abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2001 @ 16:45:52 #51
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_1189747
Brood pleegde zelfmoord door van het dak van het Hiltonhotel aan de Apollolaan in Amsterdam te springen.

(telegraaf)

"That's what Britney Spears said before he died.."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 16:46:18 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1189750
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:29 schreef Soep v/d Dag het volgende:
van telegraaf.nl
[..]

maakt het er niet echt duidelijker op

op telegraaf.nl zie ik dat anders helemaal niet staan.
Probeer je nu opzettelijk verwarring te kweken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1189752
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:45 schreef Antikal het volgende:
Brood pleegde zelfmoord door van het dak van het Hiltonhotel aan de Apollolaan in Amsterdam te springen.

(telegraaf)

Alweer?
  woensdag 11 juli 2001 @ 16:47:17 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1189757
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
En voor de Brood-liefhebbers zal het Hilton wel een bedevaartsoord worden net als de hotelkamer van Lennon & Ono.

Waar is het Hilton eigenlijk...

Apollolaan in Amsterdam.

Overigens is het nog een gerucht en niet bevestigd dat ie van Hilton is gejumpd.
ANP bericht weliswaar, maar toch...

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1189758
damm shame...

toch niet echt gezond dat afkicken
maar hij heeft in die 54 jaar voor 100 jaar geleefd

ben blij dat ik hem een keer live heb zien Rocken met z'n Wild Romance

R.I.P Herman

Iedereen is uniek, behalve ik
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 16:47:46 #56
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1189760
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:46 schreef Forumpi het volgende:

[..]

Alweer?

was antwoord op de vraag waar het Hilton nu eigenlijk is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 11 juli 2001 @ 16:47:47 #57
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1189761
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:36 schreef kavorka het volgende:
geen goed woord voor mensen die zelfmoord plegen over
simpele ziel die zoiets intikt!

Herman, R.I.P

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_1189763
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:28 schreef popolon het volgende:
In een interview in de VN van vorige week
zei Brood dat als ie zelfmoord zou plegen
dat ie van het Hilton af zou springen ....
Stimmt en volgens mij heeft hij het ook nog wel eerder geroepen... het kwam me bekend voor toen ik dit las en ik heb het niet uit VN

Afijn, triest natuurlijk, markante persoonlijkheid... en zeker voor z'n dochtertje

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1189770
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
op telegraaf.nl zie ik dat anders helemaal niet staan.
Probeer je nu opzettelijk verwarring te kweken
nee, maar dat was wat er net stond, nu staat dit er:
quote:
Herman Brood overleden

door onze redactie

Kunstenaar Herman Brood (54) is overleden (Foto: ANP)

AMSTERDAM - Kunstenaar Herman Brood (54) is woensdagmiddag overleden, melden bronnen. Brood pleegde zelfmoord door van het dak van het Hiltonhotel aan de Apollolaan in Amsterdam te springen. Op zijn lichaam is een briefje gevonden. Daarop staat dat hij "er geen zin meer in heeft". Verder staat er "Maak er een mooi feest van. En misschien zie ik jullie nog eens".

Vorige week is er een interview met Brood in Vrij Nederland (30 juni) verschenen waarin hij het over de dood heeft. "Na de dood gaan we gewoon door in de hemel. Brood, Deelder en Chabot. De hemel? Jaah joh", roept Herman vrolijk in het interview. "God wordt zo langzamerhand doodziek van al die brave slijmjurken".

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  woensdag 11 juli 2001 @ 16:51:58 #60
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_1189779
D'r zal vanavond flink wat gezopen worden denk ik zo...
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 16:52:52 #61
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1189784
dan gaan we er maar van uit dat het gerucht de wereld uit is geholpen en het echt waar is
  woensdag 11 juli 2001 @ 16:58:21 #62
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1189813
quote:
Vorige week is er een interview met Brood in Vrij Nederland (30 juni) verschenen waarin hij het over de dood heeft. "Na de dood gaan we gewoon door in de hemel. Brood, Deelder en Chabot. De hemel? Jaah joh", roept Herman vrolijk in het interview. "God wordt zo langzamerhand doodziek van al die brave slijmjurken".

Zoals Brood al zei, maak er een feest van, geen ge- en ge-

Vind al die ophef altijd zo overdreven, tis maar een mens hoor, als ik dood ga is er geen haan die er naar kraait.

En tsja... zelfmoord... ik vind het kortzichtig om te zeggen dat ik er geen goed woord voor over zou hebben (wat feitelijk gezien wel zo is). Bij Brood kun je van alles verwachten, en ik denk dat zijn nabestaanden er op een bepaalde manier toch vrede mee hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 11-07-2001 16:57]

pi_1189815
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
dan gaan we er maar van uit dat het gerucht de wereld uit is geholpen en het echt waar is
en anders ligt ie nu dubbel van het lachen

pi_1189816
* Denkt aan zijn geweldige concerten(vooral die met Bertus Borgers)
* Kijkt naar het rijtje elpees
* Kijkt naar de video's
* Kijkt naar de 2 lieve brieven
* Denkt aan 2 gedenkwaardige gesprekken
* Kijkt naar de gesigneerde foto's en T-shirt

Herman, wat je ook allemaal hebt uitgevreten: je had een fantastische persoonlijkheid; en een te gevoelig hart. Voor mij ben je een icoon uit m'n verleden.

R.I.P.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_1189830
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:58 schreef Tan het volgende:
Vind al die ophef altijd zo overdreven, tis maar een mens hoor, als ik dood ga is er geen haan die er naar kraait.
wat heb jij gedaan dan?

pi_1189845
  Trouwste user 2022 woensdag 11 juli 2001 @ 17:09:01 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_1189885
Zie het nu pas, GVD Brood is dood, de held uit m'n jeugd. Eind jaren 70 was ik een puber die volwassen wilde worden. Een puber die op z'n Tomos met hoog stuur door de polders reed, om met z'n bruin-leren jack de meiden te imponeren. Die keken natuurlijk niet op of om, zo'n snotaap op z'n brommert.
Om indruk te maken moest je wel even uit een ander vaatje tappen, er was namelijk een rolmodel waar niemand aan kon tippen, en dat was Herman Brood.

Die had geen brommert nodig om indruk te maken, die was van zichzelf al cool. Die maakte muziek met kloten, muziek met ballen, rock 'n' roll met een hart. STREET, CHA CHA, en vooral SHPRITZ waren platen die iedereen kocht, en die als voorbeeld golden voor vele andere bands zoals Vitesse, Powerplay en andere epigonen van the Wild Romance.

Waar Brood kwam gebeurde iets, iedereen keek naar hem op, en iedereen wilde Herman Brood zijn. Hij jatte alle nummers bijelkaar, hij kon niet zingen, en zijn pianospel leek op het gehamer van een epileptische kangoeroe, maar alles was authentiek Herman Brood.

Begin jaren tachtig echter begon hij aan een uitzichtloos avontuur in de States, hij ging als held in een leren broek, maar kwam terug als held op sokken, z'n band met de legendarische Danny Lademacher was uit elkaar gespat, en wat restte was een rammelende rockband zonder identiteit. Het was het begin van het einde.

Z'n latere platen roken niet meer naar de rock 'n' roll maar lieten alleen nog maar de geur van vergane glorie achter. Herman Brood werd een parodie op zichzelf. Met humor en charme hield ie zich staande, hij werd er aandoenlijk door. Hij vond het nu waarschijnlijk genoeg geweest, van het dak van het Hilton gesprongen, met minder nam ie geen genoegen.

We gaan hem nog missen, onze eigen rock 'n' roll junkie.

Herman Brood is dood, leve Herman Brood.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_1189891
JONGENS, HOU MAAR OP MET JAMMEREN, T IS NIET WAAR!

Brood leeft gewoon nog, t was a case of mistaken identity!

Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 11 juli 2001 @ 17:11:43 #69
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_1189904
Zal Brood zich even doodlachen nu....
pi_1189909
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:36 schreef kavorka het volgende:
geen goed woord voor mensen die zelfmoord plegen over
geen goed woord voor mensen die maar wat in de ruimte lullen, en andere mensen napraten zonder er zelf over nagedacht te hebben. Waarom immers, zou je je argumenten er dan niet bij zetten??

Waarom mag iemand op het moment in zijn leven dat hij het echt niet meer ziet zitten, niet voor zichzelf kiezen?

Moet hij puur blijven leven en daaraan kapot gaan voor de omgeving?? Wat een bullshit...

....denk je dat het makkelijk is om je helemaal alleen voor je harses te schieten? Of je van het Hilton te storten?

Da's dan even heel hard voor de omgeving. Maar anders is het een leven lang hard voor jezelf. De LMK zou het ook wel weten...

Hitlon here comes the Ellemkay!

Denk daar maar eens over na!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 11 juli 2001 @ 17:13:16 #71
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_1189916
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 16:07 schreef Schorpioen het volgende:
Het zat er aan te komen, het ging al langer niet goed met hem.

Maar 54 is een mooie leeftijd. Exact 2 keer de magische leeftijd van 27, 33, de leeftijd van oa Hendrix, Morrison, en Joplin...

Nederland is een legende armer...

Of juist rijker ?
[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
  woensdag 11 juli 2001 @ 17:14:03 #72
10152 Buffie
There is only one
pi_1189919
Nou, twas om vier uur op het journaal en staat zo'n beetje op alle denkbare nieuwssites. Echt wel waar dus.
Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2001 @ 17:14:11 #73
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1189920
TMF brengt nu videoclips van Herman
pi_1189921
In de Oor van deze maand staat een stuk over Bart Chabot, en eigenlijk ook over Herman Brood, waarin Bart zegt dat Herman over zelf moord spreekt, en daar komt ook in voor het 'van het Hilton springen'. En dat leek Herman wel wat 'al vliegende'. Allemaal erg spookie nu......
Aldus.
pi_1189922
[quote]Op woensdag 11 juli 2001 17:09 schreef Manono het volgende:
JONGENS, HOU MAAR OP MET JAMMEREN, T IS NIET WAAR!

Brood leeft gewoon nog, t was a case of mistaken identity!
[/quote

En hoe weet jij dat nou weer?

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')