Herman R.I.P
als je ooit van een gebouw wilt springen.... doe het dan goed.. en neem een heel bijzonder gebouw...
En het liedje sinds een dag of twee, ik heb het soms wel eens in mijn hoofd. Dit kan toch niet waar zijn?
quote:Die intervieuwster was een domme nitwit, ze had hem ooit 1 x zien optreden. Een Nederlandse muziekjournaliste die Herman Brood maar 1 x heeft zien optreden, beat that.
Op woensdag 11 juli 2001 19:57 schreef Scylla het volgende:
Suckt ass,ik vond hem nog best een koel personage...jammer dat tie dood is...raar ook at tie zo plotseling zelfmoord pleegde,volgens een interviewster van 't Oor en volgens Marc Chabot ging het toch best wel goed met hem.
quote:En dan ook nog toen ze 13 was. Ze wist trouwens wel te vertellen dat Herman door van een hotel te springen aan z'n eind wilde komen. En dat Herman in een gesprek met z'n beste vriend al eens besloten had dat er in principe 2 mogelijke hotels waren, het Hilton en nog een ander (ben naam kwijt). Die vriend had toen bedacht dat het Hilton geschikt was, omdat dat dichter bij Herman's huis was en hij dus niet zo ver hoefde te lopen.
Op woensdag 11 juli 2001 20:06 schreef tong80 het volgende:[..]
Die intervieuwster was een domme nitwit, ze had hem ooit 1 x zien optreden. Een Nederlandse muziekjournaliste die Herman Brood maar 1 x heeft zien optreden, beat that.
Met Herman Brood is een markant persoon en een bijzondere artiest uit de Nederlandse samenleving verdwenen.
Vanavond al 3 specials over Brood geloof ik, ik kan er niks aan doen maar ik krijg daar een naar gevoel over.
Morgen prominent de CD's van Herman Brood in beeld bij de platenzaken etc.
Vrijdag een live-verslag van de begravenis (vermoed ik)
Ik vind het heel zonde dat Herman Brood er niet meer is, en verder wil ik er niets over kwijt.
quote:fijn
Op woensdag 11 juli 2001 20:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vind het heel zonde dat Herman Brood er niet meer is, en verder wil ik er niets over kwijt.
quote:Ik niet hoor. Zeker niet bij Herman Brood, die alles deed om in de belangstelling te blijven staan. Herman gebruikte de media op grootse wijze
Op woensdag 11 juli 2001 20:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik erger me er altijd een beetje aan dat iedereen direct een lofzang begint af te steken zodra iemand overleden is.Vanavond al 3 specials over Brood geloof ik, ik kan er niks aan doen maar ik krijg daar een naar gevoel over.
Deze dood hoorde precies bij Herman's leven. En actuele zaken horen actueel in het nieuws.
Als een vooraanstaand politicus is overleden ga je toch ook niet 3 maanden daarna pas iets over hem uitzenden?
quote:Waarom niet?.
Morgen prominent de CD's van Herman Brood in beeld bij de platenzaken etc.
Vrijdag een live-verslag van de begravenis (vermoed ik)Ik vind het heel zonde dat Herman Brood er niet meer is, en verder wil ik er niets over kwijt.
Herman roeleerde, was een jeugdheld van me
quote:Media besteden veel aandacht aan overlijden Brood
Op woensdag 11 juli 2001 18:51 schreef golfer het volgende:
Vanavond om 22.10 uur op Nederland-2 een in memoriam en om 22.55 op Nederland-3 de documentaire Rock 'n Roll Junkie.
HILVERSUM - De media besteden veel aandacht aan het overlijden van Herman Brood. De muziekzender TMF heeft de programmering woensdagavond volledig aangepast aan de dood van ,,de enige rock and roll ster van Nederland''.
De TROS zendt woensdagavond een special uit over het leven van de zanger/kunstenaar. Het ingelaste programma bestaat uit materiaal van zijn optredens bij de TROS TV Show. De uitzending begint om 22.00 uur op Nederland 2 en duurt ongeveer veertig minuten. Door het programma komt Habets te vervallen.
Op Nederland 3 begint om 22.50 uur de film Rock 'n Roll junkie. De makers van deze muziekfilm volgden Herman Brood een jaar lang en interviewden mensen uit zijn omgeving. Vooraf besteedt ook de actualiteitenrubriek NOVA aandacht aan het verscheiden van de muzikant.
Yorin laat weten dat om 22.50 uur een interview van Theo van Gogh met Herman Brood wordt herhaald. Van Gogh praat daarin met Brood over de dood en de gewaarwording dat zelfs speed- en wodkacocktails na dertig jaar uitgewerkt kunnen zijn. Het interview was eerder op 7 januari 2001 te zien.
Muziekzender TMF brengt woensdagavond rond 20.00 uur een herhaling van het programma VIG (Very Important Guest), waarin Brood als gast zijn favoriete clips liet uitzenden. Vanaf 22.30 uur zendt TMF nog een uitgebreide concert-registratie uit.
© ANP
quote:* HighPriority agrees.
Op woensdag 11 juli 2001 18:58 schreef sataN het volgende:
Ik vind sommige reacties hier echt te schunnig voor woorden. De man was een artiest, en wat mij betreft een grote.
Ja, hij gebruikte drugs, maar om daar nu van die verheugde berichtjes te gaan zitten plaatsen nu hij dood is; daar walg ik van!
De zgn grappige opmerkingen hoeven van mij ook niet. Doe dat alsjeblieft in onzin of hou je buiten deze draad als het je niets interesseert!
Ik walg er echt van dat mensen zo reageren. Er is iemand gestorven, en ook al was het een behoorlijk aparte persoonlijkheid, dat geeft je geen recht er grapjes over te maken.
Zwaar ongepast.
Trouwens niet verwacht dit... tenminste, had eerder OD'tje verwacht. Zelfmoord was voor mij daarom ook wel effe schrikken.
Magoed, was nooit echt al te goed op de hoogte over 'm.
quote:Die vriend was dus Bart Chabot.
Op woensdag 11 juli 2001 20:14 schreef Light het volgende:
Ze wist trouwens wel te vertellen dat Herman door van een hotel te springen aan z'n eind wilde komen. En dat Herman in een gesprek met z'n beste vriend al eens besloten had dat er in principe 2 mogelijke hotels waren, het Hilton en nog een ander (ben naam kwijt). Die vriend had toen bedacht dat het Hilton geschikt was, omdat dat dichter bij Herman's huis was en hij dus niet zo ver hoefde te lopen.
Ben zelf nooit een fan van Herman Brood geweest, maar hij was een markant (understatement) persoon in onze samenleving. En zoals Deelder zei, 'een poëtisch eind, hier kan ik mee leven'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |