Ik verzamel geen geld, ik verzamel mooie momenten.
Zit hier gewoon met kippevel.
quote:Ik ken er nog één:
Op woensdag 11 juli 2001 23:10 schreef Sakura het volgende:
Uitspraak van Herman BroodIk verzamel geen geld, ik verzamel mooie momenten.
Zit hier gewoon met kippevel.
Drugs is het mooiste wat me ooit is overkomen......
Krijg alleen niet bepaald kippevel van deze laatste.
Heel jammer dat ie dood is, dat niemand hem op andere gedachten heeft weten te brengen, heel erg voor zijn kinderen vooral ...................
Hij is nu wel van die klote drang naar drugs af............. eindelijk Herman het ga je goed.
R.I.P.
quote:Die naam had ik ook niet onthouden. Ik onthoud niet alles de eerste keer dat ik het hoor.
Op woensdag 11 juli 2001 22:54 schreef Montagui het volgende:[..]
Die vriend was dus Bart Chabot.
Ben zelf nooit een fan van Herman Brood geweest, maar hij was een markant (understatement) persoon in onze samenleving. En zoals Deelder zei, 'een poëtisch eind, hier kan ik mee leven'.
En die uitspraak van Deelder, daar kan ik me ook wel in vinden. Herman Brood was een bijzonder persoon, het is jammer dat hij niet meer is. Maar zijn werken zullen blijven bestaan. En zolang zijn werken herinnerd worden blijft Herman voortleven. (Elvis is niet dood, en Jimi Hendrix ook niet.)
quote:Ik wel. Maar kan er toch niet lang rouwig om zijn dat ie er vandaag een eind aan gemaakt heeft. Hij had de hele dag pijn, kon amper nog lopen en scheet bovendien in z'n broek. Letterlijk. Als ie niet van het Hilton was gesprongen dan was ie dit jaar toch wel dood gegaan, maar dan in het ziekenhuis met een stel slangetjes in z'n armen en neus.
Op woensdag 11 juli 2001 22:54 schreef Montagui het volgende:Ben zelf nooit een fan van Herman Brood geweest,
No way to go for a rock & roll junkie.
R.I.P
[Dit bericht is gewijzigd door HipShake op 11-07-2001 23:22]
quote:Hij heeft anders wel gelijk
Op woensdag 11 juli 2001 22:48 schreef Sakura het volgende:
Hiz, je bent een lul.
Meer aandacht verspil ik niet aan je
En inderdaad, fijn voor de mensen die het mogen opruimen/in de buurt stonden.... slik dan gewoon een hoop pillen thuis of zo
maar breng geen anderen in gevaar
)
Ook erg fijn voor z'n vrouw en kinderen die die laat stikken
quote:JA, die gozer was zwaar verslaafd = ernstig ziek, als ie opzettelijk en volledig bij zijn positieven een overdosis zou hebben genomen, om zijn dochter te kwetsen, dan heb je recht van spreken.
Op woensdag 11 juli 2001 23:21 schreef Bizarre het volgende:
Moet je respect hebben voor iemand wiens dochter erbij stond toen die een overdosis nam?
quote:Een mooi stukje in memoriam vind ik oke R@b, maar allerlei mensen van stal halen die vertellen hoe ontzettend bijzonder deze persoon was (wat ik in het geval van Brood wel terecht vind trouwens).
Op woensdag 11 juli 2001 20:34 schreef R@b het volgende:[..]
Als een vooraanstaand politicus is overleden ga je toch ook niet 3 maanden daarna pas iets over hem uitzenden?
[..]
Ik zou het persoonlijk mooier vinden om een blijk van waardering te geven voor deze mensen wanneer ze nog leven, mooie woorden achteraf is voor de nabestaanden dan wel belangrijk, maar doe dat dan in de privé-sfeer.
Ik zeg dit overigens in het algemeen hoor, niet naar de Fokkers toe, grotendeels een generatie van Brood en dan begrijp ik dat wel, vooral dat ongeloof ondanks dat het niet onverwacht is.
quote:Is het onzinnig omdat ik niet meedoe aan de glorificatie van zelfmoord ? Fijn voor alle andere mensen die iemand kwijt zijn geraakt door zelfmoord die nu mogen aanhoren hoe 'jofel het wel niet is om jezelf te pletter te springen van het Amsterdam Hilton'.
Op woensdag 11 juli 2001 22:51 schreef golfer het volgende:
Als je geen zinnige bijdrage te leveren hebt HiZ laat het dan i.p.v. die onzinnige reactie.
quote:Hoezo glorificatie van zelfmoord? Mensen uiten hier hun bewondering voor een persoon, niet voor de (laatste) daad.
Op donderdag 12 juli 2001 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is het onzinnig omdat ik niet meedoe aan de glorificatie van zelfmoord ? Fijn voor alle andere mensen die iemand kwijt zijn geraakt door zelfmoord die nu mogen aanhoren hoe 'jofel het wel niet is om jezelf te pletter te springen van het Amsterdam Hilton'.
Herman Brood was een zielig geval, een junkie die geen controle had over zijn lijf en z'n leven. Iemand die kapot is gegaan voor het oog van de natie in de vorm van een televisie-camera. Z'n dood is wellicht een van de vreselijkste manieren om er een eind aan te maken (wel eens gezien wat er overblijft van de gemiddelde schedel na een val van grote hoogte?) Door er nu over ze gaan zitten ouwehoeren alsof er iets 'poëtisch' of passends is gebeurd praten we alleen maar goed dat we geen vinger uitstaken terwijl we allemaal wel hebben zitten toekijken terwijl het gebeurde.
quote:Die vent wilde zelf zo leven. Je kunt moeilijk iedereen tegen z'n zin van de straat plukken en verplicht af laten kicken. Bovendien, als er ergens een ramp gebeurt waarbij slachtoffers vallen die er niets aan kunnen doen, dan wordt er al gauw geroepen dat mensen daar niet zolang over moeten zeiken, maar helpt iemand zich door z'n eigen levensstijl willens en wetens naar de kloten en stapt vervolgens op, dan is het inneens WEL iets om je als buitenstaander druk over te maken. Of sterker nog, je moet je volgens jou bijna schuldig gaan voelen omdat je niks gedaan hebt.
Op donderdag 12 juli 2001 01:16 schreef HiZ het volgende:
Poëtische daad (Jules Deelder), en dat wordt dan ook nog eens bij herhaling onderschreven op allerlei manieren door mensen in dit topic.Herman Brood was een zielig geval, een junkie die geen controle had over zijn lijf en z'n leven. Iemand die kapot is gegaan voor het oog van de natie in de vorm van een televisie-camera. Z'n dood is wellicht een van de vreselijkste manieren om er een eind aan te maken (wel eens gezien wat er overblijft van de gemiddelde schedel na een val van grote hoogte?) Door er nu over ze gaan zitten ouwehoeren alsof er iets 'poëtisch' of passends is gebeurd praten we alleen maar goed dat we geen vinger uitstaken terwijl we allemaal wel hebben zitten toekijken terwijl het gebeurde.
Nogal krom lijkt me.
Brood was daarnaast iemand die nooit liep te zeiken over het feit dat ie verslaafd was, hij had het zelf altijd over z'n 'medicatie'. Ik heb in verscheidene interviews gelezen dat ie voornamelijk aan de drugs is gegaan om z'n verlegenheid te overwinnen, Deelder zegt trouwens ook om die reden te zijn gaan gebruiken, ook voornamelijk speed trouwens. Vorm van zelfmedicatie dus. Het zijn allebei figuren die zich ondanks hun verslaving altijd prima zelf financieel hebben kunnen redden en dus niet afhankelijk waren van 'de belastingbetaler'. Ik kan me er dus niet druk om maken. Ook niet om die laatste duikvlucht, al had ie van mij ook liever een OD mogen nemen, lijkt me een minder afschuwelijke manier van doodgaan als met je kop op het concrete smakken.
Met die 'zielig geval' geval uitspraak ben ik het ook niet eens, zielige gevallen zijn mensen die financieel afhankelijk zijn van anderen, daarnaast geen enkel leven hebben naast de drugs en die hun creativiteit smoren door hun drugsgebruik, daarvan was bij hem -tot vorig jaar- toch echt geen sprake.
quote:Waarom?? Iedereen heeft een mening over Herman Brood. Je mag hem, je mag hem niet...simpel.
Op woensdag 11 juli 2001 22:48 schreef Sakura het volgende:
Hiz, je bent een lul.
Meer aandacht verspil ik niet aan je
Als je vorig week aan mij zou vragen wat ik van Herman Brood vind zou ik je zeggen dat ik het een eikel eerste klas vind. Gisteren heeft hij zelfmoord gepleegd en nu moet ik of mijn mening bijstellen of mijn mond houden
Beetje kortzichtig natuurlijk.
Ik vind het nog steeds een drol van een vent en dat mag iedereen weten. Het is tenslotte mijn mening. Hier wordt hij nu helemaal opgehemeld. Vind ik prima, dat is jullie mening, maar ik laat mijn mening toch niet achterwege???
Dus als Hiz zegt dat hij het een egoistische daad van Brood vond om zelfmoord te plegen is hij meteen een lul. Laat me toch niet lachen. Ik vind het ook een lage streek van die vent. Ja, misschien was hij wel ziek, maar dan moet hij zichzelf laten behandelen. Ik vind het een heel zwak excuus om aan te dragen dat hij ziek was. Een hele troost voor zijn dochter. "Pappa was ziek". Laat iedereen dus gewoon zijn mening uiten, positief of negatief.
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 07:52 schreef RB-tje het volgende:
het is gewoon jammer dat zo'n kleurrijk persoon ons is ontnomen. Kleurrijke personen zoals Herman kom je zelden tegen.
Kleurrijk genoeg?
Way to go Herman
Onze gedachten gaan natuurlijk uit naar hem die hem lief hadden.
Afijn. Brood is niet meer. Zou Marco Bakker er rouwig om zijn ?
Herman heerste. Moge hij rusten in vrede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |