abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2004 @ 18:57:13 #151
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_22911845
Op Arrow Radio is vandaag een WHO Dag met tussen 22 en 23 uur een Who special.
.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 21:57:21 #152
57719 Zapje
Who are you
pi_22962959
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:57 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Je moet er voor open staan, en als je dat eenmaal doet zul je merken dat Who2 nog steeds wat te bieden heeft - ook al zit er nog maar één originele Who-muzikant bij.
Leuk gezegd....Ik hoorde het idd in het interview van PT, dat er inderdaad maar één muzikant in zit...haha..wel grappig...
Ik vond het ook leuk dat ie over Zak begon....en dan de vergelijking tussen hem en Keith....
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_25907763

Dit Topic is geheel gericht op THE WHO ,
Een van de beste bands uit de jaren 60.
Roger Daltrey
Pete Townshend
John Entwistle
Keith Moon

Het was een van de meest inspirerende bands uit de jaren 60.
Ik vind ze helemaal te gek!!
Wat vinden jullie van deze band?
Geef je mening.
Have Fun!
pi_25907824
Tja... My generation. Een beginnende band is geen beginnende band als je die niet gecoverd hebt
pi_25907852
Je hebt wel een goede bassist nodig ervoor!!
pi_25908086
want er zit erg veel bass in
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:33:56 #157
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25912162
The Who Roeleert

We love The Who
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:37:59 #158
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_25912253
ik vind het een geweldige band en niet alleen omdat me vader het nog snoeihard draait
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:45:17 #159
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_25912427
Daar moet ik nog CD's van kopen.
Mja dat moet ik nog van veel bands.
Kut CD's zijn duur.
Kut ik heb te weinig geld.

(ik heb wel een paar mp3'tjes)
feest
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:46:58 #160
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_25912473
CD's? Platen!

Whoooooo are you....
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  Moderator vrijdag 1 april 2005 @ 18:49:26 #161
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_25912526
Veel van hun studiowerk vind ik te braaf en te gepolijst. Maar een van de beste live-platen die ik ken, is van The Who: Live At Leeds. De band in topvorm. Gewéldig hoe Pete Townsend rauw en gevoelig afwisselt, geweldig hoe de bassdrum-sectie tekeer gaat.

Sowieso zijn Moon en Entwistle veel bepalender voor het geluid dan de drum/bass bij andere bands. Dus een reünie: doe maar niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_25912591
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:49 schreef Gert het volgende:
Veel van hun studiowerk vind ik te braaf en te gepolijst. Maar een van de beste live-platen die ik ken, is van The Who: Live At Leeds. De band in topvorm. Gewéldig hoe Pete Townsend rauw en gevoelig afwisselt, geweldig hoe de bassdrum-sectie tekeer gaat.
Nou , Al zie jij de laatste studio-opnames van The Who met Keith Moon - Who are you.
Nou dat is echt geweldig!! (staat op de DVD "The KIds Are Alright")
maar je hebt wel gelijk, veel is te braaf,
Het is gewoon een echte Live band!
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:06:38 #163
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25912900
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:49 schreef Gert het volgende:
Zorg dat je wat bootlegs van optredens tussen 1971 en 1976 vindt.... Rock heaven.
quote:
Dus een reünie: doe maar niet.
Aangezien Moon en Entwistle dood zijn gaat dat moeilijk. Ik moet zeggen dat TED in 2000 érg goed was, een hoop nummers hadden ze jaren niet live gespeeld, en de bassolo van John Entwistle was weergaloos...

Te gekke band, ben er al jaren helemaal weg van. Ik heb ze twee keer live gezien, in Hyde Park in 96 en Rotterdam in 97.. Waanzinnig.

Ander WHO-topic
.
pi_25913385
AANRADER:
The Who - The kids are alright (DVD)
jongens, Dit is zo'n supermooie dvd, als je een WHO-fan bent en je hebt deze niet dan ontbreekt er wat in je collectie!
De Documentaire The kids are alright is helemaal vernieuwd en
er staan hele vette extra's op: je kan baba o'riley en won't get fooled again luisteren met alleen de basspartijen van John echt heel erg mooi, en je kan en tour door het london van The Who nemen enz.enz.enz.
KOPEN DUSS!!!!!
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:46:48 #165
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25913981
Die hebben we al
.
pi_25916278
die is echt zo super man, echt heel erg indrukwekkend
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:03:36 #167
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25929915
Het topic van BeRightBack is samengevoegd met het bestaande topic (deze dus).
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:28:16 #168
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25930404
Ik vraag me af wat er momenteel in het WHO-kamp loos is. Eind augustus was Pete nog razend enthousiast over het nieuwe album, en Roger stak niet onder stoelen of banken dat de nieuwe tracks (waarvan één gaat over het gijzelingsdrama in Beslan) te gek waren. Opeens wordt het stil, dan verschijnt er een wazig berichtje van het management op PT.com, dat Pino en Zak toch gewoon nog bij de band horen, dan het interview met Roger in "Uncut", waar hij vrij negatief is over Pete - en opeens gaat Zak naar Oasis. Pete geeft als dát als reden op dat de Who dit jaar niet tourt, maar ik blijf het vreemd vinden. Nu gaat hij verder met zijn soloplaat "The Boy Who Heard Music".
.
pi_25949376
Ik wil ze zeker nog een keer in mijn leven zien,
ik vind het echt een superband!!
Al zou ik Keith Moon en The Ox ook nog wel levend meegemaakt willen hebben
  zondag 3 april 2005 @ 14:21:28 #170
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25952326
John heb ik twee keer live gezien met The Who. Vooral in Ahoy dreunde de hele zaak toen hij met de bassolo begon.
.
  zondag 22 mei 2005 @ 19:43:45 #171
111404 BeRightBack
Keith Moon
pi_27252499
Zijn er nog tourdates of treden ze helemaal niet meer op?
Want het is al een tijdje stil..
Ik weet alleen dat Roger Daltrey nog laatst een keer in The Royal Albert Hall heeft opgetreden samen met wat anderen..
pi_27255269
Ach moeten we dat eigenlijk wel willen?

Het wordt toch nooit meer zoals het was.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:35:10 #173
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27256247
quote:
Op zondag 22 mei 2005 19:43 schreef BeRightBack het volgende:
Zijn er nog tourdates of treden ze helemaal niet meer op?
Want het is al een tijdje stil..
Ik weet alleen dat Roger Daltrey nog laatst een keer in The Royal Albert Hall heeft opgetreden samen met wat anderen..
Op deze site, die mede door mij bijgehouden wordt, kun je steeds het laatste nieuws over The Who lezen.

Korte samenvatting van afgelopen tijd:

- "So Who's The Bassplayer?" - een overzicht van de carrière van John is uitgebracht

- "Moonlighting" - een carrièreoverzicht van Roger is verschenen in januari

- "Rocks In The Head", de plaat van Roger uit 1992 is voor het eerst in Europa uitgebracht.

- Pete heeft Roger en zijn broer Simon Townshend zijn demo's voor de nieuwe plaat gegeven, en gezegd dat hij eerst zijn autobiografie ("Who? He") wil afschrijven en zich daarna wil richten op het project "The Boy Who Heard Music". Roger was hier niet zo gelukkig mee, gezien een aantal pissed-off reacties in interviews. Geruchten gaan dat het een beetje rommelt in het Who-kamp.

- Zak Starkey is momenteel werkzaam bij Oasis, hij is onder andere te zien in de clip voor "Lyla". Dus zolang Oasis tourt, kan The Who niet op tournee.

- Er gaan geruchten dat The Who gaat optreden op "Live 8" in Hyde Park in London.

- Op 13 juni geven Pete en Roger een optreden in "stripped down form" (dus alleen met toetsenman Jon Carin) voor een liefdadigheidsinstelling in New York. Kaartjes vanaf $1,500.

- Murray Lerner (van de bekende concertfilm "Message To Love") is momenteel bezig met het samenstellen van een 3-DVD-set, met een onuitgebracht concert, een documentaire en een "behind the scenes". Hij heeft toegang tot de twee kluizen.

Dit is de stand van zaken ongeveer.
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:07 schreef Soul79 het volgende:
Ja, zo kun je wel blijven denken, maar de concerten van vorig jaar behoren tot de beste sinds 1979. Pete speelt beter dan ooit. Oke, John en Keith krijg je niet terug, maar dat wil niet zeggen dat The Who dan maar helemaal niks meer moet doen.
.
pi_27257926
Noem het dan geen Who meer, gewoon Pete Townshend solo.

Pete had bij The Who zijn muzikanten en Daltrey nodig om zijn eigen gedachten en emoties te vertolken. Het was echt een perfecte eenheid, en Daltrey was de enige die Pete's teksten zo kon brengen. De muzikanten zijn er niet meer en de chemie tussen Pete en Roger is niet meer zo vanzelfsprekend als die ooit was. Met andere woorden: de absolute noodzaak van hun verbond is (al enige jaren) weg. En ze moeten dan niet for old time's sake bij elkaar blijven. Maar goed da's mijn persoonlijke mening.

Maar ik wil niet negatief blijven doen, en zeg er daarom maar gelijk bij dat het een prestatie op zich is dat Pete na al die jaren nog steeds zo scherp en actueel is en ook de drive heeft om dat voortdurend te blijven. Dat kun je van geen enkel ander nog levend sixties-icoon zeggen (Jagger, McCartney, Lou Reed, of wie dan ook). Die rusten op hun lauweren of herhalen hun kunstjes. Alleen Roger Waters is vergelijkbaar maar die was natuurlijk geen sixties icoon.
pi_27275460
quote:
Op zondag 22 mei 2005 21:07 schreef Soul79 het volgende:

Tuurlijk.. Ik wil pete en roger zeker nog een keer zien!!
Maar dat het niet meer hetzelfde word ben ik het met je eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')