ik geloof niet dat het echt zo mooi is, het lijkt me buitengewoon angstig. Wel moedig. En altijd nog beter dan wegrotten in een (ziekenhuis)bed totdat de dood je zelf wel komt halen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_1195467
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 12:00 schreef Chandler het volgende:

[..]

he, dat schreef ik niet egoworst!
  donderdag 12 juli 2001 @ 15:56:36 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1195774
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 14:00 schreef HiZ het volgende:
Jezelf eerst kapot maken door drank en drugs en dan een hoog gebouw afspringen is geen nastrevenswaardig doel. Geheel onafhankelijk wat er nog van je persoon overleeft in een jarenlang proces van zelfsdestructie.
HiZ, we weten nu wel dat jij een benepen en zelfvoldaan mannetje bent. We snappen heus wel dat jij liever mensen bewondert die keurig hun burgermansleven leiden zonder gegrepen te worden door de lokroep van drank en drogerende middeltjes. We begrijpen ook dat de ruwe schoonheid die Broods persoonlijkheid uitstraalde niet aan jou besteed is. Living on the edge is niet jouw pakkie-an, en klaarblijkelijk kan je het ook niet waarderen als andere mensen er een dergelijke radicale levensvisie op nahouden. Zo'n mentaliteit is jouw goed recht; duizenden andere grijze muizen piepen met jou mee. Maar misschien is het gepast om je onvrede even voor jezelf te bewaren.
Voor de rest wens ik je veel geluk in je leven. Moge je in vrede sterven.
quote:
Ach... Andres Serrano zou er een heel museum mee kunnen vullen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1195901
Ringo,

Aangezien jij poep weet over wat ik verder van de persoon Herman Brood denk zou ik het op prijs stellen als je je meningen daarover voor jezelf zou houden. Mijn commentaren hier zijn geen commentaar op Herman Brood, maar een commentaar op de domme massa in deze draad, die alleen maar kan toekijken als een ander mens zichzelf kapot maakt en het dan van een mooi sausje gaat overgieten om er maar vooral geen moeilijk gevoel over te krijgen dat iemand zich te pletter gooit van een gebouw.

donderdag 12 juli 2001 @ 16:26:28 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1195954
Bron: http://www.en.nl
quote:
AMSTERDAM - Herman Brood wordt maandag in Amsterdam gecremeerd. Dat heeft zijn manager Koos van Dijk donderdag bekendgemaakt. Voorafgaand aan de crematie zal voor genodigden in de Amsterdamse poptempel Paradiso een plechtigheid worden gehouden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1196033
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 16:18 schreef HiZ het volgende:
Ringo,

Aangezien jij poep weet over wat ik verder van de persoon Herman Brood denk zou ik het op prijs stellen als je je meningen daarover voor jezelf zou houden. Mijn commentaren hier zijn geen commentaar op Herman Brood, maar een commentaar op de domme massa in deze draad, die alleen maar kan toekijken als een ander mens zichzelf kapot maakt en het dan van een mooi sausje gaat overgieten om er maar vooral geen moeilijk gevoel over te krijgen dat iemand zich te pletter gooit van een gebouw.

so? what's your point
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 12 juli 2001 @ 16:38:20 #116
11315 Robinsonne
gek op vrijdag
pi_1196047
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 22:38 schreef HiZ het volgende:
Goh, dat is nog iets om respect voor te hebben zeg, iemand die zichzelf van een hoog gebouw stort en letterlijk de anderen met de ellende laat zitten. Zullen de opruimers van de weggespatte stukken ook wel blij mee zijn. hebben ze ook weer eens een verzetje.
Ik neem aan dat ik nu ook met de grond gelijk ga worden gemaakt, maar ik ben het met die eerste post van HiZ toch wel hartstochtelijk eens.

Iedereen doet lyrisch over die fantastische, bijna heroische vlucht van Herman richting straatstenen, maar niemand probeert zich te verplaatsen in degenen die hem misschien wel voor hun voeten hebben zien uiteenspatten.
Dat beeld geeft onze Herman-held die mensen toch maar mooi de rest van hun leven mee.
Om nog maar te zwijgen van de mensen die al die plakken Herman hebben mogen losschrapen van het trottoir. 'Hoofd uit elkaar gespat'las ik ergens. Lekker als je dat op mag ruimen.

Ik vond Herman altijd een leuk figuur, maar dit vind ik toch wel knap asociaal. Misschien niet eens t.o.v. zijn vrouw en dochtertje (al kan ik me niet voorstellen dat die een dansje rond de tafel maken nu) maar vooral ook t.o.v. iedereen in en rond het Hilton. Had Herman niet even ook aan anderen kunnen denken en gewoon in stilte sterven aan een overdosis? Of desnoods, als het dan zo spectaculair moest zijn, met zijn lieve vrouw of vriendje Bart afspreken dat zij hem door de gehaktmolen zouden halen en in 3 weken tijd op de volkorenboterhammetjes wegsmeren of zo??

(En kom nu niet met verhalen over suicidale mensen die niet meer kunnen denken aan anderen. Herman was volgens ANP "op zich niet suicidaal" en wist dus duvelsgoed wat 'ie ging doen daar op dat dak)

Rozen verwelken, schepen vergaan, het is tijd om naar de kroeg te gaan
pi_1196108
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 16:38 schreef Robinsonne het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ik nu ook met de grond gelijk ga worden gemaakt, maar ik ben het met die eerste post van HiZ toch wel hartstochtelijk eens.

Iedereen doet lyrisch over die fantastische, bijna heroische vlucht van Herman richting straatstenen, maar niemand probeert zich te verplaatsen in degenen die hem misschien wel voor hun voeten hebben zien uiteenspatten.
Dat beeld geeft onze Herman-held die mensen toch maar mooi de rest van hun leven mee.
Om nog maar te zwijgen van de mensen die al die plakken Herman hebben mogen losschrapen van het trottoir. 'Hoofd uit elkaar gespat'las ik ergens. Lekker als je dat op mag ruimen.

Ik vond Herman altijd een leuk figuur, maar dit vind ik toch wel knap asociaal. Misschien niet eens t.o.v. zijn vrouw en dochtertje (al kan ik me niet voorstellen dat die een dansje rond de tafel maken nu) maar vooral ook t.o.v. iedereen in en rond het Hilton. Had Herman niet even ook aan anderen kunnen denken en gewoon in stilte sterven aan een overdosis? Of desnoods, als het dan zo spectaculair moest zijn, met zijn lieve vrouw of vriendje Bart afspreken dat zij hem door de gehaktmolen zouden halen en in 3 weken tijd op de volkorenboterhammetjes wegsmeren of zo??

(En kom nu niet met verhalen over suicidale mensen die niet meer kunnen denken aan anderen. Herman was volgens ANP "op zich niet suicidaal" en wist dus duvelsgoed wat 'ie ging doen daar op dat dak)

hij kwam terecht op het afdak 4 hoog op het gebouw zelf, dus in zo'n grindbak
maar dat terzijde

ik heb respect voor wat ie bereikt heeft in het leven, ik bedoel wat hij aan schilderijen en muziek gemaakt heeft zou ik persoonlijk nooit kunnen
het was 1 van de meest kleurrijke personen in Nederland, en daar mogen we best trots op zijn

waar ik minder over te spreken ben is dat ie zich op deze manier van kant heeft gemaakt, en daarbij 2 dochters na laat (1 van 6 en 1 van 16), die laat ie mooi wel ff in de kou staan
er is niks romantisch aan van een flatgebouw afspringen, maar ik weet niet of ik anders had gedaan als ik in zijn schoenen stond, dit of gedood worden door de vele drugs uiteindelijk en als een kasplantje sterven, want dat zat er sowieso aan te komen
in stilte sterven was gewoon niet in Brood z'n stijl, hij had het zelf vantevoren aangekondigd dat als ie dood ging dit niet ongemerkt voorbij zou gaan

triest

een ander woord heb ik er niet voor op het moment

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 12 juli 2001 @ 16:53:05 #118
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1196131
Waar maakt men zich eigenlijk druk om?

Verlopen rockzanger annex junkie met artistiek hoogtepunt in 1978 springt na een lucratieve pseudokunstenaarscarriere van een hoteldak.

't Is maar waar je je druk over maakt. Lullig voor de familie, maar echt missen zal ik de nationale hofnar niet.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:15:53 #119
11903 Plebsmaster
Wannabe non-conformist
pi_1196224
Anonieme internetter annex FOK!ker zonder artistiek hoogtepunt bezoedelt na leven als toppunt van burgermansfatsoen nagedachtenis van nationaal fenomeen.

't Is maar waar je je druk over maakt. Lullig voor die brave hendrik, maar ik zal de held van alle non-conformisten ontzettend missen.

donderdag 12 juli 2001 @ 17:17:40 #120
10188 links234
pi_1196233
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 17:15 schreef Plebsmaster het volgende:
Anonieme internetter annex FOK!ker zonder artistiek hoogtepunt bezoedelt na leven als toppunt van burgermansfatsoen nagedachtenis van nationaal fenomeen.

't Is maar waar je je druk over maakt. Lullig voor die brave hendrik, maar ik zal de held van alle non-conformisten ontzettend missen.

Leuk, ik ben het toppunt van burgermansfatsoen. LOL.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1196235
quote:

maar ik zal de held van alle WANNABE non-conformisten ontzettend missen.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:22:29 #122
10188 links234
pi_1196256
quote:

Maarrre, het feit dat ik me niet corform de algeheel aanvaarde mening over de heer Brood uitdruk, wil toch eigenlijk zeggen dat IK de non-conformist ben, in deze?
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:24:54 #123
11903 Plebsmaster
Wannabe non-conformist
pi_1196267
Je hebt groot gelijk.
Doei.
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:45:17 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1196362
De mensen van de opruimingsdienst zijn wel wat gewend hoor.... zo'n trauma houdt men er niet van over en ikzelf heb ook wel eens iemand zien springen naar de dood... weinig boeiends.

herman Brood zijn familie wist dondersgoed dat als hij iets van plan was hij toch niet te stoppen was. Lola is al oud genoeg om haar vader te begrijpen en die zal hem beter kunnen doorgronden dan ieder ander persoon met wijzend vingertje

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 juli 2001 @ 22:08:55 #125
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_1197679

Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')