Ze willen hun fans niet teleurstellen denk ik..quote:Op zondag 22 mei 2005 22:15 schreef Soul79 het volgende:
Noem het dan geen Who meer, gewoon Pete Townshend solo.
Pete had bij The Who zijn muzikanten en Daltrey nodig om zijn eigen gedachten en emoties te vertolken. Het was echt een perfecte eenheid, en Daltrey was de enige die Pete's teksten zo kon brengen. De muzikanten zijn er niet meer en de chemie tussen Pete en Roger is niet meer zo vanzelfsprekend als die ooit was. Met andere woorden: de absolute noodzaak van hun verbond is (al enige jaren) weg. En ze moeten dan niet for old time's sake bij elkaar blijven. Maar goed da's mijn persoonlijke mening.
Maar ik wil niet negatief blijven doen, en zeg er daarom maar gelijk bij dat het een prestatie op zich is dat Pete na al die jaren nog steeds zo scherp en actueel is en ook de drive heeft om dat voortdurend te blijven. Dat kun je van geen enkel ander nog levend sixties-icoon zeggen (Jagger, McCartney, Lou Reed, of wie dan ook). Die rusten op hun lauweren of herhalen hun kunstjes. Alleen Roger Waters is vergelijkbaar maar die was natuurlijk geen sixties icoon.
Precies!quote:Op maandag 23 mei 2005 16:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:Er is ook een verschil vind ik: Keith en John zijn overleden. Waren ze nu ooit uit de band gestapt, dan had ik het een beetje minder gevonden als Pete en Roger als "The Who" verder gingen. Maar aangezien Keith en John overleden zijn, maakt dat de zaak vind ik een beetje anders.
Ik wil het album van Keith Moon .. maar ik heb geen idee waar ik hem kan kopenquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:27 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Een hoop albums van John, Pete, Roger en Keith worden de komende tijd geremastered en van bonustracks voorzien. Ook verschijnt er een nieuw (compilatie)dubbel-album van Pete, getiteld "Gold".
Momenteel is het album moeilijk te verkrijgen, maar als-ie straks als remaster uit komt, is het veel gemakkelijker om het album te krijgen. Het is wel niet zo'n denderend album trouwens. Geen knetterend rock-album, in ieder geval. Hele hoop sterren spelen er op mee, zoals Ringo Starr en Joe Walsh. Beetje als "I Need You" van "A Quick One", plus een cover van "The Kids Are Alright". Leuk voor de "heb", maar muzikaal gezien... mwah... Ik weet het niet zeker, maar volgens mij drumt-ie niet eens op alle tracks... En zijn stem is ook niet erg geweldig om lang naar te luisteren.quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:06 schreef BeRightBack het volgende:
Ik wil het album van Keith Moon .. maar ik heb geen idee waar ik hem kan kopen
Inderdaad, leuk gedaan. Alleen dat die Tommy de hele tijd met een gitaar rond rende en met zijn arm zwaaide. Leuk als knipoog naar The Who, maar het paste vond ik niet echt binnen het verhaal. "Eyesight To The Blind" was erg gaaf, met die mondharmonica-solo. Uncle Ernie was slecht.quote:Ik ben trouwens zaterdag naar Tommy The Musical geweest !
Was heel erg goed! stuk voor stuk goede muzikanten en de toneelspelers waren ook erg goed!!
Ik heb genoten, het was erg indrukwekkend!
Sowieso: "Quadrophenia". Beste plaat van The Who ooit. "Who's Next" is ook erg gaaf, net zoals "Who By Numbers" (alleen al voor "Dreaming From The Waist"). "Live At Leeds" is ook een must-have. Een album met alle singles is ook niet verkeerd, want veel singles, zoals "Join Together", "Let's See Action" en "The Seeker", staan niet op een regulier album. "The Ultimate Collection" is een goeie, of je kiest voor "Then & Now", iets minder compleet, maar bevat wel de twee nieuwe tracks "Old Red Wine" en "Real Good Looking Boy".quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:29 schreef DPXMT het volgende:
k moet ook maar ns meer van the who gaan luisteren, aanraders?
Ja, ik weet dat het muzikaal niet denderend is.. maar ik wil hem gewoon erg graag hebben aagezien ik een grote Moonie fan ben!quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Momenteel is het album moeilijk te verkrijgen, maar als-ie straks als remaster uit komt, is het veel gemakkelijker om het album te krijgen. Het is wel niet zo'n denderend album trouwens. Geen knetterend rock-album, in ieder geval. Hele hoop sterren spelen er op mee, zoals Ringo Starr en Joe Walsh. Beetje als "I Need You" van "A Quick One", plus een cover van "The Kids Are Alright". Leuk voor de "heb", maar muzikaal gezien... mwah... Ik weet het niet zeker, maar volgens mij drumt-ie niet eens op alle tracks... En zijn stem is ook niet erg geweldig om lang naar te luisteren.
[..]
In Hoorn naar Tommy geweest dus?quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:29 schreef DPXMT het volgende:
Ik ben ook naar tommy the musical geweest, maar dan vrijdag. Heel vette musical, alles zat naadloos in elkaar, muziek en toneel klopte precies met elkaar (naja op een paar kleine foutjes na dan maar dat zij ze vergeven). Hmz k moet ook maar ns meer van the who gaan luisteren, aanraders?
Who-beginners raad ik altijd Who's next aan, behalve geweldige muziek is dat ook eenvoudig te behappen, omdat het op zich zelf staande nummers zijn. Het verhaal van en de filosofie achter Quadrophenia is dan toch wat minder toegankelijk. En met Who's next weten mensen gelijk dat 'Behind blue eyes' niet van Limp Bizkit is, maar van The Who............ (ik krijg vaak reacties van, goh, ik vond het al vreemd dat die kneuzen van Limp Bizkit zelf zo'n mooi nummer konden schrijven).quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Sowieso: "Quadrophenia". Beste plaat van The Who ooit. "Who's Next" is ook erg gaaf, net zoals "Who By Numbers" (alleen al voor "Dreaming From The Waist"). "Live At Leeds" is ook een must-have. Een album met alle singles is ook niet verkeerd, want veel singles, zoals "Join Together", "Let's See Action" en "The Seeker", staan niet op een regulier album. "The Ultimate Collection" is een goeie, of je kiest voor "Then & Now", iets minder compleet, maar bevat wel de twee nieuwe tracks "Old Red Wine" en "Real Good Looking Boy".
Reactie van Pete: "The only other cover that comes to mind is 'Behind Blue Eyes' by that Durst fellow.Suffice it to say that when I first heard it I thought of the time I clubbed Abby Hoffman. It was an embarrassing effort, and one that discredits a fine song".quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:14 schreef Soul79 het volgende:
En met Who's next weten mensen gelijk dat 'Behind blue eyes' niet van Limp Bizkit is, maar van The Who............ (ik krijg vaak reacties van, goh, ik vond het al vreemd dat die kneuzen van Limp Bizkit zelf zo'n mooi nummer konden schrijven).
Of "The Kids Are Alright" natuurlijkquote:En de DVD van Isle of Wight, omdat je dan de vier verschillende bandleden ziet en beter leert kennen, en de interactie tussen de band en het publiek.
Kunnen jullie mij er van overtuigen dat dit niet zo erg is als het klinkt???? Ik vind de namen van die gastartiesen namelijk helemaal niks en staan voor mij erg ver van The Who af, zeker in 1989........quote:Op donderdag 17 november 2005 19:56 schreef saussie het volgende:
DVD 2 bevat de legendarische opvoering van Tommy uit 1989 in het Universal Amphitheatre te Los Angeles met gastoptredens van Elton John, Phil Collins, Billy Idol, Patti LaBelle en Steve Winwood.
'The Who sell out' is toch wel mijn favoriete plaat van The Who. Ik vind de versie van Petra Haden liefdevol en met oog voor detail gemaakt.quote:Op zondag 20 november 2005 13:59 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Who Sell Out" is wel een aardige plaat ja, moet je wel de geremasterde versie nemen met al die bonustracks. Staan wat leuke dingen op. Maar die versie van Petra Haden is in mijn mening leuk om es een keer gehoord te hebben, maar voor de rest bleef ik hunkeren naar het origineel
Oh my, was dat Phil Collins?quote:Op donderdag 17 november 2005 21:41 schreef Baba-O-Riley het volgende:
*...* PHIL COLLINS doet een erg leuke "Uncle Ernie". Zo heb je Phil nog nóóit gezien! *...*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |