abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35412610
Aha, ja okay, dat is een goede volgorde die recht doet aan de afzonderlijke nummers.

Maar waar is Song is over?! Alleen al vanwege het erg mooie slot, met dat citaat van Pure and easy, hoort die hier bij.
pi_35412882
ja zo kan ik er nog wel 100 noemen
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:24:22 #228
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35412937
De echt goeie WHO nummers staan vaak niet op verzamelaars. Zoals bovengenoemd al "Song Is Over", maar wat te denken van "Dreaming From The Waist", "Naked Eye", "Too Much Of Anything", "Put The Money Down", "Imagine A Man", "Circles".... etc, etc. Héél "Quadrophenia" zijn GEWELDIGE nummers - wat mij betreft de beste Who plaat óóit.

Om te beginnen is "The Ultimate Collection" inderdaad het beste geschikt. "Then & Now" is té beperkt, om maar te zwijgen van "20 Century Masters - Best Of The Who". Die moet je nog niet kopen al is-ie gratis. In de jaren 80 had je nog "The Who Collection" in twee delen, "Hooligans" en "Who's Greatest Hits" - die krijg je ook nog op CD tegenwoordig. Maar ik adviseer "The Ultimate Collection" en daarna meteen "Quadrophenia".
.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:24:29 #229
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35412942
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:22 schreef BeRightBack het volgende:
ja zo kan ik er nog wel 100 noemen
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_35413124
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:24 schreef Baba-O-Riley het volgende:

De echt goeie WHO nummers staan vaak niet op verzamelaars. Zoals bovengenoemd al "Song Is Over", maar wat te denken van "Dreaming From The Waist", "Naked Eye", "Too Much Of Anything", "Put The Money Down", "Imagine A Man", "Circles".... etc, etc. Héél "Quadrophenia" zijn GEWELDIGE nummers - wat mij betreft de beste Who plaat óóit.

Om te beginnen is "The Ultimate Collection" inderdaad het beste geschikt. "Then & Now" is té beperkt, om maar te zwijgen van "20 Century Masters - Best Of The Who". Die moet je nog niet kopen al is-ie gratis. In de jaren 80 had je nog "The Who Collection" in twee delen, "Hooligans" en "Who's Greatest Hits" - die krijg je ook nog op CD tegenwoordig. Maar ik adviseer "The Ultimate Collection" en daarna meteen "Quadrophenia".

Ik heb quadrophenia niet omdat ik nog steeds wacht op de deluxe edition
pi_35413289
Naked eye is ook een favoriet van me ja. De live-versies daarvan zijn ook altijd geweldig, tot aan het fragmentje ervan in de medley van Isle of Wight.

Met Quadrophenia heb ik altijd een nogal moeizame relatie gehad. Er staan wel goeie nummers op, maar lang niet alles en het verhaal als geheel komt bij mij niet over, hoewel ik dat bij vrijwel alle rock-opera's heb. Daarnaast ben ik ook geen echte Who-die hard, misschien maakt dat ook nog uit.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:07:11 #233
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35414162
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:36 schreef Soul79 het volgende:
Naked eye is ook een favoriet van me ja. De live-versies daarvan zijn ook altijd geweldig, tot aan het fragmentje ervan in de medley van Isle of Wight.
"Naked Eye" was inderdaad een nummer dat op het podium geboren werd, en vaak tijdens het einde van "My Generation". Ik ben echter niet kapot van bepaalde live-versies, vooral die in de jaren 70 niet. Toen was het meer anderhalf couplet en daarna solo's van Pete. Toen ze het in 1982 weer begonnen te spelen, klonk het meer zoals het origineel, en zo hoor ik persoonlijk het nummer het liefste. Inclusief die Who-waltz.. In Denver in 2000 speelden ze echter wat mij betreft de beste versie van het nummer ooit. Toen ik die versie hoorde had ik het kippenvel tot tussen mijn tenen. En nog steeds trouwens.. Maar ook hier bleven ze trouwer aan het origineel dan in de jaren '70.
quote:
Met Quadrophenia heb ik altijd een nogal moeizame relatie gehad. Er staan wel goeie nummers op, maar lang niet alles
Ik zou geen enkel nummer kunnen noemen dat ik slecht of zelfs minder goed vind. Bij "Tommy" heb ik dat bijvoorbeeld wél.
quote:
en het verhaal als geheel komt bij mij niet over, hoewel ik dat bij vrijwel alle rock-opera's heb.
Het verhaal van "Quadrophenia" is ook behoorlijk complex. Je moet denk ik ook een beetje kennis hebben van de Britse cultuur in de jaren 60 tussen de Mods en Rockers. Daarom was het voor de Amerikanen bijna niet te begrijpen en moesten Pete en Roger tussen de nummers door vaak hele verhaallijnen omschrijven wat in het volgende nummer ging gebeuren. Omdat het publiek het anders totaal niet snapte. Dat was onder andere een van de redenen dat Townshend bijna een zenuwinzinking kreeg. Ik vind het album zelf qua teksten erg goed. Ik denk dat veel mensen zich erin kunnen herkennen en soms zoiets hebben van: fuck, dit gaat over MIJ. Niet zozeer het hele verhaal, maar de losse nummers/teksten op zich.
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:30 schreef BeRightBack het volgende:
Ik heb quadrophenia niet omdat ik nog steeds wacht op de deluxe edition
Dan kun je denk ik nog wel even wachten... Koop dat ding toch gewoon! (En niet de soundtrack, maar gewoon het originele dubbel-album).
.
pi_35414754
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:07 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

"Naked Eye" was inderdaad een nummer dat op het podium geboren werd, en vaak tijdens het einde van "My Generation". Ik ben echter niet kapot van bepaalde live-versies, vooral die in de jaren 70 niet. Toen was het meer anderhalf couplet en daarna solo's van Pete. Toen ze het in 1982 weer begonnen te spelen, klonk het meer zoals het origineel, en zo hoor ik persoonlijk het nummer het liefste. Inclusief die Who-waltz.. In Denver in 2000 speelden ze echter wat mij betreft de beste versie van het nummer ooit. Toen ik die versie hoorde had ik het kippenvel tot tussen mijn tenen. En nog steeds trouwens.. Maar ook hier bleven ze trouwer aan het origineel dan in de jaren '70.
Kijk, zo goed ben ik dus niet in de Who thuis, die versies ken ik dus niet.
quote:
[..]

Ik zou geen enkel nummer kunnen noemen dat ik slecht of zelfs minder goed vind. Bij "Tommy" heb ik dat bijvoorbeeld wél.
Om een heilig huisje kapot te trappen: Love reign o'er me. Het zal recht uit Petes (en Rogers) hart komen, maar voor mij is het way over the top. Verder zijn er teveel nummers waaraan, hoe zal ik het zeggen, de noodzaak ontbreekt, voor mij tenminste. Zo'n explosie van dierlijk verlangen en opofferingsdrang, in woord en muziek, als bijvoorbeeld Bargain is, dat tref ik op Quadrophenia nauwelijks aan. En die titeltrack heeft wel een leuk motief, maar het wordt niet uitgewerkt.
Maar er staat genoeg goeds op hoor. The real me (met een waanzinnige Entwistle), Cut my hair (wat mij betreft Petes mooiste melodie), 5:15.
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:03:32 #235
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35415772
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:29 schreef Soul79 het volgende:
En die titeltrack heeft wel een leuk motief, maar het wordt niet uitgewerkt.
Dit volg ik even niet. "Quadrophenia" maar ook "The Rock" bestaat uit 4 thema's (elk staat voor een persoonlijkheid cq. Who lid). Deze 4 thema's komen verspreid door de rockopera weer terug, o.a. in "Bell Boy" (Keith's theme), "Helpless Dancer" (Roger's Theme), "Is It Me For A Moment?" (John's theme) en "Love Reign O'er Me". Dus dat het niet uitgewerkt wordt begrijp ik niet helemaal.
.
pi_35415974
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:07 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Dan kun je denk ik nog wel even wachten... Koop dat ding toch gewoon! (En niet de soundtrack, maar gewoon het originele dubbel-album).
haha
wat ik trouwens ook raar vind hij blijft maar rond de 20 euro hangen..
Tommy kan je in verschillende winkels toch wel voor 10 euro aanschaffen
al lijkt mij de soundtrack van Tommy best leuk.. ik vind PW door Elton John best leuk.
ik heb de film Quadrophenia trouwens wel!
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:14:56 #237
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35416228
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:08 schreef BeRightBack het volgende:
al lijkt mij de soundtrack van Tommy best leuk.. ik vind PW door Elton John best leuk.
Staan leuke dingen op ja, "I'm Free" bijvoorbeeld, "Mother And Son", "Sparks", "Acid Queen"... veel wordt nu met synthesizers gedaan. De gastvocalisten zijn niet allemaal even sterk. Jack Nicolson kan gewoon niet zingen, Oliver Reed ook niet. Ann-Margret zingt redelijk. Het is geen album dat je echt *moet* hebben, vind ik.
.
pi_35416369
nee dat lijkt mij ook niet
  donderdag 23 februari 2006 @ 19:21:57 #239
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35416489
Ik luister nu trouwens naar een 16-minuten durende versie van "Magic Bus" van de Fillmore West (1969). Ook hier komt het riffje van "Naked Eye" weer naar boven, alleen zingt Pete nu "let me tell you all about the magic bus, let me take you home... I'm gonna take you home...."

Volgens mij een van de eerste keren dat het riffje boven kwam drijven... Op Leeds is de tekst "So Very Long"... dus het veranderde nog al es... Maar het blijft een klasse nummer. Onbegrijpelijk dat zoiets op een B-kantjes-album terecht gekomen is.
.
pi_35416736
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:03 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Dit volg ik even niet. "Quadrophenia" maar ook "The Rock" bestaat uit 4 thema's (elk staat voor een persoonlijkheid cq. Who lid). Deze 4 thema's komen verspreid door de rockopera weer terug, o.a. in "Bell Boy" (Keith's theme), "Helpless Dancer" (Roger's Theme), "Is It Me For A Moment?" (John's theme) en "Love Reign O'er Me". Dus dat het niet uitgewerkt wordt begrijp ik niet helemaal.
Ik bedoel muzikaal. Dat repeterende synthesizermotiefje is best leuk, alleen wordt het in dat stuk niet muzikaal uitgewerkt en dat is jammer. Maar goed, ik wil niet zeuren, we hebben het over rock tenslotte.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:37:46 #241
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_35447897
De tourdata blijven maar binnenstromen... Nu weer drie shows in Frankrijk er bij...
.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 17:18:59 #243
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35449477
De spanning stijgt.. Kees, schiet jij mijn kaartje voor
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_35450004
Even de aandacht voor deze fantastische web-log die mij elke dag weer op de hoogte houd van het laatste Who-Nieuws !!!

http://whonederland.web-log.nl/

Bedankt Tom!
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:27:56 #245
57719 Zapje
Who are you
pi_36263980
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:33 schreef BeRightBack het volgende:
Even de aandacht voor deze fantastische web-log die mij elke dag weer op de hoogte houd van het laatste Who-Nieuws !!!

http://whonederland.web-log.nl/

Bedankt Tom!
he wat leuk....heb nog voor die weblog de kopfoto gemaakt.......
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:29:00 #246
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_36268409
Wat is de Who-wereld toch klein he

Dinsdag komt om 20:25 uur in het "Uur van de Wolf" een documentaire over Keith op NL3.
.
pi_36268665
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat is de Who-wereld toch klein he

Dinsdag komt om 20:25 uur in het "Uur van de Wolf" een documentaire over Keith op NL3.
!!
Vet!
is die documentaire al bekend?

ja, ik zie het nu ook in de gids!
Te gek!

[ Bericht 5% gewijzigd door BeRightBack op 22-03-2006 16:45:26 ]
pi_36273369
Ow ja.. dat was de uur van de wolfdocu die ik nog moest zien...
pi_36433588
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Vanavond dus, ik ga kijken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')